Nog een polletje... Wat ben je?

Algemeen

Moderator: Moderators

Wat ben je?

Vrouw
9
21%
Man
2
5%
travestiet
5
12%
transgender
9
21%
transseksueel
8
19%
Weet ik nog niet.....
5
12%
Iets anders (leuk als je het in het forum schrijft wat)
5
12%
 
Totaal aantal stemmen: 43

Gebruikersavatar
Missy
ff weer wat posten
Berichten: 46
Lid geworden op: do jun 26, 2003 10:14
Locatie: Belgie

Tweestrijd

Bericht door Missy »

Op dit moment weet ik het niet zo goed meer...
Ik denk dat ik ergens tussen mijn mannelijkheid en vrouwelijkheid inzit.Ik bedoel maar dat tijdens de zomer Missy niet zoveel aandacht krijgt en dus ook niet zoveel uit de kast komt.Mijn manier van denken en reageren is daarentegen niet veranderd,ik mag er in de zomer dan wel mannelijk uitzien het meeste van mijn vrije tijd,ik denk nog altijd op die zachte vrouwelijke manier(of ik reageer soms juist heel kattig).
Het is echt heerlijk om in de zomer in je bloot bovenlijf rond te lopen zonder iets,waarom zou ik dan de moeite doen om Missy te laten zweten in die warmte?


Ik maak dus op dit moment een beetje een moeilijke periode door wat mijn gevoelens betreft en dus weet ik het ff niet meer.....

Groetjes,
Missy XXXXX
Was ik maar dat ietsje anders...dan zou iedereen me normaal vinden.
Gebruikersavatar
Caroline B
dagelijks aanwezig
Berichten: 113
Lid geworden op: di nov 18, 2003 10:44
Locatie: Arnhem

Bericht door Caroline B »

Ik weet het niet precies. Je kan op zoveel manieren er naar kijken. Chromosomaal ben ik man. Ik heb mannelijke en vrouwelijke eigenschappen. Als vrouw voel ik me heerlijk. Probeer mezelf te zijn. Maar dat is ook moeilijk. Soms weet ik niet eens meer wie ik zelf ben. Ik denk wel eens dat ik slechts een illusie ben en niet eens echt besta.
Je moet daar niet teveel over piekeren. Gewoon zo gelukkig mogelijk proberen te zijn. Doen wat je leuk vindt en waar je in gelooft.
Op het moment voel ik me fantastisch zowel met mijn mannelijke als vrouwelijke kant. Houden zo.

Caroline.
capt haok
Eredivisie
Berichten: 694
Lid geworden op: do mei 29, 2003 10:59

Bericht door capt haok »

Hihi, en ik ben een elfje 8)

[img][img]http://www.travestie.org/html/profielen/foto/1347.jpg[/img][/img]



die net groen heeft gekregen :)
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Anouk,

Wordt dat dan een groen elfje :lol: ?
Cyn.
capt haok
Eredivisie
Berichten: 694
Lid geworden op: do mei 29, 2003 10:59

Bericht door capt haok »

Cynthia schreef:Anouk,

Wordt dat dan een groen elfje :lol: ?
nee, nee ik word geen trolletje :wink:
Net zoals de zeemeermin verander ik in een mooie vrouw :)

Anouk
x
Gebruikersavatar
Monica Dreamgirl
ForumFan
Berichten: 447
Lid geworden op: wo apr 30, 2003 20:12
Locatie: Rotterdam

Nog een polletje... Wat ben je?

Bericht door Monica Dreamgirl »

Hoi,

laat ik dan maar de tweede travestiet in deze poll zijn, al had ik dan natuurlijk ook 'man' kunnen aanklikken. Transgender had trouwens ook wel gekund, als je uitgaat van de definitie dat iemand transgender is zodra hij/zij zich gaat bezig houden met permanente veranderingen aan het lichaam. (Ik laat m'n baard weghalen.)

Eerlijk gezegd vind ik het ook helemaal niet belangrijk. Dat hokjesgedoe is nou juist waar wij niet aan mee zouden moeten doen. Wij passen niet in de klassieke man/vrouwhokjes, en als we anderen willen meekrijgen in de 'onthokking' van het denken dan zullen we bij onszelf moeten beginnen. We zijn gewoon allemaal mensen met recht op ons eigen leven, ingericht zoals wij dat wensen. Natuurlijk zien mensen op straat mij als 'de travestiet', maar ikzelf en mensen in mijn direkte omgeving hebben inmiddels geleerd om me te zien als 'de mens Monica'. Dat vind ik veel belangrijker. Hopelijk wordt die tweede groep steeds groter.

groetjes,

Monica
Gebruikersavatar
Joanna_
dagelijks aanwezig
Berichten: 219
Lid geworden op: vr jun 06, 2003 20:48
Locatie: Amsterdam

Bericht door Joanna_ »

Vooral en voornamelijk en ook meestal toch wel mezelf
Itthi pi hi ekacciya seyya.
Gast

Bericht door Gast »

Hoi allemaal,

Ik merk dat er bij velen nog wel eens een verschil bestaat tussen de innerlijke beleving en het ‘hokje’ waarin men zich geplaatst ziet. Zelf ben ik eerder geneigd het gewoon op een praktische manier te bekijken want innerlijke beleving is een gebied waar ieder wellicht de voorkeur zal geven aan een andere weg of andere bestemming, terwijl een praktische kijk, vooral voor de 'doorsneemedelander', veel duidelijker is.

Gewoon een voorbeeldje: als ik mij opmaak om voor een avondje als Elfi de deur uit te gaan, zal ik, door de kortstondigheid – immers, de volgende ochtend ben ik weer gewoon man – als travestiet bestempeld worden. Maarrrr… ondertussen probeer ik wél door middel van kleding en make-up zo goed mogelijk als vrouw over te komen zodat ik mij ook vrouw voél. Zou ik toevallig aan mijn rechterhand een potje met pillen hebben staan die mij voor een avond echte borsten zou geven, zou ik daar gerust gebruik van maken. Ik zou mij er heel prima bij voelen. Hé, val ik nu niet ineens onder de categorie ‘transgender’? En nu heb ik aan mijn linkerhand een drankje staan die er voor zorgt dat ik voor een avondje mijn, euh… ‘uitgeklapte vagina’ kan ‘inklappen’. Nou, ‘bottom ’s up’, en ook weer zou ik mij er prima bij voelen. Maar ben ik nu niet een ‘post op ts’? In alle drie de gevallen is mijn innerlijke beleving die van een vrouw…

Ik bedoel maar met dit ‘crap’ verhaal: houd het gewoon duidelijk. Waarom zou je zeggen dat je ts bent als je eigenlijk niet verder komt dan alleen het praktiseren van travestie? Ja, je voelt je dan wel volledig vrouw maar bent niet bereid om alle bekende ongemakken bij een volledige transitie op de koop toe te nemen. Ik vraag mij af hoeveel travestieten bij het bestaan van hierboven geschetste wonderpilletjes en – drankjes niet zullen besluiten om deze voor altijd te gebruiken… ;-)

Tja, zou ik er ver naast zitten als ik soms wel eens denk dat het verschil tussen een travestiet, transgender, en transseksueel uiteindelijk doorslaggevend bepaald wordt door zaken van meer praktische aard?
Gebruikersavatar
Elsa
Forumdiva
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:33
Locatie: Drenthe

Bericht door Elsa »

Elfi schreef:Hoi allemaal,


Tja, zou ik er ver naast zitten als ik soms wel eens denk dat het verschil tussen een travestiet, transgender, en transseksueel uiteindelijk doorslaggevend bepaald wordt door zaken van meer praktische aard?

Elfi... vind dit een heel duidelijke omschrijving, al ben ik niets van alles wat je benoemd, maak het van zeer dichtbij mee. Ook in het lezen hier op het forum zie je vaak de schuivende verlangens. Het zou het alleen maar moelijker denk ik, potjes die even iets kunnen waarmaken, lijkt me dat de rollende bal dan niet te stoppen is.
Elsa
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Hoi.

Ik ben het helemaal niet met Elfi eens.

Uiteindelijk is er een heel groot verschil tussen travestiet, transgender en transsexueel.

En ik kan me niet voorstellen, dat iemand die het leuk vindt om van tijd tot tijd zich als een vrouw voor te doen, uiteindelijk in het verkeerde lichaam blijkt te zitten, een zwaar traject ingaat en zich uiteindelijk laat opereren om full-time vrouw te ZIJN.
Dat weet je volgens mij al veel eerder. Misschien bedoelje dat iemand allang TS is, maar er in het begin niet voor uit durft te komen, of het niet voor zichzelf durft te erkennen, of terugschrikt voor de gevolgen.

Wel is het volgens mij zo, dat de beleving in de loop der tijd verandert en dat je vaker en "echter" vrouw wilt lijken, maar dat is iets heel anders!
Ik vind het een gevaarlijke gedachtengang Elfi.
Cyn.
capt haok
Eredivisie
Berichten: 694
Lid geworden op: do mei 29, 2003 10:59

Bericht door capt haok »

Elfi schreef:Tja, zou ik er ver naast zitten als ik soms wel eens denk dat het verschil tussen een travestiet, transgender, en transseksueel uiteindelijk doorslaggevend bepaald wordt door zaken van meer praktische aard?
Aha, iedereen op 1 hoop.
Allemaal mensen in het verkeerde lichaam.
Wordt over een tijdje wel erugg druk bij het genderteam.

Anouk
x
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Anouk,
Wordt over een tijdje wel erugg druk bij het genderteam.
En als ik het zo mag inschatten errug veel rood licht natuurlijk.
Cyn.
capt haok
Eredivisie
Berichten: 694
Lid geworden op: do mei 29, 2003 10:59

Bericht door capt haok »

Cynthia schreef:Anouk,
Wordt over een tijdje wel erugg druk bij het genderteam.
En als ik het zo mag inschatten errug veel rood licht natuurlijk.
Is ook maar goed, anders liepen de kranten weer over met klaagzangen van splijtanten.
Ik wil mijn piemel weer terugg :evil: :cry:
En weg is weg. :)

Anouk
x
Gast

Bericht door Gast »

Ter nuancering.

Enerzijds: ik trek niemand zijn eigen beleving van identiteit in twijfel. Al die verschillen zijn jou en mij dan wel duidelijk, alleen; al die nuances in T* beleving maakt het voor de buitenwacht wellicht nodeloos ingewikkeld; daarom zou ik mij niet druk maken als bijvoorbeeld een voorbijganger mij als travestiet ziet terwijl ik eigenlijk ts zou zijn. Verspilde energie aan boosheid. Dat was meer de strekking van mijn verhaaltje.

Anderzijds: ook even losstaand van je daadwerkelijke identiteitsbeleving, ik vraag mij gewoon af voor hoe velen praktische zaken (iedereen kan zelf hierbij wel iets bedenken) iemand kan weerhouden noodzakelijke stappen te nemen, of juist niet…
Dát is wat ik hier voorleg (gevaarlijk hè ;-)) en als iemand daar gedachtes over heeft, wel, ik luister.

Greetings
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Elfi,

Het kan heel goed zijn dat iemand TS is, maar er voor kiest om niet voor de ultieme oplossing te gaan. Al kan het best wel dat later alsnog die stappen gezet worden. En dan kan het zijn dat voor de buitenwereld iemand travestiet is (hij kleedt zich toch maar af en toe om) terwijl dat een foutief etiket is. Want je kent de beleving niet.

Maar wat ik gevaarlijk vind, is dat de suggestie wordt gewekt, dat je van travestiet na verloop van tijd transseksueel kunt worden. Want dat kan dus echt niet. En er komen hier genoeg niet deskundigen die dit lezen en gewoon als waarheid aannemen. En dat is dus wat ik bedoelde.
Cyn.
Plaats reactie