Thomas Beatie verwacht tweede kind

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Thomas Beatie verwacht tweede kind

Bericht door Frederique_ »

(CNN) -- The "pregnant man" who gave birth to a daughter earlier this year says he is expecting a second child.

Thomas Beatie, a married man who used to be a woman, has told America's ABC News that after giving birth to Susan on June 29 he did not go back on the male hormone testosterone so he could have another baby.

"I feel good," he told ABC News' Barbara Walters. "I had my checkups ... And everything is right on track."

Beatie, who lives with his wife Nancy in Bend, Oregon, said the baby is due on June 12.

Beatie was born a woman but underwent hormone therapy before he was legally declared a man.

He had a mastectomy but kept his female reproductive organs when he underwent a sex change in the late 1990s.

He and Nancy decided they wanted to start a family and he underwent artificial insemination late last year.

Walters said on her television talkshow, "The View," that Beatie had revealed his second pregnancy to her during an interview for a documentary to air on U.S. television Friday night.

Beatie spoke to Walters about Susan's birth, which was not via Caesarean section.

Prior to her birth, he released a photo showing his bearded face and pregnant belly. It sparked a worldwide media frenzy.

[bron: CNN, met dank aan Ilona]
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
angeliqeu1234
daar ben ik weer
Berichten: 11
Lid geworden op: wo mar 19, 2008 22:45

engels

Bericht door angeliqeu1234 »

jammer dat je het niet vertaald hebt
ik kan mij namelijk voorstellen dat er mensen zijn die geen engels kunnen lezen
voor de rest bedankt voor je info
groetjes
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

(CNN) -- De "zwangere man" die eerder dit jaar een dochter baarde zegt dat hij een tweede kind verwacht.

Thomas Beatie, een getrouwde man die ooit een vrouw was, zei America's ABC News dat hij na de geboorte van Susan op 29 juni geen testosteron gebruikt had, zodat hij zwanger kon worden van een ander kind.

"Ik voel me goed", vertelde hij ABC News verslaggever Barbera Walters. "Ik heb mijn controles gehad, en alles loopt volgens plan".

Beatie, die met zijn vrouw Nancy in Bend, Oregon, leeft, zei dat de baby op 12 juni verwacht wordt.

Beatie is geboren als vrouw, maar onderging een hormoon behandeling voordat hij wettelijk als man gezien werd.

Hij heeft borstverwijdering gehad, maar hield zijn vrouwelijke voortplantingsorganen toen hij eind jaren 90 een geslachtsverandering onderging.

Hij en Nancy besloten dat ze een familie wilden beginnen en eind vorig jaar kreeg hij kunstmatige bevruchting.

Walters zei op haar televisie talkshow "The View" dat Beatie zijn tweede zwangerschap aan haar onthulde tijdens een interview voor een documentaire die komende vrijdagavond op de US televisie getoond zal worden.

Beatie sprak met Walters over Susan's geboorte, die niet via een keizersnede geboren is.

Voordat Susan geboren is liet hij een foto van hem zien met een bebaard gezicht en een zwangere buik. Het veroorzaakte een wereldwijde media hype.

[bron: CNN, met dank aan Ilona]
Kijk ook eens op de genderkalender !
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Met dank voor de vertaling van Frederique voor de mensen die het Engels niet zo goed kennen. (Zelf geen problemen mee, maar kan me inderdaad voorstellen dat er genoeg mensen zijn die dat wel hebben.)
Plaats reactie