Homo-modeshow verstoord

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
kiki
Banned Lid

Bericht door kiki »

The Progynova@ 's schreef:Kiki, is het waar wat ik net te horen heb gekregen? Ben jij pas rond de 40 jaar? Ben jij echt veel jonger dan jij je voordoet? Het kan toch niet zo zijn dat jij dit allemaal verzonnen hebt? Zijn wij zo in de maling genomen? Nee toch. Dit kan ik niet geloven. Dit wil ik niet geloven. Weerleg dit alsjeblieft. Want dit zou ik echt heel erg vinden.

Yip
Dat klopt, ik ben 35 jaar en beweer ik soms dat ik het allemaal zelf meegemaakt heb? Dan ben jij dus rijp voor een leesbril van Hans Anders. OF LEER GOED EN BEGRIJPEND LEZEN!!! JE KUNT HET HEUS WEL, ECHT WAAR! Ik heb het over mijn ouders, en die zijn beiden 78 en hebben WO2 als kinderen/pubers meegemaakt. en ik zie met eigen ogen iets dergelijks WEER gebeuren in termen van vervolging. 2e generatie weet je wel? kun je googelen hoor, dan krijg je duidelijke uitleg in kristalhelder geschreven nederlands.
Hierbij EIS ik je ONVOORWAARDELIJKE excuses voor zo'n ongelooflijk domme insinuatie die je doet! ;-)
nepvrouw als geuzennaam
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Laat me nu net een interview met de voorzitter van COC-Amsterdam gelezen te hebben op de site van COC-Amsterdam. Homo's hebben voor een deel met dezelfde problemen te maken als wij. Let vooral ook op de toonzetting en de nuance (die in deze discussie helemaal weg lijkt te zijn):

Die Turkse, Marokkaanse, Surinaamse en Antilliaanse jongens waren er twintig jaar terug ook al. En toen waren er in Amsterdam een heleboel homoseksuele mensen ook al duidelijk zichtbaar. Waarom neemt dan juist nu de intolerantie toe?
“De verhoudingen lagen toen anders en ik denk dat de manier waar-op we in Nederland praten over moslims een polariserend effect heeft op hoe moslims denken over typisch Nederlandse waarden als tolerantie en open zijn over je homoseksualiteit. Wat ik een negatieve tendens vind is de manier waarop wij in Nederland de dialoog met elkaar aangaan, zoals de verharding en de verscherping van het debat. Er worden tegenwoordig zo makkelijk conclusies getrokken en grove woorden gebruikt, tien of vijftien jaar geleden gebeurde dat niet. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat we echt terug moeten naar die tijd waarin ook weer bepaalde dingen onbespreekbaar waren, dat is ongewenst.”

Omgekeerd zeggen een heleboel homo’s: wij ontvangen van de bevolkingsgroepen die jij net noemt geen respect, verwacht dan ook geen respect terug.
“Ik weet niet of dat de beste strategie is. Ik denk dat het belangrijk is om de ander altijd respectvol te benaderen. In de hitte van de strijd is dat niet altijd makkelijk vol te houden natuurlijk. Maar het is geen legitimering om de ander dan maar weg te zetten als die ***-Marokkaan. Kijk, we leven hier in Amsterdam samen met heel veel verschillende bevolkingsgroepen met heel veel verschillende opvattingen. En die opvattingen stroken niet altijd met hoe wij vinden dat je homoseksualiteit tentoon zou kunnen spreiden. Maar accepteer dat ze er zijn en dat ze een onderdeel zijn van de Amsterdamse samenleving. Wees respectvol naar elkaar en zoek de dialoog en het debat op. Aan de andere kant geldt ook: laat er alsjeblieft iemand opstaan binnen de Marokkaanse gemeenschap die de rol zou kunnen spelen van pater Jan van Kilsdonk. Want dat zou betekenen dat je iemand hebt van het islamitisch geloof die in die gemeenschap belangrijk is en die zich heel duidelijk uitspreekt vóór homoseksualiteit.”

Kortom, de toon is verhard, de verhoudingen zijn anders geworden, wij zijn zichtbaarder, daardoor ontstaan wrijvingen, dat gaat soms gepaard met geweld en dat moet stoppen. Wat voor taak is hierin voor het COC weggelegd? Wat doen jullie er aan om dit op te lossen?
“Laat ik allereerst zeggen dat we het absoluut niet alleen kunnen. Dus dat we daarin samenwerking zoeken met andere zelforganisaties, met de politie en met de gemeente Amsterdam. Toen ik kwam, probeerden wij in de pers aandacht te vragen voor homofoob geweld, maar dat werd eigenlijk nauwelijks opgepikt. Daarom hebben wij er voor gekozen om een keer groot uit te pakken met een aantal slachtoffers. Dat maakt het persoonlijk. Daarmee konden we de slachtoffers die voorheen anoniem wilden blijven een gezicht geven. Verder zijn we kritisch geweest over de zichtbaarheid van het gemeentebestuur, vooral over wat ze van dat homofobe geweld vonden. Daarover hebben we een aantal constructieve gesprekken gevoerd en dat heeft er toe geleid dat er nu een onderzoek komt naar het waarom van de daders. Dat onderzoek wordt uitgevoerd door de Universiteit van Amsterdam en moet na de zomer klaar zijn.”

===
Het interview is langer en best interessant.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
kiki
Banned Lid

Bericht door kiki »

<Die Turkse, Marokkaanse, Surinaamse en Antilliaanse jongens waren er twintig jaar terug ook al.>

Alleen veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel en veeeeeeeeeeeeel minder dan anno 2008......veeeeeeeeeeeeel minder, zo ongeveer 2/3e minder. dus toen hadden we ook 2/3e minder problemen oh, rekenwonder!
nepvrouw als geuzennaam
kiki
Banned Lid

Bericht door kiki »

Frederique_ schreef:Aan de andere kant geldt ook: laat er alsjeblieft iemand opstaan binnen de Marokkaanse gemeenschap die de rol zou kunnen spelen van pater Jan van Kilsdonk. Want dat zou betekenen dat je iemand hebt van het islamitisch geloof die in die gemeenschap belangrijk is en die zich heel duidelijk uitspreekt vóór homoseksualiteit.”
dat zal in geen 100 jaar gebeuren. integendeel, die word gelyncht door de overige imams die van ganser harte aanbevelen homo's met hun hoofd naar beneden van een hoog gebouw te gooien.
ook very hitler like trouwens, dergelijke opvattigen verkondigen.
nepvrouw als geuzennaam
kiki
Banned Lid

Bericht door kiki »

The Progynova@ 's schreef:
kiki schreef:
The Progynova@ 's schreef:J

Yip
.
Sorry Kiki, ik ken heel veel Joodse mensen, maar geen moppen.

Yip
Als dat zo is dan heb jij hoogstwaarschijnlijk nog nooit *ECHT* met ze gepraat. je weet niet eens wat er onder joodse nederlanders leeft mbt het islamo-fascisme in Nederland op dit moment.
ws hou jij het beperkt tot kaffeeklatsch en loze politiek correcte praatjes. Als je al echt joodse mensen kent.
nepvrouw als geuzennaam
Yil
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Yil »

kiki schreef:
The Progynova@ 's schreef:Kiki, is het waar wat ik net te horen heb gekregen? Ben jij pas rond de 40 jaar? Ben jij echt veel jonger dan jij je voordoet? Het kan toch niet zo zijn dat jij dit allemaal verzonnen hebt? Zijn wij zo in de maling genomen? Nee toch. Dit kan ik niet geloven. Dit wil ik niet geloven. Weerleg dit alsjeblieft. Want dit zou ik echt heel erg vinden.

Yip
Dat klopt, ik ben 35 jaar en beweer ik soms dat ik het allemaal zelf meegemaakt heb? Dan ben jij dus rijp voor een leesbril van Hans Anders. OF LEER GOED EN BEGRIJPEND LEZEN!!! JE KUNT HET HEUS WEL, ECHT WAAR! Ik heb het over mijn ouders, en die zijn beiden 78 en hebben WO2 als kinderen/pubers meegemaakt. en ik zie met eigen ogen iets dergelijks WEER gebeuren in termen van vervolging. 2e generatie weet je wel? kun je googelen hoor, dan krijg je duidelijke uitleg in kristalhelder geschreven nederlands.
Hierbij EIS ik je ONVOORWAARDELIJKE excuses voor zo'n ongelooflijk domme insinuatie die je doet! ;-)
Nee, jij krijgt niet mijn excuses. Als het terecht is krijg je ze meteen van mij. Ik kan nl. wel excuses maken als het nodig is, iets wat jij niet kunt... of wil.. Ik suggereer helemaal niets. Ik vraag je wat. Voor mij is het plaatje nu compleet. Ik heb geen zin om jou nog langer in de aandacht te zetten.

Yip
Yil
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Yil »

kiki schreef:<Die Turkse, Marokkaanse, Surinaamse en Antilliaanse jongens waren er twintig jaar terug ook al.>

Alleen veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel en veeeeeeeeeeeeel minder dan anno 2008......veeeeeeeeeeeeel minder, zo ongeveer 2/3e minder. dus toen hadden we ook 2/3e minder problemen oh, rekenwonder!
Kiki ken je niet even stil zijn.
Je bent erg vervelend.
Yil
kiki
Banned Lid

Bericht door kiki »

<The Progynova@ 's schreef:
Kiki, is het waar wat ik net te horen heb gekregen? Ben jij pas rond de 40 jaar? Ben jij echt veel jonger dan jij je voordoet? Het kan toch niet zo zijn dat jij dit allemaal verzonnen hebt? Zijn wij zo in de maling genomen? Nee toch. Dit kan ik niet geloven. Dit wil ik niet geloven. Weerleg dit alsjeblieft. Want dit zou ik echt heel erg vinden.
>

Je vraagt niet iets, je suggereert iets, meer dan overduidelijk. hoe haal je het in je hoofd om te suggereren dat ik dat allemaal zit te verzinnen? ik zeg toch ook niet dat je je ex-duitse oma die tijdens de bezetting in Nederland woonde verzonnen hebt wel?
Je ex duitse oma die zo naar en 'rascistisch' behandeld werd zoals je zo zielig vertelde leek meer op de inzet in een wedstrijdje zielig slachtoffer van rascisme zijn.
bovendien kan je ex duitse oma niet eens rascistisch behandeld zijn geweest door nederlanders omdat ze tot hetzelfde ras behoorde.

my 2 cents.
nepvrouw als geuzennaam
kiki
Banned Lid

Bericht door kiki »

<Kiki ken je niet even stil zijn.
Je bent erg vervelend.
Yil>

nee, ik kan heel erg slecht tegen botte domheid en dan vooral in combinatie met zielig slachtoffergedrag.
als je ex duitse oma bv Ravensrück had overleefd omdat ze als verzetsstrijdster was gepakt dan hadden we wel op hetzelfde niveau kunnen praten ja.
maar omdat je ex duitse oma zo naar werd behandeld tijdens en na de bezetting? Ach gut.....ach jee....tjah, wat al die joodse nederlanders overkomen is, ach.....dat mag geen naam hebben he?
jammer dat je ex duitse oma niet meer leeft, ik had haar dan erg graag voorgesteld aan mijn ouders.
nepvrouw als geuzennaam
Yil
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Yil »

Kiki, je ben erg ziek, rijp voor de psyg.
Ik ga niet verder met jou in gesprek.
Hoop dat het goed komt met je zieke geest.

Yildiz
Yil
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Yil »

kiki schreef:<Kiki ken je niet even stil zijn.
Je bent erg vervelend.
Yil>

nee, ik kan heel erg slecht tegen botte domheid en dan vooral in combinatie met zielig slachtoffergedrag.
als je ex duitse oma bv Ravensrück had overleefd omdat ze als verzetsstrijdster was gepakt dan hadden we wel op hetzelfde niveau kunnen praten ja.
maar omdat je ex duitse oma zo naar werd behandeld tijdens en na de bezetting? Ach gut.....ach jee....tjah, wat al die joodse nederlanders overkomen is, ach.....dat mag geen naam hebben he?
jammer dat je ex duitse oma niet meer leeft, ik had haar dan erg graag voorgesteld aan mijn ouders.
Kiki is er nou werkelijk niemand die jou tegen jezelf in bescherming kan nemen? Het gaat echt niet goed met jou. Doe dit jezelf niet aan.

Yip
kiki
Banned Lid

Bericht door kiki »

The Progynova@ 's schreef:Kiki, je ben erg ziek, rijp voor de psyg.

Yildiz
ik hoop ook van ganser harte dat het goed komt met je 'anti rascistische' 'slachtofferschap' waarbij je schaamteloos je ex duitse oma inzette, echt waar!
en nogmaals: als jij zoveel joodse mensen kent, dan heb je nog nooit *ECHT* met ze gepraat.
je weet blijkbaar echt niet eens wat er leeft onder joodse nederlanders mbt het huidige islamo-fascisme.
Heel veel sterkte verder, en blijf vooral niet in je (verzonnen) 'anti rascistische' slachtofferschap.
nepvrouw als geuzennaam
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik zal het door mij gequote interview maar even quoten, want de deelnemers hier lijken dit niet gelezen te hebben:

Wat ik een negatieve tendens vind is de manier waarop wij in Nederland de dialoog met elkaar aangaan, zoals de verharding en de verscherping van het debat

En dat vind ik van het "debat" dat hier gevoerd wordt ook: is het nu echt nodig om deze toon te hanteren?!

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Yil
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Yil »

kiki schreef:

Yildiz
ik hoop ook van ganser harte dat het goed komt met je 'anti rascistische' 'slachtofferschap' waarbij je schaamteloos je ex duitse oma inzette, echt waar!
en nogmaals: als jij zoveel joodse mensen kent, dan heb je nog nooit *ECHT* met ze gepraat.
je weet blijkbaar echt niet eens wat er leeft onder joodse nederlanders mbt het huidige islamo-fascisme.
Heel veel sterkte verder, en blijf vooral niet in je (verzonnen) 'anti rascistische' slachtofferschap.
Kiki, je bent nu zo verschrikkelijk in de war. Je haalt allerlei mensen door elkaar. Stop hiermee. Doe dit jezelf niet aan. Je maakt jezelf zo belachelijk.

Yip
kiki
Banned Lid

Bericht door kiki »

The Progynova@ 's schreef:
kiki schreef:

Yildiz
Kiki, je bent nu zo verschrikkelijk in de war. Je haalt allerlei mensen door elkaar. Stop hiermee. Doe dit jezelf niet aan. Je maakt jezelf zo belachelijk.

Yip
nee hoor. ik schrijf steeds naar dezelfde inlog, yip, progynova, yil enz. jullie halen elkaar blijkbaar door de war. zorg vooral dat je niet per ongeluk een progynovapil slikt ipv de anti conceptiepil ;-)
nepvrouw als geuzennaam
Plaats reactie