Jolanda schrijft:
Afwijzing of niet Jolanda, je wil er wel van af.Ik merk dat ik gaandeweg het proces er steeds meer naar ga verlangen om een vagina te hebben, omdat die bij mijn vrouwzijn hoort. Het is bij mij dus niet de afwijzing van mijn penis, maar het verlangen naar VOLLEDIG vrouw zijn die bepalend is om met te laten opereren.
Sandra, dit is dus het soort reactie waar jij wat aan hebt, want je kunt jezelf afvragen of jij dat ook wil. (zoals eerder geschreven).
Toch wel een belangrijk criteria om voor jezelf te bepalen waar je staat met je Ts gevoelens.
Verder schrijf je Sandra, dat je geen sex met een man wil. Nou, daar kan ik goed inkomen want dat wil ik ook niet. Ik ben daar (in mijn korte Travo periode) geweest en wil er niet naar terug. De functionaliteit van het 'ding' interesseert mij helemaal niet zo op dit moment; ik denk dat mijn mannelijke hormoontjes uit zichzelf een toontje lager zijn gaan zingen sinds Femke echt wakker is geworden; maar ik wil 'hem' beslist niet kwijt! In feite sta ik voor de spiegel, kijk naar Femke en zeg dat, wanneer ik mijn penis(je) zie: Oh kijk eens wat "cute" (aardig, leuk etc.)
Dus ben ik geen echte, transitie najagende Ts. Maar eerder een transgender.
Dat ik wat meer naar de vrouwelijke kant schuif is zeker. Ik heb b.v. mijn email adres veranderd naar een alias met alleen maar Femke er in. Het "femboy" kon ik niet meer zien of luchten. hihihihihi,
Dus Sandra, om je het echt lastig te maken: Als je eenmaal weet waar je precies staat op het continuem van man tot aan vrouw, en je denkt alles onder controle te hebben, zie je opeens dat er weer een verschuiving heeft plaats gevonden. En daarom schreef ik je om toch vooral "jezelf" te zijn.
""Onthoud dat die verschuiving richting Ts kan zijn, maar net zo goed richting Man.""
Wow, dat is een harde he! Sta ik zelf van te kijken, maar .... het kan dus gebeuren en sluit het niet uit dus! Zal ik ook niet doen hihihihihihi.
Veel liefs,
Femke