Forum Transgender en Religie

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Valerie_
ff weer wat posten

Bericht door Valerie_ »

Saartje schreef:
Morbide schreef: Ik heb als kind god gesmeekt of ik alsjeblieft wakker mocht worden zoals ik me voelde. Avond aan avond. En uiteindelijk moest toch onze lieve heer de dokter er aan te pas komen.
Ik zet tegenwoordig in op aliens.

's avonds voor het slapen gaan vraag ik om ontvoerd te worden, zodat ze hun kennis van ons dna, dat ze al jarenlang aan het ophalen schijnen te zijn, op mij kunnen toepassen. ;)
:D :lol:
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Valerie_ schreef: ehm jij bent mij aan het bekeren, wat jij allemaal schrijft daar geloof ik niet in. Wie heeft jou dit wijsgemaakt dan? Misschien een tip: ga zelf eens het nieuwe testament lezen om een beter beeld te krijgen van Jezus, dat is nl niet het beeld wat welke christelijke of katholieke kerk dan ook uitdraagt.
Haha, nu wordt ie mooi zeg, je bent me niet aan het bekeren maar ik zou wel de bijbel moeten gaan lezen om een beter beeld te krijgen van Jezus. Nee, dank je. En het spijt me voor je dat je het schijnbaar niet inziet, maar het hele christendom berust wel degelijk op de erfzonde.

O, enneh: Ik ben de weg de waarheid en het leven. Niemand komt tot de vader dan door mij. Johannes 14:6
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Valerie_
ff weer wat posten

Bericht door Valerie_ »

Morbide schreef:
Valerie_ schreef: ehm jij bent mij aan het bekeren, wat jij allemaal schrijft daar geloof ik niet in. Wie heeft jou dit wijsgemaakt dan? Misschien een tip: ga zelf eens het nieuwe testament lezen om een beter beeld te krijgen van Jezus, dat is nl niet het beeld wat welke christelijke of katholieke kerk dan ook uitdraagt.
Haha, nu wordt ie mooi zeg, je bent me niet aan het bekeren maar ik zou wel de bijbel moeten gaan lezen om een beter beeld te krijgen van Jezus. Nee, dank je. En het spijt me voor je dat je het schijnbaar niet inziet, maar het hele christendom berust wel degelijk op de erfzonde.

O, enneh: Ik ben de weg de waarheid en het leven. Niemand komt tot de vader dan door mij. Johannes 14:6
Mijns inziens is het christendom gebaseerd op vergeving en niet op zonde.... vergeving maakt zonden dus tot een illusie en herstelt je waarneming terug naar *god* of hoe je het ook wilt noemen. Geloven in zonde, van jezelf of een ander, is jezelf tot zondaar verklaren (gij die zonder zonden zijt, en oordeelt niet, want met hetzelfde oordeel zult gij veroordeeld worden enz).

"Ik ben de weg de waarheid en het leven. Niemand komt tot de vader dan door mij. Johannes 14:6"

Vertaling: liefde is het pad dat Hij bewandelt en Zijn thuis is in Zijn hart (zie al die heilig hart beelden). Zijn thuis is de Hemel, en dat geldt voor ons ook ! :) vandaar het evangelie... *het goede nieuws*

Niet het slechte nieuws van de erfzonde ;) het is een kwestie van interpretatie, en je kunt iets pas goed interpreteren als je het helemaal gelezen hebt vind ik, en alle woorden van Jezus naast elkaar legt
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Leonie schreef:Om maar weer even terug te komen op het onderwerp geloof. Zijn er op dit forum mensen die in de knoop zijn geraakt door hun T gevoelens en het geloof? Staat er bijvoorbeeld expliciet in de bijbel dat transseksualiteit een zonde is? Zo niet, hoe komt het dan dat de kerk het afwijst (die indruk heb ik teminste)?
Als god bestaat en hij alle mensen geschapen heeft, dan zijn transen het bewijs dat hij fouten maakt en god zou onfeilbaar zijn volgens de kerk... In de bijbel staat niks expliciet over transigheid, wel wat over ontmanden en de bijbel spreekt zowel goed (Jesaja) als kwaad (Deuteronomium) over hen. Tijdens een zoektocht naar bijbelcitaten bij dit postje kwam ik een artikel tegen van het Continuüm, dat je vast leuk vindt. Ik vond het erg lezenswaardig ook al ben ik het absoluut niet eens met de conclusie dat het ontwikkelen van transgendertheologie een goed idee is.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Valerie_
ff weer wat posten

Bericht door Valerie_ »

Morbide schreef: Als god bestaat en hij alle mensen geschapen heeft, dan zijn transen het bewijs dat hij fouten maakt en god zou onfeilbaar zijn volgens de kerk...
Je kunt het ook anders zien. De schepping zelf als een vergissing, maar de ziel niet. Jezus werd ook gekruisigd. Is dat niet een beetje vergelijkbaar wat transen ook meemaken. Jezus voor mij herstelt de pijn van het leven en herstelt de bewustzijnsvernauwing die het wonen in een lichaam met zich meebrengt. Net als wat boeddhisten verlichting noemen of ontwaken, bij Jezus is dat de wederopstanding. De ziel bevrijden van de beperkingen van het aardse lichaam. Spreekt transseksualiteit niet tegen, bevestigt het eerder.
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Valerie_ schreef: Niet het slechte nieuws van de erfzonde ;) het is een kwestie van interpretatie, en je kunt iets pas goed interpreteren als je het helemaal gelezen hebt vind ik, en alle woorden van Jezus naast elkaar legt
De liefde van Jezus en de erfzonde boodschap zijn 2 kanten van dezelfde medaille. Ik kom trouwens uit een familie met meerdere predikanten, heb op christelijk basis- en voortgezet onderwijs genoten, en heb op zondagsschool, catechisatie en een christelijke jeugdclub gezeten. Ik heb de bijbel dus meer dan goed gelezen.
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Ik heb op katholieke scholen gezeten. Gelukkig nooit echt bijbelles gehad, zelfs als misdienaar niet. Ik geloof niet in een bijbel, een kerk. Wat ik wel geloof is dat geen wat ik zelf wil geloven, en dat is van mij persoonlijk. In een kerk oid zul je mij niet makkelijk tegenkomen. Te veel gezien en meegemaakt om in ieder geval in het "instituut" kerk te geloven.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Om in zoiets als erfzonde te geloven, daar hoef je niet christelijk voor te zijn. Het gaat om heel basale menselijke gevoelens tegenover leed en narigheid. Die zouden we ook zonder de bijbel hebben.

In mijn ogen is het idee van de erfzonde gewoon een manier om "zin" te geven aan het feit dat het hier op aarde een zootje is en dat iedereen die hier als mens geboren wordt, zich met geen mogelijkheid aan zowel de verantwoordelijkheid voor als de machteloosheid tegenover die gang van zaken kan onttrekken.

Je kunt maar beter gezellig mee gaan dweilen: de kraan staat open :wink: .
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Janiek_ schreef:
Lmao! Die ga ik jatten!
lindaR
ForumFan

Bericht door lindaR »

Zo te lezen was/is er dus een hoop kennis.
Dan zou er toch ook een hoop liefde moeten zijn.

Tja het is een christelijke taak een heiden te bekeren, maar het is een heidense klus een christen te bekeren.
Anitamichelle
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Anitamichelle »

Lol Linda, maar wel een hele waarheid.
Het leven is een geschenk.............alleen de verpakking had beter gekunt :-) Enjoy
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Morbide schreef:
Janiek_ schreef:
Lmao! Die ga ik jatten!
Ik heb (bijna) voor predikant gestudeerd, maar ik durfde dit niet van de kansel te gaan verkondigen 8) . En het is wel het enige wat ik echt geloof....
lindaR
ForumFan

Bericht door lindaR »

Janiek je laatste bericht snap ik niet kan je wat meer vertellen? (of verduidelijken).
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Linda schreef:
Tja het is een christelijke taak een heiden te bekeren, maar het is een heidense klus een christen te bekeren.
En als ze daar nou allebei mee ophielden, konden ze mee komen helpen dweilen, want ik sta inmiddels tot mijn enkels in het water. (misschien iemand die op het idee komt om gewoon de kraan dicht te draaien)

Irene
Kleine stapjes
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

lindaR schreef:Janiek je laatste bericht snap ik niet kan je wat meer vertellen? (of verduidelijken).
:roll: Er staat toch gewoon wat er staat?

Morbide vond het een mooie uitspraak. Ik dacht: "Ja, dat heb je er van als je eigenlijk gereformeerd predikant had zullen worden." Maar ik merkte op tijd dat ik daar niet christelijk genoeg voor was. Wat ik geloof is kort samengevat in die ene uitspraak.

Nu duidelijker?
Plaats reactie