Nieuwe adverteerder!

Algemeen

Moderator: Moderators

Nou!

5
42%
Flop
7
58%

Totaal aantal stemmen: 12

Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Morbide schreef:Niet alleen de tekst (of het gebrek daar aan) maar ook een CV dat schittert door afwezigheid maakt me achterdochtig.
De vorige advertentie was een subpagina van deze site:
http://www.la-fontaine.net/php/page.php

En verder heb ik hetzelfde gevoel als in die geloofsthread: het gevoel dat iets wel helemaal niets moet zijn en wat je dus rustig tot de grond kunt affakkelen enkel en alleen omdat jullie er persoonlijk geen of slechte ervaringen mee hebben. Waarbij je niet accepteert dat een ander er, vanuit zijn/haar/zhaar andere achtergrond, best wel veel aan kan hebben. Dat stoort me best wel, juist ook omdat de uitgangspunten van deze cursus best wel overeen lijken te komen met de manier waarop ik zelf met mijn coach aan de gang geweest ben. En mij hielp (en helpt) het. En als zoiets helpt is € 1000 voor een cursus van 5 dagen inclusief overnachtingen en alle maaltijden echt niet veel.

Goed, en dit gezegd hebbend stop ik in deze thread. Ik heb geen zin om continue tegen een stroom permanent negatievisme in te boksen.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Realisme. Bedrijfjes die zich als een tell sell achtige amazing discovery presenteren verdienen de nodige scepsis.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Als je puur naar de tekst van de advertentie kijkt en naar de gelinkte website, had er best wat meer informatie mogen staan betreffende achtergrond etc. Vind ik persoonlijk toch ook een gemis op de website, vind ik jammer. Juist bij zoiets lees ik niet alleen graag succesverhalen, maar ook wat is de achtergrond van iemand. De prijs is op zich niet hoog, maar wat krijg je er voor terug ?
Dit zijn toch zaken die heel persoonlijk liggen of je het aanspreekt of niet.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Advertenties stellen over het algemeen dingen rooskleuriger voor dan ze zijn door de positieve dingen te accentueren en de negatieve dingen te verdoezelen. Ik denk dat de meeste mensen daar best doorheen kunnen prikken. Het is bovendien altijd makkelijk kritiek te leveren op een dienstverlening, zeker als jezelf niet tot de doelgroep behoort.

Irene
Kleine stapjes
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Irene schreef:zeker als jezelf niet tot de doelgroep behoort.
Moet ik me nu aangesproken voelen? Het heet transcoaching en ik ben hartstikke trans. Dus deel van de doelgroep.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

sorry hoor, maar ik had niet de indruk dat jij behoefte aan coaching had ;-)

Irene
Kleine stapjes
Hertog Jan
dagelijks aanwezig

Bericht door Hertog Jan »

zou het niet weten...heb nog niet op de voorpagina gekeken :D
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Morbide schreef:Moet ik me nu aangesproken voelen? Het heet transcoaching en ik ben hartstikke trans. Dus deel van de doelgroep.
Heb je dat dan nodig......ik bedoel maar, je hebt toch ook ons :roll:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Bea-Smit.
Forumdiva

Bericht door Bea-Smit. »

IK heb top gestemd, omdat dit soort curcussen ook in het bedrijfsleven gegeven worden.
ten eerste:: betalen ze mee aan deze site zodat we hier onze meningen kwijt kunnen. positief en negatief.
ten Tweede:: ik heb met de dames gesproken op de TenT in Eindhoven waar ze ook een uitleg gaven van hun manier van cursus geven. Als je als T jezelf niet helemaal happy voelt dan kun je op zo'n cursus toch en hoop opsteken en ook je een hele week vrouw voelen, zodat je daarna voor jezelf weet: dat ben ik helemaal en daar ga je dan voor.
Ze zijn zelfs berijd om de cursus via je werkgever te laten lopen zonder dat die weet dat het ook om het T zijn is bedoeld.

Nu is het zo dat als je het niet nodig hebt dan is het duur, maar iemand die voor zichzelf erg diep in de put zit kan op deze manier zichzelf vinden.

Ikzelf heb het niet nodig omdat ik dit soort cursus in mijn arbeidstijd heb gehad, en daar nu de vruchten van pluk.
Wat Frederique ook schrijf, daar kan ik me volledig bij aansluiten.

Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

TV-Bea schreef: Ze zijn zelfs berijd om de cursus via je werkgever te laten lopen zonder dat die weet dat het ook om het T zijn is bedoeld.
Dat klinkt als fraude.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Morbide schreef:
Dat klinkt als fraude.
In dit geval ben ik het helemaal met Morbide eens!

Irene
Kleine stapjes
Bea-Smit.
Forumdiva

Bericht door Bea-Smit. »

Nu dat vindt ik geen fraude, omdat die cursus eigenlijk een bedrijfscursus was die wat was aangepast voor ons soort dames. Als een bedrijf dus dat soort cursussen voor hun personeel wenst is dat voor de T 2 vliegen in 1 klap. Mogen die t dames ook eens een voordeeltje hebben???

Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Nee, dat vind ik geen excuus. Een werkgever vast ook niet als ie hoort te hebben betaald voor een verkleedfeestje. Als je pech hebt smult de media ervan mee en breng je de hele tra-enzovoort beeldvorming een klap toe. Maar dat zal transcoaching vast worst wezen.
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

diep in de put maar wel de vereiste berg geld om zoiets te betalen

je zal het maar hebben ;)
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Even voor de nuance:

* Ik heb vanaf begin 2004 (op kosten van de zaak) coachingsgesprekken gehad.
* Ik heb van mijn werkgever de coachingskosten vergoed gekregen, ook voordat ik ze zei waar ik in die coachingsgesprekken mee bezig was. Reactie na 1 jaar (men wist toen nog van niets): "we kunnen aan je merken dat je aan coaching doet, je bent veel rustiger dan daarvoor". Men betaalde ook graag het tweede (en derde) jaar. Kosten op jaarbasis waren zo'n € 2500 - € 3000.
* Mijn leidinggevende wou niet weten waar ik in de coaching mee bezig was. "Iedereen heeft wel wat", zei hij. En gezien de mensen die nog meer gecoached zijn klopt dat ook. Van een aantal weet ik wat er aan de hand is (nee, dat ga ik hier niet posten). Maar inderdaad: iedereen had inderdaad wel wat en iedereen is sterker uit de coaching gekomen dan die erin gegaan is (en dankzij de coaching ging het ook sneller dan dat men het op eigen houtje gedaan had - waarbij het maar de vraag is of je zelf op eigen houtje uit elke levensvraag kunt komen).
* Pas na 3 jaar was het mijn baas genoeg, voornamelijk omdat hij het bedrag aan coachingskosten bij deze coach te hoog vond. Ik kreeg de keus: of naar een andere coach, of het verder zelf uitzoeken. Ik koos voor het laatste (en ben doorgegaan met de coaching en betaal de gesprekken nu zelf). Ik zie dit ook als eerlijk: ik vind dat coachingsgesprekken idealiter zowel door de werkgever als door de werknemer betaald worden. Beide hebben er baat bij.

Oftewel: je baas heeft er baat bij dat mensen naar dit soort cursussen gaan. De opbrengsten van jou-beter-in-je-vel en betere sociale vaardigheden zijn vele malen groter dan de € 1000 die de cursus kost. Bedenk dat in het bedrijfsleven € 1000 voor een 5-daagse cursus incl. overnachting en maaltijden echt peanuts is...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Plaats reactie