Beste mensen,
Mijn naam is Kim van Veenendaal en ik ben een psychologie studente. Ik doe op dit moment onderzoek bij de Rutgers Nisso Groep (kenniscentrum seksualiteit) in Utrecht. Voor dit onderzoek ga ik een vragenlijst uittesten die gaat over seksualiteit en relaties en gebruikt wordt voor vrijwel iedereen tussen de 15 en 65 jaar. Mijn taak is om er achter komen of de vragenlijst inderdaad begrijpelijk is voor iedereen uit die doelgroep, maar ook of er nog veranderingen nodig zijn waardoor de vragenlijst beter aansluit bij sommige subgroepen.
In deze vragenlijst zitten ook een aantal vragen over genderidentiteit en travestie. Vandaar dat ik jullie hulp vraag.
Het is bedoeling dat wanneer je besluit mee te doen, je de vragenlijst invult achter de computer waar ik bij ben. Tijdens het invullen van de vragenlijst vraag ik je hardop na te denken en je mening te geven over de vragen. Ik zal op mijn beurt ook gerichte vragen stellen over de vragen, bijv. vragen over de formulering en het taalgebruik. Ik maak hierbij aantekeningen en neem het gesprek ook op, om later tijdens het uitwerken van het gesprek eventueel terug te kunnen luisteren.
De nadruk tijdens het onderzoek ligt dus nadrukkelijk op de vragen uit de vragenlijst en niet op de antwoorden die worden gegeven. Sterker nog, de antwoorden zullen niet worden meegenomen in het onderzoek. Uiteraard wordt er zeer zorgvuldig en vertrouwelijk omgegaan met uw antwoorden op de vragenlijst en op mijn vragen. Het onderzoek zal verder 1 a 1,5 uur in beslag nemen en na afloop krijgt u een vergoeding van €20. Het onderzoek kan zowel op het kantoor van de Rutgers Nisso Groep plaatsvinden, als bij uzelf thuis.
Wilt u mee doen of heeft u nog vragen? Reageer dan op mijn post.
Mailen kan ook naar k.vanveenendaal@rng.nl of bellen naar 030-2313431.
Onderzoek Rutgers Nisso Groep
Moderator: Moderators
Hallo!
Zo te zien is dit topic al vaak gelezen, maar helaas heb ik nog geen reacties ontvangen. Mochten er twijfels of onduidelijkheden zijn, schroom dan niet om er naar te vragen. Ik kan me namelijk goed voorstellen dat er toch vrij kritisch wordt gekeken naar dergelijke onderzoeken/voorstellen.
Ik hoop dat er toch nog een aantal reacties zullen komen!
Zo te zien is dit topic al vaak gelezen, maar helaas heb ik nog geen reacties ontvangen. Mochten er twijfels of onduidelijkheden zijn, schroom dan niet om er naar te vragen. Ik kan me namelijk goed voorstellen dat er toch vrij kritisch wordt gekeken naar dergelijke onderzoeken/voorstellen.
Ik hoop dat er toch nog een aantal reacties zullen komen!