Boek over een niet gangbare sekse

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ciska Lacomte
Banned Lid
Berichten: 569
Lid geworden op: za mei 27, 2006 19:15

Bericht door Ciska Lacomte »

Afbeelding


Een indrukwekkend relaas, Mina. Maar....
Het plaatje wat ik hierbij voeg heeft natuurlijk een reden. Daarmee wil ik namelijk verwijzen naar iets wat steeds wordt genegeerd in het 'feelgood' denken omtrent de genders, dde tweedeling. Ik werd eerlijk gezegd op het spoor gezet door een artikel in een blad wat ik nog niet kende. Het blad heet JAN en het artikel gaat over: 'Waarom (hetero) mannen en vrouwen nooit vrienden kunnen zijn.
De bottom-line is dat de sexuele drift teveel invloed heeft op de manier waarop (hetero) mannen en vrouwen elkaar beschouwen: men kán domweg niet als gelijken met elkaar omgaan.

In de hele discussie over het vervagen van de grenzen tussen de genders mis ik ook heel erg de vraag: "Wat doen de hormonen?"
Ik weet helaas uit ervaring dat een mens zwaar onder invloed van testosteron volkomen stopt met redelijk denken, puur gedreven wordt door een primair instinct, alle normen en waarden in één keer kwijtraakt enzovoort, enzovoort...

Als je spreekt over: Vrijlaten in hun Genderexpressie, betekent dat dan ook dat een 'echte man' meer ruimte krijgt voor Varkensachtig gedrag? (No offence voor de varkens).

Ik merk bijvoorbeeld bij mezelf, sinds ik mijn trans-zijn aanvaard heb, dat de zwaarste innerlijke strijd toch vooral tegen de 'verkeerde' hormonen is. Veel reacties, meningen emoties van mezelf waar ik niet oprecht achtersta zijn nogal mannelijk te noemen. Ik wil daarvan af, ik weet dat die kant van mij niets te maken heeft met wie ik werkelijk ben: Het zijn die vervloekte hormonen die met mij aan de haal gaan.
Hoeveel mensen overkomt hetzelfde, maar dan volkomen onbewust? Hoeveel meningen zijn gekleurd door 'geslachtsdrift'?
Voeg die factor eens aan je redenering toe, en je mert dat een oplossing opeens veel minder haalbaar is, of in elk geval langs een volkomen andere weg gezocht moet worden.

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Het is me niet duidelijk waarom testoseron de oplossing van Mina in de weg staat. Vanuit de praktijk herken ik Mina's redernering nl wel: de meeste mensen zijn best bereid om mijn anders-zijn te accepteren. Volgens jouw redernering zou dat niet kunnen...

En zeg nu zelf: ondanks testoseron lopen mannen op hun werk of in de supermarkt niet continue met hun piemel in de hand te zoeken naar de eerste de beste vrouw waar ze hun hun leuter in kunnen duwen...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

Hoi Frederique,

<En zeg nu zelf: ondanks testoseron lopen mannen op hun werk of in de supermarkt niet continue met hun piemel in de hand te zoeken naar de eerste de beste vrouw waar ze hun hun leuter in kunnen duwen...>

Helemaal mee eens! Maarrrrrrrrrrrrrrrr.......zodra een man een vrouw in de gaten krijgt die zich al dan niet subtiel beschikbaar opstelt, dan is ie er als de kippen bij, en neem ze het eens kwalijk?

Groetjes Mila.
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

Ciska Lacomte schreef:
Als je spreekt over: Vrijlaten in hun Genderexpressie, betekent dat dan ook dat een 'echte man' meer ruimte krijgt voor Varkensachtig gedrag? (No offence voor de varkens). .
haha ja Why not, waarom niet allemaal eens een ezel, vogel, koe of paard spelen. dat doen kinderen nl, en dan komen ze er al snel achter dat ze idd geen ezel, vogel koe of varken zijn :) Ik denk niet dat je daar zo bezorgd over hoeft te zijn. Dat is het hele verschil tussen kinderen en volwassenen en waarom het twee verschillende werelden zijn. Bovendien gaat dat pas echt spelen in de pubertijd. Daarom sprak ik ook over kinderen, en dus niet kinderen van 8 -9 jaar (te laat!)...en ook geen pubers.
Ciska Lacomte schreef: Hoeveel meningen zijn gekleurd door 'geslachtsdrift'?
Voeg die factor eens aan je redenering toe, en je mert dat een oplossing opeens veel minder haalbaar is, of in elk geval langs een volkomen andere weg gezocht moet worden.
Ciska.
Ik denk dat identiteit eerder gevormd wordt dan seksualiteit en geslachtdrift.
Maar wel een heel interessante gedachte: In hoeverre is ons zijn en karakter gevormd door testoseron ? Maar het seksueel anders zijn dan een ander lijkt me alleen maar wenselijk...? Daardoor bestaat er zo'n geweldige aantrekkingskracht tussen mannen en vrouwen. Dat lijkt me gewoon genieten van je seksualiteit, weer een ander verhaal...en ja idd...wordt veel in de wereld door sex betaald en bepaald.

groeten

Mina
Gebruikersavatar
Ciska Lacomte
Banned Lid
Berichten: 569
Lid geworden op: za mei 27, 2006 19:15

Bericht door Ciska Lacomte »

Frederique_ schreef:
En zeg nu zelf: ondanks testoseron lopen mannen op hun werk of in de supermarkt niet continue met hun piemel in de hand te zoeken naar de eerste de beste vrouw waar ze hun hun leuter in kunnen duwen...

Groetjes,

Frederique


Het zal je verbazen................
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

Hoi Cisca,

<Ik weet helaas uit ervaring dat een mens zwaar onder invloed van testosteron volkomen stopt met redelijk denken, puur gedreven wordt door een primair instinct, alle normen en waarden in één keer kwijtraakt enzovoort, enzovoort...

Als je spreekt over: Vrijlaten in hun Genderexpressie, betekent dat dan ook dat een 'echte man' meer ruimte krijgt voor Varkensachtig gedrag? (No offence voor de varkens).>

Nou weet ik wel dat jij druk doende bent met TS identiteitsvorming enzo, maar is het nou echt nodig om zo over mannen in het algemeen te schrijven/praten/ denken?

Mannen in het algemeen zijn geen varkens, en geen door testosteron verblinde wezens. De (hetero) mannen in mijn omgeving zijn meer dan redelijke wezens, die in harmonie met hun vrouwelijke partners proberen te leven, en daar hun uiterste best voor doen.
De overige mannen die ik ken, ken ik ook al niet als aan varkensgedrag lijdend.

Nogmaals: heel begrijpelijk dat jij je tegen je (ex) man zijn afzet, en dat je nu in balans probeert te komen, maar zonder mannen op deze manier af te branden svp.

Het is grievend en beledigend namelijk. Net zo grievend en beledigend een v/m ts zich zou uitlaten over vrouwen in het algemeen als zouden die 'teven' zijn en aan 'roofdierengedrag' oid zouden lijden.

Mila.

P.s: en het kan me niet zo schelen in wat voor omgeving voor wat betreft mannen jij verkeerd. Niet alle mannen zijn zo namelijk, integendeel.
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

Ciska Lacomte schreef: Het zal je verbazen................
Is dat nou zo erg, dat is toch de natuur? :)
Gebruikersavatar
Ciska Lacomte
Banned Lid
Berichten: 569
Lid geworden op: za mei 27, 2006 19:15

Bericht door Ciska Lacomte »

mila schreef: Mannen in het algemeen zijn geen varkens, en geen door testosteron verblinde wezens. De (hetero) mannen in mijn omgeving zijn meer dan redelijke wezens, die in harmonie met hun vrouwelijke partners proberen te leven, en daar hun uiterste best voor doen.
De overige mannen die ik ken, ken ik ook al niet als aan varkensgedrag lijdend.

Mila.

P.s: en het kan me niet zo schelen in wat voor omgeving voor wat betreft mannen jij verkeerd. Niet alle mannen zijn zo namelijk, integendeel.
Maar Mila! Uitgerekend jij weet toch als geen ander hoe makkelijk een man alle normen en waarden omtrent wenselijk sociaal gedrag vergeet in een omgeving die zich daarvoor leent?Zoals in een schemerige uitgaansgelegenheid, na een paar drankjes?
Of wat dacht je van de discussie over naveltruitjes op middelbare scholen? Allemaal een kwestie van mannen die hun mannelijkheid niet onder contrôle hebben.
Ik verwijt 'de man' in het algemeen ook niets, ik wil alleen maar aangeven dat het verstand van de meeste (volwassen) mensen best wel eens verduisterd wordt door factoren die minder makkelijk te beheersen zijn. Noem het 'Drift'. Zeker is dat heel lang een punt geweest waar ik persoonlijk mee zat, tot ik van meerdere (ex)transvrouwen hoorde dat het verdwijnen vn de testo's uit hun lijf aanvoelde als een enorme bevrijding. Niks om me voor te schamen, puur natuur allemaal, maar daarom niet minder lastig bij tijd en wijle.

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

<Zoals in een schemerige uitgaansgelegenheid, na een paar drankjes?
Of wat dacht je van de discussie over naveltruitjes op middelbare scholen>

Ja, en? Ik droeg een jaar of 12 geleden naveltruitjes en heupbroeken (maat 36 trouwens, en ik ben de heersende mode altijd al jaren vooruit geweest), naar schemerige uitgaansgelegendheden, en natuurlijk kreeg ik complimentjes over mijn figuur en mijn buik, maar om nou te zeggen dat de mannen helemaal lossloegen?
Nee, behalve op mijn verzoek.
Overigens compenseerde ik met die 15cm blote buik het bijna gebrek aan borsten, dus de aandacht verschoof, maar geen nare dingen mee gemaakt met de heren der schepping hoor, afgezien dan van de 'achtervolgingen' 's nachts op straat, toen ik naar huis ging.

Nergens om hoor, maar jij ziet spoken geloof ik.......tuurlijk, vreselijke, oversexte mannen bestaan, maar niet in die mate als jij schijnt te denken.
Groetjes Mila.
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

<tot ik van meerdere (ex)transvrouwen hoorde dat het verdwijnen vn de testo's uit hun lijf aanvoelde als een enorme bevrijding.>

Nergens om hoor, maareh, de 'standaard' trans schijnt geloof ik niet zo aan testosterondriften te lijden....zie Melina, die pas *na* haar srs voor het eerst sex had.
Bij mijn weten hebben primaire transen *pre transitie* niet zo'n hoog, of zelfs een heel laag libido. Dat libido komt -als het goed is- in de regel tevoorschijn na SRS en wel in vrouwelijke vorm.

Mila
Gebruikersavatar
Ciska Lacomte
Banned Lid
Berichten: 569
Lid geworden op: za mei 27, 2006 19:15

Bericht door Ciska Lacomte »

mila schreef: Nergens om hoor, maar jij ziet spoken geloof ik.......tuurlijk, vreselijke, oversexte mannen bestaan, maar niet in die mate als jij schijnt te denken.
Groetjes Mila.
Oversext? Dat zijn jouw woorden....
Ik heb het vooral over perceptie: Hoe beoordelt men wat men aantreft in de wereld, hoe gaat men daarmee om en wat kleurt de waarneming. Hoe komt het dat ik nu al twee postings bezig ben om aan Mila uit te leggen dat mannen in mijn opinie géén oversexte varkens zijn, maar dat ik heel vaak, gezien heb dat alleszins vriendelijke, aardige redelijke mannen compleet veranderen op het moment dat er een dame met een alleszins fris, jeugdig, sexy uiterlijk het blikveld binnentreedt. Hoe komt het, Mila dat in jouw hoofdje meteen de link met 'seks' wordt gelegd als iemand begint over hinderlijk mannelijk gedrag? En wat ik bedoel met naveltruitjes: Op vrijwel alle middelbare scholen in den lande geldt momenteel mbt kleding een verbod op kleren van het merk 'lonsdale' en op naveltruitjes. De school waar mijn zoon ingeschreven staat als leerling gaf zelfs letterlijk(!) als argument tegen naveltruitjes dat ....de meeste mannelijke leerkrachten hier nogal moeite mee hebben

En jij beweert dat ik overdrijf ?

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

<En jij beweert dat ik overdrijf ?>

Ja.

Mila.
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

mila schreef: Bij mijn weten hebben primaire transen *pre transitie* niet zo'n hoog, of zelfs een heel laag libido. Dat libido komt -als het goed is- in de regel tevoorschijn na SRS en wel in vrouwelijke vorm.

Mila
Als puber had ik wel last van mijn libido..maar nu dat ik "volwassen" ben geworden...heb ik maar nauwelijks zin in seks. Ik kan zelf niet echt verklaren waardoor dat komt. Maar het is een interessante gedachte.
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

Hoi Mina,

<Hmmm dat is een interessante gedachte! Als puber had ik wel last van mijn libido..maar nu dat ik "volwassen" ben geworden...heb ik maar nauwelijks zin in seks. Ik moet er uberhaupt echt moeite voor doen (heb veel verbeeldingskracht nodig) om seksueel opgewonden te kunnen raken.>

Dat kan een 'symptoom' zijn ja........voordat ik aan de hormonen ging was ik niet frigide, maar kon maar moeilijk uiting geven aan mijn sexualiteit, maar toen ik aan de hormonen ging......nou.....hoe meer ik veranderde in vrouwelijke richting, hoe hitsiger ik werd ;-) Om de simpele reden dat het verschil tussen mij en een man groter werd, en als zodanig ik wel met mijn sexualiteit uit de voeten kon, want vrouwelijk (genoeg).
Om dat verschil te benadrukken ging toen mijn voorkeur uit naar hypermasculiene mannen, veel spieren en het liefst een kale kop enzo, maar ook daar maakte ik een ontwikkeling door. Dat hypermasculine hoeft niet meer zo, want ik ben qua identiteit 'uit ontwikkeld'. Een gewone, naturel mannelijke man zoals mijn huidige minnaar voldoet uitstekend hoor :-)

Groetjes Mila.
Dorine
Eredivisie
Berichten: 634
Lid geworden op: zo jan 07, 2007 21:31

Bericht door Dorine »

je kan ook testosteron injecties nemen Mina, kijken of dat bevalt :-) een adrogyn iemand kan immers beide kanten op?

Ik vind de discussie weer oppervlakkig worden, ja Mila kan de kleinste damesmaat aan en heeft nooit last van hitsige mannen, Ciska heeft nooit last van hitsige mannen maar dat zal vast wel komen want mannen zijn domme gorilla's die op scherp staan.

jij kleurt en verandert de wereld met JOUW leven, dat doe je negatief door eerst te kijken en dan te oordelen, leef het gewoon !

Gelukkig zijn de meeste mensen te laf om hun frustraties uit te leven anders was het hier weer het stenen tijdperk (zie poll meet n greet) , soms gebeurt het en dan hebben we god zij dank iets als een rechtstaat.


De wet van de jungle, racisme en haat geldt niet en laten we daar voor strijden, nu het nog kan in vrijheid voor de beschaving en voor het accepteren van anders zijn.

Voor het accepteren dat een vrouw van 2 meter geen maatje 36 heeft, zou ook ongezond voor haar lengte zijn :-)


biologische of passabele trans vrouw zijn dat ontslaat je niet van de plicht er wat van te zeggen als iemand sexistische racistische of extreme dingen doet/zegt, verbaal geweld is ook geweld, geld ook voor wat je op typed hier dat is een oproep tot een wat positievere basishouding en niet tot het geven van makeup tips.

we hebben veel te danken aan de jaren 60/70 terug naar de flowa powa !

toch weer veel liefs


Dorine
Plaats reactie