Leesvoer/hulp voor vrienden van?

Algemeen

Moderator: Moderators

Saartje
Eredivisie

Leesvoer/hulp voor vrienden van?

Bericht door Saartje »

Hoi,

Ik zoek net wat rond en voor ons barst het van de hulpsites etc maar voor "vrienden van" kan ik weinig vinden behalve de (h)erkenning van Transvisie.

Ik sprak mijn beste vriend laatst aan de telefoon en toen werd duidelijk dat, hoewel hij het voor mij geweldig vindt, hij er ontzettende moeite mee heeft mij te zien veranderen.
Ik vind dat echt bijzonder vervelend want, het is mijn beste vriend!! :evil:

Voor hem is het nog vervelender want hij is echt openminded als geen ander maar omdat het mij betreft, en het dus verdomd dicht bij is nu, heeft hij er toch problemen mee merkt hij.
En hij snapt er dan dus ook niks van dat dat zo is.

Weet er iemand een site of iets dergelijks waar hij iets kan lezen over hoe hij er mee om kan gaan?

Dit is weer een nieuw dieptepunt.
Het is allemaal leuk en aardig als je er zelf uit bent en het aan iedereen om je heen hebt verteld en zo, maar dan zit de ander opeens met een probleem, wat ik misschien nog wel erger vind... :roll: :(

Ik had ook geen idee waar ik dit moest posten en misschien zijn er nog wel anderen die met een soortgelijke situatie zitten, dus dan maar in algemeen.
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Saartje
Eredivisie

Bericht door Saartje »

Dank je Morb maar...
Hij weet wat het is, waarom het is, etc en begrijpt dat ook.
Het probleem is, zijn beste vriend en notoire man is een vrouw aan het worden.
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Da's voor de meeste mannen even slikken inderdaad. Helemaal als ze iedere vrouw zien als kandidaat waarmee je mogelijk seks kunt hebben. Als zijn mogelijkheidsmeter uitslaat bij het zien van zijn beste maatje dan kan dat bij hem voor verwarring omtrent zijn geaardheid zorgen. Daar wringt denk ik de schoen. En daar valt niet zo 1 2 3 een foldertje op te plakken.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
chica
dagelijks aanwezig

Bericht door chica »

Ik begrijp het probleem Saartje.
Ikzelf, als partner van, heb ook vaak behoefte aan even een hart luchten of gewoon informatie hoe en wat met het hele gebeuren om te gaan.
Ik merk dat zelfs op een partnerforum de input zeer beperkt is.
Ik vraag me ook soms af of ik de enige ben..
Samen met mn partner of zoek geweest maar op het hele WWW is nergens net DIE informatie en (h)erkenning te vinden die ik zoek..
Saartje
Eredivisie

Bericht door Saartje »

Morbide schreef:Da's voor de meeste mannen even slikken inderdaad. Helemaal als ze iedere vrouw zien als kandidaat waarmee je mogelijk seks kunt hebben. Als zijn mogelijkheidsmeter uitslaat bij het zien van zijn beste maatje dan kan dat bij hem voor verwarring omtrent zijn geaardheid zorgen. Daar wringt denk ik de schoen. En daar valt niet zo 1 2 3 een foldertje op te plakken.
Met alle respect.
je begrijpt er echt geen moer van!
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Goed. =) Dan is het probleem minder groot dan ik dacht en dat is alleen maar mooi.
Saartje
Eredivisie

Bericht door Saartje »

chica schreef:Ik begrijp het probleem Saartje.
Ikzelf, als partner van, heb ook vaak behoefte aan even een hart luchten of gewoon informatie hoe en wat met het hele gebeuren om te gaan.
Ik merk dat zelfs op een partnerforum de input zeer beperkt is.
Ik vraag me ook soms af of ik de enige ben..
Samen met mn partner of zoek geweest maar op het hele WWW is nergens net DIE informatie en (h)erkenning te vinden die ik zoek..
Daar kwam ik dus ook achter.
Misschien iets om op te zetten?
Ik zal het daar later eens over hebben met hem want ik zie het hem zomaar doen. :)
Saartje
Eredivisie

Bericht door Saartje »

Morbide schreef:Goed. =) Dan is het probleem minder groot dan ik dacht en dat is alleen maar mooi.
Ik hoop het.
Het gaat zuiver om het feit dat ik er anders uit zie nu.
Hoewel hij van zo'n beetje iedereen vindt "doe waar je zin in hebt, dat doe ik ook" en dat ook echt meent, freakt hij als hij mij ziet zoals ik er nu bij loop. :(
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Geef het tijd. Het cachegeheugen van mensen is erg hardnekkig en laat zich moeilijk verversen. In zijn hoofd laadt hij dus steeds jouw oude afbeelding die niet klopt met het huidige plaatje. Als jullie elkaar regelmatig blijven zien dan zal de oude informatie op den duur wel overschreven worden.
Saartje
Eredivisie

Bericht door Saartje »

Morbide schreef:Geef het tijd. Het cachegeheugen van mensen is erg hardnekkig en laat zich moeilijk verversen. In zijn hoofd laadt hij dus steeds jouw oude afbeelding die niet klopt met het huidige plaatje. Als jullie elkaar regelmatig blijven zien dan zal de oude informatie op den duur wel overschreven worden.
Dat is inderdaad een onderdeel.
Het probleem is alleen, ik wil mezelf niet "opdringen" en tonen zoals ik er nu bij loop als dat hem ongemakkelijk maakt.
Dilemma !?
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Ja. Da's wel een dilemma... Een pasklaar antwoord is er niet. Sorry.
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

voordat je je druk gaat maken,

laat het gewoon bij hem, hij is degene die er moeite mee heeft,geef hem de mogelijkheid en ruimte zelf te ontdekken hoe hij met de situatie om kan/wil leren gaan, lijkt mij het meest respectvolle voor beiden
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Misschien is de bijeenkomst op 1 november in Eindhoven voor partners-zonder-hun-T* (zie: http://www.lkgtent.nl/ ) wat?

Sterkte en groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Met partners in de organisatie ook? Geweldig, een t en t waar geen travestieten mogen komen. lol
Plaats reactie