Passabiliteit

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

mireille
Eredivisie

Bericht door mireille »

Tja, om nog eens even die winkelervaring van mij aan te halen...

En dan loop je met je aankoop terug naar de parkeergarage, geheel ontspannen en langzamerhand wordt je je ergens van bewust... niemand loopt je aan te kijken (misschien staren ze je na maar ik heb geen ogen in m'n achterhoofd he :wink: )

Dat moet passabiliteit wezen denk ik
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoihoi,

klein vraagje.......hebben we het hier over passabiliteit van tv of ts? Leven als vrouw en hormoongebruik enzo?

Groetjes Mila.
Sem
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Sem »

Ik heb altijd het gevoel dat iedereen mij nastaart, volgens anderen ben ik een vreemde eend in de bijt. En waneer ik er over ga nadenken dat anderen mij aanstaren lijkt het ook zo te gebeuren, en laat ik er nou juist net veel aan denken. Vooral op school vind ik het lastig mijn onzekerheid te verbergen, vooral omdat leeftijd genotes want ja er zitten bijna alleen maar meiden op mijn school, ze kunnen erg hard overkomen, ben je anders dan hoor je er niet bij, dat merk ik wel, want ik wordt genegeerd, daar komt dus ook mijn onzekerheid vandaan.
Veni, vidi, Vici--- Ik kwam, Ik zag, Ik overwon
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

mila schreef:Hoihoi,

klein vraagje.......hebben we het hier over passabiliteit van tv of ts? Leven als vrouw en hormoongebruik enzo?

Groetjes Mila.
passabel zijn, pff
ik vind het zo'n moeilijk onderwerp!!!!!
Maar hoe dan ook...
Ik ben niet van plan mijzelf voorbij te lopen...
alleen maar om passabel te zijn.
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Misschien een kleine bijdrage van iemand die zelf jaren travestiet is geweest en nu dus post-op trans.

Hier gaan we , zuiver uit eigen ervaring:

1) Waarom val je als travestiet door de mand in het degelijkse leven :
------------------------------------------------------------------------------

1) De meeste redden het niet zonder anti-mannelijke en vrouwelijke hormonen.
Te mannelijke lichaamsvormen en te mannelijk gezicht.

2) De stem is meestal een enorm probleem , niet altijd maar in vele gevallen dus wel

3) De manier van bewegen. Gewoon wandelen, zitten, ........

4) Te lang, te zwaar gebouwd (vooral brede schouders), te grote voeten, te grote handen.

5) In de meeste gevallen gebruikt een travestiet een synthetische pruik en dus geen echt haar.
Geloof me vrij, ik heb mijn Real Life Test gedaan met een synthetische pruik .... je ziet dat altijd, want dat haar hangt en valt niet natuurlijk.

6) In veel gevallen ben je als travestiet nog enorm nerveus en onzeker en dan val je al heel snel op.
Je komt al snel over alsof je iets te verbergen hebt en dan kijken de mensen al snel in je richting.

7) In veel gevallen heeft een man een adamsappel, wat ook niet helpt om als vrouw ingedeeld te worden

8) Opvallende make-up en gebruik van teveel fondation tijdens de dag.
Dikwijls is dat nodig om de baard te coveren, maar dat valt dus meteen op.
Dat valt nog meer op indien je dat in de zomer bij 30 graden gaat gebruiken, want dat gaat dat blinken en uiteraard zien andere vrouwen meteen dat het niet klopt.

9) Een travestiet gaat vaak heel graag super vrouwelijk gekleed.
Uiteraard kijken mannen dan naar je om ..... je moet dan al redelijk ver staan (als vrouw) om niet zenuwachtig te worden.

II) Tips om aan jezelf te werken :
--------------------------------------

1) Maak gebruik van foto's, je kan er zeer veel van leren
2) Vraag gewoon feedback , in winkels..... aan vrienden, familie .... durf jezelf in vraag stellen.
3) Ga naar travestie optredens/fuiven .... en leer van anderen.
Er is veel mogelijk

III) Mogelijke verbeteringen (waar ik zelf gebruik van heb gemaakt)
-------------------------------------------------------------------------------
DIt is gewoon een overzicht van enkele mogelijkheden hoor .... ieder zijn ding verder.

1) Hormonen. Vrouwelijke en anti-mannelijke

2) Ontharing met de laser en elekrolyse.
Zeker voor het gezicht, maar indien mogelijk laser voor heel het lichaam.
Reden : krijgen van zeer zachte huid , omdat je niet meer hoeft te scheren

3) Operatief verwijderen van de adamsappel (Narcose + Operatie)

4) Eigen haar laten groeien of gebruik maken van een haarstukje + Extentions in echt haar.

5) SRS (Narcose + operatie)
Dat is meer dan de penis verwijderen hoor .... je hele lichaam gaat er vrouwelijker uitzien

6) Borstvergroting (Narcose + Operatie)

7) Regelmatig in het openbaar verschijnen, in die mate dat als je als vrouw gaat stappen je je niet meer de vraag stelt .. tiens ik ben travestiet.
Vrouw is gewoon je 'zijn' en niet een rolleje dat je soms vertolkt.

8) FFS (Narcose + operatie)
Komt er bij mij nog aan in november.

IV) De ultieme test :
-----------------------

Doe aan internetdating en spreek af met een man, vertel hem niet op voorhand dat je travestiet of trans bent en ga iets eten of drinken met hem.
Je zal snel weten hoe passable je bent.
Als hij je leest, vraag dan gewoon hoe hij het heeft gemerkt aan jou.

Zo .... na al mijn ingrepen en moeite de voorbije jaren .... ben ik al heel erg passable.
Dat neemt niet weg dat ik bij 1 op de 2 dates met mannen vroegtijdig door de mand val.
Het gaat dan niet echt om het uiterlijk meer, maar meer om mijn sociale positie/houding.
Dus na al die moeite en al dat werk ..... is de score bij een direkte confrontatie met een man dus 50% !
En ja ik heb dan nog zeer veel geluk . De natuur is heel erg mild voor mij geweest laat ons maar zeggen.

Enfin ik moet dus nog wel mijn (beperkte) FFS ondergaan.
Het neemt echter niet weg dat het ontzettend, ja zelfs extreem moeilijk is om ons verleden te verbergen.

EN als je het dan toch kan verbergen, dan moet je het toch nog vertellen ..... want als je verder wil als trans met een bepaalde man dan moet je het toch nog altijd zeggen lijkt me.
Wat we dus ook doen of proberen ...... ons verleden als man zal altijd wel zijn plaats blijven opeisen.

Groeten,

Melina
dhiamara
ForumFan

Bericht door dhiamara »

Namasté Monica

"Wat mij tenslotte erg geholpen heeft is het besluit te nemen dat het me niet meer interesseert of mensen me herkennen. Ja, ik ben een travestiet, nou en?"

Whow!!!! bedankt voor deze quote!!! Brengt mij een heel eind op weg!!!
With Love and Lightness.

"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
mireille
Eredivisie

Bericht door mireille »

mila schreef:Hoihoi,

Groetjes Mila.
Tja wat ik er min of meer mee wilde aangeven is dat ieder haar eigen gevoel bij passabiliteit heeft. voor de een is het wat jij noemt, voor de andere is het kleine tijdelijke gebeuren al heel wat :wink:

Het lijkt me dan ook voor de verschillende groepen een relatief begrip. wat voor mij "passable" is, is voor een volledig getransitioneerde TS een lachertje, maar dat maakt mijn beleving er niet minder op.
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Juliette
ForumFan

Bericht door Juliette »

Ik vind passable een beetje een vreemd begrip. Als ik uitsluitend binnenshuis tv ben, wat maakt het dan uit hoe ik eruit zie.
Soms zie ik een tv die er passabeler uitziet dan een ts die al aan het eind van haar transitie zit. En andersom zijn ze er ook. Het gaat er gewoon om dat je gelukkig bent. En als je er echt passable eruit wil zien, kijk om je heen naar vrouwen van jou leeftijd en doe die na. Met dezelfde soort (en hoeveelheid!) make-up en kleding.
"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

HOihoi,

hmmmmmmmmmm.........een al vrouw passabele tv? Die lijkt mij dan een probleem hebben, want als een tv als vrouw passabel is, dan is die tv dus niet passabel als man, en de gemiddelde tv leeft als man, is een man en blijft een man, toch?

Voor wat betreft TS aan de hormonen: trek hele vrouwelijke kleding aan, en je mannelijke trekjes worden ongenadig benadrukt. Trek sexe neutrale kleding aan, en........je vrouwelijke trekjes worden benadrukt.

Kapsel voor tv/ts: lang haar is niet per defenitie vrouwelijk, iedere 100% mannelijke hardrocker heeft lang haar. En een man heeft een groter hoofd dan een vrouw, dus tv/ts ook, dus daar een dikke, te volle (nylon) pruik op zetten werkt contraproductief, het hoofd word nog groter. En opvallender.
Beter een kort dameskapsel, dat verdoezeld de mannelijke trekjes ipv ze te benadrukken.

De bijkans verplichte dunne wenkbrauwstreepjes: iedere geboren vrouw weet dat dat hard en ouwelijk maakt, maar de gemiddelde ts(tv) weet niet dat dergelijke dunne wenkbrauwstreepjes een mannelijk, knoestig voorhoofd met browridge, typisch mannelijk, juist *benadrukt*.
Er is maar 1 soort vrouw die die hele dunne wenkbrauwstreepjes echt goed staat, en dat is een 30- geboren vrouw met een volkomen rond gezicht en een glad, vrouwelijk voorhoofd, in de regel aziatisch.

En dan de kwestie (sexueel) aantrekkelijk gevonden worden als vrouw: reken maar dat je dan pijlsnel door de mand valt, want bi/he mannen nemen alles wat vrouw(elijk) is in overweging, en zien dus een wat te groot hoofd op een wat te brede nek, wat te brede schouders boven te smalle heupen, wat te grote handen en voeten enzenz.
Ik denk dat het type 'grijze mus' ts het meest passabel kan zijn, want onopvallend.

Anderzijds denk ik.......een ts is geen man, en ook geen (geboren) vrouw, maar een ts. Nix mis mee, en een volkomen legitieme identiteit, lijkt me zo.

En oh ja.......hormonen zijn geen wondermiddelen, het is een hulpmiddel, soms effectief, soms niet.

Groetjes Mila.
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

mila schreef:Anderzijds denk ik.......een ts is geen man, en ook geen (geboren) vrouw, maar een ts. Nix mis mee, en een volkomen legitieme identiteit, lijkt me zo.

En oh ja.......hormonen zijn geen wondermiddelen, het is een hulpmiddel, soms effectief, soms niet.

Groetjes Mila.
Mila, vraagje, leef jij als vrouw zonder behulp van hormonen e.d.?

groetjes,
Mina
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

hahaha Patricia!
Nu heb je het veel subtieler omschreven als daarnet...
Ik vond het wel grappig :)

okay
Okay voor wie wil....
Deze video vond ik vandaag,

http://www.youtube.com/watch?v=E8ZE6XK89YA

PJ Harvey

"Man-Size"

I'm coming up man-sized
Skinned alive
I want to fit
I've got to get
Man-sized
I'm heading on
Handsome
Got my leather boots on

Got my girl and she's a wow
I cast my iron knickers down
Man-sized no need to shout
Can you hear, can you hear me now?

I'm man-sized
Man-sized

I'll measure time
I'll measure height
I'll calculate
My birthrite
Good Lord I'm big
I'm heading on
Man-size
Got my leather boots on

Got my girl and she's a wow
I cast my iron knickers down
Man-sized no need to shout
Can you hear, can you hear me now?

My babe looking cool and neat
I'm pretty sure good enough to eat
Man-size no need to shout
Let it all, let it all hang out

I'm man-size
Man-size [X7]

Silence my lady head
Get girl out of my head
Douse hair with gasoline
Set it light and set it free

Silence my lady head
Get girl out of my head
Douse hair with gasoline
Set it light and set it free
qt
dagelijks aanwezig

Bericht door qt »

Patricia1979 schreef:
mina schreef:Mila, vraagje, leef jij als vrouw zonder behulp van hormonen e.d.?
Met hormonen, maar als transgender toch? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Ik zou zeggen dat Mila gewoon als vrouw leeft. Ze mag dan wel transgender zijn maar leeft niet echt tussen de geslachten ofzo.

Trouwens, ik gebruik vrouwelijke hormonen om geen osteoperose te krijgen maar om nou te zeggen dat ik als vrouw leef met behulp van vrouwelijke hormonen. Het effect van hormonen op het uiterlijk verschilt per persoon maar het is geen wondermiddel voor passabiliteit voor de meesten hoor. Het herverdeelt wat vet, je zou er een iets ronder gezicht van kunnen krijgen. Ik heb helemaal geen vet en hormonen hebben echt helemaal niets voor mijn uiterlijk gedaan, niet eens borstgroei. Ietsje minder haar op mijn lichaam door androcur, dat is het wel.
Het is echt fout om te denken dat je door hormonen enorm zal vervrouwelijken. Het kan, maar hoeft absoluut niet zo te zijn.

Groetjes,
Quinty
chick on a mission
lief dinnetje
Eredivisie

Mireille schreef :

Tja wat ik er min of meer mee wilde aangeven is dat ieder haar eigen gevoel bij passabiliteit heeft. voor de een is het wat jij noemt, voor de andere is het kleine tijdelijke gebeuren al heel wat

Het lijkt me dan ook voor de verschillende groepen een relatief begrip. wat voor mij "passable" is, is voor een volledig getransitioneerde TS een lachertje, maar dat maakt mijn beleving er niet minder op.

Ja spannend is dat wel natuurlijk.
Nu kan het goed zijn dat je de ene dag 3 keer gespot wordt en de de volgende dag helemaal niet.
Vaak denken wij dan als travestiet , oei ik heb iets fout gedaan of ik heb het die dag dat ze me hebben gespot minder goed gedaan.
Maar dat is misschien niet zo ..... misschien loop je de ene dag tegen mensen aan die daar meer oog voor hebben dan anderen.
Zie je , niet alle mensen kijken op dezelfde manier naar anderen.
Of meer nog, niet iedereen zal op dezelfde manier laten blijken dat ze je gespot hebben.

Dus mogelijk ligt de oorzaak niet bij de travestiet , maar wel bij de mensen die hij vaak toevallig op zijn weg ontmoet.

Om je een beter idee te geven wat ik bedoel.

Vorige woensdag had ik een date met een man : na 30 minuten zegt die tegen mij .... ik ben niet zeker, maar ben jij vroeger geen man geweest ?
Hij wou er niks van weten en is vrij snel met een wrang gevoel vertrokken

Zaterdag had ik opnieuw een date met een man : ik doe ongeveer hetzelfde, niks speciaal .. zelfde kapsel , stijl van kleding.
Na 4 uur samen in het restaurant had die nog steeds niks gezien.
Als ik het dan op het einde van de date toch vertelde dan wou hij dat nauwelijks geloven.
Hij had er bovendien geen enkel probleem mee en wil zeker nog een date met mij.

Begrijp je hoe je toch net hetzelfde kan doen als trans en hoe 2 verschillende mensen toch totaal verschillend reageren.
Ik heb al langer begrepen dat sommige mensen sneller bepaalde mannelijke trekken opmerken bij mij dan andere mensen.
Dus mogelijk is het niet alleen aan je passable zijn, maar ook met welke personen je eerder bij toeval in contact komt.

Groeten,

Melina
lief dinnetje
Eredivisie

Mila schreef :

hmmmmmmmmmm.........een al vrouw passabele tv? Die lijkt mij dan een probleem hebben, want als een tv als vrouw passabel is, dan is die tv dus niet passabel als man, en de gemiddelde tv leeft als man, is een man en blijft een man, toch?

Inderdaad hé.
Telkens ik naar een travestie-party ga, kan ik heel netjes de bio-vrouwen en de travestieten meteen scheiden.
Dat neemt me ongeveer 30 seconden.
Maar begrijp dat niet verkeerd hé .... ik ga al jaren naar de travestie-party in België en Nederland ... ik heb al een massa optredens gezien.
Neen echt travestie is in veel gevallen gewoon heel mooi ..... en er zijn echt een hele pak super-mooie travestieten.
Maar neen vrouwen zijn het niet.
Dat is gewoon een andere categorie , meer niet.

Eigenlijk besef je dat step by step als je van travestiet overgaat naar transseksueel en als je dan inderdaad full-time als vrouw gaat leven, slapen, sporten, daten, vrijen ......
Het is dan best een heel lange weg, met veel stapjes die je moet nemen.

Ik ken nu best al een hele pak transseksuelen in België die je nog moeilijk van een vrouw kan onderscheiden.
Ik zou het zo zeggen als je het weet dan kan je altijd nog wel ergens een detail vinden, maar als je het niet weet dan haal je ze er gewoon niet meer uit.
Het gaat dan wel om personen , die geluk hebben gehad .... niet te lang, niet te breed, kleine fijne handen en kleine voeten.
(Zeer opvallend eigenlijk wel, ze hebben allen net zoals ik trouwens een schoemaat 39 .... of dit nu toeval is of niet, het is ergens wel vreemd.
Om als man geboren te zijn, toch maar een schoenmaat 39 hebben.....)
Bovendien hebben ze allen dus wel 2 jaar hormonen achter de rug, SRS, borstvergroting, FFS en volledige ontharing van het gezicht.

Groeten,

Melina
Juliette
ForumFan

Bericht door Juliette »

En zelfs al zou je ze herkennen..., wat maakt dat uit? Als een tv gelukkig is als tv dan hoeft die piemel er niet af om toch passabel te zijn. Ik ben het helemaal eens met iedereen die hier zegt dat het gaat om wat je uitstraald. ik kan mezelf nog zo laten verbouwen, maar als ik mannelijkheid uitstraal zie ik er mannelijk uit. Het gaat om geluk, niet om uiterlijke oppervlakkigheden.
"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"
Plaats reactie