Ik stop ook

Algemeen

Moderator: Moderators

Anitamichelle
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Anitamichelle »

Volgens ook mij zijn wij geen opgroeiende meisjes van 13, maar veelal volwassenen.................met ieder haar eigen achtergrond en beperkingen....en stadium van......
Volgens mij moeten volwassenen op een normale manier kunnen communiceren en misverstanden eenvoudig via PB kunnen oplossen.
Iedereen is mens en maakt fouten/ vergissingen........en mag met een ander van mening verschillen......indien we allemaal respect voor elkaars standpunt hebben en de vergissingen en fouten evt in PB uitpraten, zou er volgens mij best iets heel moois kunnen komen hier.............maar daar moeten we dan wel met zijn allen aan meewerken.
Het leven is een geschenk.............alleen de verpakking had beter gekunt :-) Enjoy
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Anitamichelle schreef:Volgens ook mij zijn wij geen opgroeiende meisjes van 13, maar veelal volwassenen
+1

Het hele tweede puberteit excuus vind ik maar een slap verhaal.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Morbide schreef:Het hele tweede puberteit excuus vind ik maar een slap verhaal.
Gedragsmatig niet, hormonaal zeker wel. En dat kan invloed hebben op je gevoel, hetgeen de hormonen normaal gesproken zeker hebben. Maar het gedrag van een 13 jarige vertonen doordat je hormonaal door een soort van 2e puberteit gaat vind ik ook heel erg overdreven. Je mag op een bepaalde leeftijd toch wel iets geleerd hebben. Ik denk dat het veel meer komt doordat je eigen hier als je dit wilt en daar voor kiest anoniem kunt voelen en gedragen. Je ziet op meer fora dat mensen daar heel ander gedrag vertonen dan in dagelijks leven. Misschien ook wel als uitlaatklep, ik kan en ga daar niet over oordelen.
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

De anonimiteit wil ik niet de schuld geven. Dat is me te makkelijk. De reden waarom ik het tweede puberteit verhaal complete lariekoek vind is dat gewoon aangetoond is dat de hersenen van pubers gewoon nog niet volgroeid zijn en dat ze daarom erg onredelijk kunnen zijn. De meeste transen zijn de puberteit al ver voorbij als ze de transitie ingaan en dan mag je er dus vanuit gaan dat hun hersenen volgroeid zijn.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Morbide schreef:De anonimiteit wil ik niet de schuld geven. Dat is me te makkelijk. De reden waarom ik het tweede puberteit verhaal complete lariekoek vind is dat gewoon aangetoond is dat de hersenen van pubers gewoon nog niet volgroeid zijn en dat ze daarom erg onredelijk kunnen zijn. De meeste transen zijn de puberteit al ver voorbij als ze de transitie ingaan en dan mag je er dus vanuit gaan dat hun hersenen volgroeid zijn.
+1!
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hormonen als excuus voor "tweede puberteit" vind ik -veel- te gemakkelijk.

Ik ben mijn psychische en transitie proces -ver- voor de start van de hormonen begonnen en heb nog altijd het gevoel dat veel effecten die aan hormonen toegeschreven worden meer met het psychische proces van "eindelijk vrouw mogen zijn en niet weten hoe dat moet" te maken heeft dan met hormonen.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik wil best geloven dat een veranderende hormoonspiegel een grote invloed op je gevoel en emoties heeft, maar dat het je hersens aantast, dat lijkt toch onwaarschijnlijk. Het puberverhaal is dan ook te relativeren. Ik kan me best voorstellen dat er bepaalde processen opgangkomen na een jarenlange transitie die in sommige opzichten te vergelijken zijn met de ontdekkingsreis van pubers. Als excuus voor slecht gedrag is het echter een broodje aap, dat haarfijn door Morbide is gefileerd.

Irene
Kleine stapjes
Plaats reactie