Ter uwer Info
Moderator: Moderators
en je mening over mila is inmiddels ook wel duidelijk, behoeft geen herhaling imo
verder denk ik dat het allemaal wel meevalt
gezien de problematiek waar de meesten mee te maken hebben, het traject de hormonen etcetc, is het niet vreemd dat regelmatig de vlam in de pan vliegt
los daarvan ben ik van mening dat dat vooral energie kost en nauwlijks iets opleverd, die energie kan je beter gebruiken voor werkelijke belangrijke zaken
just my opinion
joy
verder denk ik dat het allemaal wel meevalt
gezien de problematiek waar de meesten mee te maken hebben, het traject de hormonen etcetc, is het niet vreemd dat regelmatig de vlam in de pan vliegt
los daarvan ben ik van mening dat dat vooral energie kost en nauwlijks iets opleverd, die energie kan je beter gebruiken voor werkelijke belangrijke zaken
just my opinion
joy
Als je alleen maar kunt respecteren wat je "begrijpt" dan is het te hopen dat je bovengemiddeld intelligent bent.mila schreef:<
Is het noodzakelijk om iemand te begrijpen om haar of hem te respecteren als mens?>
Nou, best wel......waarom al die moeite om van man naar vrouw te gaan, en vervolgens onzijdig te willen worden? Was daar een srs voor nodig dan? Die persoon had toch ook voor een onzijdige status kunnen vechten zonder hormonen en srs?
"Men" begrijpt een m/v al niet, laat staan zo iemand.
En daarbij: mensen volkomen onbegrijpelijke dingen door de strot duwen, dat werkt niet.
Mila.
Ik ken zo in mijn persoonlijke kennisenkring, die een verelijkbare ontwikkeling op gendergebied heeft doorgemaakt en als je die iemand een poosje hebt meegemaakt, is het de natuurlijkste zaak van de wereld.
En, Mila, in je redenering van "waarom al die moeite" blijkt gewoon weer dat jij niet gewend bent het menselijk leven als een ontwikkeling te zien. Je hebt zelf een keer gezegd dat je altijd al zo geweest bent als dat je nu bent. Ik vond dat moeilijk te begrijpen, maar moet zeggen dat dat me inmiddels een beetje beter afgaat. Ik zou me bijna kunnen voorstellen dat je ook altijd dezelfde zult blijven.
En door de strot duwen werkt inderdaad niet, ook niet met begrijpelijke dingen. Iemand als Gert Hekma hoor je dat over seks met kinderen verkondigen, maar nu dreig ik off topic te raken...
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Begrijpelijk dat jij dat denkt, het is hier tenslotte voor jou een soort huiskamer, in mijn beleving althans.Joy schreef:verder denk ik dat het allemaal wel meevalt
En ik ben maar een soort werkster, die zomaar binnen komt stappen en over de rommel op de vloer begint te emmeren.
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Nou nee Dorine, heb ut over twentig jaar trug in de ouwe DDR, waar ik ben opgegroeit en daar al erg vreemd ben rondgelopen, zo vreemd dat ik zelfs van politie en andere vage diensten ben meegenomen en verhoort.....en nee, helaas, de telegraaf kennik nie.....Dorine schreef:okay, post op depressies en hordes boerenlui en nazis achter je aan en telegraaflezers die met pen en papier zwaaien
.....in princiepe kan ik westerlingen maar watjes en warmdouchers noemen, hahahaha
En ja er zullen nu weer mensen zijn, die zich aan deze uitspraak storen, maar dat is nie erg, uiteindelijk hun probleem, toch.....
En Joy, raar he, dat wij twee nog niet gebanned zijn, blijkbaar zijn we toch nie zooooooo erg
Groetjes vanuit Weil am Rhein
Mara
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--
Watjes en warmdouchers nog wel! Nou, daar stoor ik me echt niet aan hoor! Ik vind het eigenlijk een plaatje van een kwalificatie, die ik met gepaste trots zal dragen! Ik ben dus een trots watje en warmdoucher!Mara schreef:.....in princiepe kan ik westerlingen maar watjes en warmdouchers noemen, hahahahaDorine schreef:okay, post op depressies en hordes boerenlui en nazis achter je aan en telegraaflezers die met pen en papier zwaaien
En ja er zullen nu weer mensen zijn, die zich aan deze uitspraak storen, maar dat is nie erg, uiteindelijk hun probleem, toch.....
Groetjes vanuit Weil am Rhein
Mara
En dat je de Telegraaf niet kent, zou ik niet als een gemis ervaren, maar dat is een persoonlijke mening...
Groetjes en liefs,
Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Over iemand die je persoonlijk kent ben je al gauw milder, lijkt me.Lisa met een S schreef:Ik heb mij nauwelijks bemoeid met de discussie omtrent het gedrag van Mila omdat alles al gezegd is dat ik zou willen zeggen. Wel vind ik dat Joanne milder is geworden ten opzicht van het gedrag van Mila dan ze was over het gedrag van Petra destijds, dat nauwelijks in haar confronterend manier afwijkt van Mila nu:
Indertijd heb ik me ook wel gemengd in de discussie over het gedrag van Petra en ben zowel tegen haar ingegaan als dat ik mijn ongenoegen over de ban heb uitgesproken.
Ik ben een stuk milder over Petra dan over Mila.
Appelen en Peren Lisa. Meer kan ik er niet van maken. En dat niet alleen, als ik de postjes doorlees vind ik dat ik er nog net zo insteek als toen. Het was puur dat ik weet dat Petra bewust de boel aan het stangen was en ik weet ook dat Mila dat niet doet. Daarnaast vind ik de uitspraken van Mila veel genuanceerder dan die van Petra en ben ik als mens in die twee jaar ook verandert. Met mijn nieuw zelfbewustzijn kijk ik tegen bepaalde zaken heel anders aan dan ik voorheen deed en ja dat zal wellicht in mijn postjes terug te zien zijn. Maar het blijft appelen en peren wat mij betreftLisa met een S schreef:Wel vind ik dat Joanne milder is geworden ten opzicht van het gedrag van Mila dan ze was over het gedrag van Petra destijds, dat nauwelijks in haar confronterend manier afwijkt van Mila nu:
Ik ben na twee verhuizingen terechtgekomen in een prachtige nieuwe flat met zolder erop. (jaja ze bestaan) en woon daar samen met een bisexuele jongen waar ik als jongen ooit eens wat sexuele ervaringen mee heb gehad. We hebben geen relatie gehad maar toch hebben we het wel eens over Jeroen waarbij hij soms de tranen in zijn ogen krijgt. Ik wil maar zeggen dat het hele proces of je nu getrouwd bent ook invloed heeft op de mensen om je heen. Ze raken iemand kwijt die ze al jaren kennen. En ja als dat je man is dan kan ik me voorstellen dat een vrouw daar vreselijk veel last van kan hebben. Vond het ook een mooie post Mara.Mara schreef:Dat dan meteen als niet kunnen afstempelen, nou zeg, ik vind het un beetje overdreven, Milas mening over de partnervan deel ik ook, ik heb er zelf un meid juist die aparte kerel weggenomen waar ze stapelverlieft op was, ik heb haar ontzettend pijn gedaan en daar vind ik Milas uitlatingen nog best terughoudend, ze heeft verdomt gelijk, ik wil het zelf echt nie meemaken, dat mij mun lief zo wordt afgepakt.
Als je uit ervaring weet wat er bij komt kijken om een huwelijk ondanks zulke veranderingen voort te laten bestaan en dat zoiets nooit lukt als het niet van twee kanten komt, dan lijken mij Mila's uitlatingen in de draad waar het over gaat allesbehalve terughoudend. Ik heb ze als grof en kwetsend voor mijzelf ervaren en buitengewoon denigrerend tegenover mijn partner: ze zegt met zoveel woorden dat die zich heeft laten reduceren tot een requisiet in mijn transitie. Dat soort dingen zeggen over een relatie tussen mensen die je niet eens kent, vind ik beneden alle peil. Daar heb ik geen goed woord voor over, dus kijk niet gek op als er zo nu en dan nog een paar kwaaie uitkomenMara schreef:Dat dan meteen als niet kunnen afstempelen, nou zeg, ik vind het un beetje overdreven, Milas mening over de partnervan deel ik ook, ik heb er zelf un meid juist die aparte kerel weggenomen waar ze stapelverlieft op was, ik heb haar ontzettend pijn gedaan en daar vind ik Milas uitlatingen nog best terughoudend, ze heeft verdomt gelijk, ik wil het zelf echt nie meemaken, dat mij mun lief zo wordt afgepakt.
Ik weet nie of je daar echt mee kunt praten over relaties en zo, volgens mij ben je nog nooit echt verlieft op iemand geweest en hebt samen met iemand het leven gedeelt, un seksuele relatie mee gehad en alles wat erbij komt kijken, Mila heeft gelijk, het is rot voor de partner op die manier telleur worden gestelt, ik weet er ook alles van, het is voor allebei un ***-situatie en daarbij is het in mijn geval nog niet us plots gebeurt, ik was altijd open en over mijn anderszijn, ze wist het van begin af aan....ja dat gebeurt, ondanks dat je T*watdanook bent, dat juist hetrovrouwen op je vallen....
Niemand hoeft mij de ogen te openen voor het verdriet wat ik haar heb aangedaan, dat heb ik allemaal zelf van heel dichtbij meegemaakt. Mila's reactie op mijn verhaal in PM en de daaruit voortgekomen discussie kan maar één doel hebben gediend: een achtergrond creëren waar zijzelf goed tegen afsteekt. En dat staat haar niet mooi.
<want ik leef en werk gewoon als vrouw. Ik heb het geluk, niet de verdienste, dat ik zo natuurlijk overkom als vrouw, dat het niet eens nodig is om open te zijn over mijn achtergrond>
Nou zie je wel? Als jij dat kan, dan kan iedereen het. Wel een hele prestatie hoor, voor een voormalige passabele heteroman. En dat zonder behandelingen enzo....chapeau!
<Je hebt zelf een keer gezegd dat je altijd al zo geweest bent als dat je nu bent. Ik vond dat moeilijk te begrijpen,>
Dat is dus de makke van de gemiddelde ex hetero ts/tg, die is geloof ik geneigd om te denken dat *iedere* ts een verleden heeft als passabele(mannelijke) heteroman (met alles erop en eraan), en dat is dus niet in alle gevallen zo.
Zie die transkids link, die beschrijft meer dan overduidelijk de immense verschillen tussen ex hetero en ex homo ts'en.
<Nee hoor, dingen als die discussie met Mila over het artikel in Psycholgie magazine heb ik in de buitenwereld nog niet meegemaakt. Dat is volstrekt uniek>
Je bedoelt mijn reactie mbt je vrouw?? *DAT* kan ik me *NIET* voorstellen, *ECHT* niet.
Dat zou volstrekt onnatuurlijk zijn namelijk, alle sympathie en begrip die naar jou uitgaat, terwijl je vrouw en alles wat bij haar hoort onder het karpet geveegd word, zoals zo ongeveer in dat Psychologie interview gebeurt is.
<En, Mila, in je redenering van "waarom al die moeite" blijkt gewoon weer dat jij niet gewend bent het menselijk leven als een ontwikkeling te zien.>
Tjah, alsof een hormoonkuur, een srs en een borstvergroting, en dan alles weer terug proberen te draaien onder het mom van zo'n natuurlijke ontwikkeling is....het lijkt me eerlijk gezegd eerder (fysiek) beschadigend dan een 'gunstige' ontwikkeling.
Missschien zie ik het wel verkeerd, maar het lijkt mij toch wel aanmerkelijk beter en fysiek gezonder om je zoiets *VOOR* je transitie te realiseren.
<Ik zou me bijna kunnen voorstellen dat je ook altijd dezelfde zult blijven.>
Dat klopt wel aardig ja, ik ben 'uitontwikkeld' en mijn mening laat zich niet zo snel veranderen, ook niet onder invloed van.....
Mila.
Nou zie je wel? Als jij dat kan, dan kan iedereen het. Wel een hele prestatie hoor, voor een voormalige passabele heteroman. En dat zonder behandelingen enzo....chapeau!
<Je hebt zelf een keer gezegd dat je altijd al zo geweest bent als dat je nu bent. Ik vond dat moeilijk te begrijpen,>
Dat is dus de makke van de gemiddelde ex hetero ts/tg, die is geloof ik geneigd om te denken dat *iedere* ts een verleden heeft als passabele(mannelijke) heteroman (met alles erop en eraan), en dat is dus niet in alle gevallen zo.
Zie die transkids link, die beschrijft meer dan overduidelijk de immense verschillen tussen ex hetero en ex homo ts'en.
<Nee hoor, dingen als die discussie met Mila over het artikel in Psycholgie magazine heb ik in de buitenwereld nog niet meegemaakt. Dat is volstrekt uniek>
Je bedoelt mijn reactie mbt je vrouw?? *DAT* kan ik me *NIET* voorstellen, *ECHT* niet.
Dat zou volstrekt onnatuurlijk zijn namelijk, alle sympathie en begrip die naar jou uitgaat, terwijl je vrouw en alles wat bij haar hoort onder het karpet geveegd word, zoals zo ongeveer in dat Psychologie interview gebeurt is.
<En, Mila, in je redenering van "waarom al die moeite" blijkt gewoon weer dat jij niet gewend bent het menselijk leven als een ontwikkeling te zien.>
Tjah, alsof een hormoonkuur, een srs en een borstvergroting, en dan alles weer terug proberen te draaien onder het mom van zo'n natuurlijke ontwikkeling is....het lijkt me eerlijk gezegd eerder (fysiek) beschadigend dan een 'gunstige' ontwikkeling.
Missschien zie ik het wel verkeerd, maar het lijkt mij toch wel aanmerkelijk beter en fysiek gezonder om je zoiets *VOOR* je transitie te realiseren.
<Ik zou me bijna kunnen voorstellen dat je ook altijd dezelfde zult blijven.>
Dat klopt wel aardig ja, ik ben 'uitontwikkeld' en mijn mening laat zich niet zo snel veranderen, ook niet onder invloed van.....
Mila.
Hoi Mila,
Ik ben me echt wel bewust van de grote verschillen tussen transen die er eerder uit zijn en op mannen vallen en mensen zoals ik. Alleen meen ik in jouw postings over dit onderwerp (niet alleen in de discussie tussen ons) op te maken dat jij die verschillen iets vindt waar jij je als lid van de eerste groep op voor kunt laten staan. Vooral vanwege het feit dat jij geen partner hebt hoeven grieven met je transitie.
Dát vind ik onterecht.
Wat betreft de reacties mbt tot mijn partner kan ik je vertellen, dat met name mijn familie het me heel erg kwalijk heeft genomen en o.a. om die reden. En ook van omstanders heb ik wel te horen gekregen "zonde dat ze er vaak zo laat achter komen, voor vrouw en kinderen bedoel ik dan".
Maar die reacties misten de persoonlijke "lading" die er bij jou (volgens mij) wél in zit. En ze waren doorgaans genuanceerder, omdat die mensen ons allebei kennen.
Ik ben me echt wel bewust van de grote verschillen tussen transen die er eerder uit zijn en op mannen vallen en mensen zoals ik. Alleen meen ik in jouw postings over dit onderwerp (niet alleen in de discussie tussen ons) op te maken dat jij die verschillen iets vindt waar jij je als lid van de eerste groep op voor kunt laten staan. Vooral vanwege het feit dat jij geen partner hebt hoeven grieven met je transitie.
Dát vind ik onterecht.
Wat betreft de reacties mbt tot mijn partner kan ik je vertellen, dat met name mijn familie het me heel erg kwalijk heeft genomen en o.a. om die reden. En ook van omstanders heb ik wel te horen gekregen "zonde dat ze er vaak zo laat achter komen, voor vrouw en kinderen bedoel ik dan".
Maar die reacties misten de persoonlijke "lading" die er bij jou (volgens mij) wél in zit. En ze waren doorgaans genuanceerder, omdat die mensen ons allebei kennen.
Hier wil ik nog even apart op reageren: ik heb nadrukkelijk gezegd dat mijn "passabiliteit" een geluk[/] is in mijn geval en niet een verdienste, dus die chapeau mag je op houden.mila schreef:<want ik leef en werk gewoon als vrouw. Ik heb het geluk, niet de verdienste, dat ik zo natuurlijk overkom als vrouw, dat het niet eens nodig is om open te zijn over mijn achtergrond>
Dat houdt ook in dat je eerste zin geen hout snijdt: niet iedereen kan dat, en het is geen prestatie. Ik kan dat omdat ik een aantal simpele dingen mee heb gekregen.
Heb je er wel eens aan gedacht dat je niet open hoeft te zijn omdat het nieuws al rond gegaan is? Dat soort zaken gaat soms sneller dan je denkt. En dat ze niets zeggen of vragen omdat ze al lang weten hoe de vork in de steel zit en dat ze daarom gewoon het respect opbrengen er niets over op te merken? Gewoon een vraagje om het eens van een andere kant te bekijken.