Forum Transgender en Religie

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Leonie
ForumFan

Bericht door Leonie »

Morbide schreef: Vrijheid van godsdienst. Ik laat mensen lekker geloven wat ze willen en ik verwacht van hen dat ze mij lekker met rust laten. Transen zijn niet zo populair bij god en god is niet zo populair bij transen. Dat is een situatie waar ik prima mee kan leven.
Helemaal met je eens, als zal ik zwaar gelovige mensen nooit helemaal begrijpen. Ik geloof overigens helemaal nergens in.

Ik vraag me wel is af hoe je als trans of travo met je geloof omgaat. Hoe dat beleefd word. Overweegt een gelovige wel is om van zijn of haar geloof af te vallen als je besluit in transitie te gaan. Of voel je je bedrogen door god. al dat soort dingen.

Ik ben nooit gelovig geweest, maar ik heb toch regelmatig een schiet gebedje gedaan om anders wakker te worden dan dat ik ben gaan slapen.
lindaR
ForumFan

Bericht door lindaR »

Iedereen geloofd ergens in al is het jezelf.
Ben benieuwd naar je andere vraag, of liever de antwoorden.
Ik zou mijn geloof niet laten vallen.
God de schuld geven, nee dat doe ik niet. Ik leg meer de schuld bij mijzelf.
Valerie_
ff weer wat posten

Bericht door Valerie_ »

Morbide schreef: Transen zijn niet zo populair bij god en god is niet zo populair bij transen. Dat is een situatie waar ik prima mee kan leven.
Hoe weet je dat? Dan ga je denk iets teveel uit van wat mensen over God vertellen. Daar luister ik meestal ook niet naar, omdat een godsbeeld toch wel snel een soort bevuilde projectie wordt van woede angsten onderdrukte emoties gevoelens ipv een soort hogere waarneming en openheid, die zich totaal niet bezig houdt met: die trans is trans vanwege karma schuld zonde, u name it. En Jezus zei nog wel: oordeelt niet! :wink:
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

lindaR schreef:God de schuld geven, nee dat doe ik niet. Ik leg meer de schuld bij mijzelf.
Schuld??? Wat voor schuld??? Van je mens-zijn???
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
lindaR
ForumFan

Bericht door lindaR »

Schuld, dat wordt je aangepraat toch, en bij mij gaat dat vrij goed. Ik ben niet normaal volgens mijn omgeving. dit is dan hun reacties op andere TV's die je dan wel eens ziet op TV. Dus na jaren groeit er een schuldidee.
En vind ik mezelf schuldig aan niet normaal zijn.
Wat is normaal, voor mij is dat dan niet opvallen....

Ik heb al tranen in mijn ogen als ik dit al schrijf.
Anitamichelle
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Anitamichelle »

He Linda, kom op meid.

Wat is normaal.....................normaal is een algemeen opgelegde norm...
en de meeste normen komen uit een beladen verleden en opgelegd door (en nu begeef ik me op glad ijs en zal best aangevallen worden op deze opmerking) het geloof.( en daar mee bedoel ik niet het opperwezen)

Jezelf de schuld geven omdat je afwijkt van algemeen OPGELEGDE normen..........pfffffffff...niet doen hoor, wat vandaag afwijkend is is morgen de norm....................

En even deze opmerking..........WIJ ZIJN NORMALE MENSEN, iedereen hier, niemand uitgezonderd...............er zijn idd minder normale mensen, maar die zitten niet op dit forum.

Laat je er niet onder krijgen hoor....

groetjes
Het leven is een geschenk.............alleen de verpakking had beter gekunt :-) Enjoy
lindaR
ForumFan

Bericht door lindaR »

Dank je, had ik nodig.
Ergens weet ik dat wel, maar het is wel erg lastig om dat stug vol te houden.
enne ik wilde niemand als niet normaal beschuldigen.
Dat schuldstuk zit alleen tussen mijn oren.
Saartje
Eredivisie

Bericht door Saartje »

Nou Frederique, zo'n onderwerp moet ik idd toch ff iets in kwijt. :lol:

Sinterklaas niet.
De paashaas niet.
De kerstman niet.

god wel!!?

hahahahaha

"wat ga jij doen met de kerst"
Mijn steevaste antwoord: "Ik doe niet meer aan verjaardagen, en zeker niet aan die van sprookjesfiguren"

Nog een andere: "Ik heb god gezien, ze is zwart!"

god?
In het leven geroepen om het gepeupel in bedwang te houden.
Als hij/zij/het bestaat, is het de grootste sadist in het heelal en hebben we echt de grootste ruzie als we ooit oog in oog komen.

Voor iedereen die er in gelooft, zweef maar vrolijk verder.
Whatever floats your goat.
Maar persoonlijk snap ik niet dat er anno 2008 nog steeds mensen geloven in iets ontastbaars waar geen bewijs voor is.
Men run on testosterone, women on toblerone.

Jo Brand
lindaR
ForumFan

Bericht door lindaR »

Zo dat is kort door de bocht.
Ik ben zo een zwever, en als God zwart is prima. misschien wel een vrouw.
Het laatste gedeelte van je bericht is bijna een letterlijke quote uit de bijbel wat geloven is.
Dat is dan weer grappig :D
Saartje
Eredivisie

Bericht door Saartje »

Ik heb op christelijke scholen gezeten en ik ken de bijbel.
Er staan een hele hoop leuke verhaaltjes in met een goede boodschap.
Er staat ook een hele hoop onzin in die een weldenkend mens op zijn/haar hoofd doet krabben.

Wat is een quote uit de bijbel volgens jou?
Ik kan je verzekeren dat ik die niet expres heb gebruikt.

Ik geloof ook hoor, in de wetenschap.

"Atheisme is een geloof zoals het niet verzamelen van postzegels een hobby is."

Geloof maakt meer kapot dan je lief is...
Men run on testosterone, women on toblerone.

Jo Brand
lindaR
ForumFan

Bericht door lindaR »

Ha, nu heb je me, nu moet ik ff zoeken................
Hebreeen 11:1 Het geloof nu is de zekerheid der dingen, die men hoopt, en het bewijs der dingen, die men niet ziet. (niet zo letterlijk dus sorry).

En tja wetenschap kan ook meer kapot maken dan je lief is. dat is wel een dooddoener. Net waarvoor je het gebruikt

Atheisme is wel het moeilijkste geloof denk ik, geloven in niets. eigenlijk nog niet zo bij stil gestaan.
Ik denk niet dat het lukt om ruzie te maken met God. Wat er altijd verloren gaat als mensen gaan opleggen wat geloof is, is zijn onvoorwaardelijke liefde.
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Valerie_ schreef:
Hoe weet je dat? Dan ga je denk iets teveel uit van wat mensen over God vertellen. Daar luister ik meestal ook niet naar, omdat een godsbeeld toch wel snel een soort bevuilde projectie wordt van woede angsten onderdrukte emoties gevoelens ipv een soort hogere waarneming en openheid, die zich totaal niet bezig houdt met: die trans is trans vanwege karma schuld zonde, u name it. En Jezus zei nog wel: oordeelt niet! :wink:
Ervaring. =P En ga nou alsjeblieft niet proberen om mij te bekeren zeg. Ook als ik niet luister wat gristenfundi's vinden, dan nog is het hele god is liefde verhaal onzin. Jezus zou gestorven zijn voor onze zonden en hij wil dat we dat weten ook. Als je hem niet aanvaardt als je verlosser, en dus impliciet bekent dat je schuldig bent aan het belachelijke concept van de erfzonde, dan ben je verloren voor zijn koninkrijk. Tot in de eeuwigheid, amen.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
lindaR
ForumFan

Bericht door lindaR »

met veel kort door de bocht komen we ook de berg over :D :D
Morbide als jij er zo over denkt is dat ook goed toch, en dat ik daar anders over denk ook.
jouw kijk zet de grijze massa van mij weer in beweging, en dat kan nooit kwaad.
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Leonie schreef:
Ik vraag me wel is af hoe je als trans of travo met je geloof omgaat. Hoe dat beleefd word. Overweegt een gelovige wel is om van zijn of haar geloof af te vallen als je besluit in transitie te gaan. Of voel je je bedrogen door god. al dat soort dingen.

Ik ben nooit gelovig geweest, maar ik heb toch regelmatig een schiet gebedje gedaan om anders wakker te worden dan dat ik ben gaan slapen.
Ik heb als kind god gesmeekt of ik alsjeblieft wakker mocht worden zoals ik me voelde. Avond aan avond. En uiteindelijk moest toch onze lieve heer de dokter er aan te pas komen. Voordat het zover kwam, was ik al lang van het geloof gevallen. Het geloof, niet mijn geloof. Als het mijn geloof was, dan was het niet nodig geweest om me er als kind mee te indoctrineren. Afhankelijk van hoe strikt gelovig ouders hun kinderen opvoeden, zou je dat zelfs kindermishandeling kunnen noemen.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
lindaR
ForumFan

Bericht door lindaR »

quote: Afhankelijk van hoe strikt gelovig ouders hun kinderen opvoeden, zou je dat zelfs kindermishandeling kunnen noemen.

helemaal mee eens.
Plaats reactie