Epilady of Silk-Epil?
Moderator: Moderators
- mireille
- Eredivisie
Ondertussen heb ik zo'n apparaatje en het is het topmodel van Braun. Ik dacht lekker veel hulpstukken en een beginnershulpstuk dus we kunnen rustig beginnen. Ik ben eigenlijk wel een beetje chicken (en zo voel ik me achteraf ook, geplukt ) en hou het niet erg bij. Het beginnershulpstuk is wel ok, maar dat gaat echt super langzaam maar das wel ok voor de meer gevoelige delen. Ik merk wel dat er haartjes zijn die afbreken maar het merendeel wordt er toch netjes uitgetrokken. Wat dat betreft is het beter dan scheren, maar ideaal is het nog niet: het apparaat is bijvoorbeeld niet echt happig op de afbrekers die weer een beetje doorkomen en je lijkt inderdaad wel een geplukte kip dus niet doen net voordat je weggaat ofzo. Misschien moet ik heel goedkoop eens zo'n apparaat van de concurrentie zien te bemachtigen om echt tot een goed vergelijk te komen.
Tot dan, aanbevolen maar met bedenkingen.
edit:
promofilmpje van de concurrent
Tot dan, aanbevolen maar met bedenkingen.
edit:
promofilmpje van de concurrent
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
oke dit is heel bizar, niet pijnlijk? Ik heb me ook zo'n epilady van braun aangeschaft. ENORM pijnlijk en heel veel rode vlekjes achteraf. Eigenlijk volledig rood. Ik doe dus 1 been per dag en durf zelfs niet bij de heel gevoelige plekken te komen. Dat ding is echt een kwelling! naja wie mooi wil zijn moet pijn lijden. Maar men laserbehandeling is net een massage vergeleken met dat epileerding. AAAAAWIE
Ik heb een SilkEpil maar mijn huid verdraagt dat niet. Ook scheren niet, één keer in de week ontharingscrème gaat nog net.
Werken met een epileerapparaat is zeker niet lollig, de haren worden uit gerukt en dat is geen pretje.
Mijn beenharen groeien net als mijn baardharen enorm dicht en supersnel. Een tijdje heb ik de SilkEpil zeer frequent gebruikt. Na enige tijd merkte ik wel een duidelijke afname van de haren. Het duurde dus even om alle haartjes te pakken te krijgen.
Maar ik moest het zeer regelmatig blijven bijhouden.
Om de huidproblemen ben ik ermee gestopt en overgegaan op ontharingscrème.
Voor ik begon met de Silk Epil heb ik de benen geschoren. Dat gaf mij altijd een tintelend glad gevoel dat ik niet heb met epileren of nu met crème.
Als je wil epileren, begin met je benen te ontharen door scheren of met crème. Zodra de haartjes enigszins opkomen begin je ze om de dag weg te halen met het epileer apparaat. Laat ze vooral niet groeien dat is pijnlijker. Na een week of zo kun je de interval tussen het epileren vergroten.
Als je huid erg gevoelig is dan kun je er beter mee ophouden en je geluk met crème proberen.
Werken met een epileerapparaat is zeker niet lollig, de haren worden uit gerukt en dat is geen pretje.
Mijn beenharen groeien net als mijn baardharen enorm dicht en supersnel. Een tijdje heb ik de SilkEpil zeer frequent gebruikt. Na enige tijd merkte ik wel een duidelijke afname van de haren. Het duurde dus even om alle haartjes te pakken te krijgen.
Maar ik moest het zeer regelmatig blijven bijhouden.
Om de huidproblemen ben ik ermee gestopt en overgegaan op ontharingscrème.
Voor ik begon met de Silk Epil heb ik de benen geschoren. Dat gaf mij altijd een tintelend glad gevoel dat ik niet heb met epileren of nu met crème.
Als je wil epileren, begin met je benen te ontharen door scheren of met crème. Zodra de haartjes enigszins opkomen begin je ze om de dag weg te halen met het epileer apparaat. Laat ze vooral niet groeien dat is pijnlijker. Na een week of zo kun je de interval tussen het epileren vergroten.
Als je huid erg gevoelig is dan kun je er beter mee ophouden en je geluk met crème proberen.
~Hay-di
Ik heb zowel een Philips Satinelle Soft als een Braun Silk-èpil Eversoft Deluxe.
Ik vind die van Philips beter. Pakt meer haren tegelijk en trekt ze ook niet stuk zoals de Braun vaak doet.
Ik epileer mijn benen en mijn oksels. Mijn armen zijn licht behaard en de haartjes zijn ook blond dus die laat ik zitten. Schaamhaar verwijder ik met hars. Net zoals mijn pluizige snor.
De pijn is voor mijn beharing heel goed te doen. Maar ik weet dat ik voor mijn castratie vrij stugge haartjes had en dat epileren behoorlijk pijnlijk was.
Ik vind die van Philips beter. Pakt meer haren tegelijk en trekt ze ook niet stuk zoals de Braun vaak doet.
Ik epileer mijn benen en mijn oksels. Mijn armen zijn licht behaard en de haartjes zijn ook blond dus die laat ik zitten. Schaamhaar verwijder ik met hars. Net zoals mijn pluizige snor.
De pijn is voor mijn beharing heel goed te doen. Maar ik weet dat ik voor mijn castratie vrij stugge haartjes had en dat epileren behoorlijk pijnlijk was.
Inmiddels gebruik ik zo'n driekwart jaar een Satinelle van Philips. Eerst had ik de Ice gekocht, mooi luxe uitgevoerd apparaatje, maar van dat koelelement heb ik weinig voordeel gemerkt, net als van de keramische kop.
Ik doe ook mijn gezicht ermee, daarbij had ik nogal moeite met sommige plekken (kaaklijn). Nou heeft de Ice een 'maanvormige' epileerkop, terwijl de meest goedkope Satinelle gewoon recht is. Die heb ik er toen bij gekocht en die bevalt me veel beter. Dat maanvormige is misschien iets handiger bij schenen en kuiten, met de rechte uitvoering kom ik overal.
Al met al vind ik het grootste pluspunt van de Ice de prachtige reclame (zie link in postje van Mireille). Dat daarin wordt gezegd dat mannen gevoeliger zijn dan vrouwen klopt volgens mij wel. Voor ik met hormonen begon, was het allemaal nogal irritant pijnlijk.
Epileerapparaatjes worden ook wel met accu verkocht, ik zou ze niet kopen. Je bent toch wel even bezig en het ding moet vooral blijven 'snorren'.
Al met al vind ik dus de goedkoopste Satinelle een prima keus.
Sticky
Ik doe ook mijn gezicht ermee, daarbij had ik nogal moeite met sommige plekken (kaaklijn). Nou heeft de Ice een 'maanvormige' epileerkop, terwijl de meest goedkope Satinelle gewoon recht is. Die heb ik er toen bij gekocht en die bevalt me veel beter. Dat maanvormige is misschien iets handiger bij schenen en kuiten, met de rechte uitvoering kom ik overal.
Al met al vind ik het grootste pluspunt van de Ice de prachtige reclame (zie link in postje van Mireille). Dat daarin wordt gezegd dat mannen gevoeliger zijn dan vrouwen klopt volgens mij wel. Voor ik met hormonen begon, was het allemaal nogal irritant pijnlijk.
Epileerapparaatjes worden ook wel met accu verkocht, ik zou ze niet kopen. Je bent toch wel even bezig en het ding moet vooral blijven 'snorren'.
Al met al vind ik dus de goedkoopste Satinelle een prima keus.
Sticky
Vrouw
-
- Forumdiva
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Laat mij ook eens wat leven in een oud draadje blazen. =)
Na 8 jaar van trouwe dienst is mijn silk epil er vorige week mee opgehouden. Ik heb nu een satinelle soft en die is inderdaad beter.
Na 8 jaar van trouwe dienst is mijn silk epil er vorige week mee opgehouden. Ik heb nu een satinelle soft en die is inderdaad beter.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
- Anitamichelle
- ForumFan
- Contacteer:
Op de site van philips staat een mooie reclame van de satinelle http://www.philips.nl/ en dan de reclame van de satinelle aanklikken............... toch iets verrassends in deze reclame............BRAVO !!!!!!!!
Het leven is een geschenk.............alleen de verpakking had beter gekunt Enjoy
al vanalles geprobeerd
, heb zo een calor elite epileer toestelletje met starterstukje/beginnersstukje, werkt wel goed, vrijwel alle haartjes weg maar duurt nogal lang en veel blaaswerk om de pincetmesjes vrij te houden en achteraf is het nodig om er een stofzuiger bij te halen. hou er toch een dagje rode vlekjes aan over en doet ook wel "beetje" pijn. (ter vergelijking: mijn vriendin heeft het ook eens geprobeerd en wil het ding niet eens meer zien) voor mijn baardregio zal ik het toch ook nooit meer gebruiken!!
gillette venus of mach 3 is dan een properder alternatief allé onder de douche dan toch; wel een heel gedoe met dat schuim denk dat ik toch nog eens die versie zonder schuim zal aanschaffen en uitproberen. zonder schuim scheren meer last van rode vlekjes en veel makkelijker snij wondjes. (al moeten doen omdat schuim op was halverwege en dat zou toch ook geen zicht zijn geweest). en natuurlijk niet zo lang goed resutaat en sneller jeuk van terug groeiend haar. scrubben helpt natuurlijk wel.
koude wasstrips van veet; even pijnlijk als dat epileerapparaat en minder goed resutaat. wel properder in gebruik maarja als je dan wat milieubewust wil ontharen ; meer afval
(veet) ontharingscreme is dan toch voor mij tot nu toe het beste alternatief, wederom echt niet geschikt voor het gezicht!! ook de gevoelige huid versie niet. wel snel, proper(onder de douche) en langer goed resultaat dan scheren maar niet zolang natuurlijk als geëpileerd.
nu is er de laatste tijd veel reclame van telsel (vt4 en 2be)voor een laserontharingsapparaat voor thuis prijs zo'n 300 à 400 euro,hangt ervan af of je de versie voor één haartje of de versie voor meer haartjes in één keer aanschaft. (ook te zien op www.telsell.be) ik weet niet wat ervan te verwachten. zijn er hier mensen die het al gezien en/of geprobeerd hebben? telsell salon hair remover dat is hem en de handleiding kan daar wel al gedownload worden.
btw die reclame vindt ik toch goed gevonden!
groetjes Samantha
, heb zo een calor elite epileer toestelletje met starterstukje/beginnersstukje, werkt wel goed, vrijwel alle haartjes weg maar duurt nogal lang en veel blaaswerk om de pincetmesjes vrij te houden en achteraf is het nodig om er een stofzuiger bij te halen. hou er toch een dagje rode vlekjes aan over en doet ook wel "beetje" pijn. (ter vergelijking: mijn vriendin heeft het ook eens geprobeerd en wil het ding niet eens meer zien) voor mijn baardregio zal ik het toch ook nooit meer gebruiken!!
gillette venus of mach 3 is dan een properder alternatief allé onder de douche dan toch; wel een heel gedoe met dat schuim denk dat ik toch nog eens die versie zonder schuim zal aanschaffen en uitproberen. zonder schuim scheren meer last van rode vlekjes en veel makkelijker snij wondjes. (al moeten doen omdat schuim op was halverwege en dat zou toch ook geen zicht zijn geweest). en natuurlijk niet zo lang goed resutaat en sneller jeuk van terug groeiend haar. scrubben helpt natuurlijk wel.
koude wasstrips van veet; even pijnlijk als dat epileerapparaat en minder goed resutaat. wel properder in gebruik maarja als je dan wat milieubewust wil ontharen ; meer afval
(veet) ontharingscreme is dan toch voor mij tot nu toe het beste alternatief, wederom echt niet geschikt voor het gezicht!! ook de gevoelige huid versie niet. wel snel, proper(onder de douche) en langer goed resultaat dan scheren maar niet zolang natuurlijk als geëpileerd.
nu is er de laatste tijd veel reclame van telsel (vt4 en 2be)voor een laserontharingsapparaat voor thuis prijs zo'n 300 à 400 euro,hangt ervan af of je de versie voor één haartje of de versie voor meer haartjes in één keer aanschaft. (ook te zien op www.telsell.be) ik weet niet wat ervan te verwachten. zijn er hier mensen die het al gezien en/of geprobeerd hebben? telsell salon hair remover dat is hem en de handleiding kan daar wel al gedownload worden.
groetjes Samantha
Ik werd er bij de salon op gewezen dat er voor het gezicht ook ontharingscreme bestaat.samantha schreef: (veet) ontharingscreme is dan toch voor mij tot nu toe het beste alternatief, wederom echt niet geschikt voor het gezicht!! ook de gevoelige huid versie niet. wel snel, proper(onder de douche) en langer goed resultaat dan scheren maar niet zolang natuurlijk als geëpileerd.
Die heb ik dus ook meteen gekocht maar...
Je moet het 3 minuten laten inwerken en maximaal 5 minuten.
(NOOIT langer dan 5 minuten staat er op)
Bij mij werkt het dus niet na 3 minuten.
En ook niet na 5...
Ik durf het er niet langer op te laten zitten.
Op mijn benen wat rode vlekken of iets dergelijks vind ik niet erg, maar in mijn gezicht? hmmm
Het heet Silx en ik heb het bij de etos vandaan.
Daar ben ik ooit een thread over begonnen.samantha schreef: nu is er de laatste tijd veel reclame van telsel (vt4 en 2be)voor een laserontharingsapparaat voor thuis prijs zo'n 300 à 400 euro,hangt ervan af of je de versie voor één haartje of de versie voor meer haartjes in één keer aanschaft. (ook te zien op www.telsell.be) ik weet niet wat ervan te verwachten. zijn er hier mensen die het al gezien en/of geprobeerd hebben? telsell salon hair remover dat is hem en de handleiding kan daar wel al gedownload worden.
groetjes Samantha
Zie hier: http://www.travestie.org/html/forum/vie ... php?t=5572
- Irene
- ForumDiva 3000
- Contacteer:
Er bestaan heel veel verschillende ontharingsmiddelen voor het gezicht, maar ik vrees dat die allemaal ongeschikt zijn bij baardgroei. Zijn allemaal heel milde middelen die voor donshaartjes onder de neus zijn ontwikkeld. Ik heb ooit weleens een reclame gezien (jaren geleden) van een zwaarbebaarde heer, die de helft van zijn gezicht met het aan te prijzen product zou hebben onthaard, maar ik betwijfel of hij dat echt gebruikt heeft.
Irene
Irene
Kleine stapjes
Als ik het niet zelf had gezien zou ik het niet geloven.Anitamichelle schreef:Op de site van philips staat een mooie reclame van de satinelle http://www.philips.nl/ en dan de reclame van de satinelle aanklikken............... toch iets verrassends in deze reclame............BRAVO !!!!!!!!
~Hay-di