Violet Skye schreef:Je kunt niemand iets verbieden helaas. T wat dan ook is een onbeschermd begrip. Kritiek daarop is uit den boze want dan wordt er weer eens geschermd met de doelstelling van deze site. Eindeloze discussies die ontaarden in scheldpartijen zijn het gevolg. Begrippen moeten opgerekt worden, definities kunnen het raam uit, genderdiversiteit is het sleutelwoord. Alles om maar niet je best te hoeven doen om er een beetje presentabel uit te zien. Waarom zou je ook, je bent zo vrouw als je jezelf voelt. Echte vrouwen, dat zijn pas travestieten. Die moet je zo ver mogelijk naar beneden trekken, ter meerdere eer en glorie van de genderdiverse vrouw, met baard in een trouwjurk, al dan niet met een zwaartekracht tartende bh vulling. Je telt pas mee als je het dragen van een rok spannend vindt en als je om middernacht een blokje om je eigen huis durft te lopen, word je bejubeld en bewierrookt zoals het een ware held betaamt. Respect en acceptatie onderling en buitenaf is een vereiste. Respect naar buiten toe is er niet bij. Gelukkig bestaan er ook T*s die er anders in zitten, die zichzelf proberen op te trekken aan vrouwen en die het vrouw zijn zo goed mogelijk willen benaderen, die er plezier in hebben zo goed mogelijk te lijken. Die mensen verdienen respect omdat ze dat ook bieden.
Violet, ik vind dat je een enorm respect verdient omdat je zoveel doet om er als vrouw uit te zien. Dat enorme respect verdient in mijn ogen iedereen die moeite doet om zijn uiterlijk aan zijn innerlijk aan te passen. Dat respect verdient ook iemand die dat nu naar buiten toe nog niet durft maar wel voorzichtige stappen zet om dat later wel te durven. Dat respect verdient ook iemand die zijn gevoelens verkent en er mogelijk achterkomt dat dat voor hem/haar ook wel (of misschien: geen) een oplossing is voor wat problemen.
Wat ik absoluut afkeur is jouw enorme aantal berichten waarin je je fel afzet tegen anderen. Het lijkt er echt heel veel op dat iemand die zijn T*-zijn anders ervaart dan jij (TV, TG, fetisjistisch) hier niet kan schrijven zonder jouw bijtend commentaar. En je smaalt over de regels van het forum, maar die bestaan natuurlijk wel. En niet voor niets.
Denk je namelijk echt dat mensen zich door jouw berichten zich aan gaan passen aan jouw "kwaliteitsstandaard" van de "ideale vrouw volgens Violet"? Of denk je, net als ik, dat ze moedeloos en gedesillusioneerd verder trekken omdat deze site toch niet het warme bad was wat ze nodig hadden om de angst te overwinnen om de nodige stappen in de buitenwereld te durven zetten? Omdat er
zelfs onder mensen die de genderdysforie van binnenuit kennen belachelijk hoge eisen gesteld worden voordat je hier (schijnbaar) geaccepteerd wordt? Omdat je
zelfs hier niet jezelf mag zijn omdat er altijd wel een azijnpissertje is die vindt dat je aan haar normen moet voldoen?
Violet, stop er eens mee. Stop eens met op de quote-toets rammen als je weer eens iets ziet wat jij als on-vrouwelijk ziet. Stop er eens mee om mensen in een hoek te duwen. Stop er eens mee om andere meningen dan die van jou te ridiculiseren (lees de quote van jouw bericht hierboven nog eens). Durf eens te accepteren dat er meer gevoelens zijn dan alleen die van jou en accepteer en respecteer die gevoelens eens als waren ze net zo zuiver als die van jou.
En, als je dat niet wilt, neem dan werkelijk eens de stap naar 100% vrouw en ga schrijven op de fora van Libelle, Margriet, Vogue, Elle of weet-ik-welke-fora-voor-100%-vrouwen-wel-of-niet-bestaan. En val ons niet steeds lastig met je rode potlood.
Groetjes,
Annegreet