ik ook niet!Morbide schreef:Dat had ik niet mooier kunnen zeggen. =)Sticky schreef: Beide smaken worden aangeduid als genderdysforie, maar het verschil is enorm.
Groetjes en liefs,
Babette.
Moderator: Moderators
En als het nu eens niet of/of, maar en/en is?Sticky schreef:Als je knettergek wordt van je uiterlijke vermannelijking, van je lichaamsbeleving en van je mannelijke seksualiteit, dan gaat het over man/vrouw-zijn, ik vrees dat daar geen gendervrijheid iets aan kan veranderen.
Als je tureluurs wordt omdat je geen jurkjes mag dragen, niet jezelf mag zijn omdat mensen verwachten dat je je als man gedraagt, dan heb je niks aan hormonen, maar wel aan emancipatie, dan gaat het over mannelijkheid en vrouwelijkheid.
Beide smaken worden aangeduid als genderdysforie, maar het verschil is enorm.
Als je knettergek bent, ben je ook tureluurs...maar iemand die tureluurs is, hoeft niet knettergek te zijnFrederique_ schreef:En als het nu eens niet of/of, maar en/en is?Sticky schreef:Als je knettergek wordt van je uiterlijke vermannelijking, van je lichaamsbeleving en van je mannelijke seksualiteit, dan gaat het over man/vrouw-zijn, ik vrees dat daar geen gendervrijheid iets aan kan veranderen.
Als je tureluurs wordt omdat je geen jurkjes mag dragen, niet jezelf mag zijn omdat mensen verwachten dat je je als man gedraagt, dan heb je niks aan hormonen, maar wel aan emancipatie, dan gaat het over mannelijkheid en vrouwelijkheid.
Beide smaken worden aangeduid als genderdysforie, maar het verschil is enorm.
In mijn geval is het dus en/en...
Groetjes,
Frederique
O, die is voor mij heel gemakkelijk: ik zou wel eventueel een mannelijke vrouw kunnen zijn, maar geen vrouwelijke man. En dat staat los van de biologie; het gaat louter om het gevoel van binnen. Zo van: aan welke kant van het middenpad ga je zitten in de kerk, of: waar ga je staan als de bokken van de schapen worden gescheiden.Sticky schreef:Voor ons soort mensen een interessante vraag:
Zou je (makkelijker) man kunnen zijn, als je zo vrouwelijk kon zijn als je wil? Of hebben mannelijkheid/vrouwelijkheid en man/vrouw niks met elkaar te maken?
Dat met de juiste kant in de kerk is nog gemakkelijk......maar ik geloof niet dat de heerder naar iets anders gaat kijken dan naar de geslachtsdelen om zijn schaapjes te onderscheidenJaniek_ schreef:Zo van: aan welke kant van het middenpad ga je zitten in de kerk, of: waar ga je staan als de bokken van de schapen worden gescheiden.
Die van mij is wat minder oppervlakkig .Mara schreef:Dat met de juiste kant in de kerk is nog gemakkelijk......maar ik geloof niet dat de heerder naar iets anders gaat kijken dan naar de geslachtsdelen om zijn schaapjes te onderscheidenJaniek_ schreef:Zo van: aan welke kant van het middenpad ga je zitten in de kerk, of: waar ga je staan als de bokken van de schapen worden gescheiden.
In de tweede deel van mun zin had ik het eigenlijk over een boer.....un schaapsboer in kwestie.....dacht het zo te zien te hebben toen op da boerderij.....en kerken, maarja.....die bezoek ik echt zelden en als, dan alleen maar omdat het mooie gebouwen zijn hoor.....maar kan me echt wel voorstellen op welke kant jij gaat zitten, ze zijn zeker zo schappelijk daar en laten jou nie in de middengang staan of erger nog, dat je daar ingedeelt word naar wat jij onder de tuinbroek hebt, tenminste in jou gevalJaniek_ schreef:Die van mij is wat minder oppervlakkig .
.....ik heb ook un fetisch hoor....maar die presenteer ik maar lekker niet hier op het openbare gedeelteJaniek_ schreef:Toen ik verliefd werd op mijn lief, droeg ze tuinbroeken...
Oh, jij ging ervan uit dat ik opgewonden raakte van die tuinbroeken . Dat is jouw gedachte, niet de mijne .Mara schreef:.....ik heb ook un fetisch hoor....maar die presenteer ik maar lekker niet hier op het openbare gedeelteJaniek_ schreef:Toen ik verliefd werd op mijn lief, droeg ze tuinbroeken...