Hoe is het hier????

Algemeen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Spironolactone heeft een iets mindere invloed op het krijgen van erecties dan cyproteron acetaat, maar het is wel degelijk een anti androgeen. Je zult alleen een iets hogere dosis moeten slikken. Als je alleen oestrogenen neemt, wordt je op den duur ook impotent trouwens. Toegegeven, cyproteron acetaat is de beste erectiekiller in pilvorm die er bestaat. Het houdt alleen niet in dat het ook het enige middel is met die werking.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Hahaha ik wou zeggen dat ik helemaal geen erectie kon krijgen van de spiro maar dat kwam waarschijnlijk meer omdat ik dat pas na mijn SRS gebruikt heb :D Ik vind eerlijk gezegd Spiro ook gevaarlijk om te nemen. Het is namelijk een plaspil en gooit je vochthuishouding compleet overhoop. Maarreh dames mag ik even een verzoekje doen. Nou hebben we een tijd geleden een behoorlijke discussie gevoerd over het forum algemeen. Mijns inziens is hormoonpraat en dergelijke iets wat voor de andere T groepen hier niet echt interessant is. Dus misschien handig dat te verplaatsen naar het forum TS. Zomaar even tussendoor.
Enneh Derya het merk Androcur is erg duur maar misschien dat je merkloze cyproteronacetaat kunt vinden. Das de werkzame stof in Androcur en dat is vast ook een stuk goedkoper. Ik heb allee geen idee waar je dat zou moeten zoeken. Ik heb het zelf hier al die tijd gekregen van de apotheek maar ik was dan ook al onder behandeling van de VU
Wat ik trouwens begrepen heb van de VU is dat mensen die al aan het doe het zelven zijn met hormonen sneller op de hormonen gezet worden door hun. Misschien handig nog een keer erheen te gaan als je al een half jaartje er op zit. Hoeveel gebruik je trouwens van de andro en de progy?
Yil
Eredivisie
Berichten: 566
Lid geworden op: ma dec 03, 2001 1:00
Contacteer:

Bericht door Yil »

Cynthia schreef:Derya,

Even voor de goede orde.

Spironolactone zelf veroorzaakt echt geen erecties hoor.
Alleen worden ze door het gebruik ervan niet onderdrukt, hetgeen wel het geval is met het slikken van Androcur.

Hoeveel gebruik jij, en hoelang al?
En heb je e.e.a. laten controleren vooraf?
Hoi Cynthia,
Dat Spironolactone de erekties niet onderdrukt had ik wel begrepen.
Dus je krijgt er de normale erektie's van.
(niet verooraakt door Spironolactone)

Ik gebruik. 25mg androcur en 2mg progynova.
En ik heb niets laten controleren.
Groetjes,
Derya
Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Derya schreef:Helaas kan je niet zonder lid te worden op die site van je komen.
Niet helaas, gelukkig. Het houdt de bewonderaars en andere niet serieus geïntresseerden buiten de deur.
Derya schreef: Ik heb even gekeken wat spironolactone kost en dat is een behoorlijk stuk goedkoper dan Androcur.
Uhuh, daarom zei ik het ook. Jij hebt het steeds maar over androcur trouwens, slik je de echte androcur van schering? In dat geval zou overstappen naar het generieke equivalent ook al een behoorlijke duit schelen.
Derya schreef: Ik vind het eigenlijk niet verstanding om verder met andere spul te experimenteren.
Tsja, je kunt er ook over discussiëren hoe verstandig het is om hormonen te nemen terwijl je als mannetje door het leven gaat.
Derya schreef: Androcur gaat goed bij mij en je weet niet wat je met ander spul op je hals haalt.
Vandaar dat ik er liever voorzichtig mee ben.
Ik heb eigenlijk nog voor maanden genoeg.
Het grootste nadeel van spironolactone is dat het van oorsprong een plaspil is, je moet er dus vaak van naar het toilet. Maar cyproteron acetaat kent dezelfde bijwerking is mijn ervaring. Daarnaast moet je een beetje oppassen met je zout gebruik, daar weet ik verder niet zoveel van. Postjes daarover lees ik niet tot nauwelijks omdat ik geen spironolactone gebruik.

Derya schreef: Maar ik zal er meer informatie over op zoeken.
Ken je het geneesmiddelenrepertorium al?
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Hello Derya

Ok dan zit je op de helft van de dosis Progy die je van de VU zou krijgen en op een kwart van de dosis andro. Maar wat ik heb vernomen is die dosis 2x50mg per dag ook wat aan de hoge kant dus als jij je er lekker bij voelt moet je het gewoon zo houden. Toch zou ik het wel even melden aan je huisarts want dan kan je bloedonderzoekjes laten doen en zo...
Laatst gewijzigd door Joanne op wo jul 07, 2004 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Yil
Eredivisie
Berichten: 566
Lid geworden op: ma dec 03, 2001 1:00
Contacteer:

Bericht door Yil »

Hoi Joanne,

Ik ben geen lid van de ts gedeelte hier.
Ik mocht geen lid meer zijn en wil het dan nu ook niet meer worden.
Maar goed, het was helemaal niet mijn bedoeling geweest om dieper op de hormonen in te gaan.
Sorry...

Groetjes,
Derya
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Ik heb je even een prive berichtje geschreven over dat lidmaatschap van het TS forum.
Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Joanne schreef:Hahaha ik wou zeggen dat ik helemaal geen erectie kon krijgen van de spiro maar dat kwam waarschijnlijk meer omdat ik dat pas na mijn SRS gebruikt heb :D Ik vind eerlijk gezegd Spiro ook gevaarlijk om te nemen. Het is namelijk een plaspil en gooit je vochthuishouding compleet overhoop.
Overhoop is een groot woord. Je zult alleen je voeding iets moeten aanpassen, dan is er niks loos. Als het goed is heb je als post op geen anti androgeen meer nodig trouwens.
Joanne schreef: Maarreh dames mag ik even een verzoekje doen. Nou hebben we een tijd geleden een behoorlijke discussie gevoerd over het forum algemeen. Mijns inziens is hormoonpraat en dergelijke iets wat voor de andere T groepen hier niet echt interessant is. Dus misschien handig dat te verplaatsen naar het forum TS. Zomaar even tussendoor.
Ben ik het niet mee eens. Op de chat komen regelmatig tv's voorbij die maar wat graag met poeders en pillen willen knoeien.
Joanne schreef: Wat ik trouwens begrepen heb van de VU is dat mensen die al aan het doe het zelven zijn met hormonen sneller op de hormonen gezet worden door hun. Misschien handig nog een keer erheen te gaan als je al een half jaartje er op zit. Hoeveel gebruik je trouwens van de andro en de progy?
Het staat geloof ik wel in de standards of care dat ze verplicht zijn om doe het zelvers hormonen moeten voorschrijven, maar ze doen net alsof hun neus bloedt. Ik zat voor ik groen licht kreeg al een jaar aan de moontjes, het enige wat me dat bij de VU opleverde was een dikke donderpreek van Gooren.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Yil
Eredivisie
Berichten: 566
Lid geworden op: ma dec 03, 2001 1:00
Contacteer:

Bericht door Yil »

Hoi Violet Skye
Even wat antwoorden op je vragen.

slik je de echte androcur van schering? In dat geval zou overstappen naar het generieke equivalent ook al een behoorlijke duit schelen.

Ja die slik ik. Zijn de generieke equivalenten wel betrouwbaar?

Tsja, je kunt er ook over discussiëren hoe verstandig het is om hormonen te nemen terwijl je als mannetje door het leven gaat.

Je moet ergens een begin maken en je kan niet op de een of andere dag 100% veranderen.
Ik doe het met beetjes, waardoor de omgeving mee kan wennen. Net als hoe ik aan sommige dingen zelf moet wennen.
Ik kies hiervoor, misschien onverstandig misschien niet.
Maar het is mijn keuze.

Het grootste nadeel van spironolactone is dat het van oorsprong een plaspil is, je moet er dus vaak van naar het toilet.

Als ik een plaspil gebruik dan kom ik helemaal niet meer van de toilet af. Ik moet van nature heel veel plassen.

Ik wil je nog bedanken voor je informatie.

Groetjes,
Derya
Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Derya schreef: Ik gebruik. 25mg androcur en 2mg progynova.
Een lage dosis en dat is ook riskant, te weinig geslachtshormoon kan leiden tot botontkalking. Het kan best zijn dat 25mg androcur voldoende is om de testosteron produktie stil te leggen, maar of 2mg progynova genoeg is om dat te vervangen betwijfel ik. Zelf heb ik een tijdje uit geldgebrek 1mg estrofem per dag geslikt en de gevolen daarvan waren duidelijk zichtbaar in de botscan, mijn skelet is niet meer wat het geweest is.
Derya schreef: En ik heb niets laten controleren.
Doe jezelf een lol, print deze brochure uit en laat hem de daarin vermelde bloedonderzoeken doen.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Yil
Eredivisie
Berichten: 566
Lid geworden op: ma dec 03, 2001 1:00
Contacteer:

Bericht door Yil »

Joanne schreef:Hello Derya

Ok dan zit je op de helft van de dosis Progy die je van de VU zou krijgen en op een kwart van de dosis andro. Maar wat ik heb vernomen is die dosis 2x50mg per dag ook wat aan de hoge kant dus als jij je er lekker bij voelt moet je het gewoon zo houden. Toch zou ik het wel even melden aan je huisarts want dan kan je bloedonderzoekjes laten doen en zo...
Dat ik ver onder de dosis van de vu zit weet ik.
Ik gebruik een lage dosis omdat ik niet te snel wil veranderen.
Eigenlijk gaat het best wel heel hard allemaal.
Het werkt behoorlijk goed het spul.
Ik voel mij hierbij goed.

Ik ga zeker naar de huisarts om mijn waardes te laten bepalen.
Dat ik bij de VU loopt weet hij al.
Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Derya schreef: Ja die slik ik. Zijn de generieke equivalenten wel betrouwbaar?
Dat mag ik wel hopen, het ziekenfonds vergoed geen androcur meer, alleen nog cyproteron acetaat. Ik ben wel van mening dat androcur beter werkt tegen lichaamsbeharing, want die is een beetje toegenomen na de overstap. Hoe dat kan weet ik niet, want het enige verschil tussen cypro en androcur is het bindmiddel wat in de pillen zit.
Derya schreef: Je moet ergens een begin maken en je kan niet op de een of andere dag 100% veranderen.
Jawel hoor, de VU eist het zelfs van je als je groen licht krijgt. Ik ben tegelijk met mijn intake omgegaan, zonder ooit 1 pilletje geslikt te hebben, volstrekt onpassabel, dat maakte het er niet makkelijker op, maar voor de omgeving was het wel duidelijk dat ik niet als man gezien wenste te worden.
Derya schreef: Ik doe het met beetjes, waardoor de omgeving mee kan wennen. Net als hoe ik aan sommige dingen zelf moet wennen.
Als je het van de omgeving laat afhangen dan hoop ik dat je een engelengeduld hebt.
Derya schreef: Ik kies hiervoor, misschien onverstandig misschien niet.
Maar het is mijn keuze.
Het is jouw keuze inderdaad, ik zal niet zeggen dat je dat anders moet doen zolang je maar naar de dokter gaat, dan ben ik tevreden. Persoonlijk kon ik het niet meer aan om als man over straat, tenminste voor zover je mijn verschijning in de aanloop naar de transitie nog mannelijk kon noemen.
Derya schreef: Als ik een plaspil gebruik dan kom ik helemaal niet meer van de toilet af. Ik moet van nature heel veel plassen.
Androcur kan ook voor nare verrassingen zorgen, waterhuishuidingsgewijs, maar daar leer je rekening mee houden.
Derya schreef: Ik wil je nog bedanken voor je informatie.
Your welcome.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Yil
Eredivisie
Berichten: 566
Lid geworden op: ma dec 03, 2001 1:00
Contacteer:

Bericht door Yil »

Hoi Violet Skye
Even nog reactie op je antwoorden,

Jawel hoor, de VU eist het zelfs van je als je groen licht krijgt. Ik ben tegelijk met mijn intake omgegaan, zonder ooit 1 pilletje geslikt te hebben, volstrekt onpassabel, dat maakte het er niet makkelijker op, maar voor de omgeving was het wel duidelijk dat ik niet als man gezien wenste te worden.

Petje af voor je, ik vind het knap van je. Als de situatie bij mij anders was geweest had ik ook veel eerder omgegaan. Helaas kon het niet anders.

Als je het van de omgeving laat afhangen dan hoop ik dat je een engelengeduld hebt.

Als je wist hoeveel geduld ik heb, maar tuurlijk laat ik het niet allemaal aan de omgeving afhangen......................

Groetjes,
Derya
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Mijn psych (Boenink) vertelde me dat er maar één regel was en dat was dat er in die anderhalf jaar RLE een duidelijke vervrouwelijking plaats moest vinden om in aanmerking te komen voor die SRS. Hoe ik dat in moest vullen bepaalde ik helemaal zelf. Mijn eerste outing was na drie maanden hormies en mijn uiteindelijke omgang pas na acht. En al die tijd dat ik twijfelde zei ze. Rustig aan het komt vanzelf. Maar misschien heb ik daar geluk mee gehad. Moet zeggen dat zij mijn transitie een stuk makkelijker heeft gemaakt. Het kan dus ook anders Violet.

En van de spiro die ik na mijn SRS nog een tijd geslikt heb kreeg ik last van oedeem. Elke avond had ik olifants enkels en als ik mijn vinger er in zette bleef er zo een deuk achter. Dat lijkt me niet gezond. En dat terwijl het bedoeld was om het vocht wat ik vastgehouden heb tijdens mijn HRT weer af te voeren om zo mijn bloeddruk weer normaal te krijgen. Zelf vond ik het best omdat ik vond dat de haargroei op mijn benen terug begon te komen. Na drie maanden moest ik er weer af omdat ik op mijn leeftijd mijn vochthuishouding veel beter zelf kon regelen. Na dat ik gestopt ben is alles weer terug naar normaal gegaan.

Oh ja toen ik een potje andro kreeg van iemand kreeg ik meteen bij het begin al weer pijnlijke tepels die ik toen al een hele tijd niet meer had gehad. Ik weet niet of het mijn verbeelding was maar had toch echt het idee dat ik verschil merkte tussen die andro en mijn normale cypro. Maar inderdaad ze zeggen dat de samenstelling vrijwel gelijk is.
Yil
Eredivisie
Berichten: 566
Lid geworden op: ma dec 03, 2001 1:00
Contacteer:

Bericht door Yil »

Mijn vraag over hoe het hier is, is eigenlijk al een beetje beantwoord.
Vond het kindertjes weg pesten wat minder maar goed...
Voel me al weer helemaal thuis.
Ik wil ieder bedanken voor hun gegeven informatie.
Groetjes,
Derya.

ps ik sta nu al op de 40. plaatst maar in de top 10 zal ik wel nooit komen.
Plaats reactie