Janiek2 schreef:
Tuurlijk niet, maar het is op zich geen oninteressant punt, wat Sticky aanroerde. Als er mensen zijn, die wel hier rondhangen, maar niet op plekken komen, waar zij zich gesteund kunnen voelen door anderen die hun weg in transgenderland zoeken, dan mogen die van mij wel af en toe gestimuleerd worden om uit hun schulp te komen.
Of het nu de T&T is, of het COC of Humanitas of de queer scene: er zijn heel veel plekken waar zowel vrijheid als veiligheid gecreëerd wordt om te kunnen experimenteren met je genderidentiteit. En in mijn ervaring was dat waardevoller dan een rietje in cyberspace te steken en je dan vol te zuigen. Zoals je ziet, sluit het een het ander niet uit, want ik kom hier ook nog altijd, ook al leef en werk ik als vrouw en steek ik een deel van mijn energie in queer activisme.
Mischien voelen sommige mensen totaal geen verbondenheid met zulke gelegenheden?
Dat is in mijn geval zo bijvoorbeeld.
Ik zit er dan ook in het geheel niet om te springen om in een beschermde omgeving mijn beleving te ervaren.
Met je tasje kleding ergens naar toe, een paar uur in een hokje zitten met "gelijkgestemden" en dan weer snel terug naar af?
Dit forum was voor mij een manier om vragen over mezelf beantwoordt te krijgen.
Nu ik de antwoorden heb zoek ik het zelf wel uit en dat gaat prima.
Ik spreek af met mensen die ik aardig vindt, buiten "de dierentuin" en ik vermaak me uitstekend!
Het liefst vrouwen, daar voel ik namelijk een veel grotere verbondenheid mee.
Zelf uitzoeken wat je wil en hoe je dat gaat doen, tips, trucs, etc aan vrouwen vragen.
DAT vindt ik pas leuk!
Een beetje effort..., niet op een kluitje gaan zitten, je laten opmaken en dan vervolgens zelf niks kunnen.
Maar ja, dat is mijn persoonlijke mening.
"Your mileage may vary"
Men run on testosterone, women on toblerone.
Jo Brand