Het stoppen van de subsidie van ontharing

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Leonie schreef: lijkt me een beeje een eenzijdig verhaal. daarnaast vind ik 700.000 euro een hoop geld. zolang er van uit deze gemeenschap geen alternatief word geboden....stop dan met zeuren. er moet nu eenmaal geld bespaard worden punt uit en dat geld moet overal een beetje vandaan komen.
Hoezo eenzijdig? Vanuit het standpunt van een trans bekeken, bedoel je? Dat kan kloppen. Je mag vinden dat ik zeur hoor, geen probleem. Maar €700.000 is peanuts op de totale begroting. Ik ben het wel met je eens dat er ook talloze omaatjes enz beroofd zijn. Waarom niet gewoon de onroerend goed belasting omhoog gooien en de hypotheek rente aftrek boven de €250.000 afschaffen? Dat zijn mensen die wel wat kunnen missen. Hoe zit het eigenlijk met jouw ontharing? Heb je die vergoed gekregen, ben je rijk en kun je het zelf betalen of laat je je baard gewoon staan?
Leonie schreef: verder zal ik mijn mening over groenlinks maar voor me houden.....
Ah, toe, vertel.
Marry
ff weer wat posten
Contacteer:

Bericht door Marry »

Leonie schreef:
Violet Skye schreef:Tsja, nu er nog meer bezuinigd moet worden en er een dikke kostenpost voor de veiligheid van het spoor is bijgekomen, zie ik niet het niet zitten dat de regering een reeds genomen besluit terug gaat draaien. Misscien dat het stabiliteitspact onder druk van Frankrijk en Duitsland alsnog op de helling gaat, maar tot die tijd heeft Hoogervorst zo'n beetje 100 mensen per jaar kaal geplukt. Een besparing van maar liefst €700.000,-. Dat zal helpen.
lijkt me een beeje een eenzijdig verhaal. daarnaast vind ik 700.000 euro een hoop geld. zolang er van uit deze gemeenschap geen alternatief word geboden....stop dan met zeuren. er moet nu eenmaal geld bespaard worden punt uit en dat geld moet overal een beetje vandaan komen.

verder zal ik mijn mening over groenlinks maar voor me houden.....
Het enigste wat we kunnen doen is voor indivueel aktie onder nemen via een advocaat en ik ben al blij dat het Gender team in het VU ook al aktie onder neemt.

En Leonie ! ik heb dit onderwerp niet geschreven om te discuseren maar ik wil gewoon weten in hoe vere men er over denkt en er mee bezig is.
En ik vind wel dat Violet skye gelijk heb en niet zeurt. Er wordt door de politiek te veel naar andere zaken gekeken.
De rijken merken er weinig van maar de gene die in de minima zitten gaan er dik op achteruit en hebben zo'n subsidie hard nodig.
Marry
ff weer wat posten
Contacteer:

Bericht door Marry »

esther-marye schreef:Ik wens je veel succes met je actie en hoop dus dat het gaat lukken, Maar met die lui in DenHaag is het praten tegen dovemans oren
Je heb gelijk Esther maar, ik wacht wel af hoe de rechtzaak gaat verlopen.
Leonie
ForumFan

Bericht door Leonie »

marina33 schreef:
Leonie schreef:
Violet Skye schreef:Tsja, nu er nog meer bezuinigd moet worden en er een dikke kostenpost voor de veiligheid van het spoor is bijgekomen, zie ik niet het niet zitten dat de regering een reeds genomen besluit terug gaat draaien. Misscien dat het stabiliteitspact onder druk van Frankrijk en Duitsland alsnog op de helling gaat, maar tot die tijd heeft Hoogervorst zo'n beetje 100 mensen per jaar kaal geplukt. Een besparing van maar liefst €700.000,-. Dat zal helpen.
lijkt me een beeje een eenzijdig verhaal. daarnaast vind ik 700.000 euro een hoop geld. zolang er van uit deze gemeenschap geen alternatief word geboden....stop dan met zeuren. er moet nu eenmaal geld bespaard worden punt uit en dat geld moet overal een beetje vandaan komen.

verder zal ik mijn mening over groenlinks maar voor me houden.....
Het enigste wat we kunnen doen is voor indivueel aktie onder nemen via een advocaat en ik ben al blij dat het Gender team in het VU ook al aktie onder neemt.

En Leonie ! ik heb dit onderwerp niet geschreven om te discuseren maar ik wil gewoon weten in hoe vere men er over denkt en er mee bezig is.
En ik vind wel dat Violet skye gelijk heb en niet zeurt. Er wordt door de politiek te veel naar andere zaken gekeken.
De rijken merken er weinig van maar de gene die in de minima zitten gaan er dik op achteruit en hebben zo'n subsidie hard nodig.
Hoi,

ik geef ok alleeen maar mijn mening. ik ben van mening dat iedereen wat moet inleveren. misschien moet je in een recht zaak niet gaan knokken vooor een 100% vergoeding maar voor 50% of dat de overheid je instaat steld om goedkoop geld te lenen zonder veel risico's.

En violet, het stabiliteits pact op de helling? wat bereiken we darmee?
en voor 700.000 euro kan je weer 5 basis docenten betalen. misschien moeten we maar argumenten aan gaan dragen waarom deze 700.000 euro goed uitgegeven geld was? inplaats van te zeggen dat het een schande is dat de subsidie stop zetten.

voorbeeld: Door financiele bijstand voor het ontharen van het gelaat zijn man naar vrouw transseksuelen beter instaat op een goed niveau te functioneren in de maatschapij en zijn beter instaat om weer aan de slag te gaan. op deze manier zijn man naar vrouw transseksuelen beter instaat weer een bijdragen (financieel) te leveren aan deze maatscahpij.

wij moeten de minister er van overtuigen dat hij fout zit....met een hophandtekeingen geef je alleen maar aan dat je het er niet mee eens bent! misschien moeten wij maar is een soort enquete opgaan stellen en die door zoveel mogelijk transseksuelen laten invullen en daar een concluie uit trekken en dat naar de minister sturen....?

en wat voor een actie heeft de VU ondernomen? was ik niet van op de hoogte...heeft het iest opgeleverd?

en daarnaast...ik wens je wel gewoon suc6 met je pgogingen om toch wat vegoed te krijgen....
Marry
ff weer wat posten
Contacteer:

Bericht door Marry »

Hoi Leonie,
dankje, ik ga m'n best doen.
Het geef ook niet dat je je mening geef.
Maar ik ga gewoon voor de 100% want 50 % is gewoon te weinig.

Het Genderteam is met Enquete bezig. je moet Jos er maar naar vragen.
Leonie
ForumFan

Bericht door Leonie »

marina33 schreef:Hoi Leonie,

ik snap wel dat je voor de 100% wilt gaan....misschien is het toch beter om op een gegeven moment te nemen wat ze aanbieden. misschien minder bevredigend maar het is wel iets....

wat het genderteam dan doet lijkt me een goede manier van actie voeren, toon aandat de minister fout zit. speel het vooral op het finaciele vlak wat dat is belangrijk voor hem....
Marry
ff weer wat posten
Contacteer:

Bericht door Marry »

Leonie schreef:
marina33 schreef:Hoi Leonie,

ik snap wel dat je voor de 100% wilt gaan....misschien is het toch beter om op een gegeven moment te nemen wat ze aanbieden. misschien minder bevredigend maar het is wel iets....

wat het genderteam dan doet lijkt me een goede manier van actie voeren, toon aandat de minister fout zit. speel het vooral op het finaciele vlak wat dat is belangrijk voor hem....
Tuurlijk is het wel iets maar ik ga er gewoon voor !

wat het Genderteam doet is ook goed maar, ze verwijzen je ook door naar een advocaat omdat, het toch ook op zich zelf staande zaken zijn.
En hoe meer zaken de advocaat wint , hoe meer ze het kan gebruiken in andere zaken.
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Leonie schreef: En violet, het stabiliteits pact op de helling? wat bereiken we darmee?
De regering een beetje ruimte bieden om de groei van de economke te stimuleren. Ken je de economie leer van Keynes?
Leonie schreef: voorbeeld: Door financiele bijstand voor het ontharen van het gelaat zijn man naar vrouw transseksuelen beter instaat op een goed niveau te functioneren in de maatschapij en zijn beter instaat om weer aan de slag te gaan. op deze manier zijn man naar vrouw transseksuelen beter instaat weer een bijdragen (financieel) te leveren aan deze maatscahpij.
Zulk soort argumenten zijn vast gebruikt ten tijde van de invoering van de subsidie regeling.
Leonie schreef: wij moeten de minister er van overtuigen dat hij fout zit....met een hophandtekeingen geef je alleen maar aan dat je het er niet mee eens bent! misschien moeten wij maar is een soort enquete opgaan stellen en die door zoveel mogelijk transseksuelen laten invullen en daar een concluie uit trekken en dat naar de minister sturen....?
Ehm, volgens mij heeft een beetje helder denkend mens wel in de gaten dat het moeilijk vrouw zijn is met een baardschaduw.
Leonie schreef: en wat voor een actie heeft de VU ondernomen? was ik niet van op de hoogte...heeft het iest opgeleverd?
De VU heeft mij gebeld met de mededeling dat er een advocaat een proces ging aanspannen om de ontharing weer vergoed te krijgen. Omdat je die advocaat zelf moest betalen en dat met volledige rechtsbijstand uitkomt op een eigen bijdrage van ongeveer €150, heb ik daar vanaf gezien omdat het mij maar €200 heeft gekost toen mijn machtiging ingetrokken werd, de rest was al opgeblend. Voor 5 tientjes begin ik niet aan die drukte.
Marry
ff weer wat posten
Contacteer:

Bericht door Marry »

Violet Skye schreef:
Leonie schreef: En violet, het stabiliteits pact op de helling? wat bereiken we darmee?
De regering een beetje ruimte bieden om de groei van de economke te stimuleren. Ken je de economie leer van Keynes?
Leonie schreef: voorbeeld: Door financiele bijstand voor het ontharen van het gelaat zijn man naar vrouw transseksuelen beter instaat op een goed niveau te functioneren in de maatschapij en zijn beter instaat om weer aan de slag te gaan. op deze manier zijn man naar vrouw transseksuelen beter instaat weer een bijdragen (financieel) te leveren aan deze maatscahpij.
Zulk soort argumenten zijn vast gebruikt ten tijde van de invoering van de subsidie regeling.
Leonie schreef: wij moeten de minister er van overtuigen dat hij fout zit....met een hophandtekeingen geef je alleen maar aan dat je het er niet mee eens bent! misschien moeten wij maar is een soort enquete opgaan stellen en die door zoveel mogelijk transseksuelen laten invullen en daar een concluie uit trekken en dat naar de minister sturen....?
Ehm, volgens mij heeft een beetje helder denkend mens wel in de gaten dat het moeilijk vrouw zijn is met een baardschaduw.
Leonie schreef: en wat voor een actie heeft de VU ondernomen? was ik niet van op de hoogte...heeft het iest opgeleverd?
De VU heeft mij gebeld met de mededeling dat er een advocaat een proces ging aanspannen om de ontharing weer vergoed te krijgen. Omdat je die advocaat zelf moest betalen en dat met volledige rechtsbijstand uitkomt op een eigen bijdrage van ongeveer €150, heb ik daar vanaf gezien omdat het mij maar €200 heeft gekost toen mijn machtiging ingetrokken werd, de rest was al opgeblend. Voor 5 tientjes begin ik niet aan die drukte.
dat is je eigen keus en die moet gerespecteerd worden toch!
Leonie
ForumFan

Bericht door Leonie »

Violet Skye schreef:
afspraak is afspraak dus we houden ons aan het stabiliteits pakt. ik snap eigenlijk ook niet zo goed waarom we ons zo'n worgen maken over de economie. er word van de daken geschreeuwd dat het slecht gaat in nederland...hoe kom je er bij vraag ik me af....het gaat even wat minder goed.

en over de argumenten om ontharing te vergoeden. er zijn vast al 100 argumenten geweest. kennelijk heeft de minister andere argumenten. en handtekeningen actie om te zeggen dat je het er niet mee ens bent dat schiet dan weinig op. laten we dan de minister overtuigen dat hij ongelijk heeft....?

en dat de minister een weldenkend mens is ga ik niet aantwijfelen maar ik denk dat hij niet kan inschatten hoe het is om als vrouw met een baard te leven. ik denk dat hij geen idee heeft.

Ik wil er best wat tijd insteken om wat te onderzoeken. kosten/opbrengst, menselijkleed tegen financiele middelen afwegen enz enz. iemand zin om daar mee te helpen?
Marry
ff weer wat posten
Contacteer:

Bericht door Marry »

Ik wacht nu gewoon af hoe de rechtzaak gaat verlopen.
En wat Het Genderteam verder gaat onder nemen met die enquete..
esther-marye
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Verkeerde Bezuinigingen.

Bericht door esther-marye »

Ik vind het alleen een beetje jammer dat hier nou weer op bezuinigd moet worden, want ik hoorde laatst een verhaal van dikke verkwisting van belasting geld, Die nieuwe politie commesaris van Amsterdam krijgt even € 900.000 gemeenschaps geld voor de aankoop van zijn nieuwe woning. Even kijken dat is die 700.000 euro van de ontharing en....... Zal je straks beleven dat Hogevorst zegt dat Transseksualiteit tussen je oren zit en het te genezen is met pysiologische hulp en dat de SRS een keuze is en daarom maar niet meer vergoed wordt door het ziekenfonds. Zelf heb ik een petitie getekend op Http://www.hoogervorst-nee.tk en heb ik tegen dit kabinet een petitie getekend op de site van de SP. (http://www.sp.nl/) Ik hoop dat het wat gaat helpen
Groetjes

Afbeelding
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Leonie schreef: afspraak is afspraak dus we houden ons aan het stabiliteits pakt. ik snap eigenlijk ook niet zo goed waarom we ons zo'n worgen maken over de economie. er word van de daken geschreeuwd dat het slecht gaat in nederland...hoe kom je er bij vraag ik me af....het gaat even wat minder goed.
Volgens mij leef je dan in een andere wereld als ik, hier gaat het al een tijd veel minder goed. De werkloosheid is nog nooit zo hoog geweest.
Leonie schreef: en over de argumenten om ontharing te vergoeden. er zijn vast al 100 argumenten geweest. kennelijk heeft de minister andere argumenten. en handtekeningen actie om te zeggen dat je het er niet mee ens bent dat schiet dan weinig op. laten we dan de minister overtuigen dat hij ongelijk heeft....?
Waarom? Jij vond hettoch een goede zaak dat de ontharingsbehandelinng niet meer vergoed wordt, of begin je bij te draaien?
Leonie schreef: en dat de minister een weldenkend mens is ga ik niet aantwijfelen maar ik denk dat hij niet kan inschatten hoe het is om als vrouw met een baard te leven. ik denk dat hij geen idee heeft.
Daar twijfel ik wel aan. Hij vind het normaal dat oude mensen die zonder rollator de deur niet meer uit kunnen, dat hadden moeten zien aankomen. Dus wordt het niet vergoed. Eigen verantwoordelijkheid heet zoiets, datzelfde argument gold ook voor transen en ontharing. Dat er straks mensen naar een zo goedkoop mogelijke oplossing voor hun gezichtsbeharing gaan zoeken en daarom een maar wat minder ervaren therapeut kiezen en daarbij het risico lopen om hun gezicht te verbranden heeft hij niet voorzien.
Leonie schreef: Ik wil er best wat tijd insteken om wat te onderzoeken. kosten/opbrengst, menselijkleed tegen financiele middelen afwegen enz enz. iemand zin om daar mee te helpen?
Hoe wil je dat gaan aanpakken?
Marry
ff weer wat posten
Contacteer:

Re: Verkeerde Bezuinigingen.

Bericht door Marry »

esther-marye schreef:Ik vind het alleen een beetje jammer dat hier nou weer op bezuinigd moet worden, want ik hoorde laatst een verhaal van dikke verkwisting van belasting geld, Die nieuwe politie commesaris van Amsterdam krijgt even € 900.000 gemeenschaps geld voor de aankoop van zijn nieuwe woning. Even kijken dat is die 700.000 euro van de ontharing en....... Zal je straks beleven dat Hogevorst zegt dat Transseksualiteit tussen je oren zit en het te genezen is met pysiologische hulp en dat de SRS een keuze is en daarom maar niet meer vergoed wordt door het ziekenfonds. Zelf heb ik een petitie getekend op Http://www.hoogervorst-nee.tk en heb ik tegen dit kabinet een petitie getekend op de site van de SP. (http://www.sp.nl/) Ik hoop dat het wat gaat helpen
Hoi Esther,
Laten we hopen dat hij de SRS niet afpak want, maak hij een hoop mensen boos denk ik .
Ik heb die petitie ook getekend en laten we hopen dat het wat helpt.
Marry
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Re: Verkeerde Bezuinigingen.

Bericht door petra_ »

esther-marye schreef:Ik vind het alleen een beetje jammer dat hier nou weer op bezuinigd moet worden, want ik hoorde laatst een verhaal van dikke verkwisting van belasting geld, Die nieuwe politie commesaris van Amsterdam krijgt even € 900.000 gemeenschaps geld voor de aankoop van zijn nieuwe woning. Even kijken dat is die 700.000 euro van de ontharing en....... Zal je straks beleven dat Hogevorst zegt dat Transseksualiteit tussen je oren zit en het te genezen is met pysiologische hulp en dat de SRS een keuze is en daarom maar niet meer vergoed wordt door het ziekenfonds. Zelf heb ik een petitie getekend op Http://www.hoogervorst-nee.tk en heb ik tegen dit kabinet een petitie getekend op de site van de SP. (http://www.sp.nl/) Ik hoop dat het wat gaat helpen
Er was ook nog zoiets als een kleine verbouwing van het Catshuis, de ambtelijke woning van Balkenende, iets met een tuin van 3 miljoen ofzo. In de tussentijd huurde hij een optrek ergens in Den Haag voor zo'n €7000 per maand.
Plaats reactie