9 juni: Kelly van der Veer bij Vaders & Zonen

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

Janiek_ schreef:
Snoopy schreef:Nee ik was niet altijd al een meisje ik was altijd al een TSje, dwz een vrouwelijk gevoelig jongetje, ik heb wel toneel gespeeld maar -nooit- toneel gespeeld dat ik een jongetje was. Ik hield me ver van jongens was al als de dood voor dat vechten en wilde gedoe vroeger. Ik ging met meisjes om en andere gevoelige jongetjes. Daarom geloof ik dat dus ook niet, dat je als kind zogezegd vanuit angst "net doet alsof je een jongetje bent". Dat vind ik een broodje aap verhaal.
Dit zou ik ook over mezelf kunnen zeggen, want zo zag mijn kindertijd en puberteit er ook uit. Met dit verschil dat ik jongens en mannen ook op het seksuele vlak uit de weg bleef, ook al waren er wel die belangstelling voor mij (als jongen) hadden. Van de doorsnee hetero vrouw moest (en moet) ik trouwens ook niks hebben. En zij niet van mij, vergissingen daargelaten. Als ik nu leuke aandacht van een lesbische vrouw krijg, dan heb ik eindeljk het gevoel dat ik thuis ben.

Dat maakte het voor mij ingewikkeld om mezelf als trans te beleven: net zoals jij nu denkt dat de meeste transen van stoere bouwvakker naar klusvrouw gaan, dacht ik dat transen allemaal een soort Kelly's waren, die in de seksindustrie terecht kwamen. Daar schrok ik net zo hard van als jij van Ome Joop. En een gevoelige man zijn die alleen met vrouwen en andere gevoelige mannen omgaat, dat kan op zich best. Alleen niet als dat niet is wat je echt bent, want dan ga je je uiteindelijk toch heel erg rot voelen.

Ik schrok trouwens ook van Ome Joop, toen ik die voor het eerst in levende lijve tegenkwam. Maar zoiets hoeft niet te lang te duren, toch? Je hoeft niet iedereen te begrijpen voordat je ze kunt accepteren zoals ze zijn. Op een gegeven moment, als je wat zelfstandiger wordt in je identiteit als vrouw, dan maakt het ook niet zoveel meer uit wat anderen doen.
Dat klopt en ik charcheer natuurlijk een beetje met die extremen. Wat ik er wel mee wil zeggen, is dat het indd twee uitersten zijn, en natuurlijk liggen daarvan mensen in het midden, maar dat wil niet zeggen dat het ene hetzelfde is als het andere....zo ervaar ik dat tenminste niet, want ik herken me nl helemaal niet in dat andere uiterste...dat zoek ik hooguit als partner maar dan zonder de travestie en genderdysforie.
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Snoopy schreef:Dat klopt en ik charcheer natuurlijk een beetje met die extremen. Wat ik er wel mee wil zeggen, is dat het indd twee uitersten zijn, en natuurlijk liggen daarvan mensen in het midden, maar dat wil niet zeggen dat het ene hetzelfde is als het andere....zo ervaar ik dat tenminste niet, want ik herken me nl helemaal niet in dat andere uiterste...dat zoek ik hooguit als partner maar dan zonder de travestie en genderdysforie.
:lol: Nou dan moet je maar oppassen dat je niet de verkeerde partner eruit pikt :wink: .

En het is inderdaad niet hetzelfde, ook niet als je dichter bij het midden zit. Als je, voordat je er qua gender uit bent, eerst wel houvast lijkt te vinden in een seksuele oriëntatie, dan ontwikkel je toch een heel andere blik op de wereld en jezelf als je dat als "homo" doet dan wanneer je denkt "hetero" te zijn.

Ik snap pas achteraf dat wat ik voor verliefdheid (op vrouwen) aanzag, eigenlijk vooral identificatie was. Dat ik naar hen keek, was omdat ik mij aan hen spiegelde. Maar kom daar maar eens op in je eentje. het is allemaal verwarrend genoeg. De eerste de beste psych met wie je erover praat heeft daar doorgaans ook geen verstand van en denkt dat je van die identificatie wel kunt genezen door je belangstelling anders te richten. En "gewone" mensen snappen er al helemaal niets van, die gaan hooguit glazig kijken.

Als ik jou was zou ik me er maar niet te druk om maken dat je je niet kunt identificeren met dat andere uiterste. En als je je met Kelly wel kunt identificeren, nou, geniet er maar van dan :D !
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
joandelynn
Eredivisie
Berichten: 529
Lid geworden op: vr jan 02, 2009 12:34

Bericht door joandelynn »

Snoopy schreef:Daarom geloof ik dat dus ook niet, dat je als kind zogezegd vanuit angst "net doet alsof je een jongetje bent".
Dat geloof ik ook niet, maar ik geloof wel dat er kinderen zijn die zich anders gaan gedragen om er 'bij te horen'. Je kent ook vast wel het verhaal van de komediant die als kind gepest werd en op een dag ontdekte dat hij door grappig te zijn geaccepteerd kon worden. Zo zullen er ook ongetwijfeld transen zijn die zich als kind stoerder voordoen dan ze eigenlijk zijn. Dat is niet omdat ze een jongetje na willen doen, maar omdat ze gewoon geen outcast willen zijn.

En vergeet ook de invloed van de omgeving niet, b.v. van een vader die wil dat zijn zoon zich als een echte man gaat gedragen. Ik ben heel erg blij dat mijn vader niet zo is, maar ik kan me best voorstellen dat als je pa je maar vaak genoeg laat weten dat zijn zoon een echte vent moet worden en dat die voor nageslacht moet zorgen, dat iemand daar uiteindelijk ook in mee gaat. Indoctrinatie heet zoiets.

Dat Kelly en Ome Joop een totaal verschillende persoonlijkheid ontwikkeld hebben wil nog niet zeggen dat Kelly meer trans is dan Ome Joop. Kelly had vrij veel vrijheid in haar jeugd om haarzelf te zijn, terwijl Ome Joop die vrijheid misschien nooit gehad heeft en gedwongen is om als een 'echte vent' op te groeien.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Snoopy schreef:Ja maar authentiek ben je dan niet... en dat is Kelly wel.
Is Ome Joop ook authentiek?

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

xx
Kijk ook eens op de genderkalender !
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Frederique_ schreef:
Snoopy schreef:Ja maar authentiek ben je dan niet... en dat is Kelly wel.
Is Ome Joop ook authentiek?

Groetjes,

Frederique
Ik denk van wel :wink: !

En ik denk ook dat je niet heel erg uitgesproken of opvallend hoeft te zijn om authentiek te zijn.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Snoopy vroeg zich hardop af:
Je zal hier niemand daar eerlijk over horen zijn. Het enige wat je hoort is "ik ben een geemancipeerde vrouw" met een geschiedenis als stoere man...
Ik twijfel niet, dat dit soort extremen bestaan, maar ik denk dat niemand hier zich hiermee kan identificeren, dus is het niet zo gek dat niemand dat eerlijk toegeeft, dat zou namelijk de waarheid nogal geweld aandoen.

Chargeren is soms een handig middel om iets duidelijk te maken, maar bij overmatig gebruik verliest het zijn kracht en gaat het irriteren, waardoor je het tegenovergestelde bereikt.


Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

Frederique_ schreef:
Snoopy schreef:Ja maar authentiek ben je dan niet... en dat is Kelly wel.
Is Ome Joop ook authentiek?

Groetjes,

Frederique
Geen idee...daar kun je over twisten... ontleent ze haar vrouwbeeld van vroeger toen ze nog bij oma en tante op school zat? En hoe authentiek is dat dan? :)
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

joandelynn schreef: Dat Kelly en Ome Joop een totaal verschillende persoonlijkheid ontwikkeld hebben wil nog niet zeggen dat Kelly meer trans is dan Ome Joop. Kelly had vrij veel vrijheid in haar jeugd om haarzelf te zijn, terwijl Ome Joop die vrijheid misschien nooit gehad heeft en gedwongen is om als een 'echte vent' op te groeien.
Dat is echt onzin natuurlijk. Ik leefde ook niet in een vrij gezin, en kon thuis ook niet doen wat ik wilde en op school ook niet trouwens, maar ik was wel dat gevoelige vrouwelijke jongetje die smeekte bij zn moeder dat ie noooooit het leger in wilde en nog liever de gevangenis in zou gaan. Dus ik begrijp het niet, dat er transjes zijn die daar gewoon een carriere in gemaakt hebben :). Het is niet invoelbaar voor me...
Maar goed...
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

Snoopy schreef: Geen idee...daar kun je over twisten... ontleent ze haar vrouwbeeld van vroeger toen ze nog bij oma en tante op schoot zat? En hoe authentiek is dat dan? :)
correctie :)
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Snoopy schreef:Geen idee...daar kun je over twisten... ontleent ze haar vrouwbeeld van vroeger toen ze nog bij oma en tante op school zat? En hoe authentiek is dat dan? :)
Heel traditionele, oudere vrouwen kunnen ook heel authentiek zijn, hoor. Misschien niet zo individualistisch als wij daar meteen bij voorstellen, maar wel heel oprecht.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Saartje
Eredivisie
Berichten: 707
Lid geworden op: zo mei 04, 2008 12:44
Locatie: Amsterdam

Bericht door Saartje »

Ik zie steeds "ik kan me niet voorstellen dat"

Ik kan me niet voorstellen dat er mensen door andere mensen dood gemaakt worden in opdracht van weer een ander mens.
Toch gebeurt het!

"Ik was wel meisjesachtig en jij niet dus jij mag niet mee spelen"
Het lijkt de *** basisschool wel weer.

Als je jong bent, ben je beinvloedbaar.
Als je in een hele grote groep valt qua kinderen die met elkaar omgaan, ga je vanzelf doen wat de massa doet.
ANDERS LOOP JE ALLEEN TE SPELEN!!!!

Daarna wordt het vanzelf makkelijker om te doen wat je geacht wordt te doen als jongetje en voor je het weet loop je beton te storten in de bouw.

Op een dag kan het gewoon ECHT niet meer en kom je uit de kast.

ZO duidelijk dan?
mijn hemel....
Men run on testosterone, women on toblerone.

Jo Brand
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Snoopy schreef:
Anna. schreef: En waarom moet JIJ verklaren dat er ook mensen zijn die aan je bovenstaande omschrijving voldoen, of voldoe je er zelf aan en loop je tegen allerlei problemen aan ?
Aan welke omschrijving?
Anna. schreef:Jij bent altijd een meisje geweest, je hebt nooit toneel gespeeld en net gedaan alsof je een jongetje was ?
Nee ik was niet altijd al een meisje ik was altijd al een TSje, dwz een vrouwelijk gevoelig jongetje, ik heb wel toneel gespeeld maar -nooit- toneel gespeeld dat ik een jongetje was. Ik hield me ver van jongens was al als de dood voor dat vechten en wilde gedoe vroeger. Ik ging met meisjes om en andere gevoelige jongetjes. Daarom geloof ik dat dus ook niet, dat je als kind zogezegd vanuit angst "net doet alsof je een jongetje bent". Dat vind ik een broodje aap verhaal.
Welke omschrijving ? Lees eens een paar berichten terug.......

En je hebt nooit toneel gespeeld dat je een jongetje was, dus iedereen geloofde/wist dat jij een meisje was, fantastisch dat je dat gelukt is !
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

Saartje schreef:Ik zie steeds "ik kan me niet voorstellen dat"

Ik kan me niet voorstellen dat er mensen door andere mensen dood gemaakt worden in opdracht van weer een ander mens.
Toch gebeurt het!

"Ik was wel meisjesachtig en jij niet dus jij mag niet mee spelen"
Het lijkt de *** basisschool wel weer.

Als je jong bent, ben je beinvloedbaar.
Als je in een hele grote groep valt qua kinderen die met elkaar omgaan, ga je vanzelf doen wat de massa doet.
ANDERS LOOP JE ALLEEN TE SPELEN!!!!

Daarna wordt het vanzelf makkelijker om te doen wat je geacht wordt te doen als jongetje en voor je het weet loop je beton te storten in de bouw.

Op een dag kan het gewoon ECHT niet meer en kom je uit de kast.

ZO duidelijk dan?
mijn hemel....
Nee ik zal het wel nooit begrijpen... ik vind het makkelijker te begrijpen dat mensen doden in opdracht van andere mensen dan een trans met een hypermannelijk verleden die vrouw wordt.
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Snoopy schreef: Nee ik zal het wel nooit begrijpen... ik vind het makkelijker te begrijpen dat mensen doden in opdracht van andere mensen dan een trans met een hypermannelijk verleden die vrouw wordt.
:lol: Hoe kom je erop, zo'n vergelijking!

Het probleem lijkt te zijn, dat je het wel zou willen begrijpen. Of is er een andere reden dat het je zo bezighoudt?

Wat mij betreft, ik zie wel dat het bestaat, maar ik voel niet de behoefte om het te begrijpen. Ik begrijp mezelf nauwelijks, maar krijg er wel eens een beetje genoeg van om daar nog een punt van te maken :wink: .
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Plaats reactie