Forum Transgender en Religie

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
lindaR
ForumFan

Bericht door lindaR »

Toch "leuk" dat ik mezelf goed leer kennen via zo een draadje.
Van niet kunnen tellen tot stupide. Maar ja ach daar is een forum voor denk ik dan maar.
Geeft wel weer wat ruimte, ik kan nu tenmiste echte onzin gaan verkondigen op het forum, en lezen wat ik denk te lezen. Of deed ik dat al :-?
Shit, weer de tel kwijt, ik begin opnieuw, heh waar ging het over. .....
uh 1+1 is drieeenheid sorry ben ff de draad kwijt.........
Who, being loved, is poor? (Oscar Wilde)
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Morbide schreef:Je dominee is best liberaal hoor, voor een dominee. Want ook hij predikt dat je zonder God zoekende (lees verloren) bent.
Ik weet zeker dat Van der Meijden vanuit zijn geloof niet vindt dat zoekend = verloren.
En verder wordt de thread -weer- zo het "extreme geloven" in getrokken met alle morele verontwaardiging die daar zo te zien bij hoort dat ik in deze thread stop: wie niet wil weten dat er in de kerk meer is dan dogmatiek mag dat van mij rustig blijven geloven. :wink:

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Net zoals McDonalds graag hamburgers verkoopt, verkoopt het geloof God graag. Natuurlijk is er meer dan dogmatiek, dat heb ik met mijn link naar het LKP ook wel aangetoond. Maar een het maakt niet uit of je wel of niet gelooft geloof bestaat niet. Daar verkoop je God niet mee. Da's gewoon logica.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
lindaR
ForumFan

Bericht door lindaR »

Ik ben het met je eens, alleen geloof bestaat wel als het je persoonlijk treft, geloof bestaat niet als product. Ik kan de logica verder volgen denk ik. Als ik gelezen heb wat ik zou moeten hebben gelezen, en niet wat ik dacht dat ik las toen ik het las. :D
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Mee eens. Geloof kan je keihard raken. Dat heeft het dus zondag ook gedaan en dat heb ik liever niet. Gelukkig kwam Frederique met een preek waarop het extra makkelijk schieten was. Gelukkig heb ik daarnaast ook nog wat andere hulp gehad. Gewoon vrienden. Geen God. Niet voor mij. Ik kan te goed lezen. ;)
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
lindaR
ForumFan

Bericht door lindaR »

Voor mezelf gesproken, heb ik het soms nodig dat het geloof me keihard raakt. Mij wijst op de dingen om ons heen, mijn persoonlijke dingen. Volmaakt is het nog niet, maar dat komt nog wel. Gods eerste zegen ging naar de dieren, zijn alle christenen vegetarier? nee dus. En zo is er natuurlijk genoeg te noemen. Neemt dat wat weg van mijn geloof, nee. Ga je er over nadenken, ja. En ja soms lees ik te snel. :D
Nog een interessante, heeft ons opstandingslichaam wel een geslacht? (voor mij interessant dan)
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

God schiep je man of vrouw. Maarreh, de enige opstanding die ik ga meemaken is als een vogel een worm uit de grond pikt die een deel van mij heeft opgegeten.
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Mij kunnen de vogels alleen als as oppikken, maar ja, zoals velen met mij heb ik wel een geloof, hoe dat in elkaar steekt is een beetje van alles wat. Ik geloof toch wel een soort van reïncarnatie, het is alleen de vraag zo ja hoe, wie, wat, waar etc... Maar daar me eigen druk over maken heeft geen zin, dit leven is dit leven, hoe dan ook, en dat leef je maar 1 keer, en probeer je dus het beste van te maken, ongeacht evt. verleden of toekomst van 'leven'.
Hexley
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Hexley »

Frederique_ schreef:En verder wordt de thread -weer- zo het "extreme geloven" in getrokken met alle morele verontwaardiging die daar zo te zien bij hoort dat ik in deze thread stop: wie niet wil weten dat er in de kerk meer is dan dogmatiek mag dat van mij rustig blijven geloven. :wink:

Groetjes,

Frederique
De rooms katholieke kerk is dus een extreem geloof?
Ik ken niet hun hele partij programma, maar volgens mij zijn ze tegen
condooms en het homohuwelijk de kans is dus erg groot dat...
CarlaAntonelli.com schreef:La Iglesia de México abrió su bocaza en contra de Ley cambio sexo de transexuales
Handig die T* nieuws sites, ik zou zeggen das erg anti-trans ... ;)
En dat is echt niet de eerste keer, laat ze die onzin maar in dat domme Vaticaan houden.

Gelukkig zijn er ook mensen die van die mentale ziekte genezen, zoals deze ex bisschop :D
CarlaAntonelli.com schreef:El ex obispo y actual presidente de Paraguay a favor de uniones civiles homosexuales
Voor de mensen die geen algemeen beschaaft Mexicaans of Paraguees spreken is er altijd Afbeelding Babel Fish Afbeelding nog...
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Babelfish schreef:The Church of Mexico abrió to its fizzle against Law change sex of transsexuals
Fizzle? Viewpoint fo shizzle? Babelfish is prut en de voertaal is hier Nederlands. Doe eens even vertalen aub. =)
Hexley
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Hexley »

Morbide schreef:
Babelfish schreef:The Church of Mexico abrió to its fizzle against Law change sex of transsexuals
Fizzle? Viewpoint fo shizzle? Babelfish is prut en de voertaal is hier Nederlands. Doe eens even vertalen aub. =)
Mmm, en ik maar geloven dat Afbeelding altijd de waarheid spreekt. Maar ik geloof je toch niet, hoe kan het nou prut wezen? Nee ik geloof net als die duizenden automobilisten met een Afbeelding op hun wagen dat ik naar het visje moet luisteren,... Geloof ik, denk ik, o nee ik mag niet zelf denken ik moet geloven... :D

Maar even serieus,...
De Mexicaanse afdeling van de rooms katholieke kerk heeft weer eens ongevraagd haar, uhm zijn mening gegeven. Het zijn toch steeds mannen daar bij die toko. ;)

Waarover? Nou Mexico bestaat uit 31 staten plus een federaal district (Mexico City) en in de laatste is men lekker aan het spelen met wetten en zo. En iedereen moet met zijn tijd mee gaan, toch? Tenminste dat dachten ze daar ook, dus even de zooi aanpassen dat transseksuelen hun naam en geslacht ook officieel op papier aankunnen passen. Ze hebben nu ook gestemd met 37 stemmen voor en 17 tegen. Interessant is dat een SRS waarschijnlijk niet verplicht is en als het balletje eenmaal rolt is de kans groot dat andere staten volgen.... ;)

Drie maal raden wat de mening van de rooms katholieke kerk is, een hoop bla bla bla over normen en waarden, gezond verstand en dat het absurd is.
Het hoofdkantoor in die achterbuurt daar in Rome zal het er mee eens zijn, in de gevallen dat een geestelijke zich positief uitsprak over iets wat met homo's of transen te doen had kwam er meteen commentaar van die mafkezen. Maar dit is dus goed... Het past waarschijnlijk mooi in het algemene beleid of zoiets.

En die ex bisschop, die is nu de president van Paraguay en heeft zich positief uitgelaten over het homohuwelijk. Ja, ik weet het het is niet echt trans what ever, maar in veel landen gaat ze vaak samen door een deur. En als een premier of president positief is, is de kans toch aardig groot dat, zie de laatste 9 maanden waar oa. in Spanje, Cuba en Brazilië SRS nu vergoed wordt.

Misschien klinkt het raar maar ik geloof wel,
Ja in Apple met als super über mega gott Steve Jobs... ;) 8)
lindaR
ForumFan

Bericht door lindaR »

Heeft Steve Jobs zich wel eens uitgelaten over T's? Dat is het googlen waard :D
Plaats reactie