Frederique_ schreef: Ik voel met je mee, voor wat het waard is.
Groetjes,
Frederique
Wat zou je zeggen van: HEEL VEEL !!!
Carla.
Moderator: Moderators
Pardon ?mila schreef: voor jou is het een bewuste keuze, gemaakt in *volwassen* toestand, ik ben zo geboren, en als je je als kind/pre puber/puber/jong volwassene aan 1 stuk door thuis, op straat, op school letterlijk het leven zuur word gemaakt omdat je vrouwelijk bent, dan is dat een *ongekozen* situatie die diepe sporen na laat.
Hoi Joyce, Voor mij heel herkenbaar, heb me deze vragen ook heel erg vaak gesteld, voelde me soms ook zwaar k.t en wil graag meer... heel veel meer... weet ook dat ik van veel dingen en soort van spijt heb, ja idd als ik niet eerder... en.. als ik vroeger... ja als? maar als ik eens goed kijk ben ik toch best bere trots wat ik de laatste 3 jaar heb berijkt... en ben ik ook trots dat ik twee levens heb... twee levens waar ik "als ik eerlijk ben" met recht van geniet.Joyce_ schreef:Hallo,
Ik wil jullie vragen of jullie je herkennen in het volgende en of jullie manieren hebben gevonden om hier mee om te gaan.
Afgezien van de momenten dat ik het druk heb op mijn werk, of afleiding zoek in b.v. het kijken naar films (dat doe ik dus heel vaak...) ben ik voortdurend in gedachten bezig met mijn 'vrouw'-zijn. Deze gedachten zijn soms positief (als er weer zich een gelegenheid zich voor gaat doen om mezelf te zijn), maar meestal negatief. Ik denk dan terug aan momenten in mijn leven waarop ik andere beslissingen had kunnen nemen, aan hoe het zou zijn als ik al in mijn jeugd ermee naar buiten was gekomen. Ik bedenk toekomstscenario's in allerlei varianten, van het willen stoppen met dit dubbelleven en me terugtrekken in mijn mannenleven ... tot het volledig als vrouw gaan leven met alle consequenties die daar bij komen voor gezin, familie en werk. Ik verlang enorm naar een vrijheid die ik (denk) nu niet te hebben. Deze 'obsessie' sloopt me, maakt me mat en zorgt ervoor dat ik weinig kan genieten van het leven.
Ik ben vooral benieuwd of jullie dit nu ook meemaken of hebben meegemaakt.
Liefs,
Joyce