Poll!

Algemeen

Moderator: Moderators

Poll!

Ja
7
44%
Nee
4
25%
D66 (geen mening)
5
31%

Totaal aantal stemmen: 16

Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Nannette schreef: Nee, want sinds wanneer is ouderschap verplicht.
Nou... Sinds al heel lang eigenlijk. Vroeger was er de pastoor/dominee die al dan niet subtiel ging hinten dat het wel weer eens tijd werd voor een extra jaknikkertje in de kerk en tegenwoordig hebben we Rouvoet die de vergrijzing op wil lossen met nog een babyboom. En dan heb je vaak nog ouders die graag grootouders willen worden. Last but not least, is er de peer pressure. Heb je kinderen? Nee. Waarom niet? Het schijnt dat je op een bepaalde leeftijd een reden moet hebben waarom je kinderloos bent. Goede passabiliteitstest overigens, helemaal als men met stomheid geslagen is als je antwoord dat je onvruchtbaar bent. Daarna volgt een flink portie medeleven. Wat erg! Ze kan geen kinderen krijgen! Hoe ga je daarmee om? Dat lijkt me heel moeilijk enzovoort, enzovoort. Kinderen krijgen (niet nemen) is misschien niet helemaal verplicht maar het wordt wel van je verwacht en je moet een verdomd goede reden hebben om er onder uit te komen. Gelukkig heb ik er eentje, de minieme kans dat transigheid erfelijk is. Ik ga dat niemand aandoen. (stem nee!)

Nannette schreef: Ik bedoelde er alleen mee te zeggen dat als je kinderen neemt, en weet dat bepaalde ziektes etc in de familie voorkomen, je zelf moet afwegen of je wel of niet ouder wilt worden, en goed moet afwegen wat dat dan ook met zich mee kan/zal brengen.
Krijgen dus. En dan wel met voorbedachte rade graag. Wat mij betreft komt er een kindervergunning. Met een examen dat meer behelst dan een erfelijkheidstestje.
Nannette schreef: Voor veel erfelijke ziektes is het tegenwoordig ook mogelijk om vooraf beide partners te testen, en dan krijg je dus afhankelijk hoe het allemaal werkt een percentage te horen voor de kans dat je eventuele kind de ziekte heeft.
Nja... Bij twijfel gewoon niet inhalen. Geen gespreid bedje lijkt me een compensatie voor een leven lang lijden, want waar leg je anders je limiet. 20%? 30, 40, 50? Misschien heb je wel geluk na zoveel ongeluk met je nare watdanook aandoening en weegt je kinderwens zo zwaar dat je een gokje met 55% kans op vulmaarin wel durft te nemen. Als pre op heb ik nog bij de VU zitten lobbyen voor experimenten met buitenbaarmoederlijke zwangerschappen. Dat daar een risico aan vast zat van 75% dat ik zou komen te overlijden en daarna altijd nog een 50/50 kans dat de baby sterft, kon me niks schelen. De VU dacht daar gelukkig anders over. Ik nu ook. Ik heb er nu vrede mee dat kinderen krijgen er niet echt inzit en dus kan ik er helderder over nadenken. En ik ben blij dat ik kinderloos ben. Ik zou namelijk met vlag en wimpel zakken voor het ouderschapsbewijs. Daarvoor moet je namelijk na de geboorte beloven minstens 60 jaar lang een stabiele factor in het leven van je te kunnen nageslacht zijn en als openlijk trans valt dat niet echt mee.

Shit, al veel te lang. Einde.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Morbide schreef:zakken voor het ouderschapsbewijs.
Daar zakken de meeste ouders voor. Dat heeft ook niets met trans zijn te maken. Bij de VU gaan ze daar ook van uit, anders zouden ze je niet aanbieden sperma in te vriezen.

Wat de goegemeente daar aan gedachten over heeft, kun je hier lezen:

http://www.ad.nl/fun/bizar/2418971/Tran ... ll#reactie
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Janiek_ schreef:
Daar zakken de meeste ouders voor. Dat heeft ook niets met trans zijn te maken. Bij de VU gaan ze daar ook van uit, anders zouden ze je niet aanbieden sperma in te vriezen.
Ja, da's waar. Transigheid hoeft niet te betekenen dat je een waardeloze ouder bent. Het is echter wel een complicerende factor.

Janiek_ schreef: Wat de goegemeente daar aan gedachten over heeft, kun je hier lezen:

http://www.ad.nl/fun/bizar/2418971/Tran ... ll#reactie
Ik vind het altijd erg knap dat mensen met zekerheid kunnen stellen dat de natuur het zo niet bedoeld heeft. </sarcasme>
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Morbide schreef:Ik vind het altijd erg knap dat mensen met zekerheid kunnen stellen dat de natuur het zo niet bedoeld heeft. </sarcasme>
Misschien kijken ze naar de verkeerde natuurfilms :wink: ?

En wat die complicerende factor betreft: als kinderen steun van hun omgeving ondervinden in het omgaan met die complicaties, worden het sterke en mooie mensen. Van een jeugd zonder butsen en builen wordt je net zo min mens als van een jeugd met trauma's die je te zeer op jezelf hebben teruggeworpen.
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Janiek_ schreef:Van een jeugd zonder butsen en builen wordt je net zo min mens als van een jeugd met trauma's die je te zeer op jezelf hebben teruggeworpen.
het is niet alsof het na je jeugd ophoudt... Volgens mij blijf je doorgaan met leren tot het moment dat je omkiepert... Ik heb overigens geen steun gehad als kind met die complicaties; heb het zelf mogen uitzoeken en ben toch nog een mooi mens geworden! :D De laatste 17 jaar vooral met de steun van een fantastische partner!

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Babette schreef:Ik heb overigens geen steun gehad als kind met die complicaties; heb het zelf mogen uitzoeken en ben toch nog een mooi mens geworden! :D De laatste 17 jaar vooral met de steun van een fantastische partner!
Zo zie je maar weer: al is het niet altijd makkelijk om op latere leeftijd dingen in te halen, het kan vaak nog wel. Soms kost het eerst een hoop moeite om je aan de steun van anderen toe te vertrouwen, als je dat vanuit je jeugd niet gewend bent, maar het kan.
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Het kan zeker, maar het is ook wel een hele strijd om je te ontworstelen aan al die oude meuk, die nog in je leven rondwaart... Ik sta er soms versteld van hoeveel troep een mens met zich mee zeult, en hoe lastig het is om je los te maken van ingesleten patronen van heel lang geleden... :o

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Plaats reactie