Het verbaast me...
Moderator: Moderators
dat had ik ook wel zo'n beetje aangevoeld, maar er zijn sterke gevoelens jegens de eerder genoemde club. Wij gaan de film, die je noemde ook maar eens bekijken; we zijn benieuwd!Janiek2 schreef:Ik doelde niet op het verplichte celibaat voor katholieke priesters, maar op mensen die kiezen voor een monastieke levenswijze. Daar zijn trouwens ook vrouwen bij. En dat heb je niet alleen in katholieke kringen. Ook bij boeddhisten speelt seksuele onthouding een rol. En die hebben geen opperwezen....
De film Samsara is erg mooi in dat opzicht. Met als mooiste moment de observatie van Pema over het perspectief van Yashodaraa, de vrouw die door Boeddha werd achtergelaten, toen hij het pad der verlichting ging opzoeken.
Groetjes en liefs,
Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Wat is de zin van het zich onthouden aan seks.....op gegeven moment ontplof je toch, of je het wil of nie.....het lijkt me niet echt gezond
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--
Die boeddhist in de film waar ik het over had, dacht dat ook en hij trouwde en kreeg een zoon en ging vreemd etc. Maar uiteindelijk was het verlangen naar verlichting zo groot, dat hij toch weer het klooster in ging.Mara schreef:op gegeven moment ontplof je toch, of je het wil of nie.....
Het water stroomt naar de zee, maar je hebt er niet zo veel over te zeggen, waarlangs het zal stromen. Dat weten wij als transwhatevers uit de eerste hand .
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Nou Babette.....seks verglijk ik idd met een of merdere explosies.....het onderdrukken maakt de knal alleen heftiger......en Janiek...laat maar stromen het water, anders word het een ramp.....vroeg of laat.....
.....ik geloof er niks van dat stomme celibaat, diegene die dat heeft bedacht lijkt me ene met een heel groot probleem
Mara
.....ik geloof er niks van dat stomme celibaat, diegene die dat heeft bedacht lijkt me ene met een heel groot probleem
Mara
-
- Forumdiva
ik ben het helemaal met je eens, hoor! Ik heb nog een tijdje lopen nadenken over de zin en onzin van onthouding, en m'n partner en kwamen tot de conclusie dat je van liefdevolle en fijne seks meer verlicht geraakt, dan door je ervoor af te sluiten... Knallen met die hap!Mara schreef:.....ik geloof er niks van dat stomme celibaat, diegene die dat heeft bedacht lijkt me ene met een heel groot probleem
Groetjes en liefs,
Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Doen ik Babette.....
.....en tegen Zohra nog ff dit: laat je maar nie gek maken door een paar enkele rare figuren, die niks beters te doen hebben als over andere te oordelen....het is jou leven en ik vind, daar hoef je je nie voor te rechtvaardigen en ook niet te schamen.....en het gaat ook eigenlijk niemand wat aan.....
groetjes
Mara
.....en tegen Zohra nog ff dit: laat je maar nie gek maken door een paar enkele rare figuren, die niks beters te doen hebben als over andere te oordelen....het is jou leven en ik vind, daar hoef je je nie voor te rechtvaardigen en ook niet te schamen.....en het gaat ook eigenlijk niemand wat aan.....
groetjes
Mara