Ze kunnen de ballen krijgen

Algemeen

Moderator: Moderators

Kunnen ze van jou de ballen krijgen ?

Van mij hebben ze ze al
7
23%
Ik kom er binnenkort wel van af
2
7%
Ik wil ze nog liever gisteren dan vandaag kwijt
10
33%
Misschien dat ik kwijt wil, maar ik twijfel nog
4
13%
Misschien dat ik ze ooit laat weghalen, maar voorlopig zeker niet
7
23%

Totaal aantal stemmen: 30

Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

Babette schreef:
Malle schreef:
Babette schreef:Sommige mensen met asperger, waaronder ikzelf, kunnen prima communiceren. Ook met m'n emphatisch vermogen is helemaal niets mis,

Groetjes en liefs,

Babette.
de vraag is of de diagnose asperger dan de juiste is ;)
m'n vader en beide zoons hebben, helaas voor hen, niet de mogelijkheid om zo goed te kunnen communiceren. Ook met hun emphatische vermogens is het een stuk minder. Alle vier hebben wij "asperges"... Wel kan ik zeggen dat ik 55 jaar de tijd heb gehad om bij te leren, en zoals al eerder gemeld heeft m'n partner daar een grote rol bij gespeeld. Je kunt trouwens menselijkheid gewoon niet generaliseren, door bijvoorbeeld te stellen dat mensen met een autistische aandoening niet zouden kunnen communiceren. Mensen met een verstandelijke beperking hebben ook hun talenten, alleen strookt die niet altijd met wat "normale" mensen denken en doen. 'T is een kwestie van perceptie... :wink:

Groetjes en liefs,

Babette.
plaagde je maar een beetje ;)

maar het is denk ik net zoals met bijv adhd, je kan leren je valkuilen ontdekken, oefenen in hetgeen je niet zo goed kunt, je leert er hoedanook van en de diagnose hoeft geen probleem te zijn;)
troeteltrans
Banned Lid

Bericht door troeteltrans »

Zeg wat moeten buitenstaanders wel niet denken als ze dit allemaal lezen en in verband brengen met transseksualiteit? :D ;)
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Malle schreef:plaagde je maar een beetje ;)

maar het is denk ik net zoals met bijv adhd, je kan leren je valkuilen ontdekken, oefenen in hetgeen je niet zo goed kunt, je leert er hoedanook van en de diagnose hoeft geen probleem te zijn;)
zo is het precies! Leren doe je iedere dag! Gelukkig maar, hè? :wink: Wel zijn er soms bepaalde dingen waar je duidelijk "last" kunt hebben van zo'n aandoening. Ik heb bepaalde dwangmatigheden waar ik echt keihard aan moet werken om ze een beetje in de hand te houden. Ook is structuur heel belangrijk, maar als je dat een keer in de gaten hebt, is er heel goed mee te leven! :D

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

Mina_ schreef:Zeg wat moeten buitenstaanders wel niet denken als ze dit allemaal lezen en in verband brengen met transseksualiteit? :D ;)
sinds wanneer maak jij je druk om buitenstaanders ;)
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Malle schreef:
Mina_ schreef:Zeg wat moeten buitenstaanders wel niet denken als ze dit allemaal lezen en in verband brengen met transseksualiteit? :D ;)
sinds wanneer maak jij je druk om buitenstaanders ;)
Misschien gaan ze wel denken dat we normale mensen zijn, met hun gebreken etc. En dingen die ook normaal zijn gelukkig ????
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

weet jij wat de buitenstaander denkt dan? ;)
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Ik heb ik ieder geval genoeg contact met buitenstaanders, en die beschouwen mij als een normaal persoon, ook als ze mijn verleden kennen.
Plaats reactie