Frederique_ schreef:
Het doel is de kast te vullen.
De doelgroep zijn NIET de patiënten zelf, maar oom agent die langskomt als iemand zichzelf vermoord heeft. Of de spijtoptant die, na zelf uitgebreid alle kansen gehad te hebben om iets van haar leven te maken, toch kwaad terugkomt om bij de VU verhaal te halen. Of als de politiek langskomt, zodat je kunt laten zien waar je mee bezig bent. Of vakgenoten: kijk eens hoeveel wij uitzoeken voor we hormonen/SRS toestaan?
Ja, het is een academisch ziekenhuis en je kunt ze het dus nie kwalijk nemen als ze onderzoek doen....uiteindelijk willen ze toch weten wat dat is wat sommigen transseksueel maakt.....misschien dat ze het over een bepaalde tijd te weten komen en iets uitvinden om het te kunnen voorkomen of heel vroeg kunnen genezen.....
Frederique_ schreef:Voor dit soort gevallen is het handig dat er een dik dossier ligt. Wie niet nadenkt laat zich gemakkelijk imponeren.
Dat meen jij.....
Frederique_ schreef:Maar voor patiënten? Mij heeft het nul-komma-niks gebracht. Het heeft wel giga-veel gekost. Het kostte energie, irritatie, extra genderdysforie, extra lang lijden.
Dat met de *extra genderdysforie* snap ik ff nie......is dat het zelfde als eerst un beetje zwanger en nu ietsje meer....
Frederique_ schreef:Wie eerlijk is weet dat diagnostiek niet meer en minder is dan window-dressing omdat GID diagnoseren NIET KAN. Die weet dat mensen die afgewezen worden niet tegen zichzelf beschermd worden omdat ze toch wel aan hormonen komen, maar dan via een niet-gecontroleerd kanaal.
Dat is echt nie waar Frederique......je kunt op zo veel plaatsen aan hormonen komen en je bloed ook nog laten controleren......en diagnosticeren is een groot woord.......ik zeg liever, ze kijken of die patiënt het serieus meent en algemeen goed spoort en dat hoort vooraf bekeken te worden......ik vind het geen gek idee hoor......
Tja en verder ben ik het met Fenna eens.....je zult het best eens met je coach erover hebben, waarom jij dit gedrag toont.....misschien kan zij jou helpen daar een uitweg te vinden.....ook dat vind ik geen gek idee.....
groetjes
Mara