Eigenlijk is dit het enige zinnetje dat ik begrijp uit het zoals gebruikelijk weer lange en warrige betoog.1) Ik wens aangesproken te worden als Josette.
Alleen, ik begrijp het niet, begrijp je dat nou?
Moderator: Moderators
Het origineel is inderdaad een stuk beterJoy schreef:
-vs schreef>
Tsja, het is een beetje een vage foto, maar Joy lijkt op een vrouw
--------ik ben vereerd
OK, voor 1 keertje danen esther, doe eens voor 1 keertje lief, ben zo benieuwd of je dat vanuit het diepst van je hart daadwerkelijk kan, ik heb vertrouwen in je:)
(al is 1 keer genoeg, zou je cynisme niet willen missen:)
Daar zijn de meningen verschillend over, ook onder de experts. Dat is toevallig jouw mening.Violet Skye schreef:Dat maakt het nog steeds geen gender problematiek. Daarvan is pas sprake als je lichamelijke aanpassingen in de richting van het andere geslacht wenst.
Een aantal weten het wel. Bedankt voor het citaat, die vind ik heel mooi en volkomen juist.Violet Skye schreef:My husband Betty schreef: But what the crossdresser doesn’t recognize is that he’s not yearning for the right to wear certain items of clothing: what he wants is the right to be his transgendered self in public.
Yup, mijn postjes weerspigelen mijn mening, gek hè?Lisa met een S schreef: Daar zijn de meningen verschillend over, ook onder de experts. Dat is toevallig jouw mening.
Op de My husband Betty site staan stukjes uit 8 hoofdstukken van het boek te lezen. Geen slecht boek, lijkt me. Ik ben een beetje flauw van het vrouwen mogen alles non argument. Travestie in het openbaar wordt veel eerder geaccepteerd als je een wat minder seksistisch vrouwbeeld neerzet. Als je er zeer fetisjitisch bijloopt, is het niet zo raar dat je er wat over krijgt te horen.Lisa met een S schreef: Een aantal weten het wel. Bedankt voor het citaat, die vind ik heel mooi en volkomen juist.
Dat is iets wat al lang door de meeste trava's die hier in het forum wordt geadviseerd, wanneer je gewoon op straat wilt begeven. Dus hier zijn wij weer eens.Violet Skye schreef:Ik ben een beetje flauw van het vrouwen mogen alles non argument. Travestie in het openbaar wordt veel eerder geaccepteerd als je een wat minder seksistisch vrouwbeeld neerzet. Als je er zeer fetisjitisch bijloopt, is het niet zo raar dat je er wat over krijgt te horen.
Is inderdaad een non-argument, maar ik kan ook niemand hier erop betrappen deze gebruikt te hebben*. Feit blijft dat elke vorm van travestie, hoe licht dan ook, tot opmerkingen en ongewenste aandacht kan leiden. Okay, misschien het dragen van alleen lingerie niet, tenzij je het OVER je mannenpak draagt in plaats van eronder natuurlijk.Lisa met een S schreef:Dat is iets wat al lang door de meeste trava's die hier in het forum wordt geadviseerd, wanneer je gewoon op straat wilt begeven. Dus hier zijn wij weer eens.Violet Skye schreef:Ik ben een beetje flauw van het vrouwen mogen alles non argument. Travestie in het openbaar wordt veel eerder geaccepteerd als je een wat minder seksistisch vrouwbeeld neerzet. Als je er zeer fetisjitisch bijloopt, is het niet zo raar dat je er wat over krijgt te horen.
Lisa
Oe, dus..., hou maar op, straks word ik nog nieuwsgierig naar het origineel ook.Esther schreef:Het origineel is inderdaad een stuk beterJoy schreef:
-vs schreef>
Tsja, het is een beetje een vage foto, maar Joy lijkt op een vrouw
--------ik ben vereerd
Beetje jammer dat je weer met het kort rokje/hoge hakken voorbeeld aan komt zetten. Je lijkt er van uit te gaan dat ik dat soort kleding wil dragen (hokjesgeest?), terwijl dat absoluut niet het geval is, mijn stijl is meer subtiel vrouwelijk. Maar afgezien daarvan maakt het echt niet zoveel uit, natuurlijk trek je zo meer aandacht maar zelfs de kleinste 'afwijking' in je kleding kan genoeg zijn. Afgelopen vrijdag werd ik in Hoofddorp nageroepen en zelfs achtervolgd omdat ik een strakke spijkerbroek in mijn laarzen droeg. Voor de goede orde: ik heb dezelfde combinatie meerdere malen naar mijn werk gedragen zonder problemen.Lisa met een S schreef:En toch is het hier menige keer geadviseerd, dat, als je naar buiten gaat, om goed op te letten hoe de doorsnee vrouw zich kleed voor datgene wat jij gaat doen. Dus niet in korte rokje en hoge hakje naar de super, of voor een dagje winkelen. Je zult niet altijd niet onopgemerkt gaan, maar de kans is groter dat je net niet opvalt, of, als je wel opvalt, dat je met rust wordt gelaten. Helaas is dan de kleding die je moet dragen, vaak niet datgene wat je het liefst zou willen dragen. Sometimes it's hard to be a woman ... .
Lisa
Ik wilde je geen advies geven, maar alleen maar een samenvatting van de adviezen die er meerdere malen te vinden zijn in het forum, omdat je zei dat je ze nooit eerder had gezien. Het was helemaal niet bedoeld als reflectie op jou. Het was mij duidelijk dat je veel verder bent daarin. Zelfs veel verder dan ik, dus kan ik zowieso moeilijk advies aan jou geven.Maruscha70 schreef:Beetje jammer dat je weer met het kort rokje/hoge hakken voorbeeld aan komt zetten. Je lijkt er van uit te gaan dat ik dat soort kleding wil dragen (hokjesgeest?), terwijl dat absoluut niet het geval is, mijn stijl is meer subtiel vrouwelijk. Maar afgezien daarvan maakt het echt niet zoveel uit, natuurlijk trek je zo meer aandacht maar zelfs de kleinste 'afwijking' in je kleding kan genoeg zijn. Afgelopen vrijdag werd ik in Hoofddorp nageroepen en zelfs achtervolgd omdat ik een strakke spijkerbroek in mijn laarzen droeg. Voor de goede orde: ik heb dezelfde combinatie meerdere malen naar mijn werk gedragen zonder problemen.
Dat is overal zo, denk ik.Maruscha70 schreef:Wat betreft die adviezen hier, soms zijn ze nuttig, soms niet.
Sorry, zoals ik al zei, het was niet als advies bedoeld.Maruscha70 schreef:Het zou wel fijn zijn als er eens vanuit werd gegaan dat sommige mensen (waaronder ik) hier zelf al zo lang & intensief met deze materie bezig zijn dat voor de hand liggende dingen niet gezegd hoeven te worden. Niet iedereen is een beginner Ik weet dat het goed bedoeld is, maar het komt soms zo belerend over ..
Dat komt, denk ik, omdat een aantal mensen beseffen, dat een vraag en antwoordt niet alleen wordt gelezen door degene die het stelt, maar ook door mensen die hier voor het eerst komen en op zoek zijn naar informatie. Daar is niks mis mee, denk ik, hoewel 34 keer wel overdreven is, daar heb je gelijk in .Maruscha70 schreef:En dat belerend sloeg niet persee op dit geval, maar meer in het algemeen. Vooral wanneer iemand een vraag stelt over hormonen en 34 personen zich geroepen voelen om vooral maar te benadrukken dit niet te doen zonder dokters-begeleiding etc. etc. .. doet mij altijd denken aan een groepje mensen die achter elkaar op het knopje van de lift drukken