Ik stop ook
Moderator: Moderators
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Als ik een gooi mag doen naar het antwoord: een transitie is niet gemakkelijk, sterker nog: het is echt LOEI-zwaar. Dat is zowel om uiterlijke redenen (gezichtsepilatie is bijvoorbeeld vrij pijnlijk), maar nog veel meer om emotionele of gevoelsmatige redenen.
Als je je bijvoorbeeld -heel- erg ingespannen hebt om er leuk vrouwelijk uit te zien en iemand noemt je toch nog meneer, dan kan iemand je (soms: onbedoeld) BIJZONDER diep raken. Er komt na al die vervelende gebeurtenissen IRL (of de soms -veel- te felle en persoonlijke kritiek hier op het forum) soms een tegenbeweging op gang: "ik zie er niet mannelijk uit" en -juist- vanwege die tegendruk schiet iemand daar dan soms in door: "ik zie er -veel- beter uit dan andere T*'s". Of "uiterlijk -is- niet belangrijk" en "ik doe het in mijn proces -veel- beter dan andere T*'s".
Die gedachtes en emoties zijn voor de persoon zelf heel belangrijk: juist om de hardheid van Real-Life of forum-kritiek maar vooral niet te hoeven voelen. Als iemand hier dan tegenin schrijft (omdat dit soort berichten die iemand raken) dan zie je hetzelfde in omgekeerde richting gebeuren. En voor je het weet is het oorlog op het forum.
Ja, ik beschrijf hier gedeeltelijk ook mijzelf. Het is nog niet zo gemakkelijk om alleen maar constructief te schrijven en alle irritaties en ellende op je eigen PC te houden (of: helemaal niet in te typen en als eigen emoties te her-beleven) en niet met anderen te delen... Terwijl dat vaak wel het beste zou zijn...
Ja, ik blijf het proberen.
Groetjes,
Frederique
Als je je bijvoorbeeld -heel- erg ingespannen hebt om er leuk vrouwelijk uit te zien en iemand noemt je toch nog meneer, dan kan iemand je (soms: onbedoeld) BIJZONDER diep raken. Er komt na al die vervelende gebeurtenissen IRL (of de soms -veel- te felle en persoonlijke kritiek hier op het forum) soms een tegenbeweging op gang: "ik zie er niet mannelijk uit" en -juist- vanwege die tegendruk schiet iemand daar dan soms in door: "ik zie er -veel- beter uit dan andere T*'s". Of "uiterlijk -is- niet belangrijk" en "ik doe het in mijn proces -veel- beter dan andere T*'s".
Die gedachtes en emoties zijn voor de persoon zelf heel belangrijk: juist om de hardheid van Real-Life of forum-kritiek maar vooral niet te hoeven voelen. Als iemand hier dan tegenin schrijft (omdat dit soort berichten die iemand raken) dan zie je hetzelfde in omgekeerde richting gebeuren. En voor je het weet is het oorlog op het forum.
Ja, ik beschrijf hier gedeeltelijk ook mijzelf. Het is nog niet zo gemakkelijk om alleen maar constructief te schrijven en alle irritaties en ellende op je eigen PC te houden (of: helemaal niet in te typen en als eigen emoties te her-beleven) en niet met anderen te delen... Terwijl dat vaak wel het beste zou zijn...
Ja, ik blijf het proberen.
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Het is volgens mij niet zozeer een strijd om de passabiliteitsbokaal maar meer het wijzen op een anders imperfecties om jezelf beter te voelen. Niemand die hier post is namelijk voor 100% passabel en om passabel te zijn mag je hier niet posten. Dus. De enige plek waar ik het echt tegen gekomen ben is ook hier. Ik heb geen groep meegemaakt waar zo op uiterlijke kenmerken gehamerd kon worden als hier. Het "mooie benen" geslijm bij de profielen wordt hier soms erg over-gecompenseerd.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
-
- Forumdiva
Ik heb het in 1997-2001 bij de virgingroep ook wel in bepaalde mate gezien die strijd. Wel minder open, maar IRL durven mensen minder vaak dan toch een beetje anoniem zoals hier.
En ja, altijd maar dat passabel..... Je bent wie je bent, en dat komt mede door je verleden, of je dat nu leuk vind of niet, je moet het er maar mee doen.
En de een ziet er dan misschien vrouwelijker uit etc, mij boeit dat eerlijk gezegd niet zo. Wel als ze bv mij persoonlijk aanvallen en zeggen dat ik niet passabel ben. Een ander kan niet beoordelen hoe passabel iemand is als je hem niet enige tijd IRL hebt meegemaakt, dan merk je mensen op die persoon reageren. Ja, het is makkelijker in een grote stad waar je onbekend bent dan in een dorp waar je geboren en getogen bent. Maar dan zou je iemand bv een tijd buiten de normale omgeving een tijd meemaakt hoe de mensen reageren.
Ik vind het ook altijd raar dat een groep niet samen wil uitgaan om dat ze dan eerder herkend kunnen worden. Nou en, als het onbekend terrein voor je is, hoe groot is de kans dat je diegene nog een keer ziet. Kijk, als er gescholden en gepest gaat worden is het een ander verhaal, maar als je met een groep van toen tot 20 mensen bent geloof ik niet dat dat zo maar gebeurt. Dit laatste schrijf ik omdat vanuit de virgingroep er indertijd een voorstel was om een uitje te organiseren, en dat werd om eerder vermelde reden niet gedaan.
Och, ik ga 7 oktober gewoon met alle anderen mee naar het Dolfinarium, schaam me er niet voor dat ik cliënt ben bij een ggz instelling. En ik niet voor het feit dat ik van geslacht veranderd ben. Alleen niet iedereen hoeft het te weten.
En ja, altijd maar dat passabel..... Je bent wie je bent, en dat komt mede door je verleden, of je dat nu leuk vind of niet, je moet het er maar mee doen.
En de een ziet er dan misschien vrouwelijker uit etc, mij boeit dat eerlijk gezegd niet zo. Wel als ze bv mij persoonlijk aanvallen en zeggen dat ik niet passabel ben. Een ander kan niet beoordelen hoe passabel iemand is als je hem niet enige tijd IRL hebt meegemaakt, dan merk je mensen op die persoon reageren. Ja, het is makkelijker in een grote stad waar je onbekend bent dan in een dorp waar je geboren en getogen bent. Maar dan zou je iemand bv een tijd buiten de normale omgeving een tijd meemaakt hoe de mensen reageren.
Ik vind het ook altijd raar dat een groep niet samen wil uitgaan om dat ze dan eerder herkend kunnen worden. Nou en, als het onbekend terrein voor je is, hoe groot is de kans dat je diegene nog een keer ziet. Kijk, als er gescholden en gepest gaat worden is het een ander verhaal, maar als je met een groep van toen tot 20 mensen bent geloof ik niet dat dat zo maar gebeurt. Dit laatste schrijf ik omdat vanuit de virgingroep er indertijd een voorstel was om een uitje te organiseren, en dat werd om eerder vermelde reden niet gedaan.
Och, ik ga 7 oktober gewoon met alle anderen mee naar het Dolfinarium, schaam me er niet voor dat ik cliënt ben bij een ggz instelling. En ik niet voor het feit dat ik van geslacht veranderd ben. Alleen niet iedereen hoeft het te weten.
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Hem. Sorry, maar die slip of the tongue vind ik in deze context onbetaalbaar. =)Nannette schreef:Een ander kan niet beoordelen hoe passabel iemand is als je hem niet enige tijd IRL hebt meegemaakt, dan merk je mensen op die persoon reageren.
Tsja, ik zou nog niet dood op een T&T gevonden willen worden. Dan ben ik zeker ook heel erg? Virgin is ook niet mijn plek. Ik ken de kwadraatregel (2 transen vallen 4x zoveel op, 20 transen 400x) en dat houdt me niet tegen om over straat te gaan met wie ik wil.Nannette schreef: Dit laatste schrijf ik omdat vanuit de virgingroep er indertijd een voorstel was om een uitje te organiseren, en dat werd om eerder vermelde reden niet gedaan.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
-
- Forumdiva
Morbide, moet ik het erg vinden omdat jij niet naar T&T wil gaan, of de kwadraatsregel toepast als je met meerdere (ex)transen over straat loopt ?
Om dat soort reden ontstaan hier vaak onnodige discussies. Jij mag dat vinden, klaar uit, geen discussie voor nodig. Niet iedereen hoeft dat met jou, of hoeft het met mij eens te zijn. Maar dat kun je ook op een gewone manier proberen elkaar mede te delen.
Een ander overtuigen van je eigen gelijk is bij soort onderwerpen dom en kortzichtig, want de meningen zijn vaak heel erg verdeeld. Hij zou goed zijn als we wat dieper zouden gaan, en bv wat de reden is waarom iemand dat denkt, en dat je dat zelf dan ook opschrijft. Lijkt mij heel wat constructiever, en leerzaam. Want dan kan je echt van elkaar leren, en ga je misschien zeggen, zo heb ik er nooit over nagedacht, verhip, de nader heeft toch gelijk.
Om dat soort reden ontstaan hier vaak onnodige discussies. Jij mag dat vinden, klaar uit, geen discussie voor nodig. Niet iedereen hoeft dat met jou, of hoeft het met mij eens te zijn. Maar dat kun je ook op een gewone manier proberen elkaar mede te delen.
Een ander overtuigen van je eigen gelijk is bij soort onderwerpen dom en kortzichtig, want de meningen zijn vaak heel erg verdeeld. Hij zou goed zijn als we wat dieper zouden gaan, en bv wat de reden is waarom iemand dat denkt, en dat je dat zelf dan ook opschrijft. Lijkt mij heel wat constructiever, en leerzaam. Want dan kan je echt van elkaar leren, en ga je misschien zeggen, zo heb ik er nooit over nagedacht, verhip, de nader heeft toch gelijk.
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Ik ken de kwadraatregel, maar trek me er niks van aan. Toch ga ik niet zomaar met iedereen uit eten omdat we toevallig op dezelfde praatgroep afkomen, dat bedoelde ik te zeggen.Nannette schreef:Morbide, moet ik het erg vinden omdat jij niet naar T&T wil gaan, of de kwadraatsregel toepast als je met meerdere (ex)transen over straat loopt ?
-
- Eredivisie
Irene schreef :
Ik had nog niet van de kwadraatregel gehoord, maar was me wel bewust van het bestaan, vandaar dat ik ook zeer terughoudend ben in het op pad gaan met lotgenoten. T&T heb ik in het verleden veel aan gehad, maar dat beschouw ik dan ook niet als de straat op gaan.
Zo denk ik er ook over ......
Ik had nog niet van de kwadraatregel gehoord, maar was me wel bewust van het bestaan, vandaar dat ik ook zeer terughoudend ben in het op pad gaan met lotgenoten. T&T heb ik in het verleden veel aan gehad, maar dat beschouw ik dan ook niet als de straat op gaan.
Zo denk ik er ook over ......
-
- Eredivisie
Nannette schreef :
Ik begrijp nog steeds die competitie niet tussen transen, en dat ik ben meer passabel dan jou. Waarom is die afgunst nodig ?
Vrouwen onder elkaar ?
Meisjes onder elkaar hebben daar ook wel eens last van denk ik zo .....transen gaan ook opnieuw door dezelfde fases .......
Competitie heeft ook soms positieve aspecten, je kan ook wel van elkaar leren vind ik......enfin , ik merk dat het onder vrouwen toch ook wel aanwezig is.
Ik begrijp nog steeds die competitie niet tussen transen, en dat ik ben meer passabel dan jou. Waarom is die afgunst nodig ?
Vrouwen onder elkaar ?
Meisjes onder elkaar hebben daar ook wel eens last van denk ik zo .....transen gaan ook opnieuw door dezelfde fases .......
Competitie heeft ook soms positieve aspecten, je kan ook wel van elkaar leren vind ik......enfin , ik merk dat het onder vrouwen toch ook wel aanwezig is.
Ja, zoiets dacht ik ook al. Kijk eens hoe keihard meiden van 13 onder elkaar zijn, daar zijn wij nog helemaal niks bij vergeleken.lief dinnetje schreef: Meisjes onder elkaar hebben daar ook wel eens last van denk ik zo .....transen gaan ook opnieuw door dezelfde fases .......
In transitie ben je ook een soort meisje van 13, je gaat van meisje naar vrouw.
Meisje ben je al, maar vrouw moet je worden, leren, veroveren, je plekkie opeisen.
Tel daarbij op de onzekerheid vanwege je toch vreemde levensloop en opgebouwde frustraties, je onzekerheid of je wel een beetje gaat slagen als vrouw (maar dat laatste heeft iedere 13-jarige dan ook weer) en je hebt een explosief brouwsel te pakken.
Met dat stukje over competitie ben ik het dan weer totaal oneens, het gaat niet om winnen van anderen, maar om worden wie je zelf bent, je eigen weg gaan dus.
Sticky
Vrouw
Ik ken de kwadraatregel (2 transen vallen 4x zoveel op, 20 transen 400x) en dat houdt me niet tegen om over straat te gaan met wie ik wil.[/quote]
Nu deze regel is niet altijd toepasbaar. Laatst waren we met zijn 4en (1bio en 3 T's) aan het winkelen in Maastricht. Nu werd de bio aangekeken voor een Trans en de andere 3 liepen lekker te winkelen in dezelfde winkel. Nu vroegen wij of ze nog nooit T's hadden gezien en pas daarna zagen ze dat er nog 2 T's in de winkel waren en de 3de vonden ze helemaal niet. Terwijl de Bio voor een T werd aangezien. Dus de stelregel gaat niet helemaal op. Alleen als de T's zich opzichtig kleden.
Groetjes Bea.
Nu deze regel is niet altijd toepasbaar. Laatst waren we met zijn 4en (1bio en 3 T's) aan het winkelen in Maastricht. Nu werd de bio aangekeken voor een Trans en de andere 3 liepen lekker te winkelen in dezelfde winkel. Nu vroegen wij of ze nog nooit T's hadden gezien en pas daarna zagen ze dat er nog 2 T's in de winkel waren en de 3de vonden ze helemaal niet. Terwijl de Bio voor een T werd aangezien. Dus de stelregel gaat niet helemaal op. Alleen als de T's zich opzichtig kleden.
Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
-
- Forumdiva
Dan ben ik blij dat ik met mijn "afwijkingen" misschien een beetje wereldvreemd ben, want van die competitiestrijd heb ik nooit last gehad, en dat afreageren, ik geloof dat ik dat vooral op mezelf gedaan heb door mijn jeugd en 1e puberteit, alles opkroppen en niks uiten. Het alles bezorgt me nu wel veel problemen, maar ja, ieder mens is anders en uniek.
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Iedere regel wordt bevestigd door uitzonderingen. o.OTV-Bea schreef: Dus de stelregel gaat niet helemaal op. Alleen als de T's zich opzichtig kleden.
ik weet niet waar dit soort info vandaan komt, maar voor m'n eigen partner, m'n vriendinnen en de vrouwen met wie ik om ga, is dit fenomeen volstrekt onbekend. Het verhaal over (jouw) transitie is overigens pure projectie...Sticky schreef:Ja, zoiets dacht ik ook al. Kijk eens hoe keihard meiden van 13 onder elkaar zijn, daar zijn wij nog helemaal niks bij vergeleken.
In transitie ben je ook een soort meisje van 13, je gaat van meisje naar vrouw. Meisje ben je al, maar vrouw moet je worden, leren, veroveren, je plekkie opeisen.
Leuk om jezelf en/of anderen te vergelijken met heutemeteutende pubers van 13 en vervolgens dat soort gedrag ook nog eens te vergoeilijken! Laat naar je kijken zeg!Sticky schreef: daar zijn wij nog helemaal niks bij vergeleken
Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela