Pfff, waar zal ik eens beginnen? Hier dan maar:
Irene schreef:volgens mij gaat het helemaal niet om wat Mila schreef, maar hoe ze het deed. cést la ton qui fait la musique.
Dat valt toch niet alleen Mila aan te rekenen? Ik herinner me iemand die hier ooit schreef, dat de vrouw van een man die in transitie ging, tenminste wist dat ze leefde. Verwacht je dan harpen en violen als reactie?
Janiek2 schreef:Of het haar bedoeling was, weet ik niet, maar ze trok daarmee wel een scheidslijn tussen zichzelf en de "exhetero's" hier, waarbij ze vooral de schijnwerper richtte op een toch al pijnlijke plek uit het leven van die anderen en bovendien en passant die anderen in (het laatste restje van) hun "mislukte mannen"-positie plaatste. Soms nagenoeg met die woorden.
Misschien vertel ik je iets nieuws hier, maar ooit was ik (jawel!) getrouwd met een vrouw. Mila weet daar alles van en heeft het me nooit maar dan ook nooit nagedragen. En toen ik Mila leerde kennen, liet ik me het hoofd nog altijd meer op hol brengen door bio- en transvrouwen, dan door mannen.
Ik zou zeggen, als je hier meer van wil weten, vraag Mila hier terug, dan kan ze het zelf uitleggen.
En Babette schreef:Sticky schreef:Babette eigenlijk schrijft 'mijn partner heeft zich naar mijn TV zijn gevoegd en daardoor hebben we nu een geweldige relatie'.
dat is jouw interpretatie, een incorrecte en beredeneerd vanuit een puur egocentrisch gedachtengoed. Bovendien diskwalificeer je m'n partner met dit soort retoriek, en dat is een trieste constatering... M'n partner is meer dan vrouws genoeg om daar haar eigen afwegingen in te maken. Onze relatie bevat eindeloos meer aspecten dan mijn trans-zijn: gelukkig maar, anders werd het ook zo'n saaie boel!
Dat zijn nogal grote woorden voor een lief meisje, maar
Dezelfde Babette schreef:onze liefde voor elkaar heeft ervoor gezorgd dat wij altijd met elkaar verder wilden. Dat houdt onverkort in dat je zaken van elkaar wilt accepteren, en dat is mijn punt.
en dat is toch niet heel anders dan wat ik hierboven constateer. Ik vind ook niet dat ik je heb aangevallen daarmee. Als jouw partner zich naar jouw
TV-zijn voegt, leuk voor je.
Dat ze daarmee niet hetzelfde tegenkomt als de partner van een trans, lijkt me ook wel duidelijk. Wees er allebei gelukkig mee, zou ik zeggen, jouw partner heeft vooralsnog een man die ook vrouw is, maar raakt haar man daarmee niet kwijt, toch?
Want ook Babette schreef:en m'n partner en ik kwamen tot de conclusie dat je van liefdevolle en fijne seks meer verlicht geraakt, dan door je ervoor af te sluiten... Knallen met die hap!
Prettig weekend alvast
Sticky