....volgens mij zijn de middeleeuwen in friesland nog nie over....nog erger heeft blijkbaar betrekking tot heden, want mannen in jurken worden weer gesignaliseerd en nie alleen maar meer 's nachtsMorbide schreef:De donkere middeleeuwen begonnen in de achtste eeuw met de komst van de mannen in jurken. Brandstapels zouden volgen, en nog erger.
Forum Transgender en Religie
Moderator: Moderators
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Geschiedenis is nooit objectief want ze wordt geschreven door de winnaars. Ik heb het stuk niet geschreven maar slechts uit google's cache geplukt omdat heidendom.nl niet meer bestaat. In 2004 was het het ondanks dit verhaal toch groot feest in Dokkum toen de dood van de "heilige" Bonifatius herdacht werd omdat het 750 jaar geleden was dat hij Fryslân had verlicht. De andere kant van het verhaal vind je hier.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Elektrisch....??? Of heeft hij toen pas het vuur ontdektMorbide schreef:In 2004 was het het ondanks dit verhaal toch groot feest in Dokkum toen de dood van de "heilige" Bonifatius herdacht werd omdat het 750 jaar geleden was dat hij Fryslân had verlicht.
ik ervaar het idee van bekeren als stuitend. Waar haalt een mens het recht vandaan om een ander mens te vertellen dat hun spiritualiteit niet de "juiste" is. Als je in je geloof toch lekker in je velletje zit, ben je (hopelijk) in balans en hoef je niet andere volksstammen in jouw richting te dwingen: de valkuil van het groepsgedrag...
Groetjes en liefs,
Babette.
Hoeven we ons daar ook niet druk meer over te maken... Het is allemaal een kwestie van perceptie...Tara schreef:Als de wereld ouder zou zijn dan God, dan zou God niet bestaan.
Groetjes en liefs,
Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Jau! Bonifatius had plannen om alvast een glasvezelnetwerk uit te gaan rollen.Mara schreef:
Elektrisch....??? Of heeft hij toen pas het vuur ontdekt
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Zending is toch wel de opdracht die zo'n beetje iedere godheid aan zhaar volgelingen meegeeft. Onze god is de beste!Babette schreef:ik ervaar het idee van bekeren als stuitend. Waar haalt een mens het recht vandaan om een ander mens te vertellen dat hun spiritualiteit niet de "juiste" is. Als je in je geloof toch lekker in je velletje zit, ben je (hopelijk) in balans en hoef je niet andere volksstammen in jouw richting te dwingen: de valkuil van het groepsgedrag...
Denken ze zelf! Self fulfilling prophecy! Leuk filmpje trouwens! Hup Koot en Bie!Morbide schreef:Zending is toch wel de opdracht die zo'n beetje iedere godheid aan zhaar volgelingen meegeeft. Onze god is de beste!
Groetjes en liefs,
Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Ik vind dit ovrigens het probleem op aarde.....ik bedoel, dat iedereen roept, dat z'n god de beste is......un competitie die al heel veel ellende over de mensheit heeft gebracht
- Tara
- dagelijks aanwezig
Alweer de mens die denkt God te kunnen misbruiken voor eigen doeleinden.Morbide schreef:Paus Gregorius II had zijn gretige blik op de heidense Germanen laten vallen. Deze opperinquisiteur wilde zijn klauw over de Alpen werpen, als volgende stap naar een wereldkristendom bestierd vanuit Rome.
Gaat vaak fout en levert veel ellende op en verprutst het voor de degenen die niet met hun ego bezig zijn.
De kruistochten zijn onuitwisbaar.
De wereld is toch plat.
Te veel mensen vallen er van af.
- Tara
- dagelijks aanwezig
Oef, heb ik even geluk.Mara schreef:....volgens mij zijn de middeleeuwen in friesland nog nie over....nog erger heeft blijkbaar betrekking tot heden, want mannen in jurken worden weer gesignaliseerd en nie alleen maar meer 's nachts
Ik woon niet in Friesland en draag nooit jurken maar rokken (maf hè?).
De wereld is toch plat.
- Tara
- dagelijks aanwezig
[quote="Babette"]ik ervaar het idee van bekeren als stuitend. Waar haalt een mens het recht vandaan om een ander mens te vertellen dat hun spiritualiteit niet de "juiste" is. Als je in je geloof toch lekker in je velletje zit, ben je (hopelijk) in balans en hoef je niet andere volksstammen in jouw richting te dwingen: de valkuil van het groepsgedrag...
quote]
Ik vertel mensen niets in de zin van opleggen (dwingen).
Ik reik alleen maar wat aan.
Alweer voor de zoveelste keer: vrije wil en dus keuze.
Hooguit als toevoeging: onderzoek en misschien ontdek je dan dat er meer is dan "lekker in je velletje" en het "meer" zou je wel eens kunnen bevallen.
Maar nogmaals: vrije wil en dus keuze.
Groepsgedrag is voor mij geen valkuil.
Ik heb mezelf nooit willen aanpassen om bij een groep te horen en zal dat ook nooit doen.
quote]
Ik vertel mensen niets in de zin van opleggen (dwingen).
Ik reik alleen maar wat aan.
Alweer voor de zoveelste keer: vrije wil en dus keuze.
Hooguit als toevoeging: onderzoek en misschien ontdek je dan dat er meer is dan "lekker in je velletje" en het "meer" zou je wel eens kunnen bevallen.
Maar nogmaals: vrije wil en dus keuze.
Groepsgedrag is voor mij geen valkuil.
Ik heb mezelf nooit willen aanpassen om bij een groep te horen en zal dat ook nooit doen.
De wereld is toch plat.
- Tara
- dagelijks aanwezig
Maar eh ... mijn God is gewoon de beste ! (ik kon het niet laten)Mara schreef:Ik vind dit ovrigens het probleem op aarde.....ik bedoel, dat iedereen roept, dat z'n god de beste is......un competitie die al heel veel ellende over de mensheit heeft gebracht
En nog even serieus:
Competitie is zinloos.
Iedereen moet eigen keuzes maken, maar neem dan wel eerst tijd om na te denken en laat je niet leiden door emoties en mensen.
De wereld is toch plat.
- Tara
- dagelijks aanwezig
Het is ook onmogelijk om precies te voelen wat een ander voelt.Frederique_ schreef:... ik heb geleerd dat je mensen best kunt respecteren, ook zonder dat je elkaar op geloofsgebied begrijpt.
Zoals je elkaar ook prima kunt helpen op gendergebied zonder dat je -alles- snapt wat een ander in zijn/haar/zhaar gendergevoel beweegt...
Zolang je maar niet oordeelt over iets wat je zelf niet begrijpt of niet zo aanvoelt gaat dat vaak best goed...
Hooguit kun je begrip hebben vanuit je eigen ervaringen.
Zonder ervaringen valt dat vaak niet mee.
Op het gebied van geloof kun je het beste de overeenkomsten zoeken.
Communicatie (kost tijd en moeite) zonder boosheid en veroordeling.
Zaken aandragen en discussie zonder ruzie (emoties zijn soms moeilijk te bedwingen).
De wereld is toch plat.