Forum Transgender en Religie
Moderator: Moderators
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
De zorgverzekeraars? Wat hebben die te maken met het rookverbod? Mijn hoop is gericht op Europa (voor één keertje). Als je in Duitsland weer in kleine kroegen mag roken, moet dat in Nederland ook mogen.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
- Tara
- dagelijks aanwezig
Als iemand dat doet, dan gebruikt die mogelijk de bijbel om je om de oren te slaan en die was nooit bedoeld als honkbalknuppel.Morbide schreef:Als er iemand aan kwam zetten met jij bent een gruwel want Deuteronomium 22: 5 Het kleed eens mans zal niet zijn aan een vrouw, en een man zal geen vrouwenkleed aantrekken; want al wie zulks doet, is den HEERE, uw God, een gruwel.
Eigenlijk moet je medelijden met zo iemand hebben, want die is blind.
En zeer waarschijnlijk hebben we allemaal last van een mate van blindheid.
Ieder zijn/haar eigen balk.
Daarbij kun je je afvragen wat met een tekst nu precies bedoeld wordt.
Soms zit er iets anders achter dan je zou verwachten.
En anders ... daar gaan dan een hoop Schotten en een sarong doet dan ook geen goed en de politie op Fiji is ook nog niet jarig, enz.
En al die vrouwen die ooit ineens besloten een broek aan te trekken
De bijbel is niet bedoeld om te stenigen (honkbalknuppelen).Morbide schreef:Dan kon ik dat pareren met vers 11 uit hetzelfde hoofdstuk. Gij zult geen kleed van gemengde stof aantrekken, wollen en linnen te gelijk. Dikke kans dat degene die er over begon dus zelf ook een zondaar is. Typisch geval van balk en splinter en oordeelt niet enzo. Tenzij je besluit om elkaar ter plekke te gaan stenigen.
Wie zonder zonde is ... (niemand, dus).
En verder zul je geoordeeld worden zoals je zelf oordeelt.
Dus oordelen op zich is niet fout, maar wat is het motief?
Maar dat ken je blijkbaar wel.
De wereld is toch plat.
Te veel mensen vallen er van af.
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Ja. Via een burgerinitiatief heeft Clean Air Nederland het op de agenda van de Tweede Kamer weten te krijgen en vervolgens heeft Grijs 1 het meegenomen in het regeerakkoord.Janiek_ schreef:Zijn het de niet-rokers, die ervoor gelobby-ed hebben ?
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Vrouwen hebben niet ooit besloten ineens broeken te gaan dragen. Daar hebben ze een jarenlange keiharde strijd voor moeten voeren. De paus draagt zelf jurken. En verder ben ik het wel een beetje met je eens dat de bijbel niet bedoeld is als knuppel maar het laat zich toch bijzonder goed lenen als het zwaard der rechtvaardigen. Wie ben ik dan om me niet te houden aan de profetie van Jezus. Want wie leeft met het zwaard, zal sterven door het zwaard. Oog om oog. Sla me met de bijbel en ik sla keihard terug.Tara schreef: En al die vrouwen die ooit ineens besloten een broek aan te trekken
Elke tekst wordt wel eens uit zijn verband gerukt om maar vooral te bewijzen dat je gelijk hebt. En dan heb je gelijk, en wat dan. weer iemand kapot door ge(mis)bruik van de bijbel.
Lekker om helemaal gelijk te hebben helemaal in je eentje, heb je nooit meer ongelijk. kan je alleen nog maar een hond nemen (een herder )
Lekker om helemaal gelijk te hebben helemaal in je eentje, heb je nooit meer ongelijk. kan je alleen nog maar een hond nemen (een herder )
Dat is de grote valkuil van zo'n religie met een boek: je hebt iets om je achter te verschuilen.lindaR schreef:Elke tekst wordt wel eens uit zijn verband gerukt om maar vooral te bewijzen dat je gelijk hebt.
En hetzelfde geldt voor boekjes over travestie .
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
- Tara
- dagelijks aanwezig
Hoi LindaR,
Het heeft even geduurd, maar vrijdag was ik compleet op.
Ik ben nog aan het herstellen van een burn out (gevolg van ca. 30 jaren ellende met een piek gedurende de laatste 6 jaren) en op mijn werk ben ik zelfs even een half uur in de auto gaan slapen (lekker koel en rustig), want ik kon mijn ogen niet meer open houden.
Vandaag waren er dan nog de nodige huilbuien en hopelijk blijft het nu even droog.
Ik heb het laatste jaar veel bijzondere (voor sommigen onmogelijke) dingen meegemaakt en dus twijfel ik niet meer.
"Ongelofelijk" heeft plaatsgemaakt voor "onvoorstelbaar".
Een partner heb ik (helaas) niet.
Vorig jaar, toen ik midden in de ellende zat, heeft een vriendin mij gedumpt en toen ging het hard achteruit.
Wel heb ik toen veel van God ervaren (beelden, teksten, bijbelteksten, via preken en zelfs enkele keren echt Zijn stem).
Het schijnt vaker voor te komen op het moment dat je met je rug tegen de muur staat.
En zelfs was ik binnen een seconde van mijn allergieën af.
Wat betreft het vertellen aan je vrouw:
Je zou misschien voorzichtig de reacties van je vrouw kunnen peilen door zelf te reageren op zaken die b.v. in de media voorbij komen.
En misschien kun haar duidelijk te maken hoe iets voor een ander is en hoe zwaar het is om dan door anderen veroordeeld te worden, ook door christenen.
En dan nog de angst voor de gevolgen van ontdekking.
Als dat een positief effect heeft zou je haar kunnen voorbereiden. (als ik nu zo en zo zou zijn ... o.i.d.)
Dan zal de schok er vast nog wel zijn, maar mogelijk is er dan meer begrip.
Zekerheid over de afloop heb je nooit, want we kennen onszelf niet eens volledig.
Groetjes en sterkte van Tara.
Het heeft even geduurd, maar vrijdag was ik compleet op.
Ik ben nog aan het herstellen van een burn out (gevolg van ca. 30 jaren ellende met een piek gedurende de laatste 6 jaren) en op mijn werk ben ik zelfs even een half uur in de auto gaan slapen (lekker koel en rustig), want ik kon mijn ogen niet meer open houden.
Vandaag waren er dan nog de nodige huilbuien en hopelijk blijft het nu even droog.
Ik heb het laatste jaar veel bijzondere (voor sommigen onmogelijke) dingen meegemaakt en dus twijfel ik niet meer.
"Ongelofelijk" heeft plaatsgemaakt voor "onvoorstelbaar".
Een partner heb ik (helaas) niet.
Vorig jaar, toen ik midden in de ellende zat, heeft een vriendin mij gedumpt en toen ging het hard achteruit.
Wel heb ik toen veel van God ervaren (beelden, teksten, bijbelteksten, via preken en zelfs enkele keren echt Zijn stem).
Het schijnt vaker voor te komen op het moment dat je met je rug tegen de muur staat.
En zelfs was ik binnen een seconde van mijn allergieën af.
Wat betreft het vertellen aan je vrouw:
Je zou misschien voorzichtig de reacties van je vrouw kunnen peilen door zelf te reageren op zaken die b.v. in de media voorbij komen.
En misschien kun haar duidelijk te maken hoe iets voor een ander is en hoe zwaar het is om dan door anderen veroordeeld te worden, ook door christenen.
En dan nog de angst voor de gevolgen van ontdekking.
Als dat een positief effect heeft zou je haar kunnen voorbereiden. (als ik nu zo en zo zou zijn ... o.i.d.)
Dan zal de schok er vast nog wel zijn, maar mogelijk is er dan meer begrip.
Zekerheid over de afloop heb je nooit, want we kennen onszelf niet eens volledig.
Groetjes en sterkte van Tara.
De wereld is toch plat.
- Tara
- dagelijks aanwezig
En de paus en zijn "onderjurken" kunnen zich voegen bij de Schotten en de rest.Morbide schreef: Vrouwen hebben niet ooit besloten ineens broeken te gaan dragen. Daar hebben ze een jarenlange keiharde strijd voor moeten voeren. De paus draagt zelf jurken.
En nu dan onze keiharde strijd?
Vrouwen doen het gewoon.
Ik kan me nog goed een opmerking herinneren van een onderwijzer:
"Kijk, Bea is een jongetje geworden".
Een meisje kwam toen voor het eerst met een spijkerbroek aan de klas binnen.
Keihard is niet eens nodig.Morbide schreef: Sla me met de bijbel en ik sla keihard terug.
Gewoon wijzen op bepaalde zaken in de bijbel en de balk komt als een boemerang terug.
En als dat niet werkt dan rest nog een verwijzing naar de KNO-arts (geluidslekkage richting nek of gehoorprobleem) of is misschien zelfs een hersenscan noodzakelijk.
De wereld is toch plat.
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Lekkere onderwijzer was dat dan. Wat onze strijd betreft, ik doe het ook gewoon. Maar ik ben een overloper want ik heb me aangesloten bij het vrouwenkamp.Tara schreef: En nu dan onze keiharde strijd?
Vrouwen doen het gewoon.
Ik kan me nog goed een opmerking herinneren van een onderwijzer:
"Kijk, Bea is een jongetje geworden".
Een meisje kwam toen voor het eerst met een spijkerbroek aan de klas binnen.