Collega die mij eerst met moeite accepteerde , dus niet!!

Algemeen

Moderator: Moderators

Selena Maria
dagelijks aanwezig

Bericht door Selena Maria »

beste Kendra,wat heb je je inderdaad geweldig geweerd!Wat lijkt me dat moeilijk zo op je werk.En fijn dat je colega's je bijstaan!Verder heb ik eigenlijk niets meer te vertellen maar ik wou je het toch even laten weten!
Selena,eres el camino para mi corazon y alma
Selena Maria
dagelijks aanwezig

eh?
Laatst gewijzigd door Selena Maria op do sep 04, 2003 20:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Selena Maria
dagelijks aanwezig

twee keer??eh?sorry!!
Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Lisa schreef:Ik ben echter teleurgesteld in de enorme felheid van de initiele reacties op de posting van Simone.
Beste lisa, ik begrijp dat je mede naar mijn reactie refereert. Maar wat ik dan totaal niet begrijp is je gedogen van een totaal verkeerd concept. En je begrip voor Simone's oproep van tolerantie van mensen die zichzelf en hun 'noden' centraal zetten ipv de kinderen met hun noden. Daar kan ik echt met mijn pet niet bij !

Inderdaad was ik boos, zeg maar gerust witheet. En ik denk dat ik dat (even teruglezend op een rustig moment) nog niet eens zo gek heb op geschreven. Wat mijn boosheid triggerde was de link die Simone legde tussen pedofilie en travestie. Achteraf denk ik dat ze anders bedoelde dan het over kwam. Maar je hebt me echt op de kast door ook maar de suggestie te wekken dat er in de beleving ergens overeenkomsten zijn. Daarna werd er gevraagd voor begrip en tolerantie voor de goedwillende en zogenaamd-wettig-bezig-zijnde pedofielen. Dat deed echt de deur dicht. Dat de reacties daarop jou teleurstellen, is je goed recht. Maar daar begrijp ik echt helemaal niets van.

Natuurlijk moet het kunnen om controversiele zaken hier bespreekbaar te maken. Maar breng dan ook begrip op voor de reacties daarop. En die zijn (in dit geval) niet altijd even genuanceerd. Daarvoor heb ik beroepsmatig even wat teveel mishandelde en misbruikte kinderen opgevangen om ook nog maar enige tolerantie voor de daders op te kunnen brengen, Lisa.

Ik pas er voor om de daders centraal te zetten en niet hun slachtoffertjes. Dat ik dan in jouw ogen ongenuanceerd bezig ben, of jou daarin teleurstel. So be it.

Wat ik wél met je eens ben, is dat Simone het wellicht anders heeft bedoeld dan het overkwam. Vandaar ook mijn vraag aan Simone onderaan mijn eerste bericht tot nuancering cq revisie van haar bericht.
Ik hoor dan ook graag Simone's reactie.
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Het begon met een reactie van mij op deze zinsnede van Kendra :
Kendra schreef:In de praktijk bleek dat helemaal niet te kloppen hij vertelde mij dat hij omdat ik zo zacht en aardig was hij er mij van had verdacht dat ik pedofiel of homo was
Die vergelijking die die knaap maakte vond ik dat zo walgelijk dat ik daar fel op reageerde, ook in het licht van recente gebeurenissen hier op travestie.org en in de buitenwereld. Daarbij vond ik het relevant om een die organisatie te noemen die dit soort practijken 'goedpraat'. Het is geen bekende maar in mijn ogen een uiterst dubieuze organisatie. Je kunt kinderen daar nog niet mee belasten en met dit soort handelingen geef je ze levenslang. Bovendien zijn er ook viezerikken die deze site hiervoor willen benutten, zie bij de profielen. Het machtswoord (bij seksuele toenadering tot minderjarigen wordt de politie ingeschakeld) van de forumbeheerders is noodzakelijk, anders loopt het finaal uit de hand is en wordt travestie.org ook beschadigd
Nathalie schreef:Daarna werd er gevraagd voor begrip en tolerantie voor de goedwillende en zogenaamd-wettig-bezig-zijnde pedofielen.
Lieve Nathalie, daar hoef je geen begrip voor te tonen, dat doet dat schoftentuig van st. Martijn al reeds. Maar ze zijn een zeer geraffineerde dekmantel voor zeer smerige practijken van misbruik en alleen al daarom bloedlink. Vooral dat subtiele.

Echter, tracht ook bij dit soort gevoeligheden niet "onfortuynlijk" emotioneel te worden. Van emotie in debatten kun je niet winnen en alhoewel het noodzakelijk is dat bepaalde dingen zo eruit moeten, zal het toch op in wat rationelere en practische banen moeten worden geleid.

Mag ik een suggestie aan jou geven Simone door eerder met homoseksualiteit de vergelijking te maken, daar dat eveneens verboden was tot enkele decennia terug, en homoseksualiteit en T*, alsmede hun emancipatie, enige raakvlakken met elkaar hebben?
liefs, Josette
simone_v
ff weer wat posten

Bericht door simone_v »

Ik ben me bij het lezen van de vele reacties op mijn laatste stukje hier rot geschrokken. De enige verklaring die ik kan bedenken voor de extreme felheid van sommige reacties is dat de reagerenden mijn stukje niet goed gelezen hebben.

Nathalie vraagt zich af hoe ik pedofilie en travestie kan linken. Ik doe dat niet, ik stel enkel dat ze allebei van de norm afwijken, dus door "de maatschappij" als abnormaal worden beschouwd. Uiteraard weet iedereen die hier komt het verschil, en (bijna) iedereen hier beschouwt travestie en aanverwante gevoelens niet als abnormaal. Ik denk dat de meeste pedofielen zichzelf ook niet als abnormaal zullen zien, maar wel als mensen met een bijzondere eigenschap.

Pamela schrijft dat ik oproep tot tolerantie voor "verkrachters en pedofielen". Dat is absoluut niet juist, ik stel juist verkrachting in welke vorm dan ook afstotelijk te vinden. Ik roep dus niet op tot tolerantie voor verkrachters. De site van de stichting Martijn maakt duidelijk dat er verschil is tussen pedofielen en kinderverkrachters. Die laatsten worden ook door hun niet geaccepteerd. Dat stellen ze heel nadrukkelijk, en ik ben dat met ze eens.

Kendra vindt dat pedofielen (of bedoelt ze kinderverkrachters?) direct moeten worden gecastreerd. Tot in de jaren zestig is dat in Nederland gebeurt, maar het sexuele geweld wat door de desbetreffende groep mannen werd gepleegd werd er niet minder door. Wel anders...

Adriana reageert een stuk rustiger, maar ook zij maakt geen onderscheid tussen iemand die een kind van de weg af een auto in wil trekken en mensen die hun sexuele voorkeur binnen de wet willen realiseren. Ontvoering hoort daar niet bij, en geweld ook niet.

Lisa-met-een-S wil ik even bedanken voor haar reactie op de felheid van de andere reacties. Dat heeft me goed gedaan. Toch maakt ook zij geen onderscheid tussen pedofilie en kinderverkrachting.

Nathalie reageerde nogmaals en meldde beroepsmatig met mishandelde kinderen kennis te hebben gemaakt, en mede daardoor zo hard te reageren. Daar heb ik begrip voor, mishandeling van kinderen is absoluut verwerpelijk, mishandeling in het algemeen trouwens. En ze vroeg om een nuancering van mijn bericht. Revisie van mijn bericht doe ik niet, daardoor zouden alle reacties hun waarde verliezen.

Wat ik bedoeld heb kan ik alleen uitleggen met een verhaal dat ik ooit op TV (of Internet, ik weet het niet meer precies) gehoord heb. Dat ging over een travestiet die zich in de buurt van schoolkinderen had laten zien. Voor degene die het vertelde was het niet duidelijk wat het verschil was tussen een travestiet en een transseksueel maar één van beiden werd bedoeld. De verteller vond het een grote schande dat "zo iemand" zo dicht bij een groep kinderen zich kon vertonen, die moest direct worden opgesloten. Stel je voor dat de kindertjes op ideeën werden gebracht en "ook zo" zouden worden.

Een typisch geval van niet weten waar het over gaat, alles op één hoop gooien en een heel grote intolerantie. Wat mij nou dwars zit aan de eerste opmerking van Joost, is dat hij op het gebied van pedofilie eenzelfde houding inneemt. Onthoud wel even dat voor de grote massa travestie, homosexualiteit, pedofilie, bestialiteit, SM en noem verder maar op ook één en hetzelfde zijn. Joost zelf stelt al dat hij door onwetende buurtgenoten voor homo werd aangezien vanwege zijn voorliefde voor enkel damesschoeisel. Voor heel veel niet goed nadenkende mensen zijn het allemaal afwijkelingen die vast ook wel verkrachters, moordenaars en dergelijke zijn. Er zit immers een steekje los bij al dat volk. Dat heb ik iemand ooit letterlijk horen vertellen.

Als dan iemand die zelf niet geheel aan de norm van de grote massa voldoet zelf ook onwetend en intolerant gedrag vertoont vind ik dat een waarschuwing met een oproep tot grotere tolerantie op zijn plaats is. Nogmaals heel duidelijk: Ik sta op geen enkele wijze achter wie dan ook die anderen schade toebrengt. Ik vind wel dat iedereen in ieder geval binnen de wet en zonder schade toe te brengen aan anderen zijn mening mag uiten, ook als ik persoonlijk die mening verwerpelijk vind.

Als de hele wereld op deze manier zou denken zouden wij allemaal zonder vreemd aangekeken te worden onszelf kunnen zijn op iedere plaats en op ieder moment in plaats van alleen 's avonds thuis achter de gordijnen, wat voor de meesten onder ons nog steeds de rauwe realiteit is. Ik heb niet meer, maar ook niet minder willen bereiken. En zo bezien sta ik nog steeds voor de volle honderd procent achter mijn eerdere woorden.
Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen.
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Kendra schreef:In de praktijk bleek dat helemaal niet te kloppen hij vertelde mij dat hij omdat ik zo zacht en aardig was hij er mij van had verdacht dat ik pedofiel of homo was
Die vergelijking die die knaap maakte vond ik dat zo walgelijk dat ik daar fel op reageerde, ook in het licht van recente gebeurenissen hier op travestie.org en in de buitenwereld. Daarbij vond ik het relevant om een die organisatie te noemen die dit soort practijken 'goedpraat'. Het is geen bekende maar in mijn ogen een uiterst dubieuze organisatie. Je kunt kinderen daar nog niet mee belasten en met dit soort handelingen geef je ze levenslang. Bovendien zijn er ook viezerikken die deze site hiervoor willen benutten, zie bij de profielen. Het machtswoord (bij seksuele toenadering tot minderjarigen wordt de politie ingeschakeld) van de forumbeheerders is noodzakelijk, anders loopt het finaal uit de hand is en wordt travestie.org ook beschadigd
Nathalie schreef:Daarna werd er gevraagd voor begrip en tolerantie voor de goedwillende en zogenaamd-wettig-bezig-zijnde pedofielen.
Lieve Nathalie, daar hoef je geen begrip voor te tonen, dat doet dat schoftentuig van st. Martijn al reeds. Maar ze zijn een zeer geraffineerde dekmantel voor zeer smerige practijken van misbruik en alleen al daarom bloedlink. Vooral dat subtiele.

Echter, tracht ook bij dit soort gevoeligheden niet "onfortuynlijk" emotioneel te worden. Van emotie in debatten kun je niet winnen en alhoewel het noodzakelijk is dat bepaalde dingen zo eruit moeten, zal het toch op in wat rationelere en practische banen moeten worden geleid.

Mag ik een suggestie aan jou geven Simone door eerder met homoseksualiteit de vergelijking te maken, daar dat eveneens verboden was tot enkele decennia terug, en homoseksualiteit en T*, alsmede hun emancipatie, enige raakvlakken met elkaar hebben?
liefs, Josette
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

liefs, Josette
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

liefs, Josette
Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Beste Simone,
Blij dat je in de pen bent geklommen. En goed dat je je indrukken van de berichten tot nu toe even samenvat. Echter je blijft, in mijn optiek, voorbij gaan aan het grootste struikelblok:
Sex met kinderen door volwassen IN WELKE VORM DAN OOK is ontoelaatbaar. En of je die types nu jantje, pietje, klaasje, pedo of kinderverkrachter noemt zal me worst wezen. Het is en blijft in mijn ogen gewoon verschrikkelijk fout. Daar past geen nuancering. En in mijn ogen is daar dan ook geen plaats voor tolerantie noch begrip.

Ook leg je mijn bericht niet helemaal goed uit. Die link tussen travestie en pedofilie die ik las, was niet ingegeven doordat ze beide abnormaal zouden zijn. (Wat is tegenwoordig nog wel 'normaal' ?) Maar simpelweg het feit dat pedofilie te maken heeft met sex met minderjarigen en travestie in het geheel niet ! En iedereen die denkt daartussen wél een link te kunnen leggen .. hoe anders men dat ook placht te verbloemen ...heeft een probleem met mij. Maar goed, daarover is reeds voldoende gezegd. Dat behoeft geen betoog meer. Ik begrijp dat het slechts een ongelukkige samenhang was. Zand erover.

Maar mijn stelling is en zal altijd blijven: wat volwassenen met elkaar uitspoken moet een ieder voor zich weten, maar als je je machtpositie uitbuit om kinderen te molesteren (in wat voor vorm dan ook) dan ben je misdadig bezig. Zo klaar als een klontje en zonder nuances.

Ik ga ervan uit dat we DAAR dan in ieder geval overeenstemming over kunnen hebben. Dan ben ik bereid de rest te vergeten en bij te schrijven in het hoofdstuk "ongelukkige communicatie".. en zijn we weer vriendjes :)
Afbeelding
transcommunity-girl2
ForumFan

Bericht door transcommunity-girl2 »

weg
Laatst gewijzigd door transcommunity-girl2 op wo jul 07, 2004 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
I am proud to be transcommunity girl
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Hoi Kendra.

Jij had het over appels en peren:
Tolerantie en begrip kweken voor uitzonderingsgroepen vind ik een heel goed streven maar ik vind jouw keuze in vergelijking tot genderdysforie uiterst ongelukkig. (appels met peren)
Ik vind het in dit verband zelfs geen fruit, laat staan dat er iets te vergeliijken valt.
Hoewel je begrip kunt proberen te kweken voor het feit, dat mensen zo in elkaar zitten, is er GEEN ENKELE tolerantie richting toegeven aan dat feit.
In tegenstelling tot T-behoeftes is er bij toegeven aan pedofilie altijd een tweede partij nodig, zo'n kind is in dit geval hulpeloos en wordt inderdaad voor hun leven getekend.

Dus begrip kweken voor het bestaan: prima.
Maar eraan toegeven, op wat voor manier dan ook, is uit den boze.

En Joost, mag ik even opmerkingen dat je in herhalingen vervalt?
1x posten is ook genoeg hoor, hihihi.

En Simone, jij scheef
Kendra vindt dat pedofielen (of bedoelt ze kinderverkrachters?) direct moeten worden gecastreerd. Tot in de jaren zestig is dat in Nederland gebeurt, maar het sexuele geweld wat door de desbetreffende groep mannen werd gepleegd werd er niet minder door. Wel anders...
Is dat echt zo? Na castratie is die behoefte er toch niet meer (dacht ik tenminste). Maar als je in herhalingen zou vervallen is levenslang wat mij betreft nog niet zwaar genoeg. Als ik mij probeer voor te stellen dat zoiets bij mijn eigen kind zou gebeuren, dan denk ik dat ik zal worden veroordeeld voor zware mishandeling, de dood tot gevolg hebbende.
Sorry als ik te fel ben, het is niet tegen jou bedoeld hoor. Op zich vind ik het dapper dat je dit item hier aan de orde stelt. En je merkt aan de reacties al hoe beladen dit is. Dus trek het je niet persoonlijk aan! :roll:
Cyn.
Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

ik had een bericht gekopieerd en hier weer neergezet
omdat het opeens weg leek, maar nu staat het er weer.. dus dit bericht is overbodig :-?

Alleen ben ik nu gek of mis ik nu weer de reactie van Simone ? Die heb ik toch echt gelezen, hoor. Waar is dat bericht nu opeens gebleven ?
Laatst gewijzigd door Nathalie op vr sep 05, 2003 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Nathalie,

Als ik je even mag corrigeren : je bericht staat gewoon in de lijst hoor.
Gewoon op blz. 3 (van 2 hihi :lol: ).
Ik do dus not agree with you wat dat betreft (wel met de inhoud hoor!)

En hier zijn we toch vriendinnetjes ? Zo zien we er anders wel uit dacht ik.
Cyn.
Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Er is echt iets mis met dit forum hoor, jongens... berichten verschijnen en verdwijnen 'zomaar'. De ene keer mis ik mijn eigen bericht en de andere keer de berichten van anderen. Dan heeft joost weer twee keer hetzelfde bericht gepost dan weer drie keer.

Of zijn de elfjes aan het rotzooien met hun toverstokjes ? Narayani ? :roll:
Afbeelding
Plaats reactie