De pen als lotgenoot

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gast

Bericht door Gast »

nee ik voel mezelf echt vrouw dan hoor.. in die lingerie.... heeft niemand dat hier dan? Ik voel mezelf dan geen man die lingerie aan heeft! Ik vind het gewoon leuk mezelf sexy en aantrekkelijk te maken...en n beetje hoerig.
Ik dacht dat wel meer meiden dat gevoel zouden kennen...en echte vrouwen doen dat toch ook, die lingeriewinkels zijn toch niet alleen voor mannen gemaakt....dat is echt alleen voor vrouwen bedoeld hoor.
Ik zou me niet vrouwelijk voelen in unisex kleding...ook vrouwen die zich daarin kleden, zouden die zich wel vrouw voelen? Want als je je vrouw voelt draag je toch veel liever iets vrouwelijkers?
Chloe'tje
ForumFan

Bericht door Chloe'tje »

Lingerie van Hunkemöller en erotische lingerie van LeDuc, zijn toch wel twee verschillende dingen hoor. Ik ken geen vrouwen (waarmee ik niet wil zeggen dat ze er niet zijn) die erg vrolijk worden van de setjes van LeDuc, Pabo en andere.

Lingerie is gewoon een mooie uitvoering van een noodzakelijk kwaad (slip + bh). Als je jezelf mooi wilt voelen, koop je iets bij Hunkemöller ipv de Hema. Ik zie de Pabo niet zo snel als optie.
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

natashya schreef: Ik zou me niet vrouwelijk voelen in unisex kleding...ook vrouwen die zich daarin kleden, zouden die zich wel vrouw voelen? Want als je je vrouw voelt draag je toch veel liever iets vrouwelijkers?
Vriendinnen van me kleden zich niet vrouwelijk. Geen rokjes, panty of spannende lingerie. En toch zijn t op en top vrouwen, sterker nog, t zijn de grootste feministen in mn omgeving.. Vrouw zijn zit niet in wat je draagt maar in wie je bent.
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Gast

Bericht door Gast »

AM_ber_79 schreef:sterker nog, t zijn de grootste feministen in mn omgeving.. Vrouw zijn zit niet in wat je draagt maar in wie je bent.
Ik vind feministen meestal niet echt als vrouwen overkomen. Ik vraag me ook af of dat wel echte vrouwen zijn. Als je een vrouw bent en/of wilt zijn ga je je toch niet als een man gedragen en kleden? Van een travestiet of transseksueel kan ik dat al helemaal niet begrijpen.
Wat heeft het voor zin om vrouw te worden als transseksueel als je je toch niet vrouwelijk gaat kleden? Dan kun je beter man blijven toch, het gaat uiteindelijk om het uiterlijk en de kleding en welke rol je daardoor krijgt. Dat vind ik althans.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

natashya schreef:
AM_ber_79 schreef:sterker nog, t zijn de grootste feministen in mn omgeving.. Vrouw zijn zit niet in wat je draagt maar in wie je bent.
Ik vind feministen meestal niet echt als vrouwen overkomen. Ik vraag me ook af of dat wel echte vrouwen zijn. Als je een vrouw bent en/of wilt zijn ga je je toch niet als een man gedragen en kleden? Van een travestiet of transseksueel kan ik dat al helemaal niet begrijpen.
Wat heeft het voor zin om vrouw te worden als transseksueel als je je toch niet vrouwelijk gaat kleden? Dan kun je beter man blijven toch, het gaat uiteindelijk om het uiterlijk en de kleding en welke rol je daardoor krijgt. Dat vind ik althans.
:lol: Er zal nog veel blijven wat je niet begrijpt, natashya!

Vrouw zijn heeft op zich niets met "vrouwelijk" te maken, tenminste niet voor alle vrouwen en ook niet voor alle transvrouwen.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

natashya schreef: Wat heeft het voor zin om vrouw te worden als transseksueel als je je toch niet vrouwelijk gaat kleden? Dan kun je beter man blijven toch, het gaat uiteindelijk om het uiterlijk en de kleding en welke rol je daardoor krijgt. Dat vind ik althans.
Is n vrouw gelijk minder vrouw in n broek? Is n vrouw pas echt vrouwelijk op hoge hakken, sexy lingerie en korte rokjes? Is iemand meer vrouw zodra die vrouwelijker is? Geloof mij, ik ben niks minder vrouw dan de vrouwen om me heen, ook al loop ik in n slobbertrui en n broek. Juist door je je zo vrouwelijk mogelijk op te stellen, te kleden en te gedragen maak je n parodie op de vrouw zonder een vrouw te zijn.
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Maar is dat ook niet het grote probleem, iemand kan niet snappen hoe het is om in een verkeerd lichaam te zitten. Is ook niet te snappen.
Wat betekent het man of vrouw te zijn ? Hoe voel je je dan, hoe ben je dan ?
Wie het 100% zeker weet allemaal mag het zeggen, ik weet het niet in ieder geval.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Anna. schreef:Wat betekent het man of vrouw te zijn ? Hoe voel je je dan, hoe ben je dan ?
Wie het 100% zeker weet allemaal mag het zeggen, ik weet het niet in ieder geval.
En toch weet jij dat je een vrouw bent, nietwaar?
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Janiek_ schreef:
Anna. schreef:Wat betekent het man of vrouw te zijn ? Hoe voel je je dan, hoe ben je dan ?
Ja, maar vraag het me niet om het uit te leggen, want dat lukt me echt niet.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Anna. schreef:
Janiek_ schreef:
Ja, maar vraag het me niet om het uit te leggen, want dat lukt me echt niet.
Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die dat wel kan. En toch is het een van de meest basale dingen van het leven.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Janiek merkte op:
Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die dat wel kan. En toch is het een van de meest basale dingen van het leven.
En dat maakt het allemaal zo ingewikkeld.

Irene
Kleine stapjes
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Irene schreef:
Hmmmzzz, jezelf in sexy lingerie steken omdat je mannelijke kant het zo leuk vind. Is dat een vorm van narcisme?
Daar is zelfs een term voor, iets met auto, heb die even niet paraat.
Autogynefilie, misschien?

Autogynefilie = het seksueel op jezelf vallen als je in kleding van het andere geslacht kleedt. Dat zegt voor zover ik weet niets of je dat vanuit je mannelijke kant doet of vanuit je vrouwelijke kant. 't Kan een vorm van narcisme zijn, maar dat hoeft niet ('t is net de vraag wat het doel is van die seksuele opwinding: autogynefilie kan ook voorkomen als iemand het seksuele gevoel erg vervelend vindt - om dat narcisme te noemen gaat voor mijn gevoel wat ver). Overigens is er voor mijn gevoel veel onzin over autogynefilie geschreven. Wat Vennix er over schreef in zijn boek "Travestie in Nederland en Vlaanderen" vond ik wel heel zinvol.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

:-)

Irene
Kleine stapjes
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Irene schreef:Janiek merkte op:

Irene
Hoezo? Het kan toch gewoon één van die dingen zijn waarbij je dan maar op je gevoel afgaat? De meeste mensen doen dat blindelings, maar er zijn er ook die dat niet kunnen, om wat voor reden dan ook. Maar die komen er met denken ook niet uit.
Chloe'tje
ForumFan

Bericht door Chloe'tje »

Irene schreef:Janiek merkte op:

Irene
Ik mijzelf een jaar in allerlei bochten gedwongen omdat ik niet trans wil zijn en omdat ik mijn gezin geen pijn wil doen. Ik ben er nu achter dat het jezelf accepteren een eerste stap is. Dat maakt de eventuele consequenties niet minder pijnlijk, maar maakt het doel wel veel helderder.

Ik ben klaar met het zoeken naar verklaringen en uitwegen. Misschien blijkt wel dat mijn GD een symptoom is van iets in mijn rugzak. Dat zien wij dan wel weer. Ik weet nu wat ik moet doen om aan mijn gevoelens tegemoet te komen. Dan is de volgende stap ook niet zo moeilijk meer.
Plaats reactie