naar buiten

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
yelena35
ff weer wat posten
Contacteer:

naar buiten

Bericht door yelena35 »

Hoe voelde het om voor het eerst naar buiten te gaan in jullie gewenste
outfit met alles erbij wat paste bij je gewenste geslacht?
Gingen jullie eerst met begeleiding deze wereld in, of ging je alleen?
En hoe voel/weet je dat iemand die ook ts/tg/tv in deze wereld te vertrouwen is, en er geen problemen van komen.
In mijn geval mag ik (bij dit schrijven) nog niet de wijde buitenwereld in, maar ter zijnertijd zal ik toch in mijn vrouwelijke geslachts identiteit naar buiten gaan, en contacten opzoeken met mensen die zijn zoals ik.
Daarbij komt ook nog dat ik autistisch ben, en toch in dit wereldje mijn contacten zou willen maken en vriendschap willen sluiten, met mensen die ook zo zijn

groetjes en liefs van yelena35
Ik ben wie ik ben.
Beter laat dan nooit
mezelf laten zien.
zoals ik ben
en niet wie ik was.
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Ik ben de eerste keer alleen naar buiten geweest als vrouw, naar de virgingroep toe, met de trein. Was een hele belevenis, en best wel spannend om dat zo een eerste keer te doen. Maar slechts een maand later ben ik al fulltime als vrouw gaan leven. Nog voor mijn 1e afspraken met psycholoog van het genderteam. Ik kreeg van Petra Klene (werkgroep Humanitas) best wel commentaar daar op, maar ja, het zat zo diep in mij, ik kon het niet meer tegenhouden.
Saartje
Eredivisie

Re: naar buiten

Bericht door Saartje »

yelena35 schreef:Hoe voelde het om voor het eerst naar buiten te gaan in jullie gewenste
outfit met alles erbij wat paste bij je gewenste geslacht?
Het voelde alsof het zo hoorde.
yelena35 schreef: Gingen jullie eerst met begeleiding deze wereld in, of ging je alleen?
Alleen
yelena35 schreef: En hoe voel/weet je dat iemand die ook ts/tg/tv in deze wereld te vertrouwen is, en er geen problemen van komen.
Je zal op je mensenkennis moeten vertrouwen ben ik bang.
yelena35 schreef: In mijn geval mag ik (bij dit schrijven) nog niet de wijde buitenwereld in, maar ter zijnertijd zal ik toch in mijn vrouwelijke geslachts identiteit naar buiten gaan, en contacten opzoeken met mensen die zijn zoals ik.

groetjes en liefs van yelena35
Van wie mag dat niet?
Men run on testosterone, women on toblerone.

Jo Brand
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik heb het ook alleen gedaan en het voelde wel goed, maar net even te spannend om er echt van te genieten, gelukkig is dat in de loop van de tijd wel veranderd.

Irene
Kleine stapjes
MarjoleinJ
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door MarjoleinJ »

't voelde heerlijk!

Natuurlijk na in eerste instantie toch wel even wennen hoor.

't was 's avonds, in Groningen. Maar eigenlijk voelde 't binnen een paar minuten 'gewoon'. Alsof het zo moest zijn, zeg maar. En ja, 't was "compleet" - net de laatste avond van een make-up cursus gedaan en ik was redelijk neutraal opgemaakt (eigenlijk was het de bedoeling om 'gala' makeup te doen die avond maar omdat ik vantevoren al wist dat de stad in wilde heb ik gezegd dat ik er netjes, verzorgd, onopvallend enz uit wilde zien en heb dat dus ook gedaan).

Anyway: geen problemen gehad en 't voelde heerlijk. Je voelt, als je zoiets doet, eigenlijk meteen of je je er bij thuis voelt of niet ...

Ik ging alleen, onderweg naar een afspraak met vrienden in een of ander cafe in de stad; de vrienden wisten van niks :)

groetjes & veel plezier,

marjolein
Is all that we see or seem
But a dream within a dream?
Plaats reactie