Het verbaast me...
Moderator: Moderators
ik begrijp wat je zegt, maar realiseer je ook dat dergelijke berichten iets over de schrijfster en haar gemoed zegt...Zohra schreef:Ik kan niet zeggen dat het me niet raakt, het knaagt en vreet toch aan je als mensen zo gemeen zijn en dan is het zeer moeilijk om NIeT te reageren!
Groetjes en liefs,
Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
-
- Forumdiva
Hallo Zohra,
ik begrijp dat ik het makkelijkere opschrijf dan dat het er mee om gaan is, maar probeer het langs je heen te laten gaan. Het zegt inderdaad meer over hun dan over jou, en wees nou eerlijk, je bent toch ook zelf belangrijk, het is niet niks wat je doet, wat anderen daar ook van denken en commentaar overhebben,
Liefs, Nannette
ik begrijp dat ik het makkelijkere opschrijf dan dat het er mee om gaan is, maar probeer het langs je heen te laten gaan. Het zegt inderdaad meer over hun dan over jou, en wees nou eerlijk, je bent toch ook zelf belangrijk, het is niet niks wat je doet, wat anderen daar ook van denken en commentaar overhebben,
Liefs, Nannette
-
- Eredivisie
Hoi Zohra,
Ik heb gisteren hier even de discussie kunnen volgen.
Zelf denk ik dat iedereen moet doen wat hij/zij wil.
Als je niemand kwaad doet en gewoon een 'service' levert dan lijkt er me niks mis.
Er is immers een vraag en een aanbod, dus is het een goede oplossing binnen onze maatschappij lijkt me.
Het is wel niet zo evident omdat er rond 'seksualiteit' altijd een pak hypocrisie hangt binnen onze maatchappij.
De reacties op dit forum zijn soms een 'beetje' overdreven.
Vaak zitten mensen zelf met psych problemen over hun 'zijn' en dat komt hier dan duidelijk naar voor.
Gezien de lange weg die een transitie toch wel is , kan ik dat nog begrijpen ook ....bovendien kan het verschillende redenen hebben ....hormonen, angst voor de operaties; problemen met de sociale integratie voor, tijdens of na de transitie; ontevredenheid met het eigen uiterlijk; gewoon overgewicht of anorexia ; het niet vinden van een partner als Trans .........enfin redenen genoeg dus om je soms niet goed te voelen als trans in transitie en zelfs na de transitie.
Conclusie : gewoon doen wat je graag doet en niet wakker liggen van sommige mensen hun reactie hier.
Doe wel en kijk niet om ......denk zo maar : wat zouden als die mannen doen met hun seksuele drang indien de mogelijkheid die jullie bieden er niet zou zijn ?
Groetjes,
Mel
Ik heb gisteren hier even de discussie kunnen volgen.
Zelf denk ik dat iedereen moet doen wat hij/zij wil.
Als je niemand kwaad doet en gewoon een 'service' levert dan lijkt er me niks mis.
Er is immers een vraag en een aanbod, dus is het een goede oplossing binnen onze maatschappij lijkt me.
Het is wel niet zo evident omdat er rond 'seksualiteit' altijd een pak hypocrisie hangt binnen onze maatchappij.
De reacties op dit forum zijn soms een 'beetje' overdreven.
Vaak zitten mensen zelf met psych problemen over hun 'zijn' en dat komt hier dan duidelijk naar voor.
Gezien de lange weg die een transitie toch wel is , kan ik dat nog begrijpen ook ....bovendien kan het verschillende redenen hebben ....hormonen, angst voor de operaties; problemen met de sociale integratie voor, tijdens of na de transitie; ontevredenheid met het eigen uiterlijk; gewoon overgewicht of anorexia ; het niet vinden van een partner als Trans .........enfin redenen genoeg dus om je soms niet goed te voelen als trans in transitie en zelfs na de transitie.
Conclusie : gewoon doen wat je graag doet en niet wakker liggen van sommige mensen hun reactie hier.
Doe wel en kijk niet om ......denk zo maar : wat zouden als die mannen doen met hun seksuele drang indien de mogelijkheid die jullie bieden er niet zou zijn ?
Groetjes,
Mel
Nou, Melina toch, wat is dat voor 19de eeuwse opvatting over seksualiteit? Dat wordt mannen ook een beetje aangepraat, hoor, dat ze een soort stoommachines zijn, waarvan de ketel met donderend geraas zal exploderen als er niet iemand zich opoffert om hen aan hun gerief te helpen. Daar zijn vrouwen niet voor, wat mij betreft.lief dinnetje schreef: wat zouden als die mannen doen met hun seksuele drang indien de mogelijkheid die jullie bieden er niet zou zijn ?
Als ze het er moeilijk mee hebben, dan lossen ze dat zelf maar op. Bovendien zijn er heel veel mannen, die er niet zo'n hulpeloze opvatting over hun seksualiteit op na houden. Er zijn er zelfs, die om religieuze redenen zich geheel onthouden en die ontploffen ook niet.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
zo is het maar net! Er is ook nog altijd een koude douche in geval van nood!Janiek2 schreef:Als ze het er moeilijk mee hebben, dan lossen ze dat zelf maar op.
of die doen het in't geniep, hè. Ik ben altijd al lichtelijk wantrouwig geweest naar dat soort aannames en/of stellingen. Als ik de verhalen lees over de geestelijken van de RK kerk, rijzen de haren me te berge! Ik heb zelf op een roomse middelbare school gezeten en heb nog les gehad van pater jesuïten die allemaal bij elkaar in een groot huis woonden... Lieve mannen hoor, maar dat "onthoudings-verhaal" gaat er bij mij niet echt in...Janiek2 schreef:Er zijn er zelfs, die om religieuze redenen zich geheel onthouden en die ontploffen ook niet.
Groetjes en liefs,
Babette.
ff back to topic, punt is een beetje dat wanneer je in een persoonlijke aanval gaat op wat voor manier dan ook,waarbij het onderwerp er niet toe doet, je eenzelfde reactie terug kan verwachten
er is niks mis mee om je ongenoegen te spuien, maar doe je dat op een milde toon, zal men ook milder reageren
dat wilde ik duidelijk maken een paar postings terug
amen
joy
er is niks mis mee om je ongenoegen te spuien, maar doe je dat op een milde toon, zal men ook milder reageren
dat wilde ik duidelijk maken een paar postings terug
amen
joy
ik wil daar nog wel eventjes aan toevoegen dat ik het, op z'n zachts gezegd, een beetje bevreemdend vind dat een of andere club die een of ander opperwezen aanhangt, in diens naam één van de sexen gaat verbieden deel te nemen aan iets wat ongeveer zo natuurlijk is als 't maar kan: de voortplantingsdrift.... Om vervolgens vanuit die positie wel hele volksstammen er van te overtuigen dat het krijgen van veel kinderen zeer noodzakelijk en gewenst is... Tsja...Janiek2 schreef: Er zijn er zelfs, die om religieuze redenen zich geheel onthouden en die ontploffen ook niet.
Groetjes en liefs,
Babette.
-
- Forumdiva
Ik doelde niet op het verplichte celibaat voor katholieke priesters, maar op mensen die kiezen voor een monastieke levenswijze. Daar zijn trouwens ook vrouwen bij. En dat heb je niet alleen in katholieke kringen. Ook bij boeddhisten speelt seksuele onthouding een rol. En die hebben geen opperwezen....Babette schreef:verbieden
De film Samsara is erg mooi in dat opzicht. Met als mooiste moment de observatie van Pema over het perspectief van Yashodaraa, de vrouw die door Boeddha werd achtergelaten, toen hij het pad der verlichting ging opzoeken.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
- Zohra
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Hallo Joyy,Joyy schreef:dat mag
Ik wil BEST rustig en mild reageren, als mensen ook rustig en mild op MIJ reageren... dan is er niks aan de hand. Maar als ik ook maar de minste topic plaats hier worden meteen mijn advertenties erbij gehaald en mijn werk wat ik doe en dat gaat niemand wat aan.
Dat is het enige dat ik er nog op zeg.
Groeten,
Zohra
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Bedankt voor de tip. 't Lijkt me een leuke film, ik ga 'm direkt bestellen.Janiek2 schreef:De film Samsara is erg mooi in dat opzicht. Met als mooiste moment de observatie van Pema over het perspectief van Yashodaraa, de vrouw die door Boeddha werd achtergelaten, toen hij het pad der verlichting ging opzoeken.
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Even wat corrigeren...Zohra schreef:Ik wil BEST rustig en mild reageren, als mensen ook rustig en mild op MIJ reageren... dan is er niks aan de hand. Maar als ik ook maar de minste topic plaats hier worden meteen mijn advertenties erbij gehaald en mijn werk wat ik doe en dat gaat niemand wat aan.
Het gaat om een enkele persoon die, voor redenen waarover wij alleen maar kunnen gissen, steeds weer probeert om een aantal leden van het forum door het slijk te halen. Niet alleen jij en Prescilla zijn doelwit, maar ook mensen die niks te maken hebben met jullie, en bij mijn weten geen vergelijkbare contactads hebben geplaatst of actief zijn in de prostitutie.
De persoon in kwestie is al meerdere keren gebannd, maar probeert steeds weer terug te komen.
Ook zijn er misschien een paar andere leden die haar mening delen. Dat mag, het is een vrije land. Maar ik geloof niet dat deze mensen aan de discussie hadden meegedaan, als ze bewust waren van de motieven van degene die de aanval heeft ingezet.
Je kunt erop vertrouwen, dat zodra je wordt bejegend op de manier dat deze persoon heeft gedaan, wij opnieuw zullen optreden.
De aanvallen op jouw adres vertegenwoordigen niet de mening van de webteam hier, en ook niet van overgrote meerderheid van leden van het forum.
Lisa
If all else fails, buy new shoes