Vliegticket????

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Yil
Eredivisie
Contacteer:

Vliegticket????

Bericht door Yil »

Hallo allemaal,

Misschien is het onderwerp wel eens eerder geweest, maar vraag het dan nog een keer.
Als je op reis gaat met vliegtuig en een ticket neem, wat laat je dan op je ticket zetten als je nog officeel man bent maar er als vrouw uit ziet.
Of alleen tijdens je vakantie als vrouw gaat.

Wij gaan binennkort naar Istanbul.
Leef nu 100% vrouw maar ben het officeel nog niet.
Of ik ooit mij officeel ook als vrouw in de burgerlijke stand laat veranderen betwijfel ik.
Het kost klauwen vol met geld aan advocaten kosten als je een normaal betaalde baan hebt.
Als ik voor mijn omgeving als vrouw er uit zie en tevreden ben met mijzelf, maakt voor mij die officele gedoe niet uit.

Maar, Heeft iemand ervaring met vliegreizen?
Volgens Jos kan je maar beter een ticket als "M" boeken anders krijg je problemen.
Is dat ook zo? Heeft iemand dat ervaren?

Groetjes,
Yildiz
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Geen ervaring, maar ik weet wel dat je gegevens met je paspoort overeen moeten stemmen.

Irene
Kleine stapjes
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi,

Er heeft een paar jaar geleden iets over op het continuum gestaan: http://www.continuum.nl/index.php?id=239

[ehm... 'k zie bij nadere beschouwing dat dit artikel over de voornaam gaat, maar 't idee lijkt mij hetzelfde?]

Veel plezier gewenst op je vakantie!

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Je vliegticket MOET op naam staan zoals die in je paspoort staat, dat was jaren geleden al zo, en ik denk niet dat dat verandert is. Ik heb echter die enkele keer dat ik gevlogen heb geen enkel probleem gehad (gedurende IRL). Op de heenweg zelfs een upgrade naar een bijna volle business class gekregen omdat dan 2 anderen die laat hadden ingecheckt bij elkaar konden zitten. Op de terugweg helaas niet. Dan merk je het verschil wel <s>.
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Yil
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Yil »

Dank je wel voor jullie reacties.
Vond het verhaal van http://www.continuum.nl/index.php?id=239 een goed voorbeeld dat je problemen kan krijgen als je ticket niet klopt met je passport, maar dan gaat het over je naam en niet het V of M
Het is toch ook mogelijk dat je, je naam niet voluit maar je letters op de ticket laat vermelden?
Of niet? tijdens het online reserveren werd er niet over geklaagd..
Ik zie het wel wat er gebeurt..
Weet nu dat ik er op moet letten, dat je gegevens overeen moeten komen..
Groetjes Yildiz
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Nee, volgens mij hoeven de voornamen niet voluit. Hoe moeilijk ze over v/m doen ? Ik denk dat dat wel meevalt, kun je altijd neg zeggen, verhip, had ik niet gezien. Zo had ik toen ik verhuisde van Hoofddorp naar Leiderdorp dat ik me daar bij de gemeente moest inschrijven, loket naast me was iemand bezig met aangifte van geboorte. Ze vroeg aan mij toen ik nieuwe adres doorgaf, klopt dat oude geslacht nog wel, ikke, helaas wel. Wat bleek nu, naast mij had degene had geslacht van de nieuw geborene verkeerd ingevoerd. Nouja, kon wel even aangepast worden. Ikke, ging dat bij mij ook maar zo makkelijk. Tja, dan lachen de meeste toch gewoon hoor.
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Nannette schreef: Ze vroeg aan mij toen ik nieuwe adres doorgaf, klopt dat oude geslacht nog wel, ikke, helaas wel.
Als je dat letterlijk zo gevraagd is, dan had je toch maar mooi te maken met een goede ambtenaar. Hulde!
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Morbide schreef:
Nannette schreef: Ze vroeg aan mij toen ik nieuwe adres doorgaf, klopt dat oude geslacht nog wel, ikke, helaas wel.
Als je dat letterlijk zo gevraagd is, dan had je toch maar mooi te maken met een goede ambtenaar. Hulde!
Het is me inderdaad zo letterlijk gevraagd. Toen ik er ongeveer een jaar later ging werken wist ik niet meer wie het was, of dat diegene er nog werkte. Wel jammer. Maar had met de afdeling Burgerzaken als systeembeheerder wel de beste contacten van allemaal (beide kanten op)
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Yildiz,

Zie ook hier op Alice's website t.o.v. de Verenigde Staten.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Plaats reactie