Travestie gevoelens

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Margreet schreef:Waar ik nieuwsgierig naar ben is naar de erotische gevoelens (dus niet hoe klaar te komen) van andere travestieten, ikzelf ben bijvoorbeeld erg gevoelig bij de tepels en aanraking er van geeft me een heerlijk warm gevoel
Margreet,
de bedoeling van je vraag naar het blootgeven van specifieke erotische wensen van travestieten in het algemeen op een dergelijk forum is me niet helemaal duidelijk. Kun je aangeven wat je doel daarbij is ?

Overigens heb ik geen bezwaar tegen dit soort vragen, maar dan wel 1 op 1 en uitsluitend gesteld aan personen waar ik vertrouwen in schep of die me om een of andere reden intrigeren. Maar da's een persoonlijke keuze. Graag jouw uitleg waarom jij dit anders zou willen zien..
Laatst gewijzigd door Nathalie op do jan 15, 2004 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Gebruikersavatar
Francy
daar ben ik weer
Berichten: 11
Lid geworden op: vr sep 13, 2002 14:41
Locatie: friesland

Bericht door Francy »

Hallo meiden,

Leuk dat jullie zo reageren, ik wil echter nog wel iets kwijt. In de reacties wordt ook gesproken over klaarkomen, dit is niet datgene wat ik in 1e instantie bedoelde. Als ik een panty draag, krijg ik inderdaad een bobbeltje onder mijn rok, maar daar blijft het meestal bij.
Wat ik bedoel is bv. dat ik vaak overdag in de huiskamer zit met een panty en een rokje aan met de gordijnen open. Als mijn overbuurvrouw mij dan ziet of evt. andere mensen, dan raak ik erg opgewonden van de spanning en slaat mijn hart veeel sneller en stroomt de adrealine door mijn lichaam. Dit geeft voor mij een lekker gevoel! Ik ben dan ook benieuwd of dit bij het travestiet zijn hoort?

Liefs Francy
capt haok
Eredivisie
Berichten: 694
Lid geworden op: do mei 29, 2003 10:59

Bericht door capt haok »

Mischien toch een aparte gedeelte voor seksvragen want ik zat te kijken of er nog iets te lezen was over make-up, kleding enzo en dan dit...
Als kuis meisje vielen even mijn oogjes uit haar kasjes.... :D :wink:
Ik vind zeker dat hierover gesproken moet worden, er ligt hier nog een te grote taboe op.
En voor genderdysfoor ligt dit vaak ekstra moeilijk.
Helaas francy, kan ik hier weinig over zeggen....het enigste wat ik kan zeggen beleef het als iets wat bij je past, en laat je niet schuldig, vies voelen door wat de maatschappij zg normaal vindt.
Er is 1 grens, het mag niet tenkoste gaan van anderen.....dit is de absolute grens, hierover heen komen mag niet getolereerd worden....
Leef!!!!

Anouk
x
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Hoi Anouk

Ik heb daar een beetje dubbele gevoelens over.
Aan de ene kant is het goed als je dit soort vragen bij elkaar zet in een apart forum.
Aan de andere kant bestaat het gevaar dat je daarmee onbedoeld en ongewi;d een heel ander soort publiek gaat trekken. En daar zitten we nou net niet op te wachten.

Dus wie het weet mag het zeggen.
Cyn.
Gebruikersavatar
Margreet de lange
daar ben ik weer
Berichten: 13
Lid geworden op: zo mar 09, 2003 22:33

Erotiek

Bericht door Margreet de lange »

Hoi, het eerste bericht door jullie bij make-up en kleding geplaatst was niet duidelijk omdat er over sexuele gevoelens gesproken werd, als er erotische gevoelens had gestaan had Cynthia het waarschijnlijk niet over een condoom gehad. Ik heb mijn reactie als onderwerp Erotiek gegeven en dat is iets anders als seksvragen. Wat te denken van de erotiek bij het dragen van een strakke korte rok dat is toch iets anders als sex in een strakke korte rok.
Ik heb verder geen bedoelingen meer dan het voeren van een conversatie over erotiek. (volgens mij geeft dat veel verwarring en misschien is het wel een beetje taboe)
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Hallo,

Ik heb, als moderator, het bericht van Francy verplaatst naar Makeup, omdat ik dacht dat zij, in haar vraag, het nadruk legde op het praktische, aan kleding gerelateerde --
Francy schreef:Als ik een panty aantrek met daarbij een mooi rokje, kan ik mijn sexuele gevoelens niet onderdrukken. Ik ben dan ook benieuwd of dit ook deel uitmaakt van het travestiet zijn. Soms is het wel lastig, ik wil wel graag eens naar een T&T avond, maar ben dan bang dat ik daar ook opgewonden raak en somige dingen zijn moeilijk te verbergen in een strak rokje!!
Zo heb ik het ook, zoals een aantal anderen hier, beantwoord: Bij een man is, als hij op de gewone manier een onderbroek aantrekt, altijd een bobbeltje aanwezig. Door je geslachtsdeel naar achteren te doen, krijg je een mooie, platte beeld, zelfs in het strakste rokje. En -- dat voorkomt dat er, wat dan ook gebeurt, enige seksuele opgewondenheid zichtbaar wordt -- of zelfs misschien ontstaat.

Ik begrijp hieruit dat zowel Francy en Margreet echter een andere insteek hebben, en over het relatie tussen travestie en seksuele opgewondenheid willen hebben. M.i., -- en hier spreek ik op persoonlijke titel en niet als moderator -- heeft zo een discussie wel degelijk plaats op onze forum, mits het inderdaad serieus blijft, en niet tot doel heeft om elkaar op te geilen (en, zoals ik het tot nu toe heb gevolgd, lijkt het inderdaad serieus bedoeld).

Echter, Margreet, dat je jouw bericht de naam "Erotiek" heeft gegeven, is niet genoeg. Je hebt het gepost als deel van de thread "Travestie gevoelens", en daardoor maakt het deel uit van een discussie, waaraan je nu een andere wending wilt geven. Dat kan en dat mag, maar dan kan het gebeuren, dat de thread in het verkeerde forum nu zit. Natuurlijk kan ik als moderator het opnieuw verplaatsen, of het splitsen in twee. Of, je kunt gewoon een nieuwe thread hierover beginnen.

Groetjes,
Lisa
Laatst gewijzigd door Lisa met een S op vr jan 16, 2004 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Margreet de lange
daar ben ik weer
Berichten: 13
Lid geworden op: zo mar 09, 2003 22:33

Nogmaals EROTIEK

Bericht door Margreet de lange »

Hoi Lisa, je maakt het wel erg ingewikkeld met andere insteek na dat ik toch duidelijk uitgelegd heb dat sexuele gevoelens iets anders is dan erotiek, beticht je mij weer van dat ik het over sexuele gevoelens wil hebben, dat is niet zo. Maar een conversatie over Travestie gevoelens, zoals de kop luidt en gevoelens bij het dragen van dameskleding als travestiet lijkt me hier best op zijn plaats; de erotische aspecten van kledingstukken; de éen vindt een doorzichtige wiite BH prettiger en mooier en opwindender de ander een kanten zwarte.
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Margreet schreef:misschien is het wel een beetje taboe
Het is geen taboe, Margreet. (zie mijn vorige bericht). Maar dat een dergelijke openheid in een forum over uiterlijk, kleding en makeup een precedent kan lijken te scheppen voor anderen die primair gespitst zijn op de sexuele kant van de zaak lijkt me geen onlogisch gevolg.
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Gebruikersavatar
Isabelle Raulin dAymeries
dagelijks aanwezig
Berichten: 230
Lid geworden op: za aug 31, 2002 14:33
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Isabelle Raulin dAymeries »

Hee dames,

Ik heb de thread tweemaal gelezen, want er wordt aardig wat naast elkaar gepraat. Maar daardoor staat er ook heel veel in over onderwerpen die hier niet zo vaak aan bod komen.

Laat ik eerst even schrijven dat ik het eens ben de dames moderatoren: de taal waarin onervaren mannen laten blijken dat ze ons wel spannend vinden, hoef ik hier niet te lezen. Ik vind wat ze over straat schreeuwen al erg genoeg. En contactadvertenties, daar is een aparte rubriek voor.

Dan even terugkomen op wat Francy en Margreet schrijven. Als je op vrouwen valt, is de eerste keer dat je jezelf met alles erop en eraan ziet, uiteraard een heel bijzondere ervaring. Maar die is niet uniek voor travestieten: ik krijg vaak die vraag van lesbische vrouwen, die ook het voorwerp van hun eigen belangstelling kunnen zijn, en willen weten hoe wij dat ervaren. Gek genoeg heb ik nog nooit ergens gehoord of gelezen dat homosexuele mannen ook zoiets kunnen beleven.

Nog veel onbegrijpelijker vind ik het verband tussen travestie en fetisjisme en exhibitionisme. In het begin lijkt het voor de hand te liggen, maar na verloop van tijd lijkt het meer een misverstand over wat je lichaam je probeert te vertellen. Vroeger dacht ik dat ik een behoorlijk aantal fetisjen had. Nu draag ik al die dingen, en ik word er niet meer opgewonden van, het is meer iets wat bij me hoort.

Met exhibitionisme heb ik weinig ervaring, maar ik denk dat je daar in dezelfde val kan trappen. Wat je lichaam je probeert te vertellen is dat je de deur uit moet. Ga niet denken dat je er opgewonden van wordt om je aan anderen te laten zien in kleding waarmee je zo achter een raam kan. Het signaal betekent dat het maar eens uit moet zijn met je tussen vier muren om te kleden.

Wat betreft de erectie onder een strak rokje: nooit meegemaakt, en het lijkt mij ook niet dat het kan. Gewoon omdat de ader onderaan je zaakje zit, en niet meer geblokkeerd kan worden als e.e.a. naar achteren zit. Verder wordt heel wat masturbatie en sex onbruikbaar om dezelfde, en andere, hele praktische redenen. Maar dit hoort inderdaad niet thuis op het make-up & uiterlijk-forum. Sex in travestie is een forum op zich.

Al het bovenstaande valt voor mij, na nog geen twee jaar uit de kast, al onder beginnersfouten. Maar jullie halen zijdelings een heel ander onderwerp naar voren, wat hier wel thuis hoort: ik zou het trava-erotiek willen noemen. Waar veel mannen kousen mooier vinden voor een vrouw, vinden zij juist een panty leuker voor een travestiet. Een spijkerbroek voor een vrouw, maar een rokje voor een travestiet.

En zo zijn er een heleboel dingen: een wasbordje tot bijna onder je oksels, liever dan een blote navel met twee vetrolletjes over de spijkerbroek heen. Altijd blote armen. Liever laarzen of stripper heels dan pumps of sneakers. Liever een gladde dan een kanten BH. Loshangend haar in plaats van staarten, vlechten en dreads, of hoogstens opgestoken, maar dan met een tiara. Sommige liefhebbers noemen dit "vrouwelijkheid", maar het werkt duidelijk anders: het lijkt meer een travestie-idioom.

Weet iemand wat daar de echte "regels" van zijn?

Isabelle
Get over it.
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Margreet,

Ik beticht je nergens van. Ik zeg gewoon dat, m.i. het onderwerp waarover je wilt hebben meer iets is voor een andere forum, en niet het forum waar ik dit posting naartoe heb verhuisd. En ik geef je een tip, want je schreef elders dat je niet zo veel ervaring hebt in het forum, dat, ook al zet je een andere onderwerp in het onderwerp-veldje van een thread, het wordt voor niemand zichtbaar, want het oorspronkelijke naam verschijnt in het lijst van topics in het forum.

Ik vind het integendeel, een zeer interessante onderwerp.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
simone_v
ff weer wat posten
Berichten: 58
Lid geworden op: zo sep 08, 2002 0:12
Locatie: zeg maar de IJmond

Bericht door simone_v »

Ooit gehoord van een jongen die dolgraag vrachtwagenchauffeur wilde worden, na zijn eerste ritje in een (heel erg grote) vrachtwagen:

Daar krijg ik nou echt een stijve plasser van!

Wat ik bedoel te stellen, is dat iedereen die voor het eerst aan zijn grootste interesse toegeeft daar sexuele gevoelens bij kan krijgen. Dat geldt voor bio-vrouwen trouwens net zo. En net als dat ik zeker weet dat die jongen, die inmiddels allang chauffeur is, niet meer bij iedere keer dat hij zijn cabine inklimt opgewonden raakt, zo gaan de sexuele gevoelens die veel travestieten hebben bij het aantrekken van mooie lingerie na een aantal jaren verminderen.

Mijn travestie begon al toen ik een jaar of vier was. Destijds was er totaal geen sprake van lichamelijke opwinding, ik had nog nooit van seks gehoord op die leeftijd. In de puberteit kwam die opwinding echter sterk naar voren en is nooit meer helemaal verdwenen. En als je niets naar achteren vouwt heb je dus een bobbel onder een strakke rok. In een strakke broek overigens ook. Of je dat fout vindt moet je voor jezelf uitmaken. Wie passabel wil zijn heeft weinig keus, opvouwen is dan een goede optie.
Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen.
Gebruikersavatar
Francy
daar ben ik weer
Berichten: 11
Lid geworden op: vr sep 13, 2002 14:41
Locatie: friesland

Bericht door Francy »

Hallo dames,

Dat ik in 1e instantie de vraag niet durfde te stellen blijkt achteraf niet zo vreemd. Want over de gevoelens die wij travestieten hebben bij het dragen van vrouwlijke kleding, daar wordt inderdaad weinig over gesproken. Ik heb door mijn vraag heel wat stof doen opwaaien! :wink:

Het was en is niet mijn bedoeling om het hier uitgebreid te hebben over sexuele gevoelens. Echter ik ben wel nieuwsgierig naar het hoe en waarom van verschillende personen om vrouwenkleren aan te trekken.
Misschien dat wij, door van gedachten te wisselen, onze eigen gevoelens beter kunnen begrijpen. In ieder geval doet het mij goed om te lezen dat er meer mensen zijn die dezelfde gevoelens hebben als ik. :P
Erkening en Herkenning!!!!

Liefs,

Francy
Gebruikersavatar
Margreet de lange
daar ben ik weer
Berichten: 13
Lid geworden op: zo mar 09, 2003 22:33

Bericht door Margreet de lange »

Hoi Francy, je bent iemand met veel gezichten volgens mij. Het eerste bericht van je gaf verwarring. Jij sprak van sexuele gevoelens bij het aantrekken van een panty en slip ( een andere schrijfster merkte op: Fetijisme) en omdat het over de angst van bobbels in strakke rokjes ging werd je bij make-up, uiterlijk en kleding geplaatst dat gaf meer verwarring. Het tweede bericht van je ging over exhibitionisme (ook door de zelfde schrijfster opgemerkt) en nu ben je in je derde bericht een travestiet die vindt dat ze veel stof doet opwaaien. Ik vind een conversatie wel leuk maar twijfel aan je oprechtheid.
Gebruikersavatar
michelletv
is nieuw hier
Berichten: 7
Lid geworden op: zo okt 12, 2003 12:24
Locatie: rotterdam

Bericht door michelletv »

als ik verkleed ben als vrouw wat ik zo veel mogelijk doe krijg ik wel gevoelens maar niet van erotische aard. :o
en wat die bobbel betreft draag ik plooi rokjes of stop het onderwerp goed weg, :lol:
want anders voel ik me net een vent met een jurk en dat is een heel onprettig gevoel :cry:
als ik vrouw ben wil ik er ook als vrouw uit zien :wink:

:D kussjes van michelle :D
Gebruikersavatar
Francy
daar ben ik weer
Berichten: 11
Lid geworden op: vr sep 13, 2002 14:41
Locatie: friesland

Bericht door Francy »

Margreet,

Hebben wij allemaal niet meerdere gezichten?? (man/vrouw)

Wat betreft mijn gevoelens, die zijn weldegelijk oprecht. Het 1e en 2e bericht hebben ook met elkaar te maken, dit zijn gevoelens die mij voorkomen. Wat ik ook al eerder schreef, ben ik wat betreft mijn gevoelens nog op zoek, het een plekje te geven.

Dus twijvel niet aan mijn oprechtheid, ik uit mijn gevoelens tenminste!

Groetjes,

Francy
Plaats reactie