Toch raar, Melina, dat jij het bij verschillen tussen mannen en vrouwen altijd direct weer over seksleven en intieme relaties hebt. Alsof dat het enige is dat er in het leven toe doet...
Seksgedreven vrouwen bestaan trouwens net zo goed als seksgedreven mannen. Ze hebben alleen minder fysiek de mogelijkheid om het ook af te dwingen (bij vrouwen die dat -wel- hebben komt trouwens ook seksueel misbruik van mannen voor). Daardoor gebruiken ze vaak andere methodes om tot seks te komen - en sommigen gaan daarbij ook (ver) over de grenzen van mannen. De drive die er achter zit is mijns inziens dezelfde. Maar goed, dit soort dingen moet je natuurlijk wel -willen- zien. En bij jou heb ik altijd nog het gevoel dat je vrouwen de hemel in prijst en mannen verkettert. Alsof je je eigen man-geweest-zijn nog niet goed een plek gegeven hebt... Misschien dat je -daarom- behoefte hebt aan een groot verschil tussen mannen en vrouwen?
Psychisch gezien zijn er mijns inziens niet zoveel verschillen. De verschillen die er wel zijn zijn vaak cultureel of fysiek bepaald.
Groetjes,
Frederique
Passabiliteit is overrated?
Moderator: Moderators
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Kijk ook eens op de genderkalender !
-
- Eredivisie
Frederique schreef :
Toch raar, Melina, dat jij het bij verschillen tussen mannen en vrouwen altijd direct weer over seksleven en intieme relaties hebt. Alsof dat het enige is dat er in het leven toe doet...
Uiteraard gaat het daarom ....en het heeft niet alleen met seks te maken ....neen het is gewoon aanwezig in het dagelijks sociaal leven.
Als je dat éénmaal hebt Frederique (sociaal leven) dan merk je dat immers elke dag aan het gedrag van mannen en vrouwen.
Het zijn 2 verschillende werelden.
En bij jou heb ik altijd nog het gevoel dat je vrouwen de hemel in prijst en mannen verkettert.
Dat is niet zo .....alleen word ik nu als vrouw wel geconfronteerd met bepaalde gedragingen van het 'andere geslacht' .....
Alsof je je eigen man-geweest-zijn nog niet goed een plek gegeven hebt... Misschien dat je -daarom- behoefte hebt aan een groot verschil tussen mannen en vrouwen?
Dat is het nu juist .....ik ben nooit een man geweest qua gedrag.
Juist om die reden kan ik me zo enorm ergeren aan sommige mannen hun gedrag.
En nu ik dat als 'vrouw' kan bespreken met andere vrouwen kom ik heel erg tot de conclusie dat ik me eigelijk nooit als man heb gedragen binnen de maatschappij.
Ik heb me wel leren 'aanpassen' binnen een groep mannen ....maar naar vrouwen toe (want nooit relaties gehad met een vrouw) heb ik me nooit gedragen als een man.
Met andere woorden mijn inschatting naar mannen toe is de voorbije tijd nogal eens fout geweest, omdat ik ergens verwachtte dat ze zouden reageren zoals ik vroeger zou gedaan hebben, maar dat blijkt dus absoluut niet te kloppen.
Meestal hebben mijn vriendinnen het gedrag van 'mannen' veel sneller begrepen dan ikzelf .....enfin mijn fase van 'verliefde en onervaren bakvis' zal ook wel overgaan zeker.
Groetjes,
Mel
Uiteraard gaat het daarom ....en het heeft niet alleen met seks te maken ....neen het is gewoon aanwezig in het dagelijks sociaal leven.
Als je dat éénmaal hebt Frederique (sociaal leven) dan merk je dat immers elke dag aan het gedrag van mannen en vrouwen.
Het zijn 2 verschillende werelden.
En bij jou heb ik altijd nog het gevoel dat je vrouwen de hemel in prijst en mannen verkettert.
Dat is niet zo .....alleen word ik nu als vrouw wel geconfronteerd met bepaalde gedragingen van het 'andere geslacht' .....
Alsof je je eigen man-geweest-zijn nog niet goed een plek gegeven hebt... Misschien dat je -daarom- behoefte hebt aan een groot verschil tussen mannen en vrouwen?
Dat is het nu juist .....ik ben nooit een man geweest qua gedrag.
Juist om die reden kan ik me zo enorm ergeren aan sommige mannen hun gedrag.
En nu ik dat als 'vrouw' kan bespreken met andere vrouwen kom ik heel erg tot de conclusie dat ik me eigelijk nooit als man heb gedragen binnen de maatschappij.
Ik heb me wel leren 'aanpassen' binnen een groep mannen ....maar naar vrouwen toe (want nooit relaties gehad met een vrouw) heb ik me nooit gedragen als een man.
Met andere woorden mijn inschatting naar mannen toe is de voorbije tijd nogal eens fout geweest, omdat ik ergens verwachtte dat ze zouden reageren zoals ik vroeger zou gedaan hebben, maar dat blijkt dus absoluut niet te kloppen.
Meestal hebben mijn vriendinnen het gedrag van 'mannen' veel sneller begrepen dan ikzelf .....enfin mijn fase van 'verliefde en onervaren bakvis' zal ook wel overgaan zeker.
Groetjes,
Mel
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Zie je wel....dat klinkt al heel anders Frederique.....en ja moeder natuur heeft zich wel wat bij gedacht bij de schepping van de verschillen en daar gaat het eigenlijk ook om wat Melina wil zeggen.....Frederique_ schreef:Psychisch gezien zijn er mijns inziens niet zoveel verschillen. De verschillen die er wel zijn zijn vaak cultureel of fysiek bepaald.
....het zit in onze genen een andere mens aantrekkelijk te vinden en niet alleen voor de seks, nee ook om een heleboel andere redenen! Kijk, jij voelt zich er goed bij alleen te leven maar dat is zeker nie de hele waarheid....geen idee, hoe jij zou reageren als jou iemand aantrekkelijk zou vinden, jou dat laat voelen en duidelijk zal maken dat diegene het leven met je wil delen.....zit je dan met je theorie maar je zult zeker ook gevlijt zijn en als je diegene ook nog best aardig vind en die in je smaak
valt, durf ik te stellen, dat je gevoelens best op hol kunnen slaan.......misschien ken je dergelijke gevoelens nog niet, maar moeder natuur heeft iedereen iets meegegeven zoiets te beleven.......en ja, daar draait het nou uiteindelijk om in dit leven, of je dat nu wilt geloven of nie....
.....ik vind het goed dat dit zo is en het laat me lekker doordaten en ik beleef leuke dingen ermee......nu ik eindelijk best tevreden met mezelf ben, lukt het ene en het andere ook weer......ik houd van dergelijke interactie met andere personen, het is het toppertje van sociaal funktioneren in de maatschappij
We doen toch uiteindelijk allemaal de transitie om überhaupt sociaal fatsoenlijk te kunnen funktioneren.....iets wat ervoor nie mogelijk was voor ons......
groetjes vanuit Orte
Mara
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--