plaagde je maar een beetjeBabette schreef:m'n vader en beide zoons hebben, helaas voor hen, niet de mogelijkheid om zo goed te kunnen communiceren. Ook met hun emphatische vermogens is het een stuk minder. Alle vier hebben wij "asperges"... Wel kan ik zeggen dat ik 55 jaar de tijd heb gehad om bij te leren, en zoals al eerder gemeld heeft m'n partner daar een grote rol bij gespeeld. Je kunt trouwens menselijkheid gewoon niet generaliseren, door bijvoorbeeld te stellen dat mensen met een autistische aandoening niet zouden kunnen communiceren. Mensen met een verstandelijke beperking hebben ook hun talenten, alleen strookt die niet altijd met wat "normale" mensen denken en doen. 'T is een kwestie van perceptie...Malle schreef:de vraag is of de diagnose asperger dan de juiste isBabette schreef:Sommige mensen met asperger, waaronder ikzelf, kunnen prima communiceren. Ook met m'n emphatisch vermogen is helemaal niets mis,
Groetjes en liefs,
Babette.
Groetjes en liefs,
Babette.
maar het is denk ik net zoals met bijv adhd, je kan leren je valkuilen ontdekken, oefenen in hetgeen je niet zo goed kunt, je leert er hoedanook van en de diagnose hoeft geen probleem te zijn;)