Ha, dan ga ik iets heel verlichts zeggen: dat gaat niet via denken,maar via doen.Snoopy schreef: en ik heb in de hele T hoek nog geen enkele verlichte denker ontmoet die antwoord had op de vraag... hoe kun je accepteren dat je iets bent, terwijl je het dus niet bent..
Nou, ik kan me niet voorstellen dat die mensen bestaan! Iedereen die in dit schuitje zit, of in dat twee golven verderop, kent de gevoelens die jij beschrijft. Niet iedereen gaat er op dezelfde manier mee om en niet iedereen heeft evenveel geluk met hoe het loopt. Het blijft behelpen, en daar kun je je wat beter bij neerleggen naarmate het leven je meer tegemoetkomt.Snoopy schreef:Dan hoor je alleen maar antwoorden van gezegende mensen voor wie dit soort dingen helemaal niet uitmaken..
Als vrouw geboren zijn, nee, dat zit er in dit leven niet in. Vaak is dat "een wanhoop door geen troost te blussen", maar als je daar toch mee aan de slag gaat, verandert het in andere vormen van verdriet en verdriet is iets wat milder wordt met de tijd. Het gaat nooit meer weg, maar met een beetje geluk en door moed te houden, zit het je op een gegeven moment niet meer zo verschrikkelijk in de weg en krijg je weer oog voor wat het leven de moeite waard maakt.Snoopy schreef:Acceptatie dat het er in dit leven gewoon niet inzit is misschien nog wel de meest relaxte manier van leven...dat is wel heel snijdend want hoe meer je vrouw wordt hoe meer je toch weer gaat hopen...
Maar dit is ook niet meer dan mijn persoonlijke ervaring. Kan me voorstellen dat je er op dit moment niets mee kan. Ik hoop voor jou dat dat wel komt.