tranny vote

Algemeen

Moderator: Moderators

Gesloten
esther1
ForumFan

Bericht door esther1 »

Ons Licht uit Arnhem schreef:
1) Ik wens aangesproken te worden als Josette.
Eigenlijk is dit het enige zinnetje dat ik begrijp uit het zoals gebruikelijk weer lange en warrige betoog.
Alleen, ik begrijp het niet, begrijp je dat nou?
esther1
ForumFan

Bericht door esther1 »

Joy schreef:

-vs schreef>

Tsja, het is een beetje een vage foto, maar Joy lijkt op een vrouw

--------ik ben vereerd
Het origineel is inderdaad een stuk beter :)
en esther, doe eens voor 1 keertje lief, ben zo benieuwd of je dat vanuit het diepst van je hart daadwerkelijk kan, ik heb vertrouwen in je:)
(al is 1 keer genoeg, zou je cynisme niet willen missen:)
OK, voor 1 keertje dan :wink:
Ik kan het wel hoor, en vanuit het diepst van mijn hart.
Ben alleen een beetje selektief.

Esther
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Violet Skye schreef:Dat maakt het nog steeds geen gender problematiek. Daarvan is pas sprake als je lichamelijke aanpassingen in de richting van het andere geslacht wenst.
Daar zijn de meningen verschillend over, ook onder de experts. Dat is toevallig jouw mening.
Violet Skye schreef:
My husband Betty schreef: But what the crossdresser doesn’t recognize is that he’s not yearning for the right to wear certain items of clothing: what he wants is the right to be his transgendered self in public.
Een aantal weten het wel. Bedankt voor het citaat, die vind ik heel mooi en volkomen juist.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Lisa met een S schreef: Daar zijn de meningen verschillend over, ook onder de experts. Dat is toevallig jouw mening.
Yup, mijn postjes weerspigelen mijn mening, gek hè?
Lisa met een S schreef: Een aantal weten het wel. Bedankt voor het citaat, die vind ik heel mooi en volkomen juist.
Op de My husband Betty site staan stukjes uit 8 hoofdstukken van het boek te lezen. Geen slecht boek, lijkt me. Ik ben een beetje flauw van het vrouwen mogen alles non argument. Travestie in het openbaar wordt veel eerder geaccepteerd als je een wat minder seksistisch vrouwbeeld neerzet. Als je er zeer fetisjitisch bijloopt, is het niet zo raar dat je er wat over krijgt te horen.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Violet Skye schreef:Ik ben een beetje flauw van het vrouwen mogen alles non argument. Travestie in het openbaar wordt veel eerder geaccepteerd als je een wat minder seksistisch vrouwbeeld neerzet. Als je er zeer fetisjitisch bijloopt, is het niet zo raar dat je er wat over krijgt te horen.
Dat is iets wat al lang door de meeste trava's die hier in het forum wordt geadviseerd, wanneer je gewoon op straat wilt begeven. Dus hier zijn wij weer eens.

Lisa
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Lisa met een S schreef:
Violet Skye schreef:Ik ben een beetje flauw van het vrouwen mogen alles non argument. Travestie in het openbaar wordt veel eerder geaccepteerd als je een wat minder seksistisch vrouwbeeld neerzet. Als je er zeer fetisjitisch bijloopt, is het niet zo raar dat je er wat over krijgt te horen.
Dat is iets wat al lang door de meeste trava's die hier in het forum wordt geadviseerd, wanneer je gewoon op straat wilt begeven. Dus hier zijn wij weer eens.
Lisa
Is inderdaad een non-argument, maar ik kan ook niemand hier erop betrappen deze gebruikt te hebben*. Feit blijft dat elke vorm van travestie, hoe licht dan ook, tot opmerkingen en ongewenste aandacht kan leiden. Okay, misschien het dragen van alleen lingerie niet, tenzij je het OVER je mannenpak draagt in plaats van eronder natuurlijk.

Maakt voor mij persoonlijk weinig uit, ik doe mijn ding wel: presenteer mezelf over het algemeen behoorlijk vrouwelijk, zowel qua make-up als kleding. Toch frustreert het af & toe flink dat ik voortdurend beducht moet zijn voor 'kliergedrag' van groepen jongeren, en dat ik mede daardoor nog steeds niet 'kan' dragen wat ik zou willen dragen. En het frustreert me nog het meest dat ik me hier uberhaupt iets van aan trek, maar goed .. Bij mij heeft het trouwens weinig met fetisjisme te maken, in welke hoeveelheid dan ook, zie het ook niet als travestie. Maar denk niet dat mijn jonge Marokkaanse vrienden op station RAI onder de indruk zullen zijn van dat argument.

Oh Lisa, het woord 'trava'? Niet doen .. :wink:

* nou moet ik eerlijk zeggen dat ik niet de moed heb om alle voorgaande berichten nogmaals door te lezen, er staan me te veel domme uitspraken tussen, en ik word gek van al die taalfouten. D's en t's zijn ook niet mijn sterkste kant, maar sommige mensen hier weten ze zelfs bij zelfstandige naamwoorden te verwisselen :roll:
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

En toch is het hier menige keer geadviseerd, dat, als je naar buiten gaat, om goed op te letten hoe de doorsnee vrouw zich kleed voor datgene wat jij gaat doen. Dus niet in korte rokje en hoge hakje naar de super, of voor een dagje winkelen. Je zult niet altijd niet onopgemerkt gaan, maar de kans is groter dat je net niet opvalt, of, als je wel opvalt, dat je met rust wordt gelaten. Helaas is dan de kleding die je moet dragen, vaak niet datgene wat je het liefst zou willen dragen. Sometimes it's hard to be a woman ... ;-) .

Lisa
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Esther schreef:
Joy schreef:

-vs schreef>

Tsja, het is een beetje een vage foto, maar Joy lijkt op een vrouw

--------ik ben vereerd
Het origineel is inderdaad een stuk beter :)
Oe, dus..., hou maar op, straks word ik nog nieuwsgierig naar het origineel ook. :P
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Lisa met een S schreef:En toch is het hier menige keer geadviseerd, dat, als je naar buiten gaat, om goed op te letten hoe de doorsnee vrouw zich kleed voor datgene wat jij gaat doen. Dus niet in korte rokje en hoge hakje naar de super, of voor een dagje winkelen. Je zult niet altijd niet onopgemerkt gaan, maar de kans is groter dat je net niet opvalt, of, als je wel opvalt, dat je met rust wordt gelaten. Helaas is dan de kleding die je moet dragen, vaak niet datgene wat je het liefst zou willen dragen. Sometimes it's hard to be a woman ... ;-) .

Lisa
Beetje jammer dat je weer met het kort rokje/hoge hakken voorbeeld aan komt zetten. Je lijkt er van uit te gaan dat ik dat soort kleding wil dragen (hokjesgeest?), terwijl dat absoluut niet het geval is, mijn stijl is meer subtiel vrouwelijk. Maar afgezien daarvan maakt het echt niet zoveel uit, natuurlijk trek je zo meer aandacht maar zelfs de kleinste 'afwijking' in je kleding kan genoeg zijn. Afgelopen vrijdag werd ik in Hoofddorp nageroepen en zelfs achtervolgd omdat ik een strakke spijkerbroek in mijn laarzen droeg. Voor de goede orde: ik heb dezelfde combinatie meerdere malen naar mijn werk gedragen zonder problemen.

Wat betreft die adviezen hier, soms zijn ze nuttig, soms niet. Het zou wel fijn zijn als er eens vanuit werd gegaan dat sommige mensen (waaronder ik) hier zelf al zo lang & intensief met deze materie bezig zijn dat voor de hand liggende dingen niet gezegd hoeven te worden. Niet iedereen is een beginner :) Ik weet dat het goed bedoeld is, maar het komt soms zo belerend over ..
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Kendra-Lee schreef:
Welnu Lisa laat je macht gelden en BAN mij maar van dit forum en geniet
Afbeelding

Wil je een paar hoe word ik gebanned adviesjes?
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Echt ik snap de hele commotie niet. Who the *** denken sommige mensen wel wie ze zijn hier. Het is hier geen wedstrijd wie nu wel of niet genderdysforisch is. En wie nu wel of niet meer vrouw is dan de ander. In het beginsel lijkt het me nog altijd zo dat we allemaal zijn wie we wensen te zijn. Dat geld voor alle groepen T's hier. Ik heb me nooit meer gevoeld dan een ander omdat ik een SRS heb ondergaan. En voor mij is iemand die graag dameslaarzen of schoenen draagt geen haar slechter dan iemand die volledig als vrouw leeft. De kortzichtigheid waarmee hier geschermd wordt is ronduit stuitend te noemen. Juist op een plek als deze zou je verwachten dat er meer begrip zou moeten zijn wat betreft afwijkend gendergedrag. Kennelijk is de tolerantie hier nog minder dan in the real world. Dat je het met iemand niet eens bent of je zelfs stoort aan de postings van die persoon ok maar sla ze dan gewoon over. Al dat gepest lijkt wel basisschoolniveau. Zeker als er daarna ook nog wordt geklaagd over het niveau van de discussies. Het geklaag staat lijnrecht op het vertoond gedrag.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Maruscha70 schreef:Beetje jammer dat je weer met het kort rokje/hoge hakken voorbeeld aan komt zetten. Je lijkt er van uit te gaan dat ik dat soort kleding wil dragen (hokjesgeest?), terwijl dat absoluut niet het geval is, mijn stijl is meer subtiel vrouwelijk. Maar afgezien daarvan maakt het echt niet zoveel uit, natuurlijk trek je zo meer aandacht maar zelfs de kleinste 'afwijking' in je kleding kan genoeg zijn. Afgelopen vrijdag werd ik in Hoofddorp nageroepen en zelfs achtervolgd omdat ik een strakke spijkerbroek in mijn laarzen droeg. Voor de goede orde: ik heb dezelfde combinatie meerdere malen naar mijn werk gedragen zonder problemen.
Ik wilde je geen advies geven, maar alleen maar een samenvatting van de adviezen die er meerdere malen te vinden zijn in het forum, omdat je zei dat je ze nooit eerder had gezien. Het was helemaal niet bedoeld als reflectie op jou. Het was mij duidelijk dat je veel verder bent daarin. Zelfs veel verder dan ik, dus kan ik zowieso moeilijk advies aan jou geven.
Maruscha70 schreef:Wat betreft die adviezen hier, soms zijn ze nuttig, soms niet.
Dat is overal zo, denk ik.
Maruscha70 schreef:Het zou wel fijn zijn als er eens vanuit werd gegaan dat sommige mensen (waaronder ik) hier zelf al zo lang & intensief met deze materie bezig zijn dat voor de hand liggende dingen niet gezegd hoeven te worden. Niet iedereen is een beginner :) Ik weet dat het goed bedoeld is, maar het komt soms zo belerend over ..
Sorry, zoals ik al zei, het was niet als advies bedoeld.

Lisa
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Lisa, geen probleem, zoals ik al zei: "lijkt" maar was dus niet zo, kleine verwarring.

En dat belerend sloeg niet persee op dit geval, maar meer in het algemeen. Vooral wanneer iemand een vraag stelt over hormonen en 34 personen zich geroepen voelen om vooral maar te benadrukken dit niet te doen zonder dokters-begeleiding etc. etc. .. doet mij altijd denken aan een groepje mensen die achter elkaar op het knopje van de lift drukken :)
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Maruscha70 schreef:En dat belerend sloeg niet persee op dit geval, maar meer in het algemeen. Vooral wanneer iemand een vraag stelt over hormonen en 34 personen zich geroepen voelen om vooral maar te benadrukken dit niet te doen zonder dokters-begeleiding etc. etc. .. doet mij altijd denken aan een groepje mensen die achter elkaar op het knopje van de lift drukken :)
Dat komt, denk ik, omdat een aantal mensen beseffen, dat een vraag en antwoordt niet alleen wordt gelezen door degene die het stelt, maar ook door mensen die hier voor het eerst komen en op zoek zijn naar informatie. Daar is niks mis mee, denk ik, hoewel 34 keer wel overdreven is, daar heb je gelijk in :-) .

Lisa
adriana
Eredivisie

Bericht door adriana »

Hi Lisa,

kom even terug op een stukje uit een vorige posting van mij hier

quote:
Ik zal jou altijd aanspreken met Lisa omdat je jezelf zo presenteerd, als je morgen een foto plaats van jezelf als ......(man) dan noem ik je geen Lisa meer, ondanks dat het toch een en dezelfde persoon is die ook aan travestie doet en die ik ook repecteer als zodanig
unquote.

hierover had ik wel een mening van je verwacht omdat dit nu juist de kern is denk ik hier van de hele discussie, gaat natuurlijk niet om Lisa want daar kunnen we ook andere namen voor invullen.

Het gaat er toch altijd om hoe je jezelf ervaart en presenteerd en hoe de ander je ziet, ik kan moeilijk over de Lijnbaan gaan lopen in Rotterdam en tegen iedereen zeggen ik ben een vrouw terwijl ik er als man bijloop, ook al zou ik gelijk hebben.

Niet jij (in het algemeen) bepaald hoe iemand je aanspreekt, het is altijd de ander en een beetje flauw - naar de rijdende rechter - U zult hiermee moeten doen. :wink:

groetjes, Adriana
Gesloten