Ik stop ook

Algemeen

Moderator: Moderators

Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

Sticky schreef:Nee Babs, bedankt voor je reactie maar ik bedoelde toch heel duidelijk citaten van wat IK heb geschreven, niet een herhaling van weer hetzelfde valse suggestieve gejammer.
Gewoon feiten. Lieve Sticky, jij schrijft dit (citaat) en daar vind ik zus en zo van. Of niet, maar dan ook niet meer jammeren graag.
Als je schrijft dat ik uitermatige lichtzinnig ben omgegaan met iets, vertel me dan ook de inhoud, of laat het rusten, okee?

Sticky
maakt nie uit

janiek heeft duidelijk aangegeven hoe en waarom en dat was voor haar genoeg aanleiding om te vertrekken

spijtig ja, maar het zij zo

nie meer over doorzeuren
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Het lijkt me nog constructiever als we het verleden even laten rusten, maar dan moeten we eventueel gemaakte fouten wel kunnen vergeven, want anders wordt het een zaak van tolereren in plaats van accepteren en daar wordt niemand gelukkig van.

Irene
Kleine stapjes
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Het zou misschien ook verstandiger zijn als sommige mensen proberen wat vriendelijker tegenstand te bieden, en niet zo bikkelhard. Discussie is heel goed, maar doe het in alle rust en ordelijkheid, en eerbied voor elkaars standpunten. En gebeurd is gebeurd helaas.
Sticky
ForumFan

Bericht door Sticky »

Joyy schreef: nie meer over doorzeuren
Ik zeur niet over het vertrek van Janiek, ik vind het prima dat ze weg is. Haar keus, best.
Van mij had ze mogen blijven en had ze dit dramatische theatrale gedoe achterwege kunnen laten.
Ik zeur alleen over beschuldigingen en suggesties die niet worden hard gemaakt met citaten en inhoudelijke reacties van mij (ook aan haar gericht) waar niet op gereageerd wordt.
Dat vind ik vals en hypocriet.
Ik heb Janiek vorige week voor draaikont uitgemaakt en verder gezegd dat ik respect heb voor hoe ze leeft.
Het maakt ook niet meer uit verder.
Ik heb er geen enkele boodschap meer aan als iemand me respectloos en lichtzinnig noemt zonder toe te lichten waarom, het zijn maar losse flodders.
Als je dat op dit forum schrijft, dan reageer ik ook op ditzelfde forum en niet per pb, logisch toch?

[meer gebruikelijke toon hier]
Nou ik ben er ook klaar mee hoor! Van mij hoeft het niet meer! Je wordt hier toch alleen maar neergesabeld! Forumwatch, verwijder alsjeblieft mijn account! Jullie kunnen er allemaal inzakken!
[/meer gebruikelijke toon hier]

Sticky
Vrouw
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

pot, ketel

slotje wat mij betreft
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Mee eens Joyy, het ouderwetse gedoe helaas weer eens
Anitamichelle
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Anitamichelle »

Zullen we nu gewoon eens al het ouds achter laten en laten zien dat we ook normaal met elkaar kunnen omgaan............
Dit forum wordt redelijk bekenen, dus ook dit kiften hier.
Mischien dat er voor kiften een gesloten groep mag komen......
Dit openbaar gedeelte lijkt mij daar niet geschikt voor en zet de leden als groep in een verkeerd daglicht..................soms hebben we dus de buitenwereld daar niet voor nodig..........
Het leven is een geschenk.............alleen de verpakking had beter gekunt :-) Enjoy
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Anitamichelle schreef:Zullen we nu gewoon eens al het ouds achter laten en laten zien dat we ook normaal met elkaar kunnen omgaan...
ik vind het prima om dingen uit het verleden achter ons te laten, tenzij het invloed heeft op bepaalde gebeurtenissen hier. Ook ben ik van mening dat wij hier best wel in staat mogen worden geacht om als volwassen mensen met elkaar om te gaan, en dat houdt voor mij ook in dat je op bepaalde momenten mensen best wel aan mag spreken op hun gedrag...

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Leonie
ForumFan

Bericht door Leonie »

Hoi Janiek,

Jammer dat je er mee stopt. Ik moet wel zeggen dat ik het met je eens ben. Ik ben pas weer kort actief op het forum, en ik vind dat de sfeer op nogal slecht is. Iedereen lijkt zo rot tegen elkaar te doen.

Ik snap je beslissing wel. Veel succes toegewenst.

Gr
Leonie
mireille
Eredivisie

Bericht door mireille »

Ja ik vind het ook wel jammer eigenlijk... wanneer slijten die vetes nu eens ? :roll:

verschil van mening moet toch kunnen zonder dat je elkaar daar voor in de grond hoeft te boren ?

Om t.org nu eens als platform voor den (beginnende) transchgenders te zien, moet het "meubilair" ook niet een soort van "voorbeeldfunctie" uitdragen ? Met al dat gekift denken ze "geef mijn portie maar aan fikkie" en duiken weer terug de kast in of zoeken hun heil ergens anders... :-?

Jammerrrrr!
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Soms lukt het een redelijke tijd om vrij aardig op een normale manier met elkaar om te gaan, afgezien van het feit dat we allemaal mens zijn en weleens iets kunnen schrijven wat je normaal niet zo schrijft. Ja, het gekif en afgeven op elkaar zou wel fijn zijn als dat helemaal weg zou blijven, maar ik denk dat ook een beetje komt doordat verschillende mensen veel hebben meegemaakt en doorstaan hebben. En om dat een beetje fatsoenlijk te doen moet je erg eigenwijs zijn. En ja, eigenwijze karakters botsen helaas weleens. Als we er dan alleen maar voor zorgen dat het niet uit de hand loopt echter, hoeft er niets aan de hand te zijn. En ook in sommige situaties accepteren dat mensen zijn zoals ze zijn. Je daar tegen verzetten is verspilde energie en maakt de sfeer op het forum minder prettig.
lindaR
ForumFan

Bericht door lindaR »

De pest is, dat een forum heel beperkt is om emoties te tonen. Het wordt dan meestal opgevat als een uiterste van een emotie.
Kennis en ervaring kunnen heel goed via een forum. Ook adviezen etc.
Maar als je iets uit emotie in een forum zet dan wordt dat (bijna zeker) door iemand verkeerd opgevat. Het is dan niet de bedoeling, maar zo is het. Je ziet of hoort bij zo'n bericht niet de intonatie en/of de gezichtsuitdrukking.

Iets delen uit je prive omstandigheden kan natuurlijk, alleen moet daar niet uit een emotie op gereageerd worden.

uuuuuhhh ik ben hier nog maar pas, dus ik houd me heus niet voor alles te weten.
Who, being loved, is poor? (Oscar Wilde)
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Volgens mij botst het hier lang niet altijd alleen vanwege (onbegrepen) emoties. De doelgroepen (en de diversiteit daarvan) hebben er ook heel wat mee te maken. Binnen de transen gaat het heel hard soms en bij de profielen zie je bij wijze van spreken iemand "wow, wat heb jij mooie benen" schrijven bij een foto van een paar knieën of een kont die zich veel te dicht bij de webcam bevindt. Dat leidt nogal tot uiteenlopende verwachtingen wat een forum betreft.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
lindaR
ForumFan

Bericht door lindaR »

Daar heb je gelijk in, wat mij opvalt is dat halve woorden hele waarheden worden voor anderen.
Iemand mel bv: je krijgt een dikke 10.
Iemand anders denk dan, zij / hij denkt zeker dat ik te dik ben.
Dus een reactie uit verband, met een ondertoon, zo dat heb ik mooi maar eens gezegt.
En als je hij of zij of beide gebruikt kan dat ook al leiden tot een discussie.
Het gaat ook vak om futiliteiten waar iemand over valt zonder de hoofdlijn in de gaten te houden. Als grap is er niks mis mee.
Who, being loved, is poor? (Oscar Wilde)
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Ik begrijp nog steeds die competitie niet tussen transen, en dat ik ben meer passabel dan jou. Waarom is die afgunst nodig ? Helpt het ergens bij ? Bij verwerking van het verleden ?
Ik zal waarschijnlijk ook weleens dingen diep uit mijn emoties geschreven hebben, maar in ieder geval niet uit afgunst, hooguit omdat ik op dat moment zelf minder goed in mijn vel zat. Ik heb dit soort zaken ook 10 jaar terug gemerkt toen ik vrijwilligster was bij toen nog de virgingroep van Humanitas. Op advies van Petra Klene ben ik er mee gestopt, omdat het me meer kwaad dan goed deed.
Ik weet dat iedereen met transseksuelen gevoelens, en zeker de mensen die het hele proces hebben doorstaan een zwaar leven achter de rug hebben, maar waarom dan vaak nog steeds die nijd en afgunst. Ook tijdens de transitie heb ik het heel veel gezien. En het help jezelf in mijn ogen niks verder. Kan iemand verklaren waarom het zo gaat ? Want echt, ik snap dat niet.
Plaats reactie