Meldactie behandelingen, medicijnen niet vergoed

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Meldactie behandelingen, medicijnen niet vergoed

Bericht door Frederique_ »

Het gebeurt nog wel eens: mensen die een bepaalde behandeling of medicijn niet vergoed krijgen, terwijl ze daar wel op gerekend hadden. Of naar elkaar verwijzende artsen en instanties, die voorwaarden verkeerd of verschillend interpreteren. Het gevolg: de patiënt krijgt niet wat hij nodig heeft. Of de kosten worden niet vergoed. Daar willen we vanaf! En u kunt ons daarbij helpen.

LANDELIJKE MELDACTIE
Consument en de Zorg en de regionale Zorgbelangorganisaties zijn een meldactie gestart over dit probleem. We willen antwoord krijgen op vragen als:

- Is het altijd duidelijk welke behandelingen, medicijnen of hulpmiddelen u vergoed krijgt?

- Hoe groot is het probleem als u rekeningen niet vergoed krijgt?

- Om welke zorg gaat het dan? Kent u andere mensen die hiermee te maken hebben?

DOE MEE EN MELD OOK UW ERVARINGEN

Hoe meer mensen meedoen, hoe sterker we staan. Dus meld ook uw ervaring of mening! De actie loopt van 19 t/m 30 mei. Meedoen kost maar een paar minuten tijd. Alvast bedankt voor uw medewerking.

Klik hier voor de vragenlijst. Of bel ons Meldpunt: 030 291 6777 (ma – vr van 10:00 tot 16:00 uur).

bron: http://www.consumentendezorg.nl/
Kijk ook eens op de genderkalender !
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Een kans om allerlei T*-behandelingen die nu niet vergoed worden voor het voetlicht te krijgen?
tijgertje
ForumFan

Bericht door tijgertje »

ook iets wat ik persoonlijk meegemaakt heb het laatste jaar is dat chronische medicijnen (gebruik het al 1,5 jaar wegens handicap) onder dat eigen risico vallen :evil: :evil:
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

Frederique_ schreef:Een kans om allerlei T*-behandelingen die nu niet vergoed worden voor het voetlicht te krijgen?
zoals?
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Frederique_ schreef:Een kans om allerlei T*-behandelingen die nu niet vergoed worden voor het voetlicht te krijgen?
Verzekeraars zijn dieven! :evil: Ik betaal nog liever zelf, dan dat ik me uitlever aan zo'n stelletje boeven! :evil: Ik heb ongelooflijk slechte ervaringen met (zorg)verzekeraars, en ik wil dan ook zo weinig mogelijk met ze te maken hebben! :evil:

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

het eerste krijg ik vergoed

het 2e is niet aan de orde

wat nog meer :wink:

uit interesse, ik weet dat sommigen lopen te klooien met haarstukjes en haarimplantaten en dat soort gedoe, lijkt mij een ramp

ben wat dat betreft geloof ik redelijk gezegend, dikke bos lang haar

enige wat ik zou willen veranderen is mijn neus, en ik was eigenlijk van plan dat uit eigen zak te gaan betalen maar als het vergoed wordt, fine by me :wink:

verder nog niet dieper over nagedacht, geen noodzaak
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

ik zit nu op 1500 en had idd niet overdreven veel baardhaar maar toch genoeg dat ik onmogelijk als vrouw gezien kon worden

3 jaar bezig en met dat tempo kan ik het betalen van de vergoeding

nee is ook maar 450 per jaar, en ja ik heb ook enkele keren uit eigen zak betaald

nee ik heb geen riant salaris, integendeel

maar gezien de problemen en kosten, wat te denken van bijvoorbeeld 200 km op en neer moeten reizen voor therapie, ook dat soort zaken zouden vergoed moeten kunnen worden, tis mij nog niet gelukt iig
Alweer
is nieuw hier

Bericht door Alweer »

Joyy schreef: nee ik heb geen riant salaris, integendeel

maar gezien de problemen en kosten, wat te denken van bijvoorbeeld 200 km op en neer moeten reizen voor therapie, ook dat soort zaken zouden vergoed moeten kunnen worden, tis mij nog niet gelukt iig
Herkenbaar, ik ben te jong om een riant salaris te hebben ;)

En ik betaal een gigantische bak geld voor zorgverzekering, en het laatstgenoemde betalen ze me gelukkig terug (Reiskosten.)
johnn
Forum / Website Beheerder
Contacteer:

Bericht door johnn »

Ik ben er alweer een paar jaar 'uit' (overigens, 'in' wil ook niet meer zeggen dan dat ik zelf mijn (eenvoudige) belastingformulier invulde) maar als ik het goed heb was er altijd ook via de belasting nog wat mogelijk.
Onder het kopje 'bijzondere ziektekosten' (als ik me goed herinner).
Daar kon je (aantoonbare) kosten die niet vergoed werden onder plaatsen.
je had dan wel een inkomensafhankelijke drempel, maar als je daar boven kwam kreeg je nog wel e.e.a. vergoed cq in mindering op je belastbaar inkomen...dus minder belasting verschuldigd.
Leverde dan vaak ofwel minder betalen ofwel teruggaaf op.
Wat ik al zei, ik ben er en beetje 'uit' dus weet niet precies wat nog wel of niet kan/mag.....maar een beetje belastingconsulent kan je daar vast mee helpen.....en die hoeven niet eens zo heel duur te zijn (vakbond???)
Ik denk maar zo, is het niet linksom dat er betaald wordt, dan maar rechtsom......toch?? :lol:
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Wie hier gebruik van wil maken kan dat alleen in 2008 nog doen. Vanaf 1-1-2009 is de regeling voor zover ik weet afgeschaft.

Overigens was er wel altijd een enorme drempel (als ik het goed weet 11% van je jaarinkomen).

Groetjes,

Frederique
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Inderdaad is er een enorme drempel en alleen de kosten boven die drempel zijn aftrekbaar. Bovendien mogen alleen medische kosten op doktersadvies die niet worden vergoed worden afgetrokken. Overigens kan ook de ziektekostenpremie onder de bijzondere ziektekosten worden afgetrokken.

Irene
Kleine stapjes
johnn
Forum / Website Beheerder
Contacteer:

Bericht door johnn »

Mmm wat ik mij kan herinneren was er die drempel, maar kwam je daarboven dan telde alles mee...dus niet alleen dat stukje wat boven die drempel zat.
Hoe hoog de drempel was hing af van je inkomen (kan goed 11% geweest zijn, dat weet ik niet meer)
Reiskosten e.d. vielen er ook onder. ook eventuele verblijfskosten vielen er onder weet ik nog.
(toen marcella in groningen lag, kon ik mijn reiskosten en de kosten van mijn verblijf daar (gastenverblijf in het ziekenhuis) meetellen.)
Maar goed, wat ik al zei.....heb het niet meer bijgehouden dus wat tegenwoordig nog wel (of niet) kan/mag weet ik niet.....ook niet wat er nog gaat veranderen.
Het was ook maar een tip om naar deze mogelijkheid ook eens te kijken.
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik weet ook niet meer heel precies hoe het nu zit, maar in het recente verleden klopte dit niet in elk geval:
Mmm wat ik mij kan herinneren was er die drempel, maar kwam je daarboven dan telde alles mee...dus niet alleen dat stukje wat boven die drempel zat.
maar uitsluitend het deel boven de drempel.

Irene
Kleine stapjes
ik_ben_wie_ik_ben
ff weer wat posten

Bericht door ik_ben_wie_ik_ben »

Als je arbeidsongeschikt was in 2007 krijg je 808 euro extra aftrek, ik krijg 9 euro bijzondere ziektekosten terug........
Plaats reactie