eerste serieuse stap
Moderator: Moderators
Hoi Joanne,
>> Hoe gaat het eigenlijk met je gesprekken?
Ik heb nog maar een gesprek gehad en ik heb het volgens mij getroffen met de psygologe die ik heb.
Ze is heel aardig en begripvol.
Ben benieuwd of dat morgen ook zo is.
Alleen vond ik het vreemd toen ik het kamertje van haar in ging waar het gesprek gehouden werd waren er verschillende stoelen stonden.
Volgens mij werd je al gelijk getest op welke stoel je gaat zitten.
Een ronde groene stoel en een hoekerige rode stoel.
Als die stoelen er weer staan ga ik het vragen.
Misschien verbeeld ik het mij maar ik vond het heel vreemd.
Stom is dat als er verschillende stoellen staan dan moet je kiezen en dan heb ik op welke stoel zal ik nu gaan zitten....
>>Bevalt het een beetje buiten de parkeerproblemen om?
Het duurt allemaal zo lang.......
Bijna een jaar gewacht op de eerste gesprek.
Maar zo'n haast heb ik ook weer niet hoor....
Ben niet zo iemand van, o nu weet ik het en nu moet het gebeuren, als alles maar goed gaat....
Groetjes,
Sandra
>> Hoe gaat het eigenlijk met je gesprekken?
Ik heb nog maar een gesprek gehad en ik heb het volgens mij getroffen met de psygologe die ik heb.
Ze is heel aardig en begripvol.
Ben benieuwd of dat morgen ook zo is.
Alleen vond ik het vreemd toen ik het kamertje van haar in ging waar het gesprek gehouden werd waren er verschillende stoelen stonden.
Volgens mij werd je al gelijk getest op welke stoel je gaat zitten.
Een ronde groene stoel en een hoekerige rode stoel.
Als die stoelen er weer staan ga ik het vragen.
Misschien verbeeld ik het mij maar ik vond het heel vreemd.
Stom is dat als er verschillende stoellen staan dan moet je kiezen en dan heb ik op welke stoel zal ik nu gaan zitten....
>>Bevalt het een beetje buiten de parkeerproblemen om?
Het duurt allemaal zo lang.......
Bijna een jaar gewacht op de eerste gesprek.
Maar zo'n haast heb ik ook weer niet hoor....
Ben niet zo iemand van, o nu weet ik het en nu moet het gebeuren, als alles maar goed gaat....
Groetjes,
Sandra
hoi sandra
nee ik heb helaas nog geen gesprekken met psycholoog verbonden aan het vu .
loop wel al bij een andere psycholoog door bemiddeling via huisarts en humanitas.
ikzelf mag volgende maand terugbellen voor een datum voor mijn eerste gesprek met psycholoog van het vu nu moest van jos megens in ieder geval terugbellen voor de kerst heeft tie gezegt dus hoop tegen die tijd ook inderdaad een datum te krijgen .
groetjes joca
nee ik heb helaas nog geen gesprekken met psycholoog verbonden aan het vu .
loop wel al bij een andere psycholoog door bemiddeling via huisarts en humanitas.
ikzelf mag volgende maand terugbellen voor een datum voor mijn eerste gesprek met psycholoog van het vu nu moest van jos megens in ieder geval terugbellen voor de kerst heeft tie gezegt dus hoop tegen die tijd ook inderdaad een datum te krijgen .
groetjes joca
Hoi Sandra
Al denk ik niet dat het een test is moet je gewoon op de groene stoel gaan zitten.
Ronde vormen die naar het vrouwenlichaam verwijzen en groen voor het groene licht wat je hoopt te krijgen.
Als ze je er ooit eens naar vraagt heb je in ieder geval een goeie keus gemaakt.
En geduld ja dat leren ze je wel te hebben daar bij de VU.
Rottig van mij om het te zeggen maar ik ben blij dat ik eindelijk alles achter de rug heb.
Alhoewel ik nog wel op de wachtlijst sta voor mijn gezichtsoperatie.
Ook al van af maart inmiddels maar daar kwam dan ook mijn SRS nog tussendoor.
Sterkte ermee in ieder geval en maak je zelf niet gek want het zijn maar gewoon gesprekken zonder hidden agenda's.
What you see is what you get.
Al denk ik niet dat het een test is moet je gewoon op de groene stoel gaan zitten.
Ronde vormen die naar het vrouwenlichaam verwijzen en groen voor het groene licht wat je hoopt te krijgen.
Als ze je er ooit eens naar vraagt heb je in ieder geval een goeie keus gemaakt.
En geduld ja dat leren ze je wel te hebben daar bij de VU.
Rottig van mij om het te zeggen maar ik ben blij dat ik eindelijk alles achter de rug heb.
Alhoewel ik nog wel op de wachtlijst sta voor mijn gezichtsoperatie.
Ook al van af maart inmiddels maar daar kwam dan ook mijn SRS nog tussendoor.
Sterkte ermee in ieder geval en maak je zelf niet gek want het zijn maar gewoon gesprekken zonder hidden agenda's.
What you see is what you get.
Hoi Joanne,
Ik was heel lang niet aktief op het internet en ook probeerde ik met andere dingen bezig te zijn dan steeds maar eraan te denken.
Kon eigenlijk ook niet, omdat ik een behoorlijke druke periode achter de rug heb gehad. Daarom was ik er niet. Ik heb nu ook een zoontje.... (3 maanden bijna)
Vraag niet waar ik allemaal mee bezig ben dat weet ik allemaal zelf ook niet.............
Ik ben heel blij voor je dat alles achter de rug is en dat alles goed verlopen is.
Om terug te komen op de stoelen, ik ging zitten op de rondige groene stoel.
Niet omdat ik dacht dat het een test was....
Later dacht ik er eigenlijk aan, waarom ik die stoel koos voor die andere.
Maar als ze er weer staan ga ik het gewoon vragen....
Voor morgen moest ik alles op papier zetten wat ik allemaal beleefd heb en meegemaakt aan belangrijke dingen.
Heb het vlug vanavond getikt en heb nu wel 6 kantjes vol.....
Liefs,
Sandra
Ik was heel lang niet aktief op het internet en ook probeerde ik met andere dingen bezig te zijn dan steeds maar eraan te denken.
Kon eigenlijk ook niet, omdat ik een behoorlijke druke periode achter de rug heb gehad. Daarom was ik er niet. Ik heb nu ook een zoontje.... (3 maanden bijna)
Vraag niet waar ik allemaal mee bezig ben dat weet ik allemaal zelf ook niet.............
Ik ben heel blij voor je dat alles achter de rug is en dat alles goed verlopen is.
Om terug te komen op de stoelen, ik ging zitten op de rondige groene stoel.
Niet omdat ik dacht dat het een test was....
Later dacht ik er eigenlijk aan, waarom ik die stoel koos voor die andere.
Maar als ze er weer staan ga ik het gewoon vragen....
Voor morgen moest ik alles op papier zetten wat ik allemaal beleefd heb en meegemaakt aan belangrijke dingen.
Heb het vlug vanavond getikt en heb nu wel 6 kantjes vol.....
Liefs,
Sandra
Hey get them while you still can.Sandra schreef: Ik heb nu ook een zoontje.... (3 maanden bijna)
Het is jouw leven en het zijn jouw kinderen.
Mijn kans is verkeken want ik heb niks in laten vriezen en dat doet soms best pijn.
Joca kan daar van meepraten en met ons nog veel meer transen.
Ik hoop alleen dat het allemaal goed gaat aflopen als je eventueel aan je transitie begint.
Weet je al of je daar volledig voor gaat of ben je nog aan het uitvinden hoe of wat?
Ik wens je in ieder geval veel kracht en sterkte toe als je er uiteindelijk aan begint.
En je weet waar ik woon he dus als je een keer wil praten of zo dan kom je maar langs.
Hoi allemaal
Ben net weer thuis van de VU.
En weer een lange rij voor het parkeer plaats en een overvolle parkeerplaats.
Gelukkig was ik wat te vroeg en was precies op tijd voor mijn afspraak.
Het is trouwens 1,80 per uur...
Nu waren de stoelen die daar waren hetzelfde.
Misschien had ik het mij gewoon ingebeeld de vorige keer.
Ik ben altijd wantrouwend tegen die mensen die proberen in je geest te kijken.
Vroeger was ik er gesloten voor en zij nooit wat ik dacht...
Was er bang voordat ze te weten kwamen wat ik dacht en voelde.
Maar we hebben het vandaag weer overleefd.
Ging over de vragen lijst die ik eerder had ingevuld......
De volgende keer moet ik een persoonlijksheids test daar gaan doen. En ik moest ook een keer iemand die mij heel mijn leven kent mee nemen voor een gesprek.
Ik weet het nog steeds allemaal niet.
Als man leven wil ik niet, en de kinderen nooit meer zien is ook niet wat ik wil.
Lief van je aanbod en ik vind het heel leuk om weer eens gezellig met je te kletsen, maar ik ga vrijdag naar Turkije.....
Ze zijn nu in Turkije en ik mis ze (de kinderen) heel erg.....
Liefs Sandra
Ben net weer thuis van de VU.
En weer een lange rij voor het parkeer plaats en een overvolle parkeerplaats.
Gelukkig was ik wat te vroeg en was precies op tijd voor mijn afspraak.
Het is trouwens 1,80 per uur...
Nu waren de stoelen die daar waren hetzelfde.
Misschien had ik het mij gewoon ingebeeld de vorige keer.
Ik ben altijd wantrouwend tegen die mensen die proberen in je geest te kijken.
Vroeger was ik er gesloten voor en zij nooit wat ik dacht...
Was er bang voordat ze te weten kwamen wat ik dacht en voelde.
Maar we hebben het vandaag weer overleefd.
Ging over de vragen lijst die ik eerder had ingevuld......
De volgende keer moet ik een persoonlijksheids test daar gaan doen. En ik moest ook een keer iemand die mij heel mijn leven kent mee nemen voor een gesprek.
Dank je wel.Joanne schreef: Weet je al of je daar volledig voor gaat of ben je nog aan het uitvinden hoe of wat?
Ik wens je in ieder geval veel kracht en sterkte toe als je er uiteindelijk aan begint.
En je weet waar ik woon he dus als je een keer wil praten of zo dan kom je maar langs.
Ik weet het nog steeds allemaal niet.
Als man leven wil ik niet, en de kinderen nooit meer zien is ook niet wat ik wil.
Lief van je aanbod en ik vind het heel leuk om weer eens gezellig met je te kletsen, maar ik ga vrijdag naar Turkije.....
Ze zijn nu in Turkije en ik mis ze (de kinderen) heel erg.....
Liefs Sandra
Nou Meis ik hoop dat je er uit komt.
Een ding wil ik je nog wel even zeggen en dat is naar aanleiding van je opmerking over "mensen die in je hoofd kijken".
Uiteindelijk ben JIJ de gene die bepaald wat mensen te weten krijgen over je.
Psychologie is geen thelepatie en men kan niet in je hoofd kijken dus maak je daar maar niet druk om.
Men is er bij de VU op uit om je te behoeden voor een eventuele misstap die niet terug te draaien is.
Dat doen ze om je te helpen en ze zijn er niet op uit om je een loer te draaien of iets dergelijks.
Probeer een beetje meer vertrouwen te hebben in zowel je psych als in je zelf.
Jij hebt namelijk de touwtjes in handen.
Veel plezier in Turkije en ik hoop dat je de juiste beslissing neemt.
Wat die ook is voor jou.
Een ding wil ik je nog wel even zeggen en dat is naar aanleiding van je opmerking over "mensen die in je hoofd kijken".
Uiteindelijk ben JIJ de gene die bepaald wat mensen te weten krijgen over je.
Psychologie is geen thelepatie en men kan niet in je hoofd kijken dus maak je daar maar niet druk om.
Men is er bij de VU op uit om je te behoeden voor een eventuele misstap die niet terug te draaien is.
Dat doen ze om je te helpen en ze zijn er niet op uit om je een loer te draaien of iets dergelijks.
Probeer een beetje meer vertrouwen te hebben in zowel je psych als in je zelf.
Wat die ook is voor jou.
Hoi Joanne,Joanne schreef: Probeer een beetje meer vertrouwen te hebben in zowel je psych als in je zelf.
Wat die ook is voor jou.
Dank je wel.
Of ik goede beslissingen maak dat moet de toekomst uitmaken.
Maar in ieder geval zie ik mijn kinderen weer.
Ik heb nu de volste vertrouwen in de psych. van de VU.
Die gedachtens waren wat ik vroeger dacht over dat soort mensen, toen ik alles verborg voor iedereen hield en een soort fort om mij heen had gebouwd waar niemand door kon dringen tot mij.
In die tijd was ik bang voor dat soort mensen en ook voor helderziende personen.
Ik was bang dat ze in mij konden kijken en zagen wat ik voor ieder verborgen hielt.
Ik was heel erg gesloten, bang voor dat iemand zou weten wat ik wou en dacht.
Nu ben ik open als een boek ze mag van mij alles weten...
Nou alles....
Behalve mijn pin code blijft geheim
Zelfs een meisje die mij leuk vond vroeger, had een tekening gemaakt van een soort fort met dikke muren. Ze had mij als een mooi bloem getekend die in het fort groeide en zij stond buiten het fort.
Kon mij niet bereiken..........
Ze wou maar weten weten wie ik was...
Liefs,
Sandra
Ik dacht dat ik veilig zou zijn.Joanne schreef:En ook dat klinkt mij erg bekend in de oren.
It's the story of our life nietwaar.
Ik ben blij dat je weer uit dat fort bent geklommen.
Het houdt namelijk niet alleen mensen buiten, het houdt jou ook binnen.
En misschien ben ik dat ook wel geweest op die mannier......
Ik leefde toen niet hier in het landje waar alles kan.
Waar mensen in hun waarden word gelaten.
Helaas gaat het daar harder aan toe dan hier.
Maar overal kan vervellende dingen gebeuren, ook hier.........
Ik was er heel erg bang voor, ook omdat ik zelf niet wist wat ik zelf was........
Ik voelde mij binnen veilig.............
Groetjes Sandra
Heel begrijpelijk Sandra
Zo heb ik ook jaren binnen mijn muurtje geleefd.
Maar ik kwam op een gegeven moment tot de coclusie dat ik niet ineens op mijn zestigste erachter wilde komen dat mijn leven voorbij gevlogen was zonder dat ik het geleefd had.
Natuurlijk zat het allemaal wel iets gecompliceerder in elkaar maar dat was de grondgedachte.
Wat er ook gebeurt Sandra je hebt je gerealiseerd dat je in ieder geval iets moet doen en daarom zal je leven nooit meer hetzelfde zijn.
En dat is goed je bent weer in ontwikkeling.
Nu ga ik slapen want ik ga morgen met een vriendin van me lingerie kopen.
Een verlaat cadeautje voor mijn operatie.
Zo heb ik ook jaren binnen mijn muurtje geleefd.
Maar ik kwam op een gegeven moment tot de coclusie dat ik niet ineens op mijn zestigste erachter wilde komen dat mijn leven voorbij gevlogen was zonder dat ik het geleefd had.
Natuurlijk zat het allemaal wel iets gecompliceerder in elkaar maar dat was de grondgedachte.
Wat er ook gebeurt Sandra je hebt je gerealiseerd dat je in ieder geval iets moet doen en daarom zal je leven nooit meer hetzelfde zijn.
En dat is goed je bent weer in ontwikkeling.
Nu ga ik slapen want ik ga morgen met een vriendin van me lingerie kopen.
Een verlaat cadeautje voor mijn operatie.