Transgender beleving
Moderator: Moderators
Transgender beleving
Hoi,
Leren omgaan met mijn genderdysforie, mijn transitie, zie ik als een heel persoonlijke weg. Mijn transitie is erg transgender-achtig, het enige waar ik (nog) niet voor kies, zijn operaties. Het onderstaande post ik, omdat ik erg benieuwd ben naar wat mensen hier erin herkennen. Ik lees namelijk zo weinig over transgender-beleving, en zo veel over het TS-traject.
Ik ben een meisje.
Ik ben geen man.
Vandaar mijn transitie.
Kleding, make-up, mijn haardracht.
En hormonen, waardoor mijn lijf zo prettig voelt nu.
Mensen om mij heen zien misschien soms een vrouw.
Soms zien ze een vrouwelijke homo.
Soms zien ze een man die vrouw wil zijn.
Ze zien mij, dat maakt het goed.
Ik was veel liever als vrouw geboren dan als man.
Maar ik geloof niet dat ik vrouw kan worden.
Ik kan wel leven als vrouw, dat doe ik nu een half jaar.
En inmiddels zou ik zeggen: ik leef niet meer als man.
Maar ik leef!
Sinds ik me niet meer voor mezelf schaam, voel ik me meer geaccepteerd dan toen ik mezelf nog niet liet zien.
Ik ben wie ik ben en dat straal ik uit.
Er zijn nog wel vragen.
Hoe hard heb ik het nodig dat iedereen 'zij' zegt?
Is 'hij' zijn zo erg als ik kan zijn wie ik ben?
Maar ja, een man met borsten ben ik ook weer niet.
Soms heb ik geen zin in die beha, wat een uithangbordje 'vrouw' is.
Maar zonder ziet het er wel prikkelend en puntig uit.
Het blijft lastig dat de wereld alleen maar mannen en vrouwen kent.
Vandaar dat ik dan voor vrouw kies.
Maar ik ben ook gewoon een homootje.
Soms denk ik na over reincarnatie.
Dat als ik dit leven goed leef en mijn verantwoordelijkheden neem, dat ik dan terugkom zonder die geboortefout.
Dat ik dan wel echt vrouw zal zijn.
Ik vind dat een hele prettige fantasie.
Volgens mijn sprookjesprins ben ik een engel, wat wil ik eigenlijk nog meer?
Wat een mooi leven, waarin ik dit allemaal mag doen!
Groetjes,
Sticky
Leren omgaan met mijn genderdysforie, mijn transitie, zie ik als een heel persoonlijke weg. Mijn transitie is erg transgender-achtig, het enige waar ik (nog) niet voor kies, zijn operaties. Het onderstaande post ik, omdat ik erg benieuwd ben naar wat mensen hier erin herkennen. Ik lees namelijk zo weinig over transgender-beleving, en zo veel over het TS-traject.
Ik ben een meisje.
Ik ben geen man.
Vandaar mijn transitie.
Kleding, make-up, mijn haardracht.
En hormonen, waardoor mijn lijf zo prettig voelt nu.
Mensen om mij heen zien misschien soms een vrouw.
Soms zien ze een vrouwelijke homo.
Soms zien ze een man die vrouw wil zijn.
Ze zien mij, dat maakt het goed.
Ik was veel liever als vrouw geboren dan als man.
Maar ik geloof niet dat ik vrouw kan worden.
Ik kan wel leven als vrouw, dat doe ik nu een half jaar.
En inmiddels zou ik zeggen: ik leef niet meer als man.
Maar ik leef!
Sinds ik me niet meer voor mezelf schaam, voel ik me meer geaccepteerd dan toen ik mezelf nog niet liet zien.
Ik ben wie ik ben en dat straal ik uit.
Er zijn nog wel vragen.
Hoe hard heb ik het nodig dat iedereen 'zij' zegt?
Is 'hij' zijn zo erg als ik kan zijn wie ik ben?
Maar ja, een man met borsten ben ik ook weer niet.
Soms heb ik geen zin in die beha, wat een uithangbordje 'vrouw' is.
Maar zonder ziet het er wel prikkelend en puntig uit.
Het blijft lastig dat de wereld alleen maar mannen en vrouwen kent.
Vandaar dat ik dan voor vrouw kies.
Maar ik ben ook gewoon een homootje.
Soms denk ik na over reincarnatie.
Dat als ik dit leven goed leef en mijn verantwoordelijkheden neem, dat ik dan terugkom zonder die geboortefout.
Dat ik dan wel echt vrouw zal zijn.
Ik vind dat een hele prettige fantasie.
Volgens mijn sprookjesprins ben ik een engel, wat wil ik eigenlijk nog meer?
Wat een mooi leven, waarin ik dit allemaal mag doen!
Groetjes,
Sticky
Vrouw
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Tja, die gevoelens-soep herken ik wel, deels uit het verleden en deels uit het heden...
Het enige dat ik niet herken is dat ik mijzelf echt -nooit- homo zou noemen (ik heb nog steeds geen vast omlijnd idee of ik op mannen of op vrouwen val, da's een van de onzekerheden in mijn traject - hoewel de vraag me zelden bezig houdt) en dat ik het normaal vind om een BH te dragen (erzonder voel ik me niet compleet). Maar misschien komt dat laatste ook wel omdat ik ook nog altijd plakborsten draag en die gewoon prettiger aanvoelen -met- BH.
Groetjes,
Frederique
Het enige dat ik niet herken is dat ik mijzelf echt -nooit- homo zou noemen (ik heb nog steeds geen vast omlijnd idee of ik op mannen of op vrouwen val, da's een van de onzekerheden in mijn traject - hoewel de vraag me zelden bezig houdt) en dat ik het normaal vind om een BH te dragen (erzonder voel ik me niet compleet). Maar misschien komt dat laatste ook wel omdat ik ook nog altijd plakborsten draag en die gewoon prettiger aanvoelen -met- BH.
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Ach ja, homo is eigenlijk net zo'n breed begrip als hetero, of transgender.Frederique_ schreef:Het enige dat ik niet herken is dat ik mijzelf echt -nooit- homo zou noemen
Het zegt niks over wat je met dat tussenbeense dingetje doet.
Ik ervaar het als bevrijdend om mezelf (een beetje provocerend) homo te noemen. Sinds die hormonen voelt het echt een beetje als thuiskomen.
Belangrijker is, dat mannen die ik leuk vind, eigenlijk altijd wel homo of bi zijn. Met heteromannen klikt het vaak sociaal al niet zo best.
Dus wat zal ik mezelf dan een heteroseksuele vrouw noemen?
Sticky
Vrouw
Sterker nog: je hoeft er niet eens zo'n tussenbeens dingetje voor te hebben. Met een vagina kun je heel goed homo-man zijn. Ik ken er verscheidene IRL en dat zijn toch echte homo-mannen.Sticky schreef:Het zegt niks over wat je met dat tussenbeense dingetje doet.
In Amerika noemen sommigen zich tranny-fags, anderen fagettes.
http://www.youtube.com/watch?v=9ayyPzuHGNU
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Thanks sister, these dudes are aaaawesome!Janiek2 schreef:http://www.youtube.com/watch?v=9ayyPzuHGNU
Verder was ik nog wel benieuwd naar jouw transgender beleving, any comments?
Sticky
Vrouw
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Leuk!Alweer schreef:Gynoseksueel: je voelt je aangetrokken tot vrouwen.
Androseksueel: je voelt je aangetrokken tot mannen.
Je zou, als je niet kwijt wilt of je op mannen of op vrouwen of op mensen-daar-tussenin valt, ook uni-seksueel kunnen gebruiken als tegenhanger van bi-seksueel.
Groetjes,
Frederique
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Nee, panseksueel is als je op beide genders (zo er al 2 zijn) evenveel valt.
Uni-seksueel is dat je op 1 gender valt, maar niet wilt zeggen op welke
Groetjes,
Frederique
... het hele leven is één groot definitiefeest!
Groetjes,
Frederique
... het hele leven is één groot definitiefeest!
O, dus uniseksueel is zoiets als anoseksueel dan.Frederique_ schreef:Nee, panseksueel is als je op beide genders (zo er al 2 zijn) evenveel valt.
En panseksueel was toch ook met de hele wereld tegelijk?
Anders heet het biseksueel, very seventies!
Leuke woordspelletjes hier
Sticky
Vrouw
-
- dagelijks aanwezig
Neee gekkieSticky schreef: O, dus uniseksueel is zoiets als anoseksueel dan.
En panseksueel was toch ook met de hele wereld tegelijk?
Anders heet het biseksueel, very seventies!
Bisexueel betekend dat je in principe de voorkeur hebt voor mensen van de andere sexe; maar ook geen bezwaar hebt tegen mensen van dezelfde sexe.
Pansexueel betekend dat je geen voorkeur hebt. Je valt op de persoon, en wat hij/zij/het tussen de benen heeft dat is bijzaak.
Technisch gezien.. als zeg maar 2 pre-op's een relatie hebben, dan zijn ze in veel gevallen pansexueel. Ze vallen op een persoon. die persoon heeft een bepaalde gender identiteit, en een sexe/geslacht die anders is dan de gender identiteit. De persoonlijkheid heeft dus meer waarde dan hetgene dat de persoon tussen de benen heeft (omdat dat waarschijnlijk toch verranderd op den duur). dat is in feite pansexualiteit
Mila of Patricia heeft al geprobeerd daar iets over te zeggen, maar dat slaat alleen maar op een lang geleden veel te serieus genomen plagerijtje: ik plaag niet zo vaak, dus dan denken mensen dat ik altijd serieus ben .Sticky schreef:Verder was ik nog wel benieuwd naar jouw transgender beleving, any comments?
Ik vind jouw verhaal heel mooi en gek genoeg verschilt het nauwelijks van hoe ik mijn eigen beleving zou kunnen verwoorden en soms ook wel verwoord heb. We hebben een verschillende achtergrond qua vallen op mannen of vrouwen en dat is iets wat toch "door werkt" in hoe je transgender zijn beleeft, denk ik. En ik denk dat ik iets minder bescheiden ben in het menen recht te hebben op erkenning van mijn identiteit als vrouw: ik voel me daarin thuis en niet beperkt, omdat ik niet zozeer met "vrouwelijkheid" als wel met gewoon "vrouw zijn" bezig ben. Als ik in die zin kleur beken en nooit aanspraak maak op mijn"geboorterecht", dan vind ik niet dat het aan een ander is om daaraan te tornen.
Vooral van mensen die houvast zoeken in het al of niet voor handen zijn van een als penis of vagina ogend genitaal accepteer ik dat niet. Om het belang wat daaraan gehecht wordt te relativeren is het goed eens te genieten van het filmpje op: http://www.trannymals.com/home.htm
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes