Nog een keer: Oudjes scheiden na geslachtsverandering man

Algemeen

Moderator: Moderators

Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Violet
Cynthia schreef:

Dan snap je de essentie niet van wat ik bedoelde.
Na geslachtswijziging bestaan er nog steeds de tweedeling mannen en vrouwen. En hoewel je erover kunt discussieren in hoeverre je straks helemaal erbij behoort of niet (dat laat ik hier achterwege) verandert dat niets aan de traditionele hokjes.
Maar het homohuwelijk is iets geheel nieuws. En daar hebben de diehards meer moeite mee dan met onze overstap van het ene hokje naar het andere.

Homoseksualiteit verandert niks aan de tweedeling man-vrouw, als je het mij vraagt. Schijnbaar dat denk jij daar anders over? Nogal logisch dan dat we elkaar niet volgen.
ALs je zou lezen wat ik schrijf, had je gezien dat ik het had over het homohuwelijk, niet over homosexualiteit zelf. Als jij het verschil daar niet tussen kent en reageert op dingen die er niet staan begrijp ik ook wel dat we zo'n moeite met elkaar hebben.

Voortaan eerst lezen wat er staat he.
Cyn.
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

klazien-sark schreef:Die reactie is grappig. Maar op de laatste zin van mijn berichtje had misschien beter een reactie gepast. Dat zet namelijk aan tot relativering: wij in ons pokkenlandje (16 miljoen inwoners) met allerlei theorieën en problemen over travestie en transseksualiteit, en 1.3 miljard mensen die van die problemen zelfs nog nooit hebben gehoord. Het is vaak genoeg een elitaire/luxe discussie die hier wordt gevoerd. Dat wilde ik maar even zeggen. Maar dat is blijkbaar te saai om op te reageren.
Het is niet zo raar dat er hier vooral over geschreven wordt over dingen die nederlandse T's direct raken. En dat zijn vaak luxe problemen inderdaad, vooral vergeleken met landen als China waar je maar 1 kind mag en babies, met name meisjes, vaak gedood worden. Misschien is de regering wel bijgedraaid vanwege de verhouding mannen en vrouwen.
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Cynthia schreef: Voortaan eerst lezen wat er staat he.
Ik lees goed. Ook het homowuwelijk voegt geen hokje toe, het getuigt alleen van een verstandige regering. Geloof jij soms dat je echt mannetjes en vrouwtjes homo's/lesbo's hebt? Homo's zijn gewoon hun geboortegeslacht alhoewel sommige homo's trans zijn uit schaamte voor hun homoseksualiteit. Maar daar hebben ze rood licht voor.
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Violet.

Jij gaf als antwoord:
Cynthia schreef:

Voortaan eerst lezen wat er staat he.

Ik lees goed.
Oh. Dus je wilt me met opzet verkeerd begrijpen?

Cynthia.
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Cynthia schreef:

Na geslachtswijziging bestaan er nog steeds de tweedeling mannen en vrouwen. En hoewel je erover kunt discussieren in hoeverre je straks helemaal erbij behoort of niet (dat laat ik hier achterwege) verandert dat niets aan de traditionele hokjes. Maar het homohuwelijk is iets geheel nieuws.
Hier schrijf je dat het homohuwelijk een einde maakt aan de tweedeling mannen en vrouwen. Hoe moet ik dat anders begrijpen dan?
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Violet.

Ik heb nergens ook maar geïnsinueerd dat ik bij het homohuwelijk over dezelfde hokjes praat als bij de tweedeling man-vrouw. Dat heb jij erbij bedacht. Zo dom ben ik niet.

Ik praatte over het hokjesdenken. Er zijn meer hokjes dan alleen man of vrouw hoor.

Cynthia.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

klazien-sark schreef:Wij in ons pokkenlandje (16 miljoen inwoners) met allerlei theorieën en problemen over travestie en transseksualiteit, en 1.3 miljard mensen die van die problemen zelfs nog nooit hebben gehoord. Het is vaak genoeg een elitaire/luxe discussie die hier wordt gevoerd. Dat wilde ik maar even zeggen.
Natuurlijk, dat is allemaal waar. Vergeleken met mensen die in sloppenwijken wonen en de miljoenen wereldwijd die van minder dan twee dollar per dag moeten rondkomen mogen we natuurlijk helemaal niet klagen, in welke positie we ons in Nederland dan ook bevinden.

Toch vind ik dat je met dit soort vergelijkingen geen recht doet aan de gevoelens die mensen hier wel degelijk hebben.

Groetjes,

Annegreet
klazien-sark
dagelijks aanwezig

Bericht door klazien-sark »

Ik dacht niet dat ik me uitspreek over de gevoelens van mensen. En overigens ben ik niet de eerste die vaststelt dat T's in Nederland nogal op zichzelf betrokken zijn en weinig oog hebben voor wat zich buiten hun eigen ikje voltrekt. (Behoudens een aantal uitzonderingen.)
En overigens Annegreet, lijkt jou dat nou echt leuk als altijd iedereen hier ja en amen knikt en nooit eens de knuppel in het hoenderhok gooit??? Boerinnen in Sneek hebben wat dat betreft graag wat leven in de brouwerij.
I say to you: Live your life in a loving but courageous way, combining the feminine and the masculine virtues.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

klazien-sark schreef:Boerinnen in Sneek hebben wat dat betreft graag wat leven in de brouwerij.
Ik kan het mij voorstellen, met al die chinese geleerden die langskomen. Daar valt er mee te lachen. :-)

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Lisa met een S schreef:In Japan bestaat er een fenomeen "Cosplay", waar mensen zich verkleden als karakters uit tekenfilms en stripboeken. Het is ook een populaire bezigheid voor travestieten (maar niet uitsluitend travestieten). Mede daardoor, verschijnen er in bepaalde kranten, regelmatig berichten over travestieten die ondergoed van vrouwen van de waslijn halen en verzamelen, of bankroven plegen, of soortgelijke sterke verhalen. De verhalen worden overgenomen door de meer sensationele pers in Australie en New Zealand, en zodoende heeft zo een verhaal, kennelijk, meerdere bronnen die het bevestigen. Ik vertrouw het toch niet.
Hier zo een verhaal uit Japan:
Transvestite robs convenience store

A transvestite robbed a convenience store at knifepoint in Tokyo's Shinjuku district early Saturday, police said.

The cross dressing crook burst into the store while wearing only stockings and a camisole, thrust a knife at the store employee and demanded he hand over cash.

The employee gave the robber about 100,000 yen and the shoeless robber fled.

Police continue searching for the transvestite bandit.

Police said the transvestite robbed the Thanks Shinjuku 5-Chome convenience store just before 4:30 a.m.

The store employee described the robber as being about 180 centimeters tall, in his 30s or 40s and wearing a shoulder-length, black wig.

He was also wearing make-up, but his five o'clock shadow was clearly evident.
(Mainichi and wire reports, June 5, 2004)
:D :D :D
He was also wearing make-up, but his five o'clock shadow was clearly evident.
Nooit van Ben Nye gehoord, zeker...

Lisa :wink:
If all else fails, buy new shoes
klazien-sark
dagelijks aanwezig

Bericht door klazien-sark »

Lisa met een S schreef:
klazien-sark schreef:Boerinnen in Sneek hebben wat dat betreft graag wat leven in de brouwerij.
Ik kan het mij voorstellen, met al die chinese geleerden die langskomen. Daar valt er mee te lachen. :-)

Lisa
Boerinnen uit Sneek op het forum van travestie.org hebben buiten dat forum ook nog een ander leven. En zoals een forumdiva hier buiten de travestie.org wereld zich graag bezig houdt met fotografie, ontmoet de Boerin uit Sneek wel eens wat mensen uit verschillende windstreken. En vanuit Sneek Noord ben je met de NS in een dikke twee-en-een-half uur in Schiphol, vanwaaruit je de hele wereld kunt bezoeken. :P
I say to you: Live your life in a loving but courageous way, combining the feminine and the masculine virtues.
Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Klazien schreef: En vanuit Sneek Noord ben je met de NS in een dikke twee-en-een-half uur in Schiphol, vanwaaruit je de hele wereld kunt bezoeken.
Wel jammer dat je je klompen niet mag aanhouden maar alleen mee mogen in het vrachtgedeelte van het vliegtuig.
Toch een minpuntje van vliegen.
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Stel je nou eens voor dat je met je klompen het World Trade Centre omschopt in het voorbij vliegen. Ik begrijp het best zo'n voorzorgsmaatregel :wink: 8)
Joanna_
dagelijks aanwezig

Bericht door Joanna_ »

Joanne schreef:Stel je nou eens voor dat je met je klompen het World Trade Centre omschopt in het voorbij vliegen. :wink: 8)
:evil: Te laat.....dat lukt niet meer
Itthi pi hi ekacciya seyya.
Plaats reactie