Integratie

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Caroline B
dagelijks aanwezig

Bericht door Caroline B »

Annegreet schreef: Ik heb dat boekje zelf ook (tweedehands) gekocht, mijn versie stamt uit 1986. Ik zou als ik jou was ook even naar het jaartal kijken voordat je conclusies trekt...

Groetjes,

Annegreet
Ja die van mij ook. Goh wat vliegt die tijd toch. Is wel een hoofdstuk over psychische indicaties en contraindicaties. Maar die kunnen in de tussentijd inderdaad wel helemaal veranderd zijn. Dan kijk ik wel alleen naar de plaatjes. Of toch maar niet?
Caroline
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Caroline-B schreef:Ja die van mij ook. Goh wat vliegt die tijd toch. Is wel een hoofdstuk over psychische indicaties en contraindicaties. Maar die kunnen in de tussentijd inderdaad wel helemaal veranderd zijn. Dan kijk ik wel alleen naar de plaatjes. Of toch maar niet?
Zelf weten :P

Het geeft een goed beeld van hoe de medische wereld in 1986 naar transseksualiteit keek. De medische en juridische wereld heeft sinds 1986 bepaald niet stilgestaan, beide zijn sindsdien (vanuit de transseksualiteit gezien) verbeterd.

Zelf vond ik het geen onaardig boekje, vooral de inleidende hoofdstukken waar een deel van de geschiedenis van transseksualiteit in Nederland verteld werd vond ik aardig om te lezen. Wel staan er erg veel medische termen in, wat het voor mij minder goed leesbaar maakte.

Ik houd persoonlijk helemaal niet van foto's van operaties (heb dat stuk dan ook sneller doorgebladerd). Ik weet wel dat als je op zoek bent naar dat soort foto's/verslagen dat die ook op internet staan, ik zou daar dus meer geloof aan hechten dan aan de foto's in dat boekje.

Groetjes,

Annegreet
Plaats reactie