fMRT-scan ter diagnosestelling bij transsekualiteit

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Frederique, hoe moet het dan anders.....ik bedoel, hoe moet een *betuttelaar* jou leren kennen om tot een diagnose te komen om te besluiten jou te behandelen.......moet die dan van dag een aan aan jou de steroïdhormonen voorschrijven of geef je hem de kans een diagnose te stellen :roll:

groetjes
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Frederique_ schreef:En voor het deel waar jij on-topic bent ben ik helemaal niet bang, juist ook omdat ik de verantwoordelijkheid 100% bij de patient vind liggen. Wie bij de VU komt voor een geslachtsaanpassende behandeling en daarvoor behandeld wordt krijgt waarvoor die bij de VU komt. Blijkt dat later onterecht te zijn dan moet zo'n patient maar op één persoon kwaad worden en dat is op zichzelf.
http://www.travestie.org/html/forum/vie ... 7006#57006

Lees dat nog maar eens door... Misschien valt het muntje dan eindelijk eens bij je...
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Frederique schreef:Wie die verantwoordelijkheid niet aan kan moet zich niet laten behandelen
Dat proberen ze namelijk in de diagnostische fase eruit te krijgen of je de behandeling aankan of niet......samen met jou trouwens en dat daadwerkelijk in gesprekken.....nog niet in zoveel zelfs.....
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Chantal,

Hoeveel procent van de mensen die door de VU doorverwezen zijn zijn achteraf gelukkig dat de VU ze niet behandeld heeft? Hoeveel vinden het onterecht? Hoeveel zijn er nadien alsnog behandeld voor TS (zowel bij de VU als anderszins)? Wat was die keer erop de uitkomst?

Dat soort cijfers overtuigt mij veel meer dan een algemeen verhaaltje over schizofrinie. 't Is ook erg vreemd dat dat soort cijfers niet bekend zijn (en veel suggestievere cijfers over het aantal zelfmoorden na behandeling door de VU wel). 't Is maar net in welke richting je de maatschappelijke discussie wilt sturen, denk ik dan.

Mensen die niet door de rechter onder curatele gesteld zijn, zijn voor de wet handelingsbekwaam. Tijd om die handelingsbekwaamheid ook in het ziekenhuis toe te kunnen passen, denk ik dan maar.

Overigens heb jij recht op je mening, maar die is net zo min "algemeen geldend" als de mijne. Geen enkele reden dus om zinnen als "misschien valt het muntje dan eindelijk eens bij je" te gebruiken als het om mijn mening gaat.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Frederique, ik stel voor, dat je al je vragen uns goed opschrijft en dan bij Jos & Co op de koffie langsgaat.......lijkt me een zeer verstandige manier antwoord te krijgen, vind je niet...... :wink:

groetjes
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Mara,

Zoals jij via dat andere forum ook al hebt kunnen lezen staat dat voor eind september bij mij op de planning.

Ik ga eerst op 28 augustus als vrouw naar het werk.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Jaja is ja goed....maar als je die tijd hebt, heb je ook de tijd voor diagnostische fases, waar dan ook :wink:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Applaus voor dokter Mara uit Heerlen. Zo te horen een zusje van dokter Phil. :wink:
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

In alle beroering (welles nietes) vergeten we bijna om Frederique succes te wensen op 28 augustus.

succes Frederique

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Bedankt!

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Frederique_ schreef:Zo te horen een zusje van dokter Phil. :wink:
Hoe se vak is dokter Phil :roll:

Ja zeker Irene, ik kan hier ook nog us het 359ste keer Frederique succes wensen en dat doe ik dan bij deze, want ik weet un beetje, hoe het is in een groot bedrijf een iets aparte persoon te zijn :wink:

groetjes
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Plaats reactie