Laat die vrouw in jezelf wat meer zien!
Moderator: Moderators
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Laat die vrouw in jezelf wat meer zien!
If all else fails, buy new shoes
-
- Forumdiva
-
- Forumdiva
Hangt er vanaf wat je context vind, ik vind dat iemand die zich vrouw voelt, besluit om verder te leven als vrouw, hormonen, SRS, FFS etc, maar vervolgens zich gewoon als man blijft gedragen een beetje vreemd bezig is. Bepaalde dingen kun je niks aan doen, maar zeker gedrag en kleding een hele hoop. Het is dus maar net hoe je het bekijkt.Joyy schreef:ah, nu weer eens de andere kant op
ik vind het geneuzel bovenste plank
laat mensen zich maar gewoon gedragen zoals ze zich gedragen binnen deze context
daar is namelijk niets mis mee
Ja, ik doelde op de 'mind' van de omgeving/maatschappij die ook wat opener zou mogen...San10 schreef:Ja, nu de mensen zelf nog.
Er is nog heel veel werk aan de winkel.
mmm, de mind van sommigen hier zou ook wat opener mogen.
Ik wil die discussie nog wel aangaan van dat iemand zich op diens wijze helemaal vrouw voelt, maar toch geen operaties overweegt, af en toe vergeet te scheren, maar toch helemaal vrouw voelt.
Ik droom, dus ik ben.
Geen operatie(s), tot daar aan toe.San10 schreef: Ik wil die discussie nog wel aangaan van dat iemand zich op diens wijze helemaal vrouw voelt, maar toch geen operaties overweegt, af en toe vergeet te scheren, maar toch helemaal vrouw voelt.
Niet alle mogelijke moeite doen om er verzorgd en vrouwelijk uit te zien?
Persoonlijk kan ik daar met mijn hoedje niet bij.
Men run on testosterone, women on toblerone.
Jo Brand
Jo Brand
Mannenemancipatie, het zou eens tijd worden.
Mannen die rokken durven dragen, hun nagels lakken, elkaar zoenen en knuffelen met hetzelfde gemak als vrouwen, zoontjes die gestimuleerd worden om ook eens te dansen en niet alleen te voetballen en te vechten, Marc-Marie Huijbregts als Man van het Jaar...
Maar of dit het gaat brengen?
In het artikel wordt gesproken over "Wij, mannen en vrouwen van de derde emancipatiegolf", en "De moderne man wil best mee emanciperen, maar wel vanuit zijn man-zijn."
Maar wat georganiseerd wordt heet het Godinnenspektakel, dat klinkt niet echt alsof er veel mannen op af zullen komen, al helemaal niet vanuit hun "man-zijn". Ik zie ook niet wie de mannen zijn die erachter zouden zitten. Ik zie met name een vrouw met een droom.
Voor ons soort mensen een interessante vraag:
Zou je (makkelijker) man kunnen zijn, als je zo vrouwelijk kon zijn als je wil? Of hebben mannelijkheid/vrouwelijkheid en man/vrouw niks met elkaar te maken?
Sticky
Mannen die rokken durven dragen, hun nagels lakken, elkaar zoenen en knuffelen met hetzelfde gemak als vrouwen, zoontjes die gestimuleerd worden om ook eens te dansen en niet alleen te voetballen en te vechten, Marc-Marie Huijbregts als Man van het Jaar...
Maar of dit het gaat brengen?
In het artikel wordt gesproken over "Wij, mannen en vrouwen van de derde emancipatiegolf", en "De moderne man wil best mee emanciperen, maar wel vanuit zijn man-zijn."
Maar wat georganiseerd wordt heet het Godinnenspektakel, dat klinkt niet echt alsof er veel mannen op af zullen komen, al helemaal niet vanuit hun "man-zijn". Ik zie ook niet wie de mannen zijn die erachter zouden zitten. Ik zie met name een vrouw met een droom.
Voor ons soort mensen een interessante vraag:
Zou je (makkelijker) man kunnen zijn, als je zo vrouwelijk kon zijn als je wil? Of hebben mannelijkheid/vrouwelijkheid en man/vrouw niks met elkaar te maken?
Sticky
Vrouw
Ja, dat is dé hamvraag; als er helemaal niet de nadruk lag op dichotomie, alleen zichtbaar bij geslachtsdelen en wat uiterlijke kenmerken,
was dan de druk nog wel zo groot om te veranderen in ... wat....
dan was het minder zichtbaar, net als je nu ook best wel dat je mensen hebt dat je zou kunnen denken is dat nou een man of een vrouw,
maar dat denkt men dan niet is het een man of een vrouw, want dan is er geen aandacht, nadruk, accent op.
Dus is het, denk ik, voor een hele grote groep waarschijnlijk niet nodig uberhaupt met hormonen of weet ik veel te beginnen, want je hoeft nergens op te lijken.
was dan de druk nog wel zo groot om te veranderen in ... wat....
dan was het minder zichtbaar, net als je nu ook best wel dat je mensen hebt dat je zou kunnen denken is dat nou een man of een vrouw,
maar dat denkt men dan niet is het een man of een vrouw, want dan is er geen aandacht, nadruk, accent op.
Dus is het, denk ik, voor een hele grote groep waarschijnlijk niet nodig uberhaupt met hormonen of weet ik veel te beginnen, want je hoeft nergens op te lijken.
Ik droom, dus ik ben.
-
- Forumdiva
Ik bepaal niet wat wel en niet mag, doe je zelf, maar je zelf vrouw noemen, en dan vervolgens als een man gedragen zal door heel veel mensen niet geaccepteerd worden. Dat het ook de acceptatie van transseksualiteit in het algemeen niet ten goede komt maakt mij niet uit. Maar een vrouw is vrouw en een man een man, en zit je daar tussen dan mag dat gelukkig tegenwoordig ook, maar ook daar kiezen de meeste toch voor een bepaalde manier van leven en doen.Joyy schreef:idd, en ik bekijk het vanuit mijzelf en mijn visie
en wie ben jij om te bepalen wat een ander wel of niet mag ?
leven en laten leven
Ik vind ook wel jij dat je erg makkelijk bent met commentaar te leveren zonder zelf een wezenlijke bijdrage te leveren. Geef dan ook aan wat jij serieus vind ! En niet zo simpel als leven en laten leven.
Ja Sanne, dus eigenlijk komt het hierop neer:
Als je knettergek wordt van je uiterlijke vermannelijking, van je lichaamsbeleving en van je mannelijke seksualiteit, dan gaat het over man/vrouw-zijn, ik vrees dat daar geen gendervrijheid iets aan kan veranderen.
Als je tureluurs wordt omdat je geen jurkjes mag dragen, niet jezelf mag zijn omdat mensen verwachten dat je je als man gedraagt, dan heb je niks aan hormonen, maar wel aan emancipatie, dan gaat het over mannelijkheid en vrouwelijkheid.
Beide smaken worden aangeduid als genderdysforie, maar het verschil is enorm.
En als je met jezelf overhoop ligt omdat je bang bent dat je misschien onontkoombaar transseksueel bent, dan kun je die twee lang met elkaar verwarren...
Sticky
Als je knettergek wordt van je uiterlijke vermannelijking, van je lichaamsbeleving en van je mannelijke seksualiteit, dan gaat het over man/vrouw-zijn, ik vrees dat daar geen gendervrijheid iets aan kan veranderen.
Als je tureluurs wordt omdat je geen jurkjes mag dragen, niet jezelf mag zijn omdat mensen verwachten dat je je als man gedraagt, dan heb je niks aan hormonen, maar wel aan emancipatie, dan gaat het over mannelijkheid en vrouwelijkheid.
En als je met jezelf overhoop ligt omdat je bang bent dat je misschien onontkoombaar transseksueel bent, dan kun je die twee lang met elkaar verwarren...
Sticky
Vrouw
Oké, eindelijk wordt het nu eens goed beschreven;Als je tureluurs wordt omdat je geen jurkjes mag dragen, niet jezelf mag zijn omdat mensen verwachten dat je je als man gedraagt, dan heb je niks aan hormonen, maar wel aan emancipatie, dan gaat het over mannelijkheid en vrouwelijkheid.
hier sta ik dus.
Plus wat TV gevoelens tav m'n vrouwbeeld, wat een forum lid al eens zei en ik niet ongelijk kan geven.
Plus toch een beetje hormoontjes om toch een beetje vrouwelijk uit te zien.
Maar als er geen mogelijkheden tot hormonen geweest waren; wat wil zeggen, m'n huisarts had ze niet willen verstrekken,
maar volgens de maatschappij omgeving was het allemaal vrijheid blijheid, dan had ik me denk ik daar in gevonden.
Ik droom, dus ik ben.
Dat heb jij raak omschreven zeg!Sticky schreef: Als je knettergek wordt van je uiterlijke vermannelijking, van je lichaamsbeleving en van je mannelijke seksualiteit, dan gaat het over man/vrouw-zijn, ik vrees dat daar geen gendervrijheid iets aan kan veranderen.
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Dat had ik niet mooier kunnen zeggen. =)Sticky schreef: Beide smaken worden aangeduid als genderdysforie, maar het verschil is enorm.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.