Eventjes rust

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gast

Bericht door Gast »

Janiek: Verder ben ik wel gewend dat de meest hardnekkige vormen van non-acceptatie leven in de hoek van mensen die zelf een of andere genderissue of seksuele oriëntatie issue hebben
Omdat juist die mensen gedwongen worden om over zichzelf en over andersvoelenden na te denken.

De overigen die er in mee gaan zijn politiek correcte papegaaiende hetero's die toch al normaal in hun vel zitten.
Gast

Bericht door Gast »

Anna. schreef: Ik ben benieuwd of je zo ook nog denkt als je bv 5 jaar post-op bent. Het is toch wat je persoonlijke instelling is, en gelukkig mag iedereen zelf weten wat ie voelt. Ik ben een vrouw, ik ben lichamelijk van geslacht veranderd, niet psychisch, niet qua persoonlijkheid. Ik ben nog steeds wie ik was, alleen het schilletje is veranderd.
Tijdens het surfen over ts gerelateerde onderwerpen kwam ik in 'what the papers say' een interview met jou(?) tegen...waaruit blijft dat je pre en post op ook niet zo lekker in je vel bleek te zitten?

Emke trok zich niks van mij aan, had geen belangstelling voor me. De dag dat ik te horen zou krijgen of ik met hormonen mocht beginnen, belde ze me niet op. Ze vroeg er niet naar toen ze thuis kwam. Er gebeurde zoveel in mijn leven, maar het leek niemand wat te kunnen schelen. Dat was zwaar. Te zwaar. In april '98 ben ik opgenomen omdat ik een overdosis medicijnen had geslikt. Ik wilde niet dood, ik wilde rust. Ik vreesde dat de operatie uitgesteld zou worden vanwege de zelfmoordpoging, maar de artsen verzekerden me dat dat niet zou gebeuren.
En toen was de operatie achter de rug en ik een vrouw en begon het allemaal pas. Ik moest leren inhoud te geven aan mijn vrouwelijke identiteit. Ik moest opnieuw mijn houding en mijn zelfbeeld bepalen. Ik werd geconfronteerd met mensen die mij niet accepteerden. Ze zeiden van wel maar uit alles bleek dat ze het niet meenden. Ik vond het uitermate moeilijk om verschillende malen bij sollicitaties te worden afgewezen vanwege mijn geslachtsverandering. Dat kwam allemaal op me af. En werd me teveel. Ik heb een aantal suïcidepogingen gedaan. Achteraf denk ik dat het allemaal te snel gegaan is. Alles bij elkaar heeft het hele proces, van die ene beslissende vakantie tot aan de operatie, nauwelijks twee jaar geduurd.
En als dat interview inderdaad van jou is, vind ik het heel anders klinken allemaal dan je hier doet voorkomen. Dat is geen vloeiend verloop van een ts in transitie die nader tot zichzelf komt en gelukkig(er) wordt. Het klinkt eerder als een besef hoe de realiteit tot je doordrong, hoe de buitenwereld je zag, en dat was niet als vrouw dus.

Maar hoe heb je je verder ontwikkeld dan tot hoe je nu bent? door de realiteit over hoe de buitenwereld je "eigenlijk" ziet naar je hand te zetten om je post op leven leefbaar te maken?

Want zo klinken je postjes in tegenstelling tot het interview wel, hoewel dat interview 12 jaar oud is spreekt het wel boekdelen over je 'ontwikkeling' als post op.

Sommige prille transjes die hier lezen kunnen zo een heel verkeerd beeld krijgen van het leven als post op naar aanleiding van je postjes hier want die zijn een en al rozegeur en maneschijn.


http://www.europeants.org/WTPS/Papers/w ... t_ziet.htm
(indertijd openbaar in de krant, nu op het net voor iedereen die het weet te vinden en te lezen)


Blijkbaar weet je nu wel hoe het zit.... wil je dat even toelichten dan, wat er zo veranderd is sinds die tijd? Want misschien kun je wel waardevolle informatie geven over die veranderingen voor de prille, meelezende ts'en hier............
Gast

Bericht door Gast »

Anna. schreef:Mijn oudste zoon ziet mij zelfs als zijn moeder (26 jaar).
Het belangrijkste is wel dat je van binnen een overtuiging hebt dat je vrouw bent, en dat heb jij niet lees ik zo tussen de regels door.
Welke maatregelen heb je daarvoor moeten nemen? Zoiets? ;) ;)

http://www.youtube.com/watch?v=Pn7clCV6-KE
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

ik ben hier niet meer schreef:
natashya schreef:Ik vind niet dat transseksualiteit net zoiets is als travestie. Ik vind alleen dat het doel is dat je gelukkiger wordt, of dat via travestie kan of transseksualiteit maakt niet uit. Maar in alle gevallen ben je geboren als een biologische man, en dat is waar allen mee zullen moeten leren leven, je bent TS en/of TV. Dat is de realiteit.
Maar waarom is SRS dan belangrijk ? Als je toch altijd man blijft, dan kun je ook zonder. Je wordt niet geaccepteerd, je blijft altijd man. Mijn zegen heb je, maar als je het zo bekijkt kun je beter geen SRS doen, want dan maakt dat ook geen verschil uit. Einde nutteloze Q&A voor mij.
Zoals wel vaker maak je er alles-of-niets van.

Weet je, ik heb deze discussie vaak gevoerd, ook met jou. Ik ben er van overtuigd dat het een FEIT is dat je je minder vrouw KUNT voelen dan iemand die als vrouw geboren is. Dat komt door je mannelijke verleden (dat je niet weg kunt poetsen, hoe graag je dat misschien ook wilt) en je net-iets-andere-lichaam (dat ook altijd anders zal blijven dan dat van iemand die als vrouw geboren is, hoeveel je je ook laat opereren).

Dat wil niet zeggen dat operaties of behandelingen niet nodig zijn. Als je je prettiger voelt met één of meer (!) van die behandelingen dan erzonder, ga er dan gewoon voor. Het enige waar bij mij weerstand tegen is, is dat mensen die als man geboren zijn pretenderen op gendergebied PRECIES HETZELFDE te voelen als iemand die als vrouw geboren is. Het valt mij nog steeds moeilijk om dat te geloven.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gast

Bericht door Gast »

Frederique_ schreef:

Weet je, ik heb deze discussie vaak gevoerd, ook met jou. Ik ben er van overtuigd dat het een FEIT is dat je je minder vrouw KUNT voelen dan iemand die als vrouw geboren is. Dat komt door je mannelijke verleden (dat je niet weg kunt poetsen, hoe graag je dat misschien ook wilt) en je net-iets-andere-lichaam (dat ook altijd anders zal blijven dan dat van iemand die als vrouw geboren is, hoeveel je je ook laat opereren).
Ookal zou in de basis het vrouwgevoel hetzelfde zijn, de vrouw ervaring is dat niet en zal het ook nooit zijn. Omdat het lichaam nu eenmaal niet klopt en je daardoor een TS bent en zult blijven voor de rest van je verdere leven. We leven nl niet op een onbewoond eiland. Je hebt met andere mensen te maken. Bovendien zullen die andere mensen jou volledig moeten accepteren. En dat is in ons geval niet alleen als vrouw maar ook als TS.
Je was anders, bent anders, blijft anders, dan biologisch geboren vrouwen.
Zo simpel is het.
Plaats reactie