[ ] Geschikt / [ ] Ongeschikt.
Moderator: Moderators
[ ] Geschikt / [ ] Ongeschikt.
Zo! ff mijn ei leggen hier en nu.
Ik zou graag willen weten wat "Normaal" betekent..
Aldus Van Dale.
"nor·maal bn, bw volgens de regel; gewoon: hij is niet ~ niet goed bij zijn hoofd; ~ gesproken gewoonlijk"
Mensen willen zo graag dingen in een hokje stoppen of een bepaalde categorie ergens aan toewijzen in alle kleine dingen die we als mensen zien. Maar als ik iemand de volgende vraag voorleg:
HOE kan in godsnaam nou zo iets als Normaal bestaan in een wereld waar ook nog Individualiteit is?
Wanneer is iemand 'goed bij z'n hoofd' ?
Laat mij dan maar liever gek zijn of abnormaal, Ik ben teminste wie ik ben
Liefs,
Jesse.
Ik zou graag willen weten wat "Normaal" betekent..
Aldus Van Dale.
"nor·maal bn, bw volgens de regel; gewoon: hij is niet ~ niet goed bij zijn hoofd; ~ gesproken gewoonlijk"
Mensen willen zo graag dingen in een hokje stoppen of een bepaalde categorie ergens aan toewijzen in alle kleine dingen die we als mensen zien. Maar als ik iemand de volgende vraag voorleg:
HOE kan in godsnaam nou zo iets als Normaal bestaan in een wereld waar ook nog Individualiteit is?
Wanneer is iemand 'goed bij z'n hoofd' ?
Laat mij dan maar liever gek zijn of abnormaal, Ik ben teminste wie ik ben
Liefs,
Jesse.
Breathe, think, go.
~Jesse/cypher/Duracell
c[llllllll--]
~Jesse/cypher/Duracell
c[llllllll--]
Norm-aal is alles wat volgens de geldende norm van een maatschappij/cultuur als niet afwijkend wordt gezien. Persoonlijk is voor mij weinig nog vreemd en vind ik veel dingen, die voor de maatschappij als niet normaal beschouwd worden, juist niet vreemd.
Op je poll heb ik niks ingevuld. Normaal is geen illusie als je kijkt naar de norm van de maatschappij. Al zal er waarschijnlijk niemand aan kunnen voldoen. Maar wel een illusie als je kijkt naar individualiteit. Iedereen hanteerd nu eenmaal andere normen.
Op je poll heb ik niks ingevuld. Normaal is geen illusie als je kijkt naar de norm van de maatschappij. Al zal er waarschijnlijk niemand aan kunnen voldoen. Maar wel een illusie als je kijkt naar individualiteit. Iedereen hanteerd nu eenmaal andere normen.
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.
Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Normaal is geen illusie. Er zijn (groeps-)normen in onze maatschappij en je kunt daar echt heel stevig last van hebben als je niet-normaal bent. Omgekeerd kun je ook vechten als een leeuw(in) om normaal gevonden te worden en vaak zal je dat dan ook nog lukken. Ook op dat vlak hoeft normaal te worden geen illusie te zijn. Maar hoeveel geef je dan van jezelf op, hoeveel kost je dat (zowel financieel als emotioneel) - en is dat het waard?
't Is een vraag die ieder van ons voor zichzelf mag beantwoorden. Mijn antwoord: normaal is niet voor ieder van ons een illusie, maar ik ben liever niet-normaal waarbij ik volgens mijn eigen normen leef dan dat ik wel-normaal ben en mijzelf verloochen. En omdat zowel mijn eigen normen als groepsnormen de neiging hebben wat flexibel te zijn hoeft niet-normaal niet te betekenen dat je in geen enkele groepsnorm valt.
Groetjes,
Frederique
't Is een vraag die ieder van ons voor zichzelf mag beantwoorden. Mijn antwoord: normaal is niet voor ieder van ons een illusie, maar ik ben liever niet-normaal waarbij ik volgens mijn eigen normen leef dan dat ik wel-normaal ben en mijzelf verloochen. En omdat zowel mijn eigen normen als groepsnormen de neiging hebben wat flexibel te zijn hoeft niet-normaal niet te betekenen dat je in geen enkele groepsnorm valt.
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Ik ben normaal....de rest nie.....
.....of anders gezegt, ik ben anders dan de rest....namelijk de norm
Maar ik had natuurlijk ook kunnen zeggen:
Ik ben nie normaal......de rest wel....
....of anders gezegt, ik ben anders dan de norm
Normaal is echt relatief hoor!!!
.....of anders gezegt, ik ben anders dan de rest....namelijk de norm
Maar ik had natuurlijk ook kunnen zeggen:
Ik ben nie normaal......de rest wel....
....of anders gezegt, ik ben anders dan de norm
Normaal is echt relatief hoor!!!
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--
ik zie het liever zo:
ik ben niet normaal , verre van (thank god) niet, en de rest van de wereld ook niet
normaal is wel een illusie
vraag aan 10 mensen wat men normaal vind en je krijgt 10 uiteenlopende antwoorden, niemand weet het, niemand heeft er een definitie van, alleen schijnt de meerderheid over het algemeen te bepalen wat normaal is, wat de conclusie doet trekken dat normaal een zeer rekbaar en schuivend begrip is, die continue onderhevig is aan verandering, situatie, etcetcetc
kortom, een absolute definitie van het begrip normaal, in elk denkbare situatie hanteerbaar, bestaat niet
ik ben niet normaal , verre van (thank god) niet, en de rest van de wereld ook niet
normaal is wel een illusie
vraag aan 10 mensen wat men normaal vind en je krijgt 10 uiteenlopende antwoorden, niemand weet het, niemand heeft er een definitie van, alleen schijnt de meerderheid over het algemeen te bepalen wat normaal is, wat de conclusie doet trekken dat normaal een zeer rekbaar en schuivend begrip is, die continue onderhevig is aan verandering, situatie, etcetcetc
kortom, een absolute definitie van het begrip normaal, in elk denkbare situatie hanteerbaar, bestaat niet
- Irene
- ForumDiva 3000
- Contacteer:
Bea schreef:
Normaal zijn is voor mensen met levensmoeheid wordt er in mijn omgeving weleens geroepen, want wie wil er nou normaal zijn.
Irene
Heb ik me toch even oerend hard vergistNormaal is goed steengoed zelfs. De rockband uit de achterhoek. Hoe kun je die nu onwaar noemen Jesse. Doe dat nooit weer.
en Irene Normaal is niet gewoontjes . Goed Steengoed zelfs.
Groetjes Bea..
Normaal zijn is voor mensen met levensmoeheid wordt er in mijn omgeving weleens geroepen, want wie wil er nou normaal zijn.
Irene
Kleine stapjes
Alleen na n biertje of 15 in de keel, 5 over je buurman en 10 richting t podium begint t leuk te wordenTV-Bea schreef:Normaal is goed steengoed zelfs. De rockband uit de achterhoek.
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.
Ik had de band in een tent voor het huis, nu heel wat bier, maar mijn zoons haalden een emmer vol thuis op, nu dat hebben ze geweten. Maar inderdaad na wat biertjes is dat wel leuker.
Maar nu weer on-topic ik vindt het normaal dat ik als vrouw gekleed ga en daar heb ik tot nu toe geen problemen mee gehad. Gelukkig. Maar soms zijn er wel mensen die er wat van willen zeggen maar als je ze dan recht aankijkt wel dan zijn ze wel heel snel weer stil.
Groetjes Bea.
Maar nu weer on-topic ik vindt het normaal dat ik als vrouw gekleed ga en daar heb ik tot nu toe geen problemen mee gehad. Gelukkig. Maar soms zijn er wel mensen die er wat van willen zeggen maar als je ze dan recht aankijkt wel dan zijn ze wel heel snel weer stil.
Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven