Kijken passabele transen neer op niet passabele transen?

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Kijken passabele transen neer op niet passabele transen?

ja want anno 2008 kun je gewoon naar thailand van alles aan je laten *verbouwen* dus een niet passabele trans kiest er zelf voor onpassabel te zijn
3
9%
een beetje trans zorgt dat ze passabel is anders is het geen trans
3
9%
nee het gaat om het innerlijk en niet om het uiterlijk ik heb meer respect voor minder passabele transjes dan aan transjes die er alles aan doen om als trans *onzichtbaar* te worden
11
31%
een FFS is uiteindelijk nep mensen vallen dan de rest van je leven op een creatie van een thaise chirurg, geef mij mijn eigen gezicht maar die is tenminste naturel
12
34%
door FFS passabel gemaakte transen wanen zich meer vrouw dan een ander terwijl ze eerder gewoon een neanderthalerhoofd hadden
6
17%

Totaal aantal stemmen: 35

Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Waar je ook grotere groepen mensen samen brengt ontstaan altijd groepjes, dat is eigen aan de menselijke soort, dus zo gek is het niet dat soort soort zoekt. Een soort zelfsortering :-)

Irene
Kleine stapjes
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

dat betekend niet dat je niet open kan staan voor de andere groep, en wat niet gebeurd op een t en t

men benaderd elkaar nauwelijks, en dat komt volgens mij omdat travestie niet te vergelijken is met transseksualiteit, hoewel het beide wel veel invloed op iemands leven heeft

je praat niet over bijv 2 groepen timmermannen en tegelzetters, de innerlijke beleving is niet te vergelijken
Bea-Smit.
Forumdiva

Bericht door Bea-Smit. »

Ajira schreef:
San10 schreef:
Hier sla je de spijker op de kop, voor wat mij betreft. Dit is namelijk de exacte reden waarom ik (nog) niet naar de LKG avonden of andere *T bijeenkomsten ga. Ik ben nog niet "om", ben zelfs niet fulltime; en als ik in boymode naar zo'n avond zou gaan.. je snapt 'm al.. dan pas ik er niet echt in. Ik denk dat dit voor veel mensen in een vroeg stadium een lastige drempel is.. dat je als mindere trans wordt beschouwd als je in boymode naar zo'n meeting gaat, of echt totaal niet passabel bent :-?
Ajira, wat je hier schrijft is niet waar. ook als man gekleed ben je welkom op een TenT avond, uiteraard zijn er die je dan aanpraten om je om te kleden of zo. maar ik ken er die alleen een rok en kousen of maillot aandoen met laarzen en verder gewoon man blijven. Daar is niets mis mee.
Grotjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Ik kan niets zeggen over Virgin, ik ben er nooit geweest en zal waarschijnlijk nooit komen, maar ik heb meerdere T&T avonden bezocht, merendeels Rotterdam en Utrecht, en een enkele keer Amsterdam.

Behalve voor een enkele klein groepje rondom een bepaalde TS die destijds een regelmatig bezoekster was (maar ook op een bepaalde moment afhaakte), heb ik nooit wat gemerkt van een scheiding tussen TS'en en TV's op T&T avonden. Wel dat er duidelijke groeperingen waren van mensen die elkaar kenden, vaak ongeveer van dezelfde leeftijd of met andere overeenkomsten. Het waren inderdaad merendeels TV's, maar er hoorden wel meestal een paar TS'en of TG's tot de groep, en de soort discussies die wij hier weleens meemaken, heb ik daar niet gehoord.

Overigens was het geen enkel probleem om daartussen te gaan zitten, alleen was het, zoals in andere situaties, soms moeilijk om in alle gesprekken mee te doen, omdat je niet iedereen kende.

Ook zag ik hoe nieuwelingen werden opgevangen door de gastvrouwen, die lang met hun gingen praten. Daarna was je grotendeels aan je lot overgelaten, dus of je ging zelf bij een tafeltje aansluiten (wat nooit een probleem opleverde), of je zat bij jezelf totdat iemand anders dacht om met je een gesprek aan te knopen, wat meestal wel gebeurde. En dit ongeacht of je in vrouw-mode of man-mode daar zat.

De soort reacties wat Frederique beschrijft van Virgin, heb ik nooit op een T&T avond waargenomen.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Lisa met een S schreef:De soort reacties wat Frederique beschrijft van Virgin, heb ik nooit op een T&T avond waargenomen.
Gelukkig maar... 't Was niet echt fijn.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Ajira
dagelijks aanwezig

Bericht door Ajira »

TV-Bea schreef:
Ajira schreef: Hier sla je de spijker op de kop, voor wat mij betreft. Dit is namelijk de exacte reden waarom ik (nog) niet naar de LKG avonden of andere *T bijeenkomsten ga. Ik ben nog niet "om", ben zelfs niet fulltime; en als ik in boymode naar zo'n avond zou gaan.. je snapt 'm al.. dan pas ik er niet echt in. Ik denk dat dit voor veel mensen in een vroeg stadium een lastige drempel is.. dat je als mindere trans wordt beschouwd als je in boymode naar zo'n meeting gaat, of echt totaal niet passabel bent :-?
Ajira, wat je hier schrijft is niet waar. ook als man gekleed ben je welkom op een TenT avond, uiteraard zijn er die je dan aanpraten om je om te kleden of zo. maar ik ken er die alleen een rok en kousen of maillot aandoen met laarzen en verder gewoon man blijven. Daar is niets mis mee.
Grotjes Bea.
Ik bedoel meer dat ik me er zelf niet op m'n gemak zou voelen.. een beetje het zwarte schaap gevoel, zeg maar :) Zodra ik fulltime ga, zal ik waarschijnlijk wel naar T&T avonden gaan.. maar in dit stadium.. hmmz :-?
Saartje
Eredivisie

Bericht door Saartje »

Ajira schreef: Ik bedoel meer dat ik me er zelf niet op m'n gemak zou voelen.. een beetje het zwarte schaap gevoel, zeg maar :) Zodra ik fulltime ga, zal ik waarschijnlijk wel naar T&T avonden gaan.. maar in dit stadium.. hmmz :-?
Ik dacht dat die avonden er nou juist waren om je eindelijk lekker jezelf te kunnen voelen.
Waarom wachten tot fulltime als het je leuk lijkt?
Het lijkt mij juist dat je dan niet meer zo nodig hoeft.
Maar zo denk ik er over, ben er nog nooit geweest en het trekt me ook niet echt.
Men run on testosterone, women on toblerone.

Jo Brand
Jaimee
Eredivisie

Bericht door Jaimee »

Dorine schreef:Hoi Jamie, je krijgt de groeten uit Thailand van Nuuch (?) of Nuut? Very you friend?beautiful girl from Holland, yes very tall waren haar woorden geloof ik. Verder was er in het hotel veel geroddel over iemand uit ons landje die durfde topless aan het zwembad te zitten ! tja ik kon me er niet over opwinden hoor.

Ik ben blij met het resultaat maar ik ben nog lang niet zover dat ik op anderen kan neerkijken (behalve in hakken haha) , ik hoop dat ik nooit zover kom lijkt me een ongezonde ambitie

Bedankt voor de lieve woorden allemaal, het onderwerp ging me nogal aan het hart zoals je kan begrijpen, de hechtingen voel ik nog elke keer bij het eten, het is nogal kort geleden allemaal

Vredesgroet, peace !

Dorine
hahahaha! Wat cool dat ze me de groeten doet! Ik vond dat echt een gaaf wijf! Nou ik was het niet die topless aan dat bad gezeten heb hoor. Dat zal wel een andere nutcase zijn geweest! :P

XXX
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

Aan de poll resultaten te zien kan FFS definief uit ziektekostenverzekering!

Daar zal de meerderheid blij meezijn in ons landje
terra incognita
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Ik heb de poll niet ingevuld omdat ik die (weer, ~zucht~) te zwart/wit vond.

Mijn mening: iemand die echt niet zonder FFS kan moet die gewoon vergoed krijgen. Iemand die prima zonder FFS kan zal er uit zichzelf al niet aan beginnen. Of iemand wel-of-niet zonder FFS kan, kan iemand alleen voor zichzelf beslissen. Je kunt dus ook niet in z'n algemeenheid zeggen dat die FFS wel-of-niet noodzakelijk is voor een trans.

Maatwerk in plaats van protecollair, "objectief", medisch handelen. Daar moeten we meer naar toe. Mensen hun gevoelens zijn per definitie niet objectief meetbaar, dus waarom zou je dan wel pogingen doen om dat in de uitvoering van de zorg toch te gaan doen....

Groetjes,

Frederique
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Frederique_ schreef: Aan de andere kant herken ik 't wel wat, ik ben nl ook 1x bij Virgin geweest en daar werd ik door een aantal mensen (let wel: een aantal mensen, er waren ook mensen die daar absoluut geen last van hadden!) "gewoon" genegeerd omdat ik op dat moment bepaald niet passabel was.
De virgingroep is een groep apart, is het al een groot aantal jaren. Als je niet bij de vrijwilligsters goed ligt, zal de rest je ook links laten liggen. De vrijwilligers hebben de verplichting (zo was het in mijn tijd) om met een nieuw iemand te praten, en die een beetje te introduceren. Is bij jou dus zo te horen niet gebeurd Frederique. Ik ben zelf opgehouden als vrijwilligster, omdat ik door de ander vrijwilligsters niet geaccepteerd werd. En toen heeft Petra Klene open gegeven moment gezegd dat ik maar beter mee op kon houden, hoe jammer zij dat ook vond voor mij.ruim een jaar geleden nog een keer bij de virgingroep geweest, gelukkig met Luc Gijs een tijdje geepraat, die was gast, maar ik werd weer net ze hard genegeerd door de vrijwilligsters, terwijl er nog 1 is die er in mijn tijd ook al was.
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Dorine schreef:Aan de poll resultaten te zien kan FFS definief uit ziektekostenverzekering!

Daar zal de meerderheid blij meezijn in ons landje
Kan dan de vergoeding voor verwijdering overtollige beharing en borstverstvergroting weer terugkomen ?
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Nannette schreef:De virgingroep is een groep apart, is het al een groot aantal jaren. Als je niet bij de vrijwilligsters goed ligt, zal de rest je ook links laten liggen. De vrijwilligers hebben de verplichting (zo was het in mijn tijd) om met een nieuw iemand te praten, en die een beetje te introduceren. Is bij jou dus zo te horen niet gebeurd Frederique.
Nee, dat was het probleem niet. Ik werd vriendelijk en goed ontvangen (een beetje overbezorgd zelfs). Wel hadden ze het vrij druk met allerlei dingen te regelen. Daar had (en heb) ik begrip voor.

Er waren toen duidelijk twee groepen: zij die elkaar kenden (die hadden het ook -heel- gezellig) en de groep die er wat onwennig bij zaten. Er waren zo'n 3 a 4 mensen die wel probeerden om die laatste groep wat losser te krijgen, maar de eerste groep maakte wel heel duidelijk dat zij de "haves" en de rest de "have-nots" waren. Waarbij er 2 waren die ik groette maar die niet eens de moeite namen om mij terug te groeten. Ik kreeg er een heel vervelende smaak van in de mond...
Nannette schreef:Ik ben zelf opgehouden als vrijwilligster, omdat ik door de ander vrijwilligsters niet geaccepteerd werd. En toen heeft Petra Klene open gegeven moment gezegd dat ik maar beter mee op kon houden, hoe jammer zij dat ook vond voor mij.ruim een jaar geleden nog een keer bij de virgingroep geweest, gelukkig met Luc Gijs een tijdje geepraat, die was gast, maar ik werd weer net ze hard genegeerd door de vrijwilligsters, terwijl er nog 1 is die er in mijn tijd ook al was.
Dat lijkt me heel pijnlijk en heel vervelend...

Na die ene keer ben ik er niet weer geweest. Ik ben daarvoor ook nog een 1:1-gesprek met Henriëtte Kuik gehad. Dat was een heel open en eerlijk gesprek, ik heb veel bewondering voor haar. 'k Vond het jammer om te horen dat ze er mee opgehouden is.

Groetjes,

Frederique
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Frederique schreef weer eens:
Maatwerk in plaats van protecollair, "objectief", medisch handelen. Daar moeten we meer naar toe. Mensen hun gevoelens zijn per definitie niet objectief meetbaar, dus waarom zou je dan wel pogingen doen om dat in de uitvoering van de zorg toch te gaan doen....
Wel geld vragen en daar geen verantwoording over willen afleggen, die discussie hebben we al vaker gevoerd. Het druist gewoon regelrecht tegen mijn rechtvaardigheidsgevoel in.

Irene
Kleine stapjes
Jaimee
Eredivisie

Bericht door Jaimee »

Frederique_ schreef:
Mijn mening: iemand die echt niet zonder FFS kan moet die gewoon vergoed krijgen. Iemand die prima zonder FFS kan zal er uit zichzelf al niet aan beginnen. Of iemand wel-of-niet zonder FFS kan, kan iemand alleen voor zichzelf beslissen. Je kunt dus ook niet in z'n algemeenheid zeggen dat die FFS wel-of-niet noodzakelijk is voor een trans.
Wie bepaalt of een FFS nodig is of niet? Een arts?

En wat is 'nodig hebben' eigenlijk? Nodig om je beter te voelen ofzo? Of nodig omdat iemand mannelijke trekken heeft in het gelaat? In het laatste geval heeft ongeveer 98% van alle transseksuelen FFS nodig en ongeveer 50% van alle biologische vrouwen in NL naar mijn idee.
Plaats reactie